آموزش عکاسی دیجیتال

10 لوازم ضروری برای عکاسی در سفر

Canon SX720 3

برای هر عکاسی که خیلی زیاد سفر می کند، ضروری است که کیت های کوچک بردارد تا بارش را کم و سبک تر کند. کیت های زیادی وجود دارد که می توان به راحتی آن ها را حمل کرد.

چه سفرهای طولانی مدت، تعطیلات چند هفته ای و چه تعطیلات آخر هفته، اطمینان از این که تمامی لوازم ضروری عکاسی را به همراه دارید، باعث می شود که هر لحظه بتوانید عکس های بسیار زیباییی بگیرید.

نمی شود که تصمیم گرفت که چه لنزهایی را در کیف خود قرار دهیم و یا سه پایه را با خود حمل کنیم یا خیر. درکل جمع کردن وسایل برای سفر سخت است ولی به راحتی می توانید ساعت ها وقت بگذارید تا لوازم ضروری سفر را در کیف کیت خود جمع کنید.

برای کمک به شما ما لیستی از وسایل ضروری که هر عکاس باید در سفر به همراه خود داشته باشد را آماده کرده ایم. پس چه برای عکاسی پرتره سفر کنید و چه برای عکس برداری از پشت صحنه یک رستوران، با خواندن این مقاله می توانید کیف کیت سفر خود را آماده کنید.

در این لیست ما دوربینی را قرار نداده ایم زیرا دوربین یک انتخاب شخصی است.

1. لنز زوم و پرایم سریع

c0cc6fa1297977ac619657ec2eb3adac

سخت ترین قسمت جمع کردن وسایل برای سفر، انتخاب لنز است زیرا همه آن ها مزیت های خودشان را دارند. خیلی خوب می شود که اگر همیشه یک لنز زوم با دیافراگم ثابت به همراه خود داشته باشید مانند Sigma 28-70mm f/2.8 DG DN Contemporary و یک لنز پرایم با دیافراگم عریض مانند Sony 50mm f/1.8 (البته من از این لنز ها استفاده می کنم شما می توانید از برند هایی که خودتون می خواهید استفاده کنید).

مطلب پیشنهادی:  عکاسی روایی چیست؟ تسلط بر تکنیک‌ها، نمونه‌ها و ایده‌ها

50 میلی متر برای گرفتن عکس هایی با جزئیات دقیق و پرتره، فاصله کانونی بسیار عالی است در حالی که 28-70 میلی متر همه جانبه، مناسب برای مناظر ، معماری ، عکسبرداری از دور و ایجاد زمینه بیشتر در پس زمینه است.

2. پاور بانک قوی

8d2dbf39ab407d4f97c3bd5d37d32868

بیشتر دوربین های بدون آینه، دارای شارژر داخلی هستند که شما با استفاده از آن و پاور بانک می توانید دوربینتان را شارژ کنید. با داشتن یک پاور بانک قوی نه تنها می توانید دوربینتان را شارژ کنید بلکه می توانید لپ تاپ و یا هر وسیله دیگری را شارژ کنید. چند تا از بهترین پاور بانک ها شامل Anker Powercore + 26800  یا  پاور بانک Maxoak 50,000 mAh می شود. بیشتر پاور بانک های قوی، سنگین هستند.

3. نور افکن کوچک با قابلیت شارژ باتری های li-on

f531dc20fde20b7adf3a73f52b71d0af 1

اگر شما قصد دارید که عکاسی پرتره و فشن انجام دهید و یا از غذا عکس برداری کنید، قطعا به نور افکن نیاز پیدا می کنید. اگر نمی توانید با فلاش دوربین به راحتی عکس برداری کنید، بهتر است همیشه یک فلاش گان و یا یک پنل LED به همراه خود داشته باشید. شما هیچوقت نمی دانید که ممکن است در سفر چقدر به نور احتیاج داشته باشید. انتخاب یک فلاش گان با باتری های قابل شارژ به این معناست که شما نیازی به خرید باتری های AA ندارید. فلاش هایی که من در سفر با خودم حمل می کنم شامل Godox V1  یا  Godox AD200 به همراه بسته لوازم جانبی Godox AK-R1، می شود که من با استفاده از این ها می توانم نور را در قاب خود تنظیم کنم.

4. رفلکتور

84ccfcce45fdda705091a9de5392462e 1

بازتابنده با قابلیت تا شدن، بهترین گزینه ای است که می توانید در کوله سفر خود بگذارید. این بازتابنده ها بهترین راه برای پخش نور هستند طوری که با وجود آن ها شما نیازی ندارید که دو چراغ بخرید و یا با خود حمل کنید. بازتابنده ها معمولا در پنج رنگ خلاصه می شوند: طلایی، طلایی نقره ای، نقره ای، سفید و مشکی. هر رنگ کاربرد خاص خودش را دارد. بازتابنده نقره ای نور سرد را و طلایی، نور گرم تری را ارائه می دهد. بازتابنده سفید نور را در کل قاب پخش می کند و بازتابنده مشکی باعث می شود که نور جذب شود.

مطلب پیشنهادی:  ریتم در عکاسی چیست؟ و چگونه از آن استفاده کنیم + 6 نکته کلیدی

5. باتری های اضافی

8ab9121c7dcd00525d3f8de4200173bd

اصلا فرقی نمی کند که شما به کجا سفر می کنید و یا از چه سوژه ای عکس برداری می کنید، داشتن باتری یدکی، یکی از ضروری ترین وسایلی است که شما باید به همراه خود به سفر ببرید. قبل از این که به سفر بروید، از شارژ کامل باتری ها مطمئن شوید تا وقتی که بیرون هستید نگران شارژ آن ها نباشید.

6. لپ تاپ و شارژر

ccf4769973f7658ac976a063527c4292

 

اگر تنها برای گذراندن اوقات فراغتتان به سفر می روید، نیازی نیست که حتما لپ تاپ را با خود حمل کنید. اما اگر قصد دارید به سفر کاری بروید و بیش از دوهفته در آن جا بمانید، بهتر است که لپ تاپ را به همراه خود ببرید تا بتوانید عکس هایتان را ادیت بزنید و یا از کارت SD به هارد خود انتقال بدهید.

7. یک کوله پشتی راحت

4129304d04cff4cb688585ffd88c45fd

اگر کوله پشتی شما راحت نباشد و یا وزنش خیلی زیاد باشد شما نمی توانید از آن سفر آن طور که باید لذت ببرید. زمانی که برای خرید کوله پشتی می روید، بهتر است که آن ها را امتحان کنید و راحت ترینشان را انتخاب کنید. در خرید کوله پشتی باید مواردی مانند چگونگی تنظیم آن، بندها، دارا بودن جیب های خارجی برای بطری آب و یا سه پایه و یا دارا بودن سیستم جریان هوا برای خنک نگه داشتن پشت شما، را مورد بررسی قرار دهید (مخصوصاً اگر به جای گرمی سفر می کنید). در خرید کوله پشتی گزینه های زیادی وجود دارد که شما فقط باید به دنبال بهترین گزینه برای خود باشید.

8. کارت های حافظه و کیف های قابل حمل آن ها

2f0f2f6da6992b9ca06b907a9e803296 1

با قانون زیر زندگی کنید:

بیشتر از آنچه که فکر می کنی نیاز داری، کارت حافظه با خودت ببر. دو تا دلیل برای این قانون وجود دارد، اول این که شما نمی دونید که ممکن است چقدر عکس بگیرید مخصوصا اگر راهی برای خالی کردن کارت حافظه خود نداشته باشید. دوم این که ممکن است کارت های حافظه صدمه ببینند یا گم شوند و اگر شما در وسط نا کجا آباد باشید نمی توانید کارت حافظه بخرید و یا از سایتی سفارش بدهید. کارت حافظه های زیادی بر مبنای سایز فایل خروجی از دوربین شما و یا سرعت ذخیره عکس ها در عکس برداری پشت سرهم، وجود دارد و شما می توانید با توجه به نیازی ک دارید آن ها را انتخاب کنید. Sandisk 64GB Extreme Pro برای اکثر دوربین ها مناسب می باشد مگر این که شما عکس برداری پشت سر هم انجام دهید و از رزولوشن بالا استفاده کنید مانند دوربین Canon EOS R5.

مطلب پیشنهادی:  ژست عکاسی دخترانه

9. سه پایه

988d51eda1be1cd7bcd704d83b0391f9 1

اگر قصد عکس برداری از برخی مناظر مانند دریا و یا عکاسی نجومی دارید، بهتر است که سه پایه را با خود حمل کنید. لازم نیست سه پایه ای که با خود می برید، فانتزی باشد. گاهی اوقات سه پایه کوتاه گزینه مناسبی است زیرا هم سبک است و هم جمع و جور. اگر می خواهید عکس های زیادی از حیات وحش بگیرید، ارزش دارد که یک سه پایه با خود حمل کنید.

10. بند دوربین قابل تنظیم

3ab9a9924133b76cdd88db6e7b2734da

هیچ چیزی رو مخ تر از این که دوربین را در دست بگیریم نیست. به همین خاطر، دوربین حتما باید یک بند قابل تنظیم داشته باشد. با توجه به نیازی که دارید و یا طوری که راحت هستید باید بند مچی و یا گردنی خود را انتخاب کنید. بند باعث می شود که وزن دوربین بر روی بدن شما پخش شود و شما به راحتی آن را حمل کنید. این که چه مدل بندی را انتخاب می کنید، کاملا به خودتان بستگی دارد. چند تا از بهترین بند های دوربین شامل Peak Design Slide Lite و Black Rapid Sport Breathe می شوند که هم فشن هستند و هم می توان به راحتی آن ها را تنظیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *