آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

7 اشتباه رایج در عکاسی خیابانی

5 East Village NYC

آیا می دانستید که عکاسان مبتدی و حتی پیشرفته خیابانی معمولاً چند اشتباه رایج را مرتکب می شوند؟ درسته. در چند سال گذشته، من با عکاسان خیابانی زیادی کار کرده‌ام، و بارها و بارها دیده‌ام که آنها دقیقاً به همان شیوه‌های غلط دچار به هم ریختگی هستند و یک مسیر اشتباه را تقلید میکنند نه همیشه اما گاها اتفاق می افتد. رفع اکثر اشتباهات بسیار ساده است. اما برای رفع آنها، باید بدانید که این اشتباه ها کدامند، این همان جایی است که این مقاله به شما کمک می کند. بنابراین برای کشف هفت اشتباه رایج در عکاسی خیابانی (و نحوه رفع آنها)، ادامه مطلب را بخوانید!

1. بیش از حد فکر کردن

وقتی عکاسی خیابانی را شروع می‌کنید، به راحتی می‌توانید زمان زیادی را صرف فکر کردن کنید و زمان کافی برای عکس‌العمل و عکس‌برداری نداشته باشید. متوجه شدم: عکاسی خیابانی سخت است. چیزهای زیادی برای در نظر گرفتن وجود دارد، و چیزهای زیادی در هر تصویر وجود دارد. ممکن است نگران نتایج باشید آیا عکس‌های من ظاهر می‌شوند؟ آیا آنها به اندازه کافی خوب خواهند بود؟ اما وقتی با دوربین خود بیرون هستید، سعی کنید به چیزها زیاد فکر نکنید. هرچه بیشتر فکر کنید، آمادگی کمتری برای گرفتن عکس‌های عالی در فرصتی شگفت‌انگیز خواهید داشت.

1 grand central street photography

بنابراین به جای نگرانی در مورد کمال، در این فرآیند گم شوید. می توانید نتایج خود را در مرحله ویرایش ارزیابی کنید. وقتی در حال گرفتن عکس های خیابانی هستید، از آن لذت ببرید. کاوش کنید، وقت خود را صرف کنید، استراحت کنید، و همه چیز را تماشا کنید. در تجربه من، اگر می‌خواهید آن را به خوبی انجام دهید، باید از عکاسی خیابانی لذت ببرید. هرچه بیرون بودن، گم شدن و کاوش بیشتر سرگرم شوید، تصاویرتان بهتر می شوند!

2. سفر بیش از حد سنگین

اگر به صورت آنلاین سرچ کنید، می توانید عکس های فوق العاده ای از عکاسان و استادان قدیمی در خیابان ها پیدا کنید. آیا یک موضوع مشترک را می شناسید؟ آنها از دوربین های کوچک و قابل حمل و لنزهای پرایم کوچک استفاده کردند.

2 astor place street photography

اکنون، مطمئناً می توانید با دوربین DSLR یا دوربین بدون آینه فول فریم از خیابان عکاسی کنید و می توانید این کار را به خوبی انجام دهید. عکاسان برتری هستند که به این روش کار می‌کنند و نتایج شگفت‌انگیزی دریافت می‌کنند اما قبل از اینکه به چنین رویکردی متعهد شوید، از خود بپرسید: آیا واقعاً می‌خواهم یک دوربین و لنز بزرگ را به صورت روزانه حمل کنم؟ چنین تنظیمی می تواند ناراحت کننده باشد، و همچنین بسیار آشکار خواهد بود.

مطلب پیشنهادی:  شکار غروب: راهنمای عکاسی از غروب‌های زیبا

استفاده از دوربین کوچک‌تر برای عکس‌های خیابانی مزایای زیادی دارد: احتمالاً بیشتر از خودتان لذت خواهید برد، بدون توجه از آن عبور خواهید کرد، و نیاز به نگرانی کمتری در مورد ایمنی و سرقت خواهید داشت. یک دوربین کوچک فوجی یا ریکو معجزه می‌کند.

به طور مشابه، احتمالاً به یک کیف بزرگ لنز و فیلتر نیاز ندارید. اگر فقط با یک لنز خوب عکاسی خیابانی عکاسی نکردید، فوراً این کار را انجام دهید. بیرون رفتن با بدنه دوربین کوچک و لنز پرایم کوچک به طرز باورنکردنی شما را آزاد می کند. بله، شما آن عکس زوم شده 200 میلی متری از ساختمان های دور را از دست خواهید داد، اما با تعداد زیادی عکس عالی برمی گردید، و همچنین لذت بیشتری خواهید داشت!

3. تلاش برای رسیدن به جایی خیلی سریع

این روزها همه ما عجله داریم، از جایی به جای دیگر می دویم، بنابراین قابل درک است که وقتی بیرون هستید بخواهید حرکت کنید. اما عجله کردن یکی از بدترین راه ها برای عکاسی خیابانی است. می بینید، برای گرفتن عکس های خیابانی عالی، باید سرعت خود را کم کنید و وقت بگذارید. نفس عمیق بکشید و میل به عجله را کنار بگذارید. به اطراف نگاه کنید، با دوربین خود منتظر بمانید و اجازه دهید سوژه ها به سمت شما بیایند. هرچه آهسته‌تر پیش بروید، از محیط اطرافتان بیشتر آگاه می‌شوید و برای ثبت آن لحظات گذرا و خارق‌العاده آمادگی بیشتری خواهید داشت. گاهی اوقات، ممکن است لازم باشد قبل از گرفتن عکسی که دنبالش هستید، به مدت 5، 10، 20 یا حتی 60 دقیقه در مکانی بمانید. اما احساس رضایت شما باورنکردنی خواهد بود و کل انتظار ارزش آن را خواهد داشت!

4. عدم ایستادن در وسط و در دل ماجرا بودن

3 broadway street photography

بسیاری از مردم با عکاسی از خیابان‌ها از راه دور شروع می‌کنند، و هرگز واقعاً به خود فشار نمی‌آورند تا در انبوه چیزها درست پیش بروند. متأسفانه، چنین رویکردی به ندرت به خوبی کار می کند. اگر از دور عکاسی کنید، تصاویرتان جذابیتی نخواهد داشت. در عوض، وسط خیابان بروید. در وسط پیاده رو به آرامی عکاسی کنید. دوربین خود را با افتخار حمل کنید، لبخندی بر لبان خود بیاورید و درگیر عمل شوید.

ممکن است نگران باشید که مردم به حضور شما واکنش بدی نشان دهند. این یک ترس رایج در بین عکاسان خیابانی است، اما ترسی است که باید از آن عبور کنید. در واقع، اگر از دور عکس می‌گیرید، ممکن است مردم فکر کنند که شما اصلاً خوب نیستید. در حالی که اگر در میانه کار باشید، مردم درست راه خود را می‌روند و فکر می‌کنند که شما هیچ کار اشتباهی انجام نمی‌دهید.

مطلب پیشنهادی:  آموزش عکاسی از جواهرات الماس

به هر حال، اگر درست در میان جمعیت باشید، چگونه ممکن است کار اشتباهی انجام دهید؟ پس دست به کار شوید. بایستید و درست در میانه‌ی کار منتظر بمانید و بگذارید همه چیز در اطراف شما اتفاق بیفتد. خود را در این تجربه غرق کنید. (و البته، چند عکس عالی بگیرید!)

5. دور نگه داشتن دوربین از چشم

عکاسان خیابانی عاشق تکنیک «عکس از پاها» هستند، که در آن دوربین را روی بدن خود نگه می‌دارید، سپس بدون نگاه کردن به منظره یاب، عکس می‌گیرید. اما در حالی که این تکنیک می‌تواند کار کند و من از آن استفاده می‌کنم، به‌ویژه زمانی که همه چیز خیلی سریع اتفاق می‌افتد می‌تواند به سرعت تبدیل به یک تکرار بد شود. می بینید، اگر تمام وقت خود را صرف عکاسی از پاها کنید، به زودی از نگاه کردن از منظره یاب ناراحت خواهید شد. با این حال، موقعیت‌های زیادی وجود دارد که عکسبرداری با منظره یاب در واقع حرکت بهتری است.

به عنوان مثال، اگر با عناصر ترکیبی پیچیده سروکار دارید، اگر می‌خواهید کادربندی عالی داشته باشید، باید از منظره یاب نگاه کنید. و اگر می‌خواهید زمان‌بندی را دقیقاً درست انجام دهید، کار از طریق منظره یاب می‌تواند کمک بزرگی باشد. بنابراین خود را مجبور کنید تا از طریق منظره یاب عکاسی راحت داشته باشید. فقط در یک مکان شلوغ بایستید و دوربین به چشم شما باشد. در نهایت، زمانی که احساس کردید، شروع به عکس گرفتن کنید. به تماشای صحنه ای که در کنار هم قرار گرفته اند افتخار کنید و از هیجان ثبت آن لحظه بی نقص و در کسری از ثانیه که همه چیز درست می شود لذت ببرید!

4 Soho NYC

نکته حرفه ای

اگر در تلاش هستید تا احساس خوبی در مورد عکسبرداری با منظره یاب داشته باشید، سعی کنید دوربین را برای چند ثانیه پس از گرفتن عکس در مقابل چشم خود نگه دارید. این طبیعی است که پس از گرفتن یک تصویر، دوربین را از چشم خود بردارید، اما در مقابل این غریزه مقاومت کنید. در عوض، دکمه شاتر را فشار دهید، سپس دوربین را روی صورت خود نگه دارید تا سوژه دور شود. اگر سوژه‌تان متوجه شما شود، فکر می‌کنند می‌خواهید از چیزی در دوردست عکس بگیرید. (این ترفند در مناطق پرجمعیت فوق العاده خوب عمل می کند!)

6. عکاسی متوالی

مبتدیان اغلب فکر می کنند که اگر 10 عکس از یک صحنه بگیرند، مطمئناً عکس خوبی خواهند گرفت. بنابراین آنها حالت پشت سر هم burst mode دوربین خود را روشن می کنند، دکمه شاتر را نگه می دارند و ده ها عکس می گیرند. این اشتباه است. من در واقع متوجه شدم که پایین نگه داشتن دکمه شاتر و گرفتن یک جریان عکس راهی آسان برای خراب کردن همه تصاویر است. برای گرفتن عکس های عالی، باید بتوانید چیزی را که عکاسی می کنید تجسم کنید. باید لحظه‌ای که اتفاق می‌افتد را ببینید، سپس عناصر را در حالی که همه در جای خود قرار می‌گیرند، ضبط کنید. اگر ده ها عکس بگیرید، نمی توانید چیزی را تجسم کنید. اما اگر فقط یک عکس بگیرید، می‌توانید لحظه‌ای را که کل صحنه کار می‌کند، ببینید.

مطلب پیشنهادی:  بهترین لوکیشن های عکاسی در تهران

البته، لازم نیست خود را به یک تصویر محدود کنید. با توسعه یک صحنه، می توانید عکس های بیشتری بگیرید. فقط مطمئن شوید که واقعاً نتیجه را تجسم می کنید! و یک مشکل دیگر در مورد عکسبرداری پشت سر هم وجود دارد: شما در نهایت 10 برابر تعداد عکس می گیرید و تعداد زیادی عکس برای مرتب سازی خواهید داشت. چگونه می خواهید قاب مناسبی را در همه اینها پیدا کنید؟ اگر عکس‌های کمتری بگیرید و آگاهانه عکاسی کنید، جلسه ویرایش بسیار لذت‌بخش‌تری خواهید داشت.

7.ویرایش بیش از حد

5 East Village NYC

این اشتباهات را نکنید در عوض، بی‌رحمانه عکس‌های خود را به بهترین‌ها محدود کنید. شما می خواهید که مردم در واقع به کار شما توجه کنند، و اگر تعداد زیادی عکس را در یک زمان نشان دهید، علاقه خود را از دست می دهند. اگر تعداد زیادی عکس را نشان دهید، برای انجام ویرایش اضافی در ذهن بیننده به بیننده تکیه خواهید کرد که برای آنها منصفانه نیست! بنابراین زمان بیشتری را صرف سازماندهی تصویر کنید. از یک سیستم ستاره‌ای برای رتبه‌بندی عکس‌های خود استفاده کنید و مطمئن شوید که پنج ستاره بیش از حد ندهید. زمان بعد از هر عکاسی را صرف شناسایی محصول کنید. اگر این کار را به طور مداوم انجام ندهید، بایگانی شما به یک آشفتگی سازماندهی نشده تبدیل می شود.

در مورد ویرایش بیش از حد

وقتی روی عکس های خود در یک برنامه پس از پردازش کار می کنید، آن را ظریف نگه دارید. شما باید نوردهی را اصلاح کنید، با عکس های تصویری کنار بیایید، دمای رنگ را تنظیم کنید، با کنتراست بازی کنید، و همه چیزهای خوب دیگر. اما زیاد دور نرو بخشی از ماهیت خارق‌العاده عکاسی خیابانی این است که تصاویر بدون نمایش، بدون صحنه و در واقع در دنیای واقعی ثبت شده‌اند. اگر عکس‌های شما بیش از حد ویرایش شده باشند، واقعی به نظر نمی‌رسند که باعث می‌شود چیزی که آنها را خاص می‌کند از بین ببرد.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *