آموزش

10 نکته برای ثبت عکس های هنری زیبا از منظره

landscape photogaphy image1

وقتی در حال عکاسی منظره هستیم، از نور، زمین یا لحظه ای زودگذر الهام می گیریم. اما آنچه که عکاسی منظره هنری را منحصر به فرد می کند در مناظر پیدا نمی شود. عکاسی هنری در درون یافت می شود. برای من، عکاسی منظره با هنرهای زیبا راه اصلی برای نشان دادن اینکه شما به عنوان یک عکاس چه کسی هستید است.

عکاسی هنری زیبا چیست؟

برای من مهم است که به شما آموزش دهم عکاسی منظره با هنر زیبا چیست و چگونه می توانید با این دانش عکس های بهتری بگیرید. من عاشق دیدن عکس های جدید و جالب با استعداد شخصی هستم. در این مقاله، من از شما دعوت می‌کنم که عکاسی را به‌عنوان شکلی از هنر در آغوش بگیرید. به جای دستورالعمل های خاص در مورد چگونگی دستیابی به یک ظاهر خاص، این 10 نکته به شما نشان می دهد که چگونه از طریق عکاسی هنری زیبا، هنرمند بهتری باشید. گای تال هنرهای زیبا را با بیان اینکه عکس‌های شما باید در مورد چیزها باشد، نه از چیزها، به طور عالی خلاصه می‌کند.
عکاسی منظره با هنرهای زیبا روشی است که شما از زمین مستند می کنید. این در مورد ارتباط بین شما به عنوان یک عکاس و منظره ای است که در آن قرار دارید. بنابراین، دیدگاه شما به عنوان یک هنرمند برای ایجاد عکس های اصلی اساسی است. توجه به این نکته ضروری است که خلق هنر یک فرآیند شناختی است.

10. پیش تجسم

Galen Rowell یکی از طرفداران پیش نمایش تصویر قبل از فشار دادن شاتر بود. جدا از یک تصویر مبهم و معکوس روی شیشه زمین، این تنها راه برای دانستن اینکه تصویر شما با عکاسی فیلم چگونه به نظر می رسد است. در عصر دیجیتال، از پیش تجسم بسیار کم قدردانی می شود. ما تمایل داریم پس از عکاسی به تصاویر خود نگاه کنیم و بر اساس آن تنظیم کنیم. هدف از عکاسی منظره با هنر زیبا این است که ایده ای داشته باشید که تصاویر شما در نهایت چگونه به نظر می رسند.
از خود سؤالاتی بپرسید: “چه چیزی می خواهم در این تصویر نشان دهم” و “این ترکیب چه احساسی به من می دهد؟” سپس، تنظیمات دوربین را که به پاسخ های شما اضافه می شود، شماره گیری کنید.
اگر احساس عبوس یا غمگینی می کنید، می توانید با کمی تیره تر کردن تصویر به آن کمک کنید. مقداری جبران نوردهی منفی را در حالت اولویت دیافراگم دوربین خود اضافه کنید یا سرعت شاتر را در حالت دستی کوتاه کنید. ایجاد تصاویر تیره تر باعث می شود بیننده به احساسات تیره تر نیز برسد.

fine art photography mountain Crags and Glory Daniel Laan

رنگ و پردازش

یکی دیگر از ابزارهای عالی برای قرار دادن احساسات در عکاسی منظره هنری زیبا، رنگ است. با تنظیم تراز سفیدی دوربین خود، رنگ کلی تصویر را کنترل کنید و از کمی پخش رنگ نترسید.
عکس ها همیشه نباید خنثی باشند. رنگ های روشن و گرم واقعا می توانند انرژی و احساس مثبت کلی را به شما اضافه کنند. به خاطر داشته باشید که تصاویری که رنگ های گرم دارند به توجه نیاز دارند، در حالی که درک رنگ های سردتر برای مغز راحت تر هستند.
حتی قبل از اینکه شاتر را فشار دهید، پس پردازش را نیز در نظر داشته باشید. از طریق منظره یاب نگاه کنید و با صدای بلند در مورد آنچه می خواهید با یک تصویر انجام دهید فکر کنید. آیا می خواهید آسمان را تاریک کنید یا سایه ها را بردارید؟ آیا عناصر منحرف کننده ای وجود دارد که ترجیح می دهید نداشته باشید، اما نمی توانید با تغییر اندکی ترکیب بندی را حذف کنید؟

9. داستان سرایی

عکاسی هنرهای زیبا باید در مورد چیزها باشد. یک ابزار عالی برای داستان سرایی، نشان دادن روابط درون هنر شماست. یک نهال کوچک در پیش زمینه که در برابر یک درخت مرده در پس زمینه قرار گرفته می تواند داستانی را بیان کند. افکار من به سمت تجدید، تولد دوباره یا این واقعیت است که طبیعت همه چیز را تسخیر خواهد کرد. همیشه نباید داستانی پیچیده یا دور از ذهن باشد. می توانم تصور کنم که وقتی در هنرهای زیبا یا عکاسی پیشینه ای ندارید، داستان گفتن بسیار دشوار است. با این سه نکته ساده شروع کنید:

  1. سرعت شاتر بیشتر می تواند حرکت در چمن، امواج و ابرها را نشان دهد.
  2. دیافراگم بزرگتر می تواند عمق را به دلیل کاهش عمق میدان نشان دهد.
  3. یک سوژه بی حرکت در برابر یک پس زمینه عجولانه می تواند هرج و مرج و تنهایی را تداعی کند.

هنگامی که به آن ها دست پیدا کردید، می توانید هنر خود را در گفتن یک داستان از طریق چندین عکس منظره امتحان کنید. توسعه یک طوفان، تغییر فصل، همان منظره با یا بدون برف یا آنچه آتش سوزی جنگل با جنگل های محلی شما انجام داده است را نشان دهید.

8. غیر منتظره را نشان دهید

اغلب اوقات من تعجب می کنم که چگونه بزرگترین عکاسان در میان ما به سوژه ها و ترکیب بندی های جالب در عکاسی هنرهای زیبا ادامه می دهند.

fine art photography dark forest bw Leviathan Daniel Laan

اصالت اغلب بیشتر از آن چیزی است که فکر می کنید. نقشه منطقه محلی خود را بکشید. به دنبال نقطه ای باشید که از نظر جغرافیایی جالب باشد. ترجیحاً یک نقطه با مقداری اختلاف ارتفاع، آب نما یا یک جنگل کوچک. نقشه های توپوگرافی وقتی وارد قلمرو ناآشنا می شوم به من کمک می کند. یک ابزار آنلاین عالی که می توانید از آن استفاده کنید OpenTopoMap است. به مکان‌هایی بروید که دیگران نرفته‌اند، یا سوژه‌هایی را نشان دهید که عکاسان دیگر نداشته‌اند. آثار هنری اصلی می توانند ما را شگفت زده و خوشحال کنند زیرا بخشی از مغز را فعال می کند که به طور خاص با تازگی مرتبط است.
بر اساس مطالعه‌ای در سال 2006 که توسط عصب‌شناسان Bunzeck و Düzel انجام شد، بخش مرکزی مغز به نام جسم سیاه/ناحیه تگمنتال شکمی. به شدت به محرک های جدید پاسخ می دهد. این مطالعه نشان می‌دهد که ما بیشتر با زیبایی ناآشنا هیجان زده می‌شویم تا عکس‌های زیبا از سوژه‌های شناخته شده. جای تعجب نیست که برنده شدن در مسابقه عکاسی منظره با میلیونمین تصویر سوژه های تکراری سخت است.

7. با لنزهای تله فوتو تمرین کنید

از آنجایی که شما در حال زوم کردن در مناطق خاصی در فضای باز دیگر هستید، اساساً تصمیم می گیرید که چه چیزی را می خواهید به بیننده نشان دهید. لنزهای تله فوتو ابزاری عالی برای کمک به شما در نگاه متفاوت به منظره هستند. زمانی که دید صمیمی تری از مناظر داشته باشید، الگوها و اشکال شروع به زنده شدن می کنند. تصور کنید که لنز تله فوتو خود را وصل کرده اید و دوربین شما روی یک سه پایه قرار دارد و به سمت تختی از برگ ها قرار دارد.
یکی از ترفندهایی که به شما پیشنهاد می‌کنم این است که با استفاده از یک سر توپ روی سه‌پایه، دوربین را کمی به اطراف حرکت دهید. حتی کوچکترین تنظیم در زاویه، شیب یا چرخش نتایج قابل توجهی در ترکیب شما خواهد داشت.

fine art photography forest leaves Nepenthe Daniel Laan

تمرین با تله لنز به شما می آموزد که به ترکیب بندی و هر عنصر منحرف کننده در امتداد لبه های یک عکس توجه دقیق داشته باشید. اما لازم نیست همیشه به سوژه خود نزدیک باشید تا تصاویر منظره ای زیبا خلق کنید. از جمله سوژه های مورد علاقه من آن عکس های مه آلود کوه است. با فاصله کانونی 300 میلی متر یا بیشتر، من عاشق پر کردن شکاف ها و سوراخ ها در کادر هستم. مثلا چند پرنده، نور ملایم صبحگاهی و انبوهی از ابرها در امتداد قله، دستور العمل هنری عالی برای عکاسی است.
fine art photography mountain Unfurl Daniel Laan

6. هرگز از مناظر پس از پردازش نترسید

من عقیده قوی دارم که پس پردازش بخشی جدا نشدنی از عکاسی هنرهای زیبا است. به پس پردازش مانند فریبکاری یا جعل کردن فکر نکنید. پس پردازش را مانند ابزاری برای تحقق دید خود ببینید و به این ترتیب چیزهای شگفت انگیزی از عکاسی شما به دست می آید. اگر با مقدار مناسبی از یک جلوه خاص مبارزه می‌کنید، ایده خوبی است که به کار عکاسانی که تحسین می‌کنید دقت کنید. پس پردازش خوب جایی است که ذوق و مهارت در هماهنگی به هم می پیوندند.
وقتی با عکاسی شروع می کنید، ویرایش تصاویر می تواند دلهره آور باشد. تنظیمات، لغزنده و افکت های زیادی وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. من همیشه با این سوال از خودم شروع می کنم: “وقتی این عکس را گرفتم به چه چیزی فکر می کردم؟”

یکی از قدرتمندترین ابزارهایی که می توانید استفاده کنید، منحنی ها هستند.

fine art landscape photography curves flat curve

fine art landscape photography curves contrast s curve

برای خیس شدن پاهای خود با منحنی ها، دو نقطه در امتداد منحنی را آزمایش کنید. دو نقطه ای که از قبل وجود دارند، نقطه سفید (بالا سمت راست) و نقطه سیاه (پایین سمت چپ) نامیده می شوند. آن ها کنترل می کنند که چه مقدار سفید یا سیاه در تصویر مجاز است. درست در مرکز نقطه میانی وجود دارد. در مرکز منحنی کلیک کنید و آن را به سمت پایین بکشید تا رنگ های میانی تصویر تیره شود.

fine art landscape photography curves dark film curve

اضافه کردن دو نقطه در امتداد خط، که اولی تصویر را تاریک می کند و دومی آن را روشن می کند، کنتراست را به عکس شما اضافه کرده و رنگ ها را عمیق تر می کند. در حالی که این منحنی S شکل تا حد زیادی پر استفاده ترین منحنی در عکاسی منظره است، من به طور کلی از آن دوری می کنم. در عوض، من دوست دارم کمی خلاق تر باشم و چندین نقطه را در امتداد منحنی اضافه کنم تا جزئیات را در جایی که لازم است نشان دهم.

fine art landscape photography curves complex curve

5. مناظر دریایی: قبل از عکاسی از چیزی با هیچ چیز تمرین کنید

یکی از موضوعاتی که برای آموزش قوانین ترکیب فوق العاده است، دریا است. و برای شروع عکاسی از مناظر دریا به فیلترهای فانتزی نیاز ندارید. یک سه پایه محکم همراه با تجهیزات عکاسی که از قبل دارید کافی است. قبل از عکاسی از مناظر دریایی، ایده خوبی است که منتظر غروب آفتاب باشید. ساعت آبی بهترین زمان روز برای یادگیری کشیدن سرعت شاتر است.
شرایط طبیعی کم نور در گرگ و میش نیز به فضای عکس می‌افزاید و می‌توانید عکاسی با نوردهی طولانی را با بودجه کم به خود آموزش دهید. با عکاسی از مناظر دریایی با نوردهی طولانی، به خطوط موجود در آب، همراه با اجسام ثابت دیگری مانند موقعیت افق در کادر، سنگ ها و جلبک دریایی توجه زیادی داشته باشید. ضروری است که این را با کمترین موضوع ممکن تمرین کنید. هر چیزی را که لازم نیست حذف کنید. یک سنگ کوچک ممکن است برای ایجاد یک عکس هنری زیبا و تاثیرگذار کافی باشد.

fine art photography seascape Spectres Daniel Laan

4. عکاسی از منظره سیاه و سفید: همه چیز درباره Luminosity است

یکی از ژانرهای فرعی عکاس منظره مدرن، عکاسی تک رنگ یا سیاه و سفید است. از آنجایی که به نظر می‌رسد رتبه‌بندی‌های رسانه‌های اجتماعی این روزها مهم‌تر از تصاویر معنادار هستند، غروب‌های درخشان خورشید در حال حاضر محبوبیت زیادی دارند.

fine art photography seascape Blue Hour Daniel Laan

به یاد داشته باشید که عکاسی بدون رنگ شروع شد. در واقع، عکاسان منظره مشهور جهان به عکاسی سیاه و سفید ادامه دادند، حتی زمانی که عکاسی رنگی در دسترس‌تر شد. ماینور وایت، فیلیپ هاید و انسل آدامز همگی از کاربران مشتاق فیلم سیاه و سفید بودند. و اگر آرشیوهای آنها را مرور کنید، برخی چیزها در تصاویر آنها بسیار آشکار می شود.

استفاده از اصول گشتالت

  • شکل و فرم – با از بین رفتن رنگ، این اشکال هستند که ما را نگاه می کنند. مورب ها نشان دهنده سرعت هستند، در حالی که منحنی ها و خطوط مواج باعث می شوند در آن نقطه طولانی تر به نظر برسیم.
  • کنتراست – کنتراست بالا نشان‌دهنده نور شدید و فاصله کم بین بیننده و سوژه است، در حالی که کنتراست کم نشان می‌دهد که سوژه از ما دور است.
  • مجاورت – دو موضوع نزدیک به یکدیگر ارتباطی را نشان می دهند.
  • شباهت – چیزی که شبیه چیزی است که می دانیم، به غیر از دو موضوعی که برای نشان دادن ارتباطشان شبیه هم هستند، حس شناخت و تداعی را در ما برمی انگیزد.
  • تقارن – تکه ای از برف روی زمین و ابری در آسمان که شکل معکوس خود را دارند، هم پیوند و هم جدایی آنها را تقویت می کند.
  • بسته شدن – یک خط که به ظاهر ادامه دارد، می تواند دو موضوع مجزا را به هم گره بزند. درخت مرده ای که به لبه کوه اشاره می کند نمونه خوبی برای این موضوع است.

در حوزه پردازش پس از پردازش، می‌توانید تنظیمات هدفمند را بر اساس میزان روشن یا تاریک بودن یک تصویر انجام دهید. اکشن های تونی کویپر یکی از پرکاربردترین ها در عکاسی منظره امروزی است. با آن‌ها، انتخاب سایه‌ها بدون تیره‌ترین رنگ‌های مشکی یا هر برجسته‌ای به سادگی فشار دادن یک دکمه است. با این انتخاب ها، می توانید انواع جادوگری ویرایش را انجام دهید.

fine art photography mountain bird Ruins of Barad dur Daniel Laan

3. از فضای منفی برای ایجاد اتاق تنفس بصری استفاده کنید

فضای منفی باعث تقویت فضای مثبت می شود. به عبارت دیگر: قسمت های خالی عکاسی بر سوژه شما تاکید می کند. خودتان آن را امتحان کنید و بخش بزرگی از عکس خود را در آسمان قرار دهید یا سوژه خود را بیشتر به سمت چپ یا راست قرار دهید.

fine art photography mountain waterfall lauterbrunnen Touching the Void rework

توجه داشته باشید که هر چه عکس خالی تر باشد، انتزاعی تر می شود. شما به طور بالقوه می توانید تصویری از نیستی بصری بگیرید و یک سوژه را متمایز کنید. استفاده از درختی در میان برف های بی پایان کمی آزمایش شده است، اما باید بدانید موضوعات بی پایان هستند.

2. از چیزهای کوچک غافل نشوید

یکی از چیزهایی که من از تجربه شخصی آموخته ام این است که بیشتر ما در جستجوی آن عکس های خاص هستیم. اما حتی رفتن به آن مکان‌هایی که یک بار در طول عمرتان می‌روید، فرصت‌های عکاسی بی‌شماری برای شما دارد. نمادها در عکاسی منظره، نمادهایی هستند که در آن اتوبوس‌های تجهیزات گران قیمت دوربین چندین بار در روز بارگیری می‌شوند. هر روز.
وقتی با گروهی از این مکان‌ها بازدید می‌کنم، به آن‌ها دستور می‌دهم به چیزهایی در طول مسیر توجه کنند که می‌تواند عکس‌برداری شما را در برابر تعداد زیادی عکس با ترکیب بندی یکسان جبران کند. چه یک گل تنها باشد، چه شکل یخی عجیب و غریب یا حتی عکاس دیگری که عکس معمولی را می سازد. چنین تصاویری هم تشخیص و هم تازگی را القا می کنند و اغلب بسیار قدرتمند هستند.

fine art photography ice mountain Stay Daniel Laan

اصالت اغلب بیشتر از آن چیزی است که فکر می کنید مفید است. حتی در این مناطق به خوبی عکاسی شده است. بنابراین دفعه بعد که در هر نقطه از این جهان هستی، هستید، سعی کنید به دنبال موضوع پیش زمینه متفاوت یا موقت باشید. ترکیب موقت ابزار عالی دیگری در زرادخانه دانش عکاسی شماست. چند عکاس الهام بخش از مناظر صمیمی بروس اوموری، الکس نوریگا و گای تال هستند. برای الهام گرفتن از عکاسی از الگوهای موجود در منظره، به وب سایت آنها نگاهی بیندازید.

1. به همان موضوعات بازگردید

برای بسیاری، عکاسی شکلی از مجموعه است. با این حال، ساختن یک کاتالوگ از خاطرات بصری آن چیزی نیست که عکاسی هنرهای زیبا به آن مربوط می شود. این بسیار در مورد تعقیب کمال است.  بازگشت به یک سوژه را در شرایط مختلف زمانی که نور یا فصل متناسب با سوژه نیست، در نظر بگیرید. اگر با دوربین خود در حال جستجو هستید، بعداً زمانی که نور بهتر شدبه صحنه بازگردید. حتی زمانی که این کار به معنای بیدار شدن در ساعت 4 صبح است. گرفتن یک عکس سریع از ترکیبی که در ذهن دارید ایده بدی نیست، اما زمان زیادی را برای این کار صرف نکنید.

نتیجه

ما موضوعات مختلفی را پوشش داده‌ایم که امیدواریم به شما کمک کند تا شما را ناظر دقیق‌تر و عکاس بهتری کند. اما قبل از اینکه شما را ترک کنم تا همه اینها را تمرین کنید لحظه ای کوتاه می گذارم تا مهمترین نکات را خلاصه کنم.

  • از خود سوال بپرسید اگر مجبورید با صدای بلند باز کردن یک گفتگوی داخلی در مورد عکس‌هایتان، شما را منتقد و ملاحظه‌گر می‌کند.
  • به چیزهای کوچکتر اطرافتان توجه کنید. اگر کوهی را که می‌خواهید از آن عکس بگیرید پیدا کرده‌اید، به این فکر کنید که چگونه می‌خواهید ادامه دهید و چه سوژه پیش‌زمینه ای با داستان شما مطابقت دارد.
  • کمتر واقعا بیشتر است. با فضای منفی تمرین کنید و به تدریج ببینید که تصاویر شما قدرتمندتر می شوند.
  • با ترکیب سیاه و سفید تمرین کنید، زیرا تقسیم روشنایی و رنگ می تواند قوانین ترکیب را به راحتی قابل هضم کند.
  • نترس آزمایش کنید، به مکان‌هایی بروید که هیچ‌کس در آن نیست و زمانی را صرف یادگیری طناب‌های پس‌پردازش تصاویر خود کنید. و از نشان دادن تا حد امکان نترسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *