نقد و بررسی, آموزش

10 بهترین وب سایت نمونه کار عکاسی (2022)

Best portfolio websites wordpress

آیا نمی دانید چگونه می توانید عکس های خود را به بهترین شکل به نمایش بگذارید؟ شما جای درست آمده اید. در این مقاله، ما 10 تا از بهترین وب سایت نمونه کار عکاسی موجود در سال 2022 را به اشتراک می گذاریم بنابراین چه به دنبال ایجاد اولین نمونه کار آنلاین خود باشید، چه در حال حاضر یک سایت نمونه کار دارید اما به دنبال گزینه بهتری هستید، برای پیدا کردن یک راه حل خوب تضمین می کنیم این مقاله مفید است.  به هر حال، همه گزینه های موجود در این لیست نیاز به دانش کدنویسی صفر دارند و استفاده از آنها آسان است (حتی برای افراد مبتدی). پس اجازه ندهید ترس مانع شما شود. درعوض، توصیه‌های ما را بررسی کنید، وب‌سایت نمونه کارها را انتخاب کنید که مناسب است، و کار خود را مانند یک حرفه‌ای نمایش دهید!

1. Squarespace

Best portfolio websites squarespace

Squarespace یکی از محبوب‌ترین سازندگان وب‌سایت برای عکاسان است و دلیل خوبی هم دارد: قیمت مناسبی دارد، طرح‌ها عالی به نظر می‌رسند و راه‌اندازی آن آسان است. می‌توانید از بین چندین الگوی قابل تنظیم انتخاب کنید، و برای محدود کردن گزینه‌های خود، می‌توانید در یک نظرسنجی کوچک مفید شرکت کنید. Squarespace به شما امکان می دهد هم عکس ها و هم فیلم ها را به مجموعه خود اضافه کنید و از صفحات وبلاگ نیز پشتیبانی می کند که راهی عالی برای هدایت ترافیک به سایت شما هستند. سایت‌های Squarespace ابزارهای تحلیلی نیز ارائه می‌دهند تا بتوانید تعداد بازدیدکنندگان، رفتار بازدیدکنندگان و موارد دیگر را مشاهده کنید.

Squarespace به شما امکان می دهد یک فروشگاه آنلاین برای فروش چاپ یا حتی خدمات بسازید. شما همچنین می توانید در تلاش های بازاریابی، از جمله کمپین های ایمیلی و ارسال در رسانه های اجتماعی شرکت کنید. تنها نقطه ضعف این است که نمی‌توانید صفحاتی برای محافظت از مشتری ایجاد کنید، بنابراین اگر این مورد ضروری است، Squarespace ممکن است بهترین انتخاب نباشد. شما می توانید از یک دوره آزمایشی رایگان 14 روزه استفاده کنید، سپس می توانید در یکی از چهار طرح قیمت گذاری (که از 16 دلار شروع می شود) مشترک شوید. برای اینکه ببینید با Squarespace چه کاری می توانید انجام دهید، Showcase را بررسی کنید، که به شما امکان می دهد سایت های ایجاد شده توسط کاربران واقعی را مشاهده کنید.

2. Adobe Portfolio

Best portfolio websites adobe

اگر از فتوشاپ یا لایت روم استفاده می کنید، از قبل Adobe Portfolio را در عضویت Adobe خود دارید. از آنجایی که «رایگان» است، چرا از آن برای شروع حضور آنلاین خود استفاده نکنید؟ پورتفولیو به شما امکان می دهد تا پنج سایت با صفحات نامحدود بسازید. این قالب‌های قابل تنظیم را ارائه می‌دهد که می‌توانید با استفاده از بلوک‌ بندی آن‌ها را تغییر دهید، و می‌توانید سایت‌های خود را به Lightroom یا Behance پیوند دهید تا گالری‌های خود را همگام‌سازی کرده و گردش کار خود را بهینه کنید. شما همچنین می توانید صفحات محافظت شده با رمز عبور ایجاد کنید و حتی از کل وب سایت محافظت کنید.

اگر به یک وب سایت حرفه ای نیاز دارید، می توانید یک نام دامنه شخصی خریداری کنید (که می توانید به صورت رایگان به وب سایت Adobe Portfolio خود پیوند دهید). و می توانید با استفاده از MailChimp یک فرم تماس ایجاد کنید تا مشتریان بالقوه بتوانند با شما تماس بگیرند. متأسفانه، شما نمی توانید محصولات یا خدمات را از وب سایت نمونه کارها خود بفروشید. Adobe Portfolio ارتقاء را نیز ارائه نمی دهد. آنچه که می بینی همانست که بدست می آورید. برای مشاهده سایر وب سایت های ایجاد شده توسط کاربران Adobe Portfolio، به صفحه نمونه Adobe نگاهی بیندازید. اگر عضویت Adobe ندارید اما علاقه مند به دریافت آن هستید، قیمت ها از 9.99 دلار شروع می شود.

مطلب پیشنهادی:  آموزش عکاسی با موبایل سامسونگ

3. Behance

Best portfolio websites behance

Behance یکی دیگر از محصولات Adobe است که به شما امکان می دهد کارهای خود را به صورت آنلاین به نمایش بگذارید. جایی بین نمایه رسانه های اجتماعی و وب سایت نمونه کارها است، بنابراین برای حرفه ای ها ایده آل نیست اما کاملا رایگان است، بنابراین حتی اگر اشتراک Adobe ندارید، می توانید از آن برای نمایش تصاویر خود استفاده کنید. جالب اینجاست که Behance از NFT پشتیبانی می کند، ویژگی که من در سایر وب سایت های نمونه کار عکاسی ندیده ام. (از آنجایی که بازار NFT در حال رونق است، ممکن است در آینده نزدیک این وضعیت تغییر کند.)

Behance حتی به شما امکان می دهد لیست های شغلی را ببینید و مستقیماً از حساب خود برای کار درخواست دهید. سپس پوستر کار می تواند به صفحه نمونه کار شما مراجعه کند تا کار شما را ببیند. در واقع، مهمترین بخش Behance جامعه آن است. هزاران سازنده از آن استفاده می‌کنند که می‌توانید در پلتفرم با آنها تعامل داشته باشید. می‌توانید پیام ارسال کنید، پخش‌های زنده را تماشا کنید، و موارد دیگر.

4. SmugMug

Best portfolio websites smugmug

SmugMug ممکن است پر زرق و برق ترین وب سایت نمونه کار عکاسی موجود نباشد، اما راه حلی جامع است و راه حلی که توسط بسیاری از عکاسان جدی استفاده می شود. سازنده وب سایت دارای ویژگی های زیادی است، از جمله فضای ذخیره سازی نامحدود با وضوح کامل، مدیریت تصویر انبوه، ابزارهای ویرایش درون برنامه، یک وب سایت شخصی سازی شده و فروشگاه الکترونیکی. حتی می‌توانید چاپ‌ها و محصولات را از طریق چاپ بر حسب تقاضا بفروشید، زیرا سایت با آزمایشگاه‌هایی همراه است که می‌توانند سفارشات فروش شما را انجام دهند. و می توانید دانلودهای دیجیتال را با استفاده از گالری های محافظ مشتری بفروشید.

همچنین، به لطف مشارکت SmugMug، پس از گرفتن اشتراک، می‌توانید بر روی سایر خدمات مرتبط با عکاسی از جمله Adobe Creative Cloud، Photo Ephemeris و غیره تخفیف‌هایی دریافت کنید. شما می توانید لیست کامل پیشنهادات فعلی را اینجا ببینید. SmugMug چهار طرح مختلف را ارائه می دهد که از 11 دلار شروع می شود. اگر مطمئن نیستید چه برنامه ای را انتخاب کنید، به سادگی ویژگی های ضروری خود را مشخص کنید، و SmugMug برنامه ای را به شما پیشنهاد می کند.

5. PhotoShelter

Best portfolio websites photoshelter

PhotoShelter به طور خاص برای عکاسان توسعه داده شده است، و علاوه بر ساختن وب سایت نمونه کارهای شما می تواند تصاویر شما را ذخیره کند، کار شما را ارائه دهد و به شما در فروش یا مجوز عکس هایتان کمک کند. PhotoShelter نه الگوی ساخت وب‌سایت را ارائه می‌دهد و می‌توانید از سبد خرید داخلی و چندین آزمایشگاه شریک برای فروش تصاویر خود از طریق چاپ بر اساس تقاضا و با چاپ پشتی سفارشی استفاده کنید.

برای افزایش فروش خود می توانید کد تخفیف، کوپن یا بسته های فروش ایجاد کنید. و برای تحویل راحت کار خود به مشتریان، می توانید گالری های خصوصی ایجاد کنید، تاریخ انقضای مشاهده را تعیین کنید و فایل های با وضوح بالا را دانلود و ارسال کنید. PhotoShelter سه طرح قیمت گذاری را ارائه می دهد که شامل ویژگی ها و ظرفیت های ذخیره سازی مختلف است. به هر حال، اگر به عنوان عکاس برای یک سازمان بزرگتر کار می کنید، حتما PhotoShelter for Brands را بررسی کنید.

6. Zenfolio

Best portfolio websites zenfolio

Zenfolio یکی دیگر از راه حل های همه کاره است که برای ساخت یک وب سایت نمونه کار عکاسی عالی است. به سادگی یک طرح قالب را برای شروع انتخاب کنید، سپس از سفارشی کردن آن برای مطابقت با نیازهای خود لذت ببرید. سازنده وب‌سایت به شما امکان می‌دهد گالری‌هایی ایجاد کنید تا کارهای خود را به نمایش بگذارید، و همچنین می‌توانید گالری‌های خصوصی برای محافظت از مشتری بسازید. واترمارک کردن تصاویر برای محافظت بیشتر آسان است و می‌توان آن را خودکار کرد و می‌توانید سطوح مختلف حفاظت را برای فایل‌های اصلی خود فعال کنید.

مطلب پیشنهادی:  سرعت شاتر در موبایل

ابزار تجارت الکترونیک داخلی به شما امکان می‌دهد چاپ، دانلود و هدایای عکس بفروشید و حتی می‌توانید بسته‌هایی ایجاد کنید. یک فروشگاه سریع نیز وجود دارد، به طوری که مشتریان شما می توانند محصولات خاصی را با یک کلیک خریداری کنند. حتی امکان ایجاد کمپین های ایمیلی نیز وجود دارد. Zenfolio سه طرح اشتراک را با ویژگی ها و ظرفیت های ذخیره سازی متفاوت ارائه می دهد.

7. Wix

Best portfolio websites

Wix یک سازنده وب سایت محبوب است و در حالی که به طور خاص برای عکاسان یا حتی هنرمندان بصری طراحی نشده است استفاده از آن آسان است و یک نسخه رایگان کاملاً کاربردی ارائه می دهد. با این حال، توجه داشته باشید که در حالی که نسخه رایگان به شما امکان می دهد از تمام ویژگی های ساخت وب سایت استفاده کنید، با تبلیغات نمایشی همراه است و نمی توانید یک نام دامنه سفارشی را نیز پیوند دهید. بنابراین، در حالی که نسخه رایگان یک راه عالی برای شروع است، توصیه می کنم به محض اینکه به طور کامل به Wix متعهد شدید، آن را ارتقا دهید. قیمت یک سایت بدون آگهی از 13 دلار شروع می شود و بعد از آن دو سطح ارتقاء اضافی وجود دارد.

Wix چندین قالب دارد که برخی از آنها مخصوص عکاسی است. صرف نظر از این، همه آنها قابل تنظیم هستند و بسیاری از آنها عالی به نظر می رسند. اگر مطمئن نیستید که کدام الگو را انتخاب کنید، همیشه می‌توانید ابزار Wix AI را امتحان کنید، که چند سوال از شما می‌پرسد و به شما کمک می‌کند بر اساس پاسخ‌هایتان انتخاب کنید. و Wix به شما این امکان را می دهد که همه این کارها را انجام دهید: می توانید کارهای خود را به نمایش بگذارید، چاپ های خود را بفروشید، عکاسی از کتاب، و خیلی چیزهای دیگر. شما حتی می توانید یک طراح حرفه ای را برای ایجاد یک وب سایت واقعا منحصر به فرد استخدام کنید. به علاوه، می توانید سایت نمونه کار خود را از طریق تلفن خود با استفاده از برنامه Wix مدیریت کنید.

8. Format

Best portfolio websites format

Format یک سازنده وب سایت است که به شما امکان می دهد یک نمونه کار آنلاین ایجاد کنید و کسب و کار عکاسی خود را در همان مکان اداره کنید. برای انتخاب طراحی وب سایت خود می توانید قالب های زیادی را مرور کنید یا می توانید با مشخص کردن حرفه خود گزینه ها را محدود کنید. از طرف دیگر، می توانید یک طراح قالب استخدام کنید تا یک وب سایت نمونه کار منحصر به فرد برای شما بسازد.

فرمت از گالری‌های شخصی‌سازی شده پشتیبانی می‌کند که می‌توانید از آن‌ها برای تصحیح مشتری یا ارائه کار خود استفاده کنید، و می‌توانید فایل‌های zip مارک با حداکثر 10 گیگابایت عکس ایجاد کنید. در بخش Client’s Overview، می‌توانید اطلاعات مشتری، یادداشت‌های پروژه، قراردادها و سایر اطلاعات کلیدی را پیگیری کنید. شما همچنین می توانید لیست مشتریان خود را با استفاده از برچسب ها سازماندهی کنید.

و می‌توانید از Format’s Marketplace برای فروش چاپ استفاده کنید، که تمام بازاریابی و فروش را انجام می‌دهد تا بتوانید درآمد غیرفعالی داشته باشید. همه تصاویر شما را می توان به عنوان فایل های با وضوح بالا ذخیره کرد و ابزارهای مدیریتی سازماندهی آسانی را ارائه می دهند. فرمت دارای چندین طرح قیمت گذاری برای مطابقت با هر نیاز است، از 7 تا 20 دلار.

مطلب پیشنهادی:  نحوه گرفتن عکس های حرفه ای: راهنمای مبتدیان

9. Carbonmade

Best portfolio websites carbon made

Carbonmade ممکن است محبوب ترین سازنده وب سایت در بازار نباشد، اما می تواند نمونه کارهای عکاسی خیره کننده ای را برای آماتورها و حرفه ای ها ایجاد کند. با انتخاب یک الگو (کاملا قابل تنظیم) شروع کنید، که به طور خاص برای متخصصان خلاق طراحی شده است. اگر از انتخاب غرق شدید، همیشه می‌توانید گزینه‌های غیرعکاسی را فیلتر کنید. ابزار هوش مصنوعی Carbonmade همچنین می‌تواند الگوهایی را پیشنهاد کند، هرچند به خاطر داشته باشید که این الگو فقط یک نقطه شروع است. می‌توانید با استفاده از بلوک‌ها، از جمله بلوک قبل و بعد که برای روتوش‌کننده عکس مفید است، تغییراتی ایجاد کنید.

Carbonmade آپلود نامحدود عکس و ویدیو را ارائه می دهد و از فایل های GIF و PDF نیز پشتیبانی می کند. شما انتخاب های زیادی برای چیدمان گالری دارید و می توانید گالری های محافظت شده با رمز عبور برای مشتریان خود ایجاد کنید. برخلاف سایر وب سایت های نمونه کار در این لیست، Carbonmade سعی نمی کند همه خدمات ممکن را ارائه دهد. در عوض، همه چیز در مورد نمایش کار شماست و کار برجسته (و زیبایی) انجام می دهد. برای دیدن وب‌سایت‌های واقعی ایجاد شده با Carbonmade، به برگه Example و نوار جستجوی Talent Pool مراجعه کنید. اگر تصمیم به اشتراک دارید، سه طرح قیمتی وجود دارد که از 9 دلار شروع می شود.

10. WordPress

Best portfolio websites wordpress

وردپرس دو پلتفرم ارائه می دهد و اینها کاملاً متفاوت عمل می کنند. از یک طرف، WordPress.org وجود دارد که به مهارت های فنی نیاز دارد و از طرف دیگر، WordPress.com وجود دارد، که اگر از فناوری آگاه نیستید می خواهید (مانند سایر سازندگان نمونه کارها عمل می کند. در این لیست وجود دارد). با استفاده از WordPress.com، می توانید یک وب سایت رایگان بسازید و یک نام زیر دامنه WordPress.com و هاست در محدود (3 گیگابایت) دریافت خواهید کرد. سپس می‌توانید به یکی از چهار طرح پولی ارتقا دهید تا فضای بیشتری داشته باشید، به یک نام دامنه شخصی پیوند دهید و موارد دیگر.

اگر به یک طرح پولی ارتقا دهید به تم های پیشرفته تری دسترسی خواهید داشت. برخی از محبوب ترین گزینه ها برای عکاسان عبارتند از Flothemes، Novo و ProPhoto. اکنون، اگر یک وب‌سایت نمونه کار کاملاً قابل تنظیم می‌خواهید و آماده غواصی و کثیف شدن دست خود هستید، پیش بروید و WordPress.org را بررسی کنید. شما باید همه چیز را خودتان مدیریت کنید، از خرید یک طرح هاست شخص ثالث و خرید یک نام دامنه گرفته تا طراحی وب سایت و یکپارچه سازی افزونه های مختلف. شروع به کار از نظر فنی رایگان است، اما هزینه ها به سرعت افزایش می یابد، و برای اکثر عکاسان، ارزش این کار را ندارد.

بهترین وب سایت های نمونه کار عکاسی: کلمات پایانی

بهترین وب سایت های نمونه کار عکاسی موجود در سال 2022. خوب، شما آن را دارید: همانطور که می بینید، گزینه های بسیار خوبی وجود دارد، و انتخاب مناسب می تواند دشوار باشد. توصیه من این است که مشخص کنید در حرفه عکاسی خود کجا هستید. واقعاً به اهداف خود نیز فکر کنید. اگر تازه شروع کرده‌اید و هرگز قصد ندارید در مسیری حرفه‌ای حرکت کنید، یک سازنده وب‌سایت ساده و کم‌هزینه بهترین راه است. از سوی دیگر، حرفه ای ها و آماتورهای جاه طلب ممکن است بخواهند مسیری قابل تنظیم تر و با هزینه بالاتر را انتخاب کنند.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *