اخبار و مقالات

7 بهترین مستند عکاسی خیابانی در سال 2023

The Many Lives of William Klein 1

به دنبال مشاوره و الهام عکاسی خیابانی هستید؟ پس من به شدت توصیه می کنم یک مستند در مورد بهترین عکاسان خیابانی تاریخ تماشا کنید. در تجربه من، دنبال کردن عکاسان مشهور در حین ثبت زندگی به گسترش ایده‌های شما کمک می‌کند و تکنیک‌ها و رویکردهای مختلفی را برای امتحان کردن آشکار می‌کند.

علاوه بر این، پس از آشنایی با زندگی و کار باورنکردنی استادی مانند هانری کارتیه برسون، می خواهید دوربین خود را بردارید و فوراً برای گرفتن عکس به بیرون بروید!

اما کدام مستند عکاسی خیابانی را باید ببینید؟ خوشبختانه ما تعداد زیادی فیلم در پلتفرم های مختلف آنلاین داریم. در زیر، من هفت مورد دلخواه خود را به اشتراک گذاشته‌ام که همگی بینش‌های منحصربه‌فردی را در مورد ژانر عکس‌های خیابانی ارائه می‌دهند. بنابراین کمی وقت بگذارید و درباره گزینه های مختلف خود بخوانید، سپس چند (یا همه) آنها را تماشا کنید و الهام بگیرید!

1. Everybody Street اثر شریل دان

اگر قصد دارید فقط یک مستند عکاسی خیابانی را در لیست ما تماشا کنید، آن را به خیابان همه افراد شریل دان تبدیل کنید. در این مستند با تولید خوب، شما با گروهی متنوع از نمادین ترین عکاسان خیابانی نیویورک آشنا می شوید.

Everybody Street

شما رویکرد حضوری بروس گیلدن را کشف می‌کنید، که بر روی فلاش ساده و بدون ارتباط رابطه‌ای قابل توجه با سوژه‌هایش متکی است. می بینید که چگونه این با سبک بروس دیویدسون، که در آن ارتباط با سوژه هایش کلیدی است، و با اوقات خوشی که الیوت ارویت از آن لذت می برد، در تضاد است زیرا او در هر گوشه ای طنز می یابد. برای هر عکاسی که در این فیلم 85 دقیقه ای نمایش داده می شود، با رویکرد آنها و نحوه دریافت چنین تصاویر باورنکردنی آشنا می شوید.

هر عکاسی متفاوت است. هر کدام روش خاص خود را برای بیان آنچه در خیابان اطراف خود می بینند دارند. ببین و یاد بگیر. یک یا دو عکاس را پیدا کنید که بتوانید با کار و روش آنها ارتباط برقرار کنید، سپس عمیق‌تر کنید. تصاویر آنها را بیشتر ببینید و در مورد آنها بیشتر تحقیق کنید. مطمئناً ایده‌های عکس خیابانی را ارائه می‌کند، و همچنین راهی عالی برای کمک به شما در بهبود رویکردتان است.

2. بدون عجله: 13 درس در زندگی با ساول لیتر نوشته توماس لیچ

این فیلم صمیمی شما را به داخل آپارتمان شلوغ شهر نیویورک عکاس خیابانی استاد ساول لیتر می برد. خانه ای پر از خاطرات از محله ای که لایتر بیش از پنجاه سال را صرف عکاسی کرده است را تجربه می کنید.

In No Great Hurry

کار لایتر در فیلم رنگی تا اواخر عمرش هرگز به رسمیت شناخته نشد. او که ترجیح می داد زیر رادار پرواز کند، زندگی در خیابان های محله خود در نیویورک را با شعله و سبکی منحصر به فرد مستند کرد.

این مستند توسط توماس لیچ در سال‌های 2010 و 2011 ضبط شد – تنها پس از صرف یک سال برای متقاعد کردن لیتر که باید فیلمی درباره او ساخته شود! لایتر قبل از مرگش در سال 2013 توانست ویرایش نهایی مستند را ببیند.

3. هانری کارتیه برسون: چشم پرشور اثر هاینز بوتلر

هیچ فهرستی از بهترین مستندهای عکاسی خیابانی بدون حداقل یک فیلم که هانری کارتیه برسون را پوشش می دهد کامل نمی شود. کارتیه برسون اغلب به عنوان پدرخوانده عکاسی خیابانی شناخته می شود و الهام بخش ثابت عکاسان خیابانی در سراسر جهان بوده است.

Impassioned Eye

مانند مستند Leiter (بالا)، The Impassioned Eye در مراحل بعدی زندگی کارتیه برسون فیلمبرداری شد. در این تصویر، عکاس خجالتی رسانه ای بدنام در حال بررسی نمونه کارها از عکس های افسانه ای خود است. او بینش بسیار خوبی از زندگی و سبک خود ارائه می دهد، و جزئیاتی را نشان می دهد که چگونه توانسته است در زمان مناسب در مکان مناسب برای عکاسی از مجموعه ای از مناسبت های تاریخی در طول زندگی خود قرار گیرد.

4. ویلیام اگلستون در دنیای واقعی اثر مایکل آلمریدا

این مستند 87 دقیقه‌ای توسط مایکل آلمریدا، بینش‌های عملی و واقعی زیادی را از زندگی و کار ویلیان اگلستون در اختیار بینندگان قرار می‌دهد. این فیلم عکاس مشهور را در حین عکاسی در زادگاهش ممفیس، تنسی و همچنین مناطق دورتر در نیویورک و لس آنجلس دنبال می کند.

William Eggleston in the Real World

کارگردان، آلمریدا، عکس های اگلستون را به دقت با زندگی خصوصی او مرتبط می کند. بنابراین، می‌توانید چیزهای زیادی در مورد اینکه چگونه علاقه عکاس به طراحی، موسیقی و ویدیو بر سبک شگفت‌انگیز منحصربه‌فرد عکاسی او تأثیر گذاشته است، بیاموزید.

5. زندگی های متعدد ویلیام کلاین نوشته ریچارد برایت

ویلیام کلاین از پیشگامان عکاسی خیابانی بود و سبک خام و زبر او همچنان منبع الهام بسیاری برای بسیاری از عکاسان است. جالب اینجاست که کلاین همچنین تعدادی از محبوب ترین و نمادین ترین عکس های مد قرن بیستم را تولید کرد. او همچنین اولین فیلم مستند را درباره بوکسور محمد علی ساخت و بیش از 20 فیلم دیگر را تولید کرد.

The Many Lives of William Klein 1

بسیاری از زندگی‌های ویلیام کلاین به ما نشان می‌دهد که چگونه کلاین به قوانین عکاسی خیابانی توجه چندانی نداشت. عکاس به چشم و دل خود اعتماد کرد و به سبک کاریزماتیک خود برای خلق ده ها تصویر نمادین کار کرد.

6. بیل کانینگهام نیویورک اثر ریچارد پرس

تصاویر بیل کانینگهام برای چندین دهه در روزنامه نیویورک تایمز منتشر می شد و این مستند خوش ساخت به تصویر می کشد که چگونه کانینگهام از مد در خیابان های نیویورک عکاسی می کرد – با نگاه بی نظیرش برای سبک و جزئیات.

این فیلم ارتباطات کانینگهام با جامعه مد را نشان می دهد و عکاس را در حال کار در خیابان های نیویورک، دفتر و خانه نشان می دهد. همچنین بینش شخصی زیادی توسط آنا وینتور، سردبیر Vogue و دیگر چهره‌های برجسته در دنیای مد نیویورک ارائه شده است.

7. یافتن ویوین مایر توسط جان مالوف و چارلی سیسکل

کشف ویویان مایر شاید جذاب ترین داستان در عکاسی خیابانی (و به طور گسترده تر در عکاسی) باشد. آثار او تنها پس از اینکه جان مالوف جعبه‌ای از عکس‌ها را در یک حراجی خرید و سپس آن‌ها را با جهان به اشتراک گذاشت، دیده شد و به‌طور گسترده‌ای شناخته شد.

Finding Vivian Maier

مایر در شیکاگو به‌عنوان پرستار و خانه‌دار کار می‌کرد و هر جا که می‌رفت دوربینی را با خود حمل می‌کرد. مجموعه بیش از 100000 عکس او باعث شهرت پس از مرگ او به عنوان یکی از روشنگرترین عکاسان خیابانی آمریکا شد.

این مستند زندگی و عکاسی او را از شیکاگو، نیویورک و فرانسه در تلاش برای روشن کردن رمز و راز این پرکارترین و جذاب‌ترین عکاس است.

بهترین مستندهای عکاسی خیابانی: کلمات پایانی

نشستن برای تماشای یک مستند جذاب در مورد عکاسی خیابانی یکی از الهام بخش ترین کارهایی است که می توانید انجام دهید، به خصوص اگر در روزهای اخیر برای یافتن انگیزه تلاش کرده اید.

بنابراین برای مشاهده یک یا چند ویدیو در لیست مستندهای عکاسی خیابانی ما کمی زمان بگذارید. هنگامی که تماشای شما تمام شد، بدون شک برای بیرون آمدن احساس عجله خواهید داشت، بنابراین دوربین خود را بردارید و بروید! درس‌هایی را که یاد می‌گیرید روی عکس‌های خیابانی خود اعمال کنید.

من امیدوارم که شما شروع به دیدن خیابان ها با چشمانی تازه کنید و برای ایجاد تصاویر عالی الهام بگیرید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *