اخبار گوناگون

10000 دلار از کیت تجهیزات عکاسی به سرقت رفته به لطف Apple AirTags در استرالیا پیدا شد

xsHuh5sWaw7yPeUtSFL6EA 970 80.jpg

یک عکاس خوش شانس در استرالیا با موفقیت 10000 دلار کیت دوربین دزدیده شده را به لطف Apple AirTags خود پیدا کرد.

یک عکاس در استرالیا توانسته است به لطف تگ های Apple Air که به خوبی جاسازی شده است، کیت دوربین و دیگر تجهیزات دزدیده شده به ارزش بیش از 10000 دلار را بازیابی کند. گراهام تایت بسیار خوش شانس بود زیرا دزد متوجه دستگاه های ردیاب متصل به وسایل او نشد، به این معنی که او توانست به مقاماتی مانند پلیس که با خیال راحت آن را به او بازگرداندند، اطلاع دهد.

به عنوان یک عکاس، نمی توانم به چیزی بدتر از دزدیده شدن کیت خود فکر کنم. از دست دادن به هر دلیلی یا شکستن آن به میل خود یک چیز است، اما اینکه کسی آن را از شما بدزدد کاملا بحث جدایی است. فقط در صورتی که چنین اتفاقی بیفتد، ارزش دارد که در بهترین بیمه دوربین برای کیت عکاسی خود سرمایه گذاری کنید تا در صورت وقوع اتفاقات غیرقابل تصور، تحت پوشش قرار بگیرید. هنوز باید منتظر بمانید تا شرکت بیمه آن را حل کند و احتمالاً مجبور خواهید بود مبلغ زیادی را بپردازید، اما حداقل مجبور نیستید همه چیز را با پول خود جایگزین کنید.

خوشبختانه برای تایت، او مجبور نشد مسیر بیمه را طی کند. دزد آنقدر مشغول بود که متوجه برچسب‌های هوای اپل متصل به کیت دوربینش، که شامل یک گوپرو، یک سونی RX10، لپ‌تاپ و کیف پولش بود، نشد.

به گزارش پتاپیکسل، این حادثه در پارکینگ هتلی در جنوب استرالیا رخ داد که عکاس ساکن سیدنی در آن در تعطیلات بود. به محض اینکه Tait متوجه این موضوع شد، توانست با اپلیکیشن Find My تجهیزات را ردیابی کند و با مقاماتی که عامل ادعایی را دستگیر کردند، در تماس باشد.

Sv5jQP5rvUdDSFAqkidHNQ 970 80

(اعتبار تصویر: Apple)

Apple AirTag ها با ارسال سیگنال بلوتوث به دستگاه های اطراف در Find My Network کار می کنند. سپس این دستگاه‌ها موقعیت AirTag شما را به iCloud می‌فرستند و وقتی وارد برنامه Find My می‌شوید، روی نقشه نمایش داده می‌شود. برای اینکه حالت جستجوی دقیق کار کند، به یک آیفون 11 یا جدیدتر نیاز دارید – اما تا زمانی که iOS 14.5 یا بالاتر را اجرا می کنید، باید بتوانید مکان تقریبی اقلام گم شده خود را پیدا کنید.

مطلب پیشنهادی:  بروزرسانی فریم‌ور Nikon Z fc نسخه 1.6.0 ویژگی‌های هیجان‌انگیزی را ارائه می‌کند

اگرچه در مورد Tait از Apple AirTag برای هدف خود استفاده شده است، استفاده از آنها توسط مجرمان برای ردیابی اتومبیل برای سرقت یا حتی وحشتناک تر برای تعقیب زنان به طور فزاینده ای رایج می شود. در اوایل سال جاری، یک مادر جوان هنگام سفر از تگزاس به مین، یک AirTag اپل را پیدا کرد که متعلق به او نبود، در حالی که مادر دیگری در آتلانتا مطلع شد که یک AirTag در ماشینش وجود دارد که او قادر به پیدا کردن آن نبود.

گاهی اوقات سرقت اجتناب ناپذیر است، اما اگر می توانید، سعی کنید کیت گران قیمت را بدون مراقبت در ماشین خود نگه ندارید. هنگام سفر با وسایل نقلیه عمومی، مطمئن شوید که به شما متصل است و در سفر به کشورهایی که جیب بری بسیار رایج است، احتیاط کنید. بیشتر داستان‌های سرقت دوربین پایان خوشی ندارند، اما خوب است بدانید که این داستان پایان خوبی داشت. برچسب‌های اپل ایر فقط از ۲۹ دلار/پوند برای یک تگ یا ۹۹ دلار/پوند برای یک مجموعه چهارتایی شروع می‌شوند، بنابراین میتوان گفت ارزش خرید را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *