آموزش, آموزش عکاسی موبایل

12 نکته اینستاگرام برای عکاسان مبتدی تلفن های هوشمند

instagram tips photographers 1

استفاده از اینستاگرام برای عکاسان با هر سطح مهارتی سرگرم کننده است. با این حال، دستیابی به موفقیت در این پلتفرم نیز می تواند کاملاً گریزان باشد حتی اگر شما با استعداد باشید. به همین دلیل مهم است که در مورد نکات اینستاگرام تحقیق کنید و مطمئن شوید که از آنچه ارائه می دهد بیشترین بهره را می برید. مطمئن شوید که می دانید چگونه بهترین ها را از گوشی هوشمند خود دریافت کنید. این 12 نکته اینستاگرامی را که برای شما اماده کرده‌ایم دنبال کنید، اگر در راه رسیدن به شهرت در رسانه‌های اجتماعی خواهید بود. ما نمی گوییم آسان خواهد بود، اما با گام های صحیح، شانس بیشتری برای شناسایی کار خود خواهید داشت.

12. به فیدهای الهام بخش نگاه کنید

instagram tips bedroom 1

قبل از اینکه اولین تصویر خود را در اینستاگرام پست کنید، به دنبال فیدهای الهام بخش اینستاگرام باشید که می توانید از آنها به عنوان الگو استفاده کنید. عکاسان مورد علاقه خود را در اینستاگرام دنبال کنید. برخی از بهترین عکس های آنها را بررسی کنید و دلیل خوب بودن آنها را دریابید. بینش‌هایی که از کار آن‌ها به دست می‌آورید به شما کمک می‌کند سبک خود را در طول مسیر تدوین کنید. علاوه بر بررسی عکس های آنها، باید نحوه ارائه محتوای خود را نیز مشاهده کنید. ظاهر کلی خوراک آنها را در نظر بگیرید.
آیا منسجم به نظر می رسد؟ آیا موضوع خاصی دارد؟ از چه نوع هشتگ هایی استفاده می کنند؟ در کپشن خود چه می گذارند؟ چگونه با فالوورهای خود ارتباط برقرار می کنند؟ آنچه را که می یابید فهرست کنید و آنها را در فید خود ادغام کنید. در نهایت، شما باید روش‌های خود را برای موفقیت در اینستاگرام توسعه دهید. اما در عین حال، تا جایی که می توانید از اساتیدی که بر شما تأثیر می گذارند، بگیرید. هدف کپی کردن آنها نیست، بلکه ساختن بر اساس آنچه از آنها می آموزید است.

11. روند مطالعه

instagram tips door 1

اینستاگرام به طور مداوم در حال پیشرفت است و در نتیجه، روندهای جدید همیشه در حال توسعه هستند. برای اطمینان از مرتبط ماندن خود، همیشه به آنچه محبوب است توجه داشته باشید. این بدان معنا نیست که برای به دست آوردن فالوورهای جدید باید از جدیدترین جنون اینستاگرام تقلید کنید. آنچه مهم است این است که با آنچه مردم در حال حاضر دوست دارند آشنا شوید. سپس راهی برای سرمایه گذاری بر روی شرایط خود بیاندیشید. بهترین راه برای دریافت آخرین روندها، بازدید از صفحه کاوش خود است. در آنجا، بهترین عکس‌ها و ویدیوهای فعلی را در اینستاگرام خواهید یافت. به عنوان مثال، اگر متوجه تعداد زیادی عکس از ساختمان‌هایی هستید که دارای یک تا سه رنگ هستند، ممکن است با گرفتن عکس از غذا با همان مقدار رنگ، به آن نگاهی شخصی ببخشید. اگرچه نشان دهنده یک روند است، اما همچنان می توانید آن را اصلی بنامید.
همچنین می‌توانید وبلاگ اینستاگرام را بررسی کنید تا در مورد ویژگی‌های جدیدی که آن‌ها قبل از هر کس دیگری ارائه می‌کنند مطلع شوید. به عنوان مثال، اینستاگرام اکنون قابلیتی دارد که به شما امکان می دهد پس زمینه را درست مانند حالت پرتره آیفون تار کنید. وبلاگ نه تنها آخرین به روز رسانی ها را به شما می گوید، بلکه نحوه استفاده از آنها را نیز به شما نشان می دهد.

10. چیزی در مورد خودتان به اشتراک بگذارید

instagram ice cream 1

قبل از اینکه در «اینستاگرام معروف» شوید، مردم باید ابتدا شما را بشناسند. اما، باید چگونه این کار را انجام دهید؟ با ایجاد یک نمایه جذاب که توجه افراد را به خود جلب می کند. هنگامی که بیوگرافی خود را پر می کنید، از نامی (یا نام واقعی یا نام مستعار) استفاده کنید که خواندن و به خاطر سپردن آن آسان باشد. بعد، به افراد بگویید که چه مهارت هایی دارید و دوست دارید چه کاری انجام دهید. مطمئن شوید که کلمات کلیدی را وارد کنید که به آنها کمک کند شما را به راحتی پیدا کنند. به عنوان مثال، اگر به موضوع عکاسی مستند خیابانی علاقه دارید، می توانید در بیوگرافی خود کلمات عکاسی خیابانی را ذکر کنید.
به این ترتیب، مردم می‌توانند فوراً بگویند فید شما درباره چه چیزی می‌تواند باشد. همچنین باید پیوندی به وب‌سایت خود یا دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی (مانند فیس‌بوک) اضافه کنید تا مردم بتوانند درباره کار شما اطلاعات بیشتری کسب کنند. از استوری های اینستاگرام برای اشتراک گذاری لحظات زندگی خود نیز استفاده کنید. اگرچه لزوماً بر روی عکاسی متمرکز نیست، اما به شما امکان می دهد به دنبال کنندگان خود نزدیک شوید. به یاد داشته باشید که اینستاگرام فقط در مورد تصاویر نیست، بلکه در مورد تعامل با دیگران نیز هست.

9. نحوه درست نوشتن را بیاموزید

rule of thirds backlighting 2

برای ایجاد عکس های مناسب اینستاگرام، باید عکس های خود را به درستی ترکیب کنید. قبل از فشار دادن شاتر، دانستن محل قرار دادن سوژه خود را به عادت تبدیل کنید. شما نمی خواهید وقت خود را برای گرفتن عکس تلف کنید و در نهایت از آنها استفاده نکنید زیرا ترکیب بندی ضعیفی دارند.
از قانون یک سوم پیروی کنید تا در ترکیب بندی به شما کمک کند. خط شبکه تلفن خود را روشن کنید و سوژه خود را در جایی قرار دهید که خطوط روی صفحه تلاقی می کنند. مهم نیست که چند نقطه مورد علاقه شما ممکن است داشته باشید. تا زمانی که دقیقاً در محل تقاطع ها قرار گرفته باشند، تضمین می شود که تصویری با ترکیب بندی خوب داشته باشید. یکی دیگر از راه‌های عالی برای کادربندی تصویر، قرار دادن سوژه در مرکز صحنه است. اگرچه این نقض مستقیم قانون یک سوم است، اما بسیار موثر است، به خصوص برای اینستاگرام. وقتی محتوا را در فید خود پست می‌کنید، خطر بریده شدن لبه‌ها وجود دارد. با این حال، قرار دادن مدل خود درست در وسط از قطع شدن آن جلوگیری می کند.

8. از شر عکس های بد خلاص شوید

instagram tips architecture 1

به یاد داشته باشید که مشتریان بالقوه در آینده ممکن است علاقه مند به بررسی اینستاگرام شما باشند، بنابراین باید حساب خود را به عنوان یک نمونه کار غیررسمی در نظر بگیرید. نسبت به عکس هایی که پست می کنید انتقاد کنید. مهم نیست چه اتفاقی می افتد، همیشه بهترین تصاویر را انتخاب کنید تا فید شما ثابت بماند. اگر مردم تصاویر بدی را در فید شما ببینند، ممکن است شما را به عنوان یک آماتور در نظر بگیرند و شما را دنبال نکنند. قبل از ارسال یک عکس، از خود بپرسید که چرا آن را دوست دارید. ترکیب خوبی داره؟ آیا به درستی در معرض نور قرار گرفته است؟ سوژه خوبی داره؟ اگر پاسخ همه این سوالات مثبت است، آن را منتشر کنید.

7. از طریق کپشن داستان بگویید

instagram tips cheese 1 1

راه های زیادی برای کپشن نویسی وجود دارد. می توانید آن را کوتاه نگه دارید یا آن را عمیق تر کنید. شما همچنین می توانید گپشن های عینی و یا شخصی بنویسید. مهم نیست که چگونه آن را می نویسید، با این حال، باید آن را هیجان انگیز و جذاب نگه دارید. کپشن عالی باید جلوه عکس را تقویت کند، درست مانند توضیحات در یک کمیک استریپ. با این حال، شما نمی توانید فقط تصویر خود را به عنوان بخشی از یک مقاله روزنامه شرح دهید. شما باید شخصیت خود را به آن تزریق کنید. آن را سرگرم کننده و تبدیل به یک مکالمه جذاب کنید.
بیشتر از همه، شما باید مردم را تشویق کنید تا اقدام کنند. از آنها سوال بپرسید یا به آنها بگویید تجربیات خود را به اشتراک بگذارند. هر چه تعداد لایک و کامنت بیشتری دریافت کنید، افراد بیشتری محتوای شما را خواهند دید. اگر می خواهید بازی اینستاگرام خود را جدی بگیرید، از قبل کپشن خود را بنویسید. به این ترتیب، مجبور نیستید وقت خود را به طور تصادفی صرف فکر کردن به چیزهای هوشمندانه بکنید. و شما می توانید بیشتر در مورد آن فکر کنید. در نهایت، زیرنویس‌های شما باید داستان‌هایی را بیان کند که مردم را سرگرم کند.

6. از هشتگ ها هوشمندانه استفاده کنید

instagram vintage 2 1

به نوعی، هشتگ ها مانند علائم تبلیغاتی هستند که به افراد کمک میکنند شما را پیدا کنند. اگر اصلاً از هشتگ استفاده نمی کنید، احتمالاً فقط فالوورهای فوری شما تصاویر شما را خواهند دید. به همین دلیل است که باید آنها را به هر محتوایی که پست می کنید اضافه کنید تا تعامل خود را افزایش دهید. بنابراین از چه نوع هشتگ هایی باید استفاده کنید؟ بهترین راه برای پیدا کردن این موضوع این است که محتوای عکاسان مورد علاقه خود را بررسی کنید. هشتگ‌هایی را که استفاده می‌کنند فهرست کنید و آن‌هایی را که به شما مرتبط هستند را مشخص کنید. همچنین می‌توانید عکس‌های محبوب را در Explore مشاهده کنید و هشتگ‌های آن‌ها را نیز بررسی کنید.
جدای از آن، باید به دنبال هشتگ های پرکاربرد جامعه نیز باشید و آنها را در محتوای خود ادغام کنید. به عنوان مثال، اگر به عکاسی خیابانی علاقه دارید، می توانید #عکس خیابانی را تایپ کنید تا سایر علاقه مندان به این ژانر بتوانند شما را پیدا کنند. اکنون که مردم می توانند آنها را در اینستاگرام دنبال کنند، هشتگ ها اهمیت بیشتری پیدا کرده اند. به عبارت دیگر، اگر غروب #غروب را در محتوای خود قرار دهید، اگر هشتگ #غروب آفتاب را دنبال کند، احتمال زیادی وجود دارد که در فید کسی قرار گیرد. می توانید تعدادی از محبوب ترین هشتگ ها را در کپشن قرار دهید. سپس می توانید موارد کمتر مرتبط را در قسمت نظرات قرار دهید. فقط یادتان باشد که با هدف هشتگ کنید. اگر هشتگ روی عکس شما اعمال نمی شود، اصلاً از آن استفاده نکنید. همچنین، به یاد داشته باشید که هر چند وقت یک بار آنها را تغییر دهید. شما نمی خواهید محتوای شما همیشه با هشتگ های یکسان مانند هرزنامه به نظر برسد. در غیر این صورت، اینستاگرام ممکن است شما را تحت الشعاع قرار دهد، و در نهایت هیچ تعاملی دریافت نکنید.

5. ثابت قدم باشید

instagram tips fountain 1

مردم معمولاً دوست ندارند اکانت‌های غیرفعال اینستاگرام را دنبال کنند. به همین دلیل است که شما باید حداقل یک بار در روز مطالب جدید ارسال کنید. همچنین اگر به طور منظم در استوری اینستاگرام پست می گذارید نیز مفید خواهد بود. به این ترتیب، نه تنها فالوورهای فعلی خود را سرگرم می کنید، بلکه افراد جدید را نیز جذب می کنید. با این حال، سازگاری فقط برای دفعات پست شما قابل اعمال نیست. همچنین به کیفیت محتوایی که به اشتراک می گذارید مربوط می شود. همانطور که قبلا ذکر شد، ضروری است که فقط بهترین تصاویر خود را پست کنید. جدای از آن، باید با نوع محتوایی که پست می کنید نیز سازگار باشید. به عنوان مثال، اگر می خواهید با عکس های مد خود شناخته شوید، فقط موارد مرتبط را پست کنید. اگر یک روز عکس نوزاد و روز دیگر لباس منتشر کنید، ممکن است مردم گیج شوند که حساب کاربری شما چیست.

4. یک سبک توسعه دهید

instagram tips pattern floor 1

سبک گریزان است و یافتن آن می تواند چالش برانگیز باشد. با این حال، شما باید تمام تلاش خود را بکنید تا شخصیت خود را در پست های خود نشان دهید. به دنبال چیزی باشید که حساب شما را از یک میلیارد دیگر در اینستاگرام متمایز کند و آن را ارتقا دهید. بنابراین، چگونه استایل خود را تشخیص می دهید؟ در حالی که هیچ دستورالعملی وجود ندارد که به شما بگوید چه کاری انجام دهید، چند تکنیک وجود دارد که می توانید برای شناسایی آن امتحان کنید. بهترین راه این است که عکس‌های خود را مشاهده کنید و بفهمید که آیا الگوهایی در حال ظهور هستند یا خیر.
به عنوان مثال، اگر مدام متوجه می‌شوید که عکس‌های زیادی از کفش‌های افراد دارید، می‌تواند همان جایی باشد که استایل شما نهفته است. می‌توانید به توسعه آن ادامه دهید تا زمانی که مردم متوجه شما شوند. در نهایت، باید دنبال کنید که اشتیاق شما را به کجا می برد. فقط به این دلیل که تعداد زیادی عکس از چیزی دارید، لزوماً به این معنی نیست که سبک شماست. خودتان را درگیر نکنید و به بررسی احتمالات ادامه دهید.

3. به یک موضوع بچسبید

instagram food photography6 1

اگر به برخی از محبوب ترین فیدها در اینستاگرام نگاه کنید، متوجه خواهید شد که آنها منظم به نظر می رسند. اگرچه بلافاصله مشخص نیست، آنها اغلب از الگوها، سبک ها و طرح های رنگی خاصی پیروی می کنند. آنها را مطالعه کنید و بفهمید که چگونه می خواهید ظاهر خود را ایجاد کنید. شما باید فید اینستاگرام خود را به عنوان یک گالری هنری در نظر بگیرید. باید منسجم و از نظر بصری دلپذیر به نظر برسد. بنابراین، بسیار مهم است که به چند قانون پایبند باشید تا مطمئن شوید که عکس‌های شما هنگام مشاهده نمایه شما به خوبی کنار هم قرار می‌گیرند.
اول، شما باید یک موضوع عکاسی ثابت داشته باشید. اگر به عکاسی از غذا علاقه دارید، مطمئن شوید که حساب شما کاملاً در مورد غذا است و نه چیز دیگری. اگر بخواهید روی کنار هم قرار گرفتن یا عکاسی مینیمالیستی تمرکز کنید، همینطور است. بعد، یک تا سه رنگ غالب را انتخاب کنید که می‌خواهید همیشه در عکس‌هایتان وجود داشته باشد. انجام این کار باعث می شود فید شما یکنواخت تر به نظر برسد حتی زمانی که خود تصاویر متفاوت هستند.

2. با فالوورهای خود تعامل داشته باشید

instagram tips shoes 1

اینستاگرام یک پلتفرم عکاسی رسانه های اجتماعی است و تعامل را در اولویت قرار می دهد. این یک خیابان یک طرفه نیست که در آن عکس بفرستید و انتظار داشته باشید که مردم فوراً سرازیر شوند. اگرچه این درست است که شما می توانید به سادگی با به اشتراک گذاری محتوا فالوورهای خود را بدست آورید. با برقراری ارتباط با مردم می توانید مخاطبان خود را حتی بیشتر افزایش دهید.
تمام تلاش خود را بکنید تا به نظرات دیگران پاسخ دهید و نشان دهید که چقدر از آنها قدردانی می کنید. علاوه بر این، شما همچنین باید فعالانه روی حساب های دیگران نظر دهید. به آنها بگویید که چقدر عکس هایشان را دوست دارید و این کار را به شیوه ای متفکرانه و واقعی انجام دهید. همانطور که قبلا ذکر شد، شما همچنین باید به طور مرتب در استوری اینستاگرام پست بگذارید و جنبه سرگرم کننده و شخصی خود را به دنبال کنندگان خود نشان دهید. این امر مخصوصاً زمانی صادق است که همیشه عکس‌های جدی را در فید خود ارسال کنید.
محتوای داستان‌ها در فید شما نمایش داده نمی‌شود و فقط 24 ساعت طول می‌کشد. بنابراین این یک راه عالی برای نشان دادن کارهای دیگری است که علاوه بر ارسال عکس های عالی انجام می دهید. این می تواند هر چیزی باشد، از وقت گذرانی با دوستان یا بردن فالوورهای خود به تور پشت صحنه عکاسی خود. به اشتراک گذاشتن زندگی خود با دیگران به آنها کمک می کند تا شما را بیشتر بشناسند. اگر شخصیت شما را دوست داشته باشند، تمایل بیشتری به دنبال کردن شما خواهند داشت.

1. از گرفتن عکس لذت ببرید

instagram tips photographers 1

رک و پوست کنده، تمام این نکات اینستاگرام می تواند سختگیرانه باشد و ممکن است گاهی اوقات شبیه کار باشد. اگر در مورد موفقیت در اینستاگرام جدی هستید، باید برنامه ریزی زیادی انجام دهید. با این حال، هرگز اجازه ندهید که مانع از علاقه واقعی شما، که عکاسی است، شود.
قبل از اینکه توجه خود را به اینستاگرام معطوف کنید ابتدا روی عکاسی تمرکز کنید. فقط با کلیک کردن روی شاتر از این تجربه لذت ببرید. در پایان، عشق شما به هنر در فید شما ظاهر می شود، صرف نظر از اینکه به طور منظم یا گهگاهی پست می کنید.

نتیجه

حتی اگر تمام نکات اینستاگرام را در این مقاله دنبال کنید، اگر آن را به زور انجام دهید، کارساز نخواهد بود. فقط بگذارید جریان پیدا کند و از فرآیند لذت ببرید. باور کنید یا نه، مردم متوجه خواهند شد که آیا کار شما طبیعی است یا نه. به یاد داشته باشید که عکاسی در نهایت یک پلت فرم درونی است. مردم ممکن است ندانند چرا یک عکس را دوست دارند، اما همیشه از تأثیر آن بر آنها مطمئن هستند. بنابراین قلب خود را در کار خود بگذارید. فالوورهای شما اشتیاق شما به عکاسی را از طریق تصاویرتان احساس می کنند و این باعث می شود که وفادار بمانند.
منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *