آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

5 تا از بهترین تکنیک ها برای عکاسی از طبیعت سیاه و سفید

lazy

عکس های سیاه و سفید طبیعت بی جان در سادگی خود زیبا هستند. عکاسی از طبیعت بی جان تماماً در مورد سوژه های بی جان است. می توانید از غذا، گل، زیور آلات، اسباب بازی عکاسی کنید. هر چیزی که حرکت نمی کند. 5 نکته برتر من را بخوانید تا بیشترین بهره را از عکاسی سیاه و سفید از طبیعت بی جان خود ببرید.

Black and white still life

1. یاد بگیرید سیاه و سفید فکر کنید

برنامه ریزی و تحقیق در مورد عکاسی از طبیعت بی جان سیاه و سفید ضروری است. این فرآیند نیازمند کمی سیم کشی مجدد مغز است. به این ترتیب، سیاه و سفید “فکر” می کنید و اشیا، نور و داستان مناسب را برای عکس خود انتخاب می کنید. برای کمک به این موضوع، کارهای عکاسان مشهور طبیعت بی جان را بررسی کنید. استادان بزرگی مانند ادوارد وستون و کارل بلوسفلد از پیشگامان عکاسی بودند. آنها آثار هنری منحصر به فردی را در سیاه و سفید از اشیاء روزمره خلق کردند.

به خودتان زمان و مکان بدهید. یک طرح کلی در مورد نحوه ای که می خواهید عکس شما به نظر برسد ایجاد کنید. اولین ویژگی شی که نظر شما را جلب می کند چیست؟ خطوط، بافت‌ها یا رنگ‌هایی را که می‌خواهید بر آنها تأکید کنید، توجه کنید.

blackandwhite still life leaf

Centaurea Cineraria با الهام از Blossfeldt من. f/8، 1/8 ثانیه، ISO100. © هدر میلن

2. بافت ها و شکل ها را با نورپردازی تقویت کنید

بدون اینکه رنگ مانعی ایجاد کند، می توانید با نقاط قوت سیاه و سفید، بافت و شکل، بازی کنید. نگاه کنید تا ببینید خطوط در کجا تلاقی می کنند و چگونه نور بافت های مختلف را برجسته می کند. در طول فرآیند عکاسی از طبیعت سیاه و سفید به این موضوع فکر کنید. از انتخاب موضوع و عکاسی از آن گرفته تا پس از تولید و ارائه.

من ترجیح می دهم از نور کم کلید با نور طبیعی پنجره (در یک روز ابری) یا نور جانبی ملایم استفاده کنم. من اغلب با و بدون بازتابنده آزمایش می کنم. سپس عکس ها را در پست پروداکشن مرور می کنم. به این ترتیب، می توانم ببینم که کدام نسخه برای بافت و شکل بهتر عمل می کند.

سوژه خود را به اطراف حرکت دهید و ببینید که چگونه نور را از زوایای مختلف جذب می کند. گاهی اوقات یک حرکت ظریف نیم سانتی متری می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. عکاسی از طبیعت بی جان سیاه و سفید اغلب می تواند کاملاً فیزیکی باشد. شما در حال حرکت از دوربین به سمت موضوع هستید!

blackandwhite still life vegetable

برداشت من از کلم بروکسل. f/7.1، 1/2 ثانیه، ISO 100. © Heather Milne

3. با عکاسی B&W اشیاء ساده را به هنر تبدیل کنید

شما بدون افراد یا حرکت عکس می گیرید. اما این بدان معنا نیست که شما نمی توانید داستانی تعریف کنید. شکل برگها را در مراحل مختلف چرخه زندگی آنها در نظر بگیرید. و چگونه رنگ های خاکستری می توانند احساسات را به عکس منتقل کنند. عکس های سیاه و سفید گل ها زیبایی واقعی خطوط و شکل آنها را آشکار می کند. عکاسی از گل سیاه و سفید یک نقطه شروع عالی برای عکاسی تک رنگ است.

سبک و بافت یک کفش هوازده در سیاه و سفید به ما در مورد صاحب آنها می گوید. حتی بدون انسان در عکس. اشیاء عتیقه در عکس های سیاه و سفید زیبا به نظر می رسند. و شما می توانید داستان آنها را با استفاده از تن های تک رنگ گرم یا قهوه ای تقویت کنید.

به اطراف خانه یا باغ خود نگاه کنید. ببینید چه موضوعاتی را می توانید بیابید که داستان شخصی را بیان می کنند. حتی پیش پا افتاده ترین شیء نیز می تواند به یک اثر هنری تبدیل شود. تنها چیزی که نیاز دارد بافت و شکل مناسب با نورپردازی دقیق و پس از تولید است.

برخی از این ایده های سیاه و سفید عکاسی از طبیعت بی جان را ببینید:

  • جواهرات یکی از بستگان مسن؛
  • کتاب های کودک مورد علاقه شما؛
  • قهوه؛
  • گل های زیبا اما لغزنده ای که در مسیر باغ شما می ریزند.
  • دوربین قدیمی (یا جدید!)
  • دسته هایی از گیاهان یا علف های هرز؛
  • غذای مورد علاقه شما؛
  • صدف ها و چوب های رانده شده از آخرین پیاده روی ساحل شما.
IMG 6594small

© Heather Milne

4. از ترکیب‌بندی‌های ساده استفاده کنید تا عکس‌های بی‌و‌ویت بی‌تفاوت را برجسته کنید

عکاسی سیاه و سفید همه چیز در مورد اشکال، خطوط و بافت است. مهم است که از یک ترکیب بسیار واضح و ساده استفاده کنید که از این عناصر منحرف نشود. با عکاسی از طبیعت بی جان، من تمایل دارم به قوانین یک سوم، مثلث نوردهی، نسبت طلایی. و شانس پایبند باشم. اگر از ترکیب خود مطمئن نیستید، چیزی را از قاب بردارید. یا یک قدم به عقب بردارید تا فضای منفی بیشتری را در خود جای دهید.

black and white still life veges small

© Heather Milne

5. از لغزنده های رنگی برای بهبود عکس های بی جان سیاه و سفید استفاده کنید

وقتی صحبت از عکاسی سیاه و سفید از طبیعت بی جان به میان می آید، کلیک کردن روی شاتر تنها بخشی از فرآیند است. تنظیم دقیق تصاویر در مرحله پس از تولید مرحله نهایی مهم است. تنظیم وضوح، جاخالی دادن و سوزاندن، و حذف نقطه، تکنیک های استاندارد برای مرتب کردن عکس شما در Lightroom یا Camera Raw هستند. اما ابزاری که بیشتر برای عکس‌های طبیعت بی‌جان سیاه و سفید استفاده می‌کنم، لغزنده رنگی HSL (رنگ، اشباع، درخشندگی) است. حرکت دادن نوار لغزنده به سمت بالا یا پایین به شما امکان کنترل عالی نور و سایه ها را می دهد. این می تواند عکس شما را با تعریف بافت ها و اشکال و حتی تغییر نقطه کانونی تغییر دهد.

black white still life photography

رنگ‌های سیاه، سفید و همه خاکستری‌ها را در این بین تنظیم کنید Adjust Colour

مانند اکثر عکاسی سیاه و سفید، مهم است که شامل «سیاه واقعی» و «سفید واقعی» باشد. به علاوه طیف کاملی از خاکستری. تنظیم لغزنده های HSL یک راه آسان برای روشن یا تیره کردن قسمت های عکس است. و شما این کار را بدون استفاده بیش از حد از ابزار جاخالی و سوزاندن انجام می دهید. عکس های طبیعت بی جان می توانند بسیار پیچیده باشند. با بزرگنمایی تصویر خود (ctrl، +/- یا cmd، +/-) برای بررسی رنگ های سیاه، سفید و خاکستری آشنا شوید. مطمئن شوید که آنها در هماهنگی با هم کار می کنند.

black and white still life sliders

لغزنده های رنگ را برای تغییر حالت تنظیم کنید Adjust Colour

حرکت دادن لغزنده های رنگی HSL می تواند حال و هوای عکس را تغییر دهد. آیا می خواهید داستانی در مورد قدرت، وضوح و ویژگی های جسورانه یک گل سیاه و سفید بگویید؟ سعی کنید لغزنده ها را برای نشان دادن کنتراست و تعریف تنظیم کنید.

برای رویکردی ظریف تر که شکنندگی گل را به تصویر می کشد، خاکستری ملایم تر و کنتراست کمتر را امتحان کنید. هیچ «درست» یا «نادرستی» در این روش وجود ندارد، و می تواند یک رویکرد کاملاً ذهنی باشد. نسخه های مختلف را امتحان کنید و روز بعد آنها را با چشمانی تازه مرور کنید.

black and white still life garlic plain

گل‌های سیر به سیاه و سفید تبدیل شدند، بدون تنظیم لغزنده رنگ HSL. © هدر میلن

black and white still life garlic small 1

گل های سیر با لغزنده های رنگ HSL سبز، زرد و نارنجی تنظیم شده است. © هدر میلن

نتیجه

عکاسی از طبیعت بی جان در سیاه و سفید فرصت های خلاقانه بزرگی را فراهم می کند. من همیشه از زیبایی یک صحنه بی جان وقتی رنگ پاک می شود شگفت زده می شوم. آن را ساده نگه دارید؛ با اشیایی که با آنها آشنا هستید شروع کنید. با هر نور و تجهیزاتی که در دست دارید آزمایش کنید. با عکاسی از طبیعت بی جان سیاه و سفید خود مرزها را کنار بگذارید و از اینکه کمی هنری شوید نترسید!

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *