آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

5 نکته برای عکاسی خیره کننده از حشرات

borer

گرفتن عکس های زیبا از حشرات ممکن است دشوار به نظر برسد، اما در واقع بسیار آسان است زمانی که چند نکته و ترفند را بدانید. در این مقاله، من پنج نکته بهترین عکاسی از حشرات را به اشتراک می‌گذارم، از جمله:

  • چگونه حشرات را برای عکاسی پیدا کنیم
  • چگونه ترکیبات حشرات خود را ارتقا دهید
  • نحوه انتخاب زاویه مناسب برای عکس های خیره کننده حشرات

زمانی که خواندن را تمام کردید، آماده خواهید بود که به بیرون بروید و چند عکس شگفت‌انگیز از حشرات بگیرید! بیایید شروع کنیم.

1. با حوصله به دنبال موضوعات خوب بگردید

این ممکن است بدیهی به نظر برسد… اما اگر می خواهید عکس های عالی از حشرات بگیرید، در وهله اول باید یاد بگیرید که حشرات را پیدا کنید. همتایان چند پا ما در اطراف ما هستند، اما معمولاً حضور خود را با صدای شیپور اعلام نمی کنند. شما باید زمان صرف جستجو کنید! بنابراین وقتی با دوربین خود بیرون می روید، اگر هیچ حشره ای نمی بینید ناامید نشوید. از جستجوی موجودات در چمن، خاک، درختان و موارد دیگر لذت ببرید. ممکن است چند دقیقه طول بکشد، اما اگر جستجو کنید، موضوعات بالقوه زیادی پیدا خواهید کرد.

در تجربه من، پس از کمی جستجو در موضوع، می توانید حشرات بزرگ را روی درختان، درختچه ها، سنگ ها، نیمکت ها، ساختمان ها و تقریباً در هر جای دیگر پیدا کنید. از جستجو در حیاط خلوت خود نیز نترسید. تا زمانی که علف، درخت یا خاک دارید، حتماً چند موضوع خوب پیدا خواهید کرد. البته، مطمئن شوید که لباس‌های غیررسمی بپوشید که از کثیف شدن آن‌ها بدتان نمی‌آید بالاخره حشرات اغلب در خاک زندگی می‌کنند! من گاهی روی زمین خم می‌شوم، روی حصار می‌روم یا بالای نردبان می‌نشینم تا دید بهتری از این موجودات کوچک داشته باشم. این کار سخت و نامرتب است اما همچنین راهی عالی برای گرفتن عکس های جذاب است.

bee flower

من می خواستم به چند گل ماگنولیا از نزدیک نگاه کنم و متوجه شدم که آنها پر از زنبور هستند. من یک شات از یکی از آنها برداشتم او در حال برداشت شهد بود.

2. منتظر بهترین عکس ها باشید

می خواهم یک راز کوچک را به شما بگویم: حشرات در پیروی از دستورالعمل ها چندان خوب نیستند. اکثر اشکالات به سادگی به درخواست های کاملاً منطقی مانند “هنوز نگه دارید!” گوش نمی دهند. یا “به سمت دیگر بپیچید!” پس این برای چطور میتوان تصویرشان را ثبت کرد؟ به عنوان یک عکاس حشرات، باید صبور بودن را بیاموزید. هنگامی که موضوعی را پیدا کردید (به نکته قبلی مراجعه کنید)، نمی توانید انتظار داشته باشید که فوراً یک عکس خیره کننده بگیرید. صبر کنید، تماشا کنید و آماده باشید به طوری که وقتی یک فرصت خوب به وجود می آید، شاتر را به موقع فشار دهید.

مطلب پیشنهادی:  ۱۱ نکته برای بهبود عکاسی از جزئیات معماری

butterfly flower

این ممکن است به این معنا باشد که سیکادا را در حال کشف یک درختچه نگاه کنید، چشم خود را به سوسک نگاه دارید که مسیری را در چمن مقابل شما طی میکند، یا منتظر شام برای شکار عنکبوت در تارش باشید. خسته کننده به نظر می رسد، اما اگر چشم خودتان را به روی دنیای حشرات باز کنید، ممکن است در واقع چیزهای زیادی برای مجذوب شدن پیدا کنید.

نکته حرفه ای

کوچکترین صدا می تواند دوستان کوچک ما را آزار دهد، بنابراین مراقب باشید که بی سر و صدا حرکت کنید. و در فعالیت های حشرات دخالت نکنید. اگر دوربین شما دارای لنز زوم طولانی است، می توانید از آن برای گرفتن عکس های نزدیک از فاصله دور استفاده کنید.

نکته

اگر می خواهید از حشرات در حال عکاسی عکس بگیرید، باید از سرعت شاتر سریع استفاده کنید اما در شرایط کم نور، سرعت شاتر سریع اغلب تصویری بسیار تاریک ایجاد می کند. در آن زمان است که می خواهید ISO خود را افزایش دهید. مطمئنا، ایزوی بالا ممکن است نویز ایجاد کند، اما بهتر است یک تصویر پر نویز بگیرید تا یک عکس تار.

spider grub

گاهی اوقات شما باید برای مدت طولانی مراقب یک موجود باشید، و حتی پس از چند دقیقه انتظار، ممکن است تصمیم بگیرد که با سرعت بپرد یا پرواز کند. عکاسی از حشرات اینگونه است! وقتی تصمیم می گیرید از حشرات عکس بگیرید، هیچ چیز تضمین نمی شود. گفته می شود، اگر بتوانید تعادلی بین عکاسی و انتظار پیدا کنید، ممکن است از نتایج شگفت زده شوید.

مطلب پیشنهادی:  بهترین لوکیشن های عکاسی در تهران

3. چشم ها را جذب کنید، نه فقط حشرات

این نکته ممکن است کمی عجیب به نظر برسد و انجام آن همیشه آسان نیست اما اگر بتوانید چشمان یک حشره را به تصویر بکشید، عکس‌های شما به سطح جدیدی می‌رسند. به قول معروف “چشم ها پنجره ای به روح هستند.” و این فقط برای انسان صدق نمی کند. همچنین برای حیوانات و حتی اشیا و نقاشی کار می کند! می بینید، وقتی از چشمان یک حشره عکس می گیرید، تقریباً مثل این است که شما دو نفر در حال اشتراک لحظه ای هستید. مثل اینکه شما و حشره همدیگر را تماشا می‌کنید و به یکدیگر اجازه می‌دهید برای چند ثانیه فضا را به اشتراک بگذارید.

wasp larva

نمی‌دانم این زنبور به چه چیزی فکر می‌کرد، اما با قضاوت از روی قیافه‌اش، چیزی شبیه این بود: «مرا تنها بگذار، تا من تو را تنها بگذارم وگر نه…»

من حشره شناس نیستم و نمی دانم که آیا حشرات هنگام عکس گرفتن از آنها به چیزی فکر می کنند یا خیر. اما دیدن چشم‌ها و چهره‌های آن‌ها عمق قابل‌توجهی به چیزی می‌دهد که در غیر این صورت فقط عکس دیگری از یک اشکال دیگر بود. زمان و حوصله می‌طلبد، اما اگر بتوانید چشمان سوژه‌های حشرات خود را به تصویر بکشید، می‌توانید بینندگان خود را به روش‌های جدید و جذاب به سمت عکس‌های خود بکشانید. توجه داشته باشید که اگر می خواهید از چشم حشرات عکس بگیرید، باید به زاویه دوربین و نقطه تمرکز خود توجه کنید. در اینجا، با فرض ثابت ماندن سوژه شما، فوکوس دستی می تواند کمک بزرگی باشد. به این ترتیب، می توانید اطمینان حاصل کنید که چشم ها کاملاً تیز باقی می مانند.

katydid

4. از پایین عکاسی کنید

این اشتباهی است که عکاسان حشرات مبتدی همیشه مرتکب می شوند: بالای سوژه حشره بایستید و دوربین را به سمت پایین بگیرید. می‌توانید از این روش استفاده کنید و ممکن است عکس‌هایی از عنکبوت‌ها، سوسک‌ها یا مورچه‌های غول‌پیکر به دست آورید، اما اگر زاویه‌ای پایین‌تر را امتحان کنید، چندان جالب، متقاعدکننده یا جذاب نخواهند بود.

به عنوان مثال، ممکن است سعی کنید در یک سطح با حشره قرار بگیرید، به طوری که دوربین شما مستقیماً به دنیای کوچک حشره نگاه می کند. این به شما نتیجه ای نزدیک می دهد، نتیجه ای که عکاسان جدی حشرات عاشق آن هستند. حتی می توانید پایین آمدن از زیر حشره و عکاسی را امتحان کنید. این حرکت باعث می شود که حشره در یک معکوس کوچک سرگرم کننده بالای بیننده ظاهر شود. من این حفره خراش چوب پنبه ای را تقریباً نیم ساعت دنبال کردم که از یک درخت کاج بالا می رفت، همه اینها به این دلیل بود که می خواستم از زاویه ای غیرمتعارف عکسی بگیرم:

مطلب پیشنهادی:  نحوه گرفتن عکس های حرفه ای: راهنمای مبتدیان

borer

مطمئناً، می‌توانستم در حالی که سوژه روی شاخه یا تنه درخت بود، عکس بگیرم، اما می‌دانستم که عکاسی از زاویه پایین، تصویر بسیار جذاب‌تری ایجاد می‌کند. پس از پایین آمدن نترسید. و هر زمان که فرصت کردید، زوایای جالب را آزمایش کنید!

5. روی یک لنز ماکرو سرمایه گذاری کنید

همانطور که بدون شک می دانید، حشرات بسیار کوچک هستند و متأسفانه، بیشتر لنزها برای فوکوس روی سوژه های کوچک طراحی نشده اند. اما لنزهای ماکرو به طور خاص برای ثبت تصاویر زیبایی از حشرات، گل ها و سایر موارد کوچک طراحی شده اند. آن‌ها تصاویری واضح و با جزئیات خیره‌کننده به شما می‌دهند، به همین دلیل است که توصیه می‌کنم در اسرع وقت روی یک لنز ماکرو اختصاصی سرمایه‌گذاری کنید.

حالا این درست است:

لنزهای ماکرو می توانند بسیار گران باشند. اما نتایجی که آنها تولید می کنند خیره کننده است، بنابراین اگر در مورد عکاسی ماکرو حشرات جدی هستید، یک لنز ماکرو به طور کلی ارزش هزینه را دارد. اگر ترجیح می دهید روی یک لنز ماکرو صبر کنید، یا اگر مطمئن نیستید که برای عکاسی از حشرات آماده هستید، گزینه های دیگری دارید. می‌توانید فیلترهای کلوزآپ بخرید که به بزرگ‌نمایی سوژه‌تان کمک می‌کنند، یا می‌توانید از لوله‌های اکستنشن استفاده کنید، که راه عالی دیگری برای گرفتن عکس‌های کلوزآپ شارپ هستند (و آن‌ها هم مشکلی ایجاد نمی‌کنند).

البته، لازم نیست همه عکاسی از حشرات با بزرگنمایی بالا انجام شود، بنابراین قبل از اینکه برای خرید لنز یا لوازم جانبی پول خرج کنید، تجهیزاتی را که از قبل دارید آزمایش کنید. ببینید آیا نمی تواند نتایجی را که دنبال آن هستید به شما بدهد! تعجب خواهید کرد که لنزهای استاندارد مانند پرایم 50 میلی متری چه قابلیتی دارند.

نکات عکاسی از حشرات: کلمات پایانی

اکنون که این مقاله را به پایان رساندید، می دانید که چگونه از حشرات عکس های خیره کننده بگیرید! بنابراین با دوربین خود بیرون بروید (و اگر می توانید، یک لنز ماکرو بگیرید!). پیدا کردن حشرات را تمرین کنید. عکاسی از حشرات را تمرین کنید. و به یاد داشته باشید: صبور باشید!

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *