اخبار گوناگون, اخبار و مقالات

اینستاگرام تردز Threads به بیش از 100 میلیون کاربر دست یافت

STK156 Instagram threads 2

برنامه تردز

برنامه جدید “Threads” اینستاگرام بیش از 100 میلیون کاربر را به خود جلب کرده است، به طوری که به سرعتی حتی سریع‌تر از ChatGPT به این مرحله دست یافته است. چت‌بات OpenAI در عرض دو ماه به این تعداد کاربر رسید، اما “Threads” که فقط در روز چهارشنبه راه‌اندازی شد، به آن در عرض چند روز رسید. تعداد کاربران را می‌توان در اپلیکیشن اینستاگرام پیدا کرد که تعداد کاربران Threads را رصد می‌کند.

Threads به سرعت برنامه ای محبوب شد. در دو ساعت اول، ۲ میلیون کاربر به آن پیوستند و سپس به ترتیب به 5 میلیون، 10 میلیون، 30 میلیون و سپس 70 میلیون کاربر رسید. مارک زاکربرگ، مدیر عامل اینستاگرام، در روز جمعه اعلام کرد که روند راه‌اندازی “بسیار فراتر از انتظارات ما بوده است.”

کاربران نه تنها ثبت نام نمی‌کنند، بلکه پست‌هایی را هم ارسال می‌کنند. بر اساس گزارش Verge تا پنجشنبه بیش از 95 میلیون پست و 190 میلیون لایک در این برنامه به اشتراک گذاشته شده است.

با این حال، “Threads” هنوز در مراحل نخستین خود قرار دارد و باید صبر کنیم ببینیم آیا موفق می‌شود همان جایگاه فرهنگی توییتر را به دست آورد یا خیر. آدام موسری، رئیس اینستاگرام، تاکید می‌کند که Meta به طور خاص در نظر ندارد توییتر را جایگزین کند و شرکت فعالیت سیاسی و اخبار سخت را در این پلتفرم تشویق نمی‌کند، اما احتمالاً ممکن است جایی باشد که مردم برای استفاده از یک پلتفرم رسانه اجتماعی مبتنی بر گفتگو مراجعه کنند. و اگرچه آدام موسری می‌گوید که “بسیار هیجان زده‌ایم” از نحوه پیشرفت هفته راه‌اندازی برنامه، اما می‌گوید: “ما هنوز نمی‌دانیم که آیا این برنامه برای مدت طولانی جذب کاربران خواهد شد یا نه.”

اگرچه این اعداد به طور مستقیم قابل مقایسه نیستند، اما طبق توییتی که در آن زمان از طرف صاحب توییتر، ایلان ماسک، منتشر شده بود، در نوامبر گذشته توییتر حدود 260 میلیون کاربر فعال روزانه قابل ارزیابی دارد. به تازگی، به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، به تبلیغ کنندگان گفته شده است که تعداد کاربران فعال ماهانه توییتر حدود 535 میلیون نفر است. اما داده‌های خارجی نشان می‌دهد که ترافیک توییتر در ماه‌های اخیر در حال کاهش است و متیو پرینس، مدیرعامل CloudFlare، در یکی از توییت‌های خود نوشته است که ترافیک “به سرعت کاهش می‌یابد.”

تصویر: The Verge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *