آموزش, آموزش عکاسی موبایل

12 تم مختلف عکاسی با گوشی های هوشمند که می توانید امروز امتحان کنید

selfie poses

گوشی هوشمند شما آنقدر وسیله کاربردی است که می توانید از آن برای هر نوع عکاسی استفاده کنید. در این مقاله 12 موضوع عکاسی با گوشی هوشمند را مورد بحث قرار خواهیم داد. اگر بر این تمها مسلط شوید عکس های گوشی هوشمند خود را به سطح دیگری خواهید برد.

12. تم های عکاسی سبک زندگی

Family Lifestyle Photography

این سبک از رایج ترین سبک های عکاسی است که همیشه در اینستاگرام می بینید. این به معنای گرفتن عکس های معمولی یا ایده آل از افرادی است که در فعالیت های مختلف مشغول هستند. عکاسی سبک زندگی می تواند درباره هر چیزی باشد. از کمپینگ، مسافرت گرفته تا صرف غذا در رستوران. چه چیزی آن را از عکس های فوری معمولی متفاوت می کند؟ اینکه به خوبی ترکیب شده است و اغلب برای الهام بخشیدن به مردم از طریق روایت بصری آن استفاده می شود. صحنه خود را به گونه ای تنظیم کنید که مردم بخواهند در جایی که شما هستید باشند و کاری را که سوژه های شما انجام می دهند انجام دهند.

11. پرتره

3kZ3hc2YMB6LXiPohtyfKa 970 80.jpg

اگر یک ژانر وجود داشته باشد که گوشی های هوشمند در آن برتری داشته باشند، آن پرتره است. استفاده از گوشی ها در برابر دوربین عکاسی نه تنها آسان است، بلکه قابل حمل نیز هستند. پرتره بسیار محبوب شده است. شرکت‌ها اکنون بر روی افزودن ویژگی‌های خاص پرتره در تلفن‌هایی که تولید می‌کنند تمرکز می‌کنند.
ویژگی هایی که حالت پرتره ارائه می دهد در اکثر دستگاه ها متفاوت است. هدف اصلی آنها بهبود ظاهر پرتره های شما است.
حالت پرتره به شما امکان می دهد پس زمینه را محو کنید تا سوژه را از محیط خود جدا کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به دوربین آیفون خود بروید و Portrait را انتخاب کنید. این کار دوربین های دوگانه را برای تولید یک بوکه زیبا فعال می کند. این باعث می شود فردی که از آن عکاسی می کنید متمایز شود.
سپس Studio Lighting وجود دارد. این به شما امکان می دهد نورپردازی حرفه ای را با یک ضربه بر روی صفحه نمایش تکرار کنید. هنگامی که در حالت پرتره قرار می گیرید، گزینه های مختلفی برای نورپردازی پرتره در پایین صفحه دارید. می توانید نور طبیعی و نور استودیو را انتخاب کنید. یا نور کانتور و حتی نور صحنه برای افکت های مختلف.

10. سلفی

selfie posesگرفتن سلفی ممکن است به اندازه کافی ساده باشد، اما قطعا راه های بهتری برای انجام آن وجود دارد. بارزترین آن جستجوی نور مناسب است. همیشه از نور خشن و سایه های زشت دوری کنید. در عوض، به دنبال نور نرم و پراکنده باشید. بنابراین دفعه بعد که عکاسی می کنید، سعی کنید در صورت امکان آن را در نزدیکی پنجره یا در سایه انجام دهید.
همچنین باید از گرفتن عکس در مقابل خورشید خودداری کنید. در غیر این صورت، گوشی هوشمند شما سایه زشتی بر چهره شما خواهد انداخت. در عوض، خود را در یک طرف از خورشید قرار دهید. این باعث ایجاد ظاهر دلپذیرتر می شود. سلفی ها از نظر فنی پرتره هستند. هنگام استفاده از دوربین گوشی خود باید از حالت پرتره استفاده کنید. انجام این کار باعث می شود کمی حرفه ای تر به نظر برسد.

مطلب پیشنهادی:  آموزش عکاسی منظره با گوشی هوشمند

9. عکاسی مد

smartphone photography styles woman summer ress hatwhite fence sea

 

مردم عاشق عکس گرفتن از لباس های خود و انتشار آن در شبکه های اجتماعی هستند. انواع مختلفی از عکاسی مد وجود دارد که می توانید با گوشی هوشمند خود امتحان کنید. #OOTD محبوب (لباس روز) وجود دارد. این شامل یک پرتره ساده تمام بدن از سوژه است که لباس آنها را به نمایش می گذارد. سپس مد خیابانی وجود دارد که در آن مدل با محیط شهری در تعامل است. و البته، مد سطح بالایی وجود دارد که در آن مردم می‌توانند برای عکس لباس بپوشند. قوانین اولیه عکاسی مد اعمال می شود. حتی اگر با گوشی هوشمند عکاسی می کنید. ابتدا از خوب بودن نور اطمینان حاصل کنید. دوم، روی لباس تمرکز کنید، و سوم، از ژست های طبیعی استفاده کنید تا مدل شما نامناسب به نظر نرسد. البته، دستورالعمل های بسیار بیشتری وجود دارد که باید در نظر بگیرید، اما اینها اصلی ترین مواردی هستند که باید روی آنها تمرکز کنید.

8. عکاسی در سفر

smartphone photography styles man selling cheese

وقتی به کشور دیگری سفر میکنید ممکن است تلفن شما به دلیل تفاوت اپراتورها و … هیچ دریافتی نداشته باشد. اما برای گرفتن عکس از ماجراجویی های شما در خارج از کشور بسیار خوب عمل می کند. گوشی شما در جیب شما جا می شود. و کار با آن راحت تر از دوربین DSLR است. وقتی با یک لحظه زودگذر مواجه می شوید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که گوشی خود را بیرون بیاورید و روی صفحه ضربه بزنید. حتی لازم نیست موارد خاص و زیادی را تنظیم کنید تا مطمئن شوید نوردهی درست است. اگر به مکان‌های ناهموار سفر می‌کنید، یک قاب سخت بخرید تا مطمئن شوید دستگاهتان حتی اگر آن را بیاندازید، ایمن است. همچنین، با خیال راحت یک کیت لنز گوشی بخرید. اغلب شامل یک لنز ماکرو و یک لنز چشم ماهی است تا بتوانید هر چیزی از نمای نزدیک گرفته تا عکس های اکشن را ثبت کنید.

7. عکاسی منظره

smartphone photography styles desert hills blue sky

برای کمک به گرفتن عکس از مناطق بزرگ، به Pano (معروف به پانوراما) بروید. با عریض کردن قاب، به شما امکان می دهد نماهای بیشتری نسبت به، نسبت تصویر معمولی 4:3 داشته باشید. با استفاده از پیش‌زمینه و پس‌زمینه، به تصاویر خود ابعاد اضافه کنید. عناصر بصری مانند درختان یا حتی افراد را در مقابل منظره بگنجانید. این باعث می شود عکس شما پویا به نظر برسد. در صورت امکان، باید منتظر طلوع یا غروب خورشید برای بهترین نور باشید. نور درخشش نارنجی زیبایی ایجاد می کند و سایه های طولانی ایجاد می کند. اینها هر مکانی را زیباتر می کنند.

6. عکاسی معماری

smartphone photography styles building roof cloudy sky

درست مانند عکاسی منظره، هنگام سفر نیز باید یاد بگیرید که چگونه از ساختمان ها عکس بگیرید. به خصوص اگر از شهرهایی با ساختارهای نمادین مانند یزد یا اصفهان و… بازدید می کنید، به آن نیاز خواهید داشت. به جای کلیک کردن تصادفی روی شاتر، در اطراف ساختمان قدم بزنید و به دنبال راه‌های منحصربه‌فرد برای ثبت آن باشید. از زوایای مختلف از آن عکس بگیرید. همچنین، حتما کیت لنز خود را همراه داشته باشید. هنگام عکاسی در نقاط تنگ به چشم ماهی و لنز تله فوتو برای بزرگنمایی و گرفتن عکس های نزدیک با جزئیات به آن نیاز دارید.
اگر می خواهید در شب با چراغ های روشن از ساختمان ها عکس بگیرید، یک سه پایه به همراه داشته باشید. برای تثبیت عکس‌هایتان به آن نیاز دارید، به‌ویژه از آنجایی که نوردهی‌های طولانی را انجام می‌دهید. همچنین، استفاده از هدفون خود را به عنوان یک کنترل از راه دور در نظر بگیرید. فقط آن را به جک گوشی خود وصل کنید و دکمه صدا را فشار دهید تا عکس بگیرید.

مطلب پیشنهادی:  آموزش عکاسی حرفه ای از طلا و جواهرات

5. عکاسی خیابانی

smartphone photography styles bicycles street light light store street

گوشی‌های هوشمند به ابزار قدرتمندی در عکاسی خیابانی تبدیل شده‌اند که حتی عکاسان حرفه ای نیز از آن‌ها استفاده زیادی می‌کنند. استفاده از گوشی هوشمند برای عکاسی خیابانی مزایای زیادی دارد. نکته اصلی این است که مردم متوجه نمی شوند که شما در حال عکس گرفتن هستید زیرا این یک تلفن است. دلیل خوب دیگر این است که کوچک است و به سرعت عکس می گیرد. برای گرفتن عکس های خیابانی، کافی است با تلفن در دست در اطراف محله خود قدم بزنید. وقتی چیز غیرعادی دیدید، دوربین خود را روشن کنید و عکس بگیرید. واقعاً به همین سادگی است. با این حال، چیزی که چندان ساده نیست، گرفتن شهامت برای گرفتن غریبه ها در خیابان هاست. خبر خوب این است که شما واقعاً فقط یک تلفن در دست دارید و نه دوربین، بنابراین اصلاً نباید عصبی باشید.

4. عکاسی سیاه و سفید

smartphone photography styles black and white beach surf board surfers

عکاسی سیاه و سفید می تواند تصاویر معمولی را زیبا جلوه دهد. رنگ‌های تیره و کنتراست‌های عمیقی که ایجاد می‌کند، عمق و ابعادی ایجاد می‌کند که دستیابی به آن در عکس‌های رنگی دشوار است. بنابراین اگر می خواهید ظاهر حرفه ای عکاسی آیفون را داشته باشید، این بهترین گزینه برای شماست.
دو راه ساده برای عکاسی سیاه و سفید وجود دارد. می توانید B&W را در دوربین خود روشن کنید یا بعد از گرفتن عکس با استفاده از یک برنامه آن را ویرایش کنید.
با این حال، بهتر است ابتدا رنگی عکس بگیرید و بعداً آن را به سیاه و سفید تبدیل کنید. در صورتی که متوجه شوید رنگی عکس بهتر از سیاه و سفید است، انتخاب های بیشتری به شما می دهد. می توانید با استفاده از اینستاگرام، VSCO یا سایر برنامه های ویرایش مورد علاقه عکس های خود را سیاه و سفید کنید. به طور معمول، تنها کاری که باید انجام دهید این است که تصویر خود را بارگذاری کنید و یک فیلتر سیاه و سفید (معروف از پیش تعیین شده) را انتخاب کنید که می خواهید استفاده کنید و کارتان تمام شده است.

3. عکاسی ماکرو

smartphone photography styles flower close up pink

گوشی های هوشمند در حال حاضر قادر به گرفتن عکس های ماکرو به تنهایی نیستند. اما با استفاده از لنز ماکرو، آن‌ها می‌توانند از تقریباً هر چیزی عکس‌های کلوزآپ دراماتیک بگیرند. اکثر لنزهای ماکرو و لنزهای چشم ماهی که با کیت لنز گوشی هوشمند شما ارائه می شوند، در واقع متصل هستند. فقط پیچ ضمیمه را باز کنید تا زمانی که فقط شیشه پهن باقی بماند. اکنون تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را روی تلفن خود گیره دهید و آماده عکس گرفتن ماکرو هستید.
هنگام گرفتن عکس های ماکرو، فاصله خود را تا زمانی که همه چیز در فوکوس باشد تنظیم کنید. فقط مطمئن شوید که حداقل یک تا دو اینچ با سوژه خود فاصله دارید. از آن دورتر حرکت کنید و همه چیز در کادر شما تار به نظر می رسد. همچنین باید وقتی بیرون روشن است عکس بگیرید. در غیر این صورت، ممکن است تلفن شما سایه زشتی روی سوژه شما ایجاد کند زیرا شما خیلی نزدیک هستید.

مطلب پیشنهادی:  عکاسی از لباس با موبایل + نکات و ترفندهای کاربردی

2. تم های عکاسی تجربی

smartphone photography styles blue sky man white shirt 1

به غیر از گرفتن عکس های معمولی، گوشی هوشمند شما می تواند تصاویر مفهومی جالبی نیز ایجاد کند. و آنچه در مورد آن عالی است این است که شما حتی برای دستیابی به نتایج عالی به رایانه خود نیاز ندارید. راز عکاسی انتزاعی گوشی هوشمند استفاده از اپلیکیشن های شخص ثالث است. بسته به هدفی که می خواهید به دست آورید، گزینه های عالی زیادی برای انتخاب وجود دارد. اگر می خواهید همه چیز را ساده نگه دارید، گلیچر بهترین انتخاب خواهد بود. فیلترهایی مانند فیلترهایی که در اینستاگرام می بینید به شما ارائه می دهد. اما به جای اینکه صرفاً تن عکس‌های شما را تغییر دهد، جلوه‌های جالبی را اضافه می‌کند که عکس‌های شما را سوررئالیستی نشان می‌دهد.
برای نتایج منحصر به فرد، سپس Mirror Labs را امتحان کنید. همچنین فیلترهایی مانند گلیچر و اینستاگرام دارد. با این حال، چیزی که آن را متفاوت می کند این است که به شما امکان می دهد با ضربه زدن روی صفحه و تنظیم سطوح جلوه ها، تصویر را بیشتر دستکاری کنید. همچنین می توانید با استفاده از منشورها یا آینه های واقعی افکت های دستی ایجاد کنید. کافی است آنها را در مقابل لنز دوربین خود قرار دهید و بلافاصله شاهد تغییر صحنه باشید. با خیال راحت آنها را جابه جا کنید تا نتایج متفاوتی ایجاد کنید.

1. عکاسی روزمره

smartphotne photography styles

مردم همیشه دوربین‌های خود را به همراه نمی‌آورند، اما همیشه تلفن‌های خود را همراه دارند. به همین دلیل است که دستگاهی عالی برای گرفتن عکس‌های معمولی از تقریباً هر چیزی است. چیزی که گوشی های هوشمند را برای بسیاری از عکاسان آماتور جذاب می کند این است که برای استفاده از آنها نیازی به فکر کردن نیست. اگر می‌خواهید از چیزی که برایتان جالب است عکس بگیرید، می‌توانید به سرعت گوشی خود را بدون هیچ لرزشی بیرون بیاورید. بنابراین نگران نباشید که هنگام استفاده از گوشی هوشمند خود از چه چیزی عکس بگیرید. فقط موانع خود را رها کنید و از کلیک کردن روی شاتر لذت ببرید. تا زمانی که مطمئن شوید که تصویرتان به درستی و نوردهی مناسبی ساخته شده است، بدون توجه به موضوع چه چیزی است، یک عکس جالب خواهید داشت.

نتیجه

همه ما در مورد عکاسی ترجیحاتی داریم. با این وجود، یادگیری انجام حتی کمی از تمام تم های عکاسی گوشی هوشمند که ذکر کردیم، شما را به یک عکاس همه کاره تبدیل می کند. بنابراین با خیال راحت انواع مختلف مهارت ها و تکنیک های عکاسی را تمرین کنید. شما هرگز نمی دانید چه زمانی به آنها نیاز خواهید داشت.
منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *