اخبار گوناگون, اخبار و مقالات

قیمت پلی استیشن 5 و پیش فروش آن

lazy

قیمت پلی استیشن 5 و پیش فروش آن:

خرید یک پلی استیشن 5 چقدر هزینه خواهد داشت و چه زمانی می‌توان آن را خریداری کرد

از کنسول پلی استیشن 5 اطلاعات مختلفی توسط کمپانی سونی منتشر شده است اما قیمت این کنسول هنوز توسط این کمپانی اعلام نشده است. اگر علاقه دارید تا یک کنسول پلی استیشن 5 برای خود بخرید می‌توانید این کنسول را با قیمت کمتر پیش خرید کنید یا منتظر عرضه آن بمانید و یک کنسول باندل شده پلی استیشن 5 را با قیمت اصلی آن بخرید.

البته در این مورد شکی وجود ندارد که کنسول‌های نسل بعدی قرار است بسیار قدرتمند باشند. طبق اطلاعات منتشر شده از مشخصات سخت افزاری کنسول پلی استیشن 5، شاهد استفاده از قطعات و سخت افزارهای گران قیمت و پیشرفته‌ای در این کنسول خواهیم بود و به همین دلیل تحلیل گران پیش بینی کرده‌اند که قیمت این کنسول از پلی استیشن 4 بالاتر خواهد بود.

شرایط به هیچ عنوان برای شرکت سونی آسان نیست و حتی اخبار و شایعاتی به گوش می‌رسد که نشان می‌دهد این کمپانی به خاطر تهدید ویروس کرونا و مقابله با آن با تسویه حساب‌های کنسول پلی استیشن 4 و آغاز پیش فروش خود به مشکل برخورده است. این ماجرا حتی در رابطه با هزینه نیروی کار و پخش قطعات و اجزا نیز صادق است.

به علاوه کنسول جدید مایکروسافت یعنی ایکس باکس سری ایکس که در اواخر سال 2019 معرفی شد باعث شده تا سونی در رقابت جدیدی با کنسول ایکس باکس سری ایکس مایکروسافت قرار بگیرد و به همین خاطر باید گفت رقابت نسل جدید کنسول‌ها وارد هیجان انگیز ترین مرحله خود خواهد شد. اگر قرار باشد سونی قیمت پلی استیشن 5 و تاریخ پیش فروش آن را مشخص کند، ممکن است مایکروسافت در آخرین لحظات، پیش از عرضه ایکس باکس سری ایکس از این اطلاعات استفاده کند و قیمت کنسول خود را برای فروش بیشتر تغییر دهد؛ هر چند ممکن است شرایط برعکس شود.با توجه به مصاحبه‌ها، اخبار غیر رسمی و توییت‌های منتشر شده در ماه گذشته در رابطه با قیمت نهایی پلی استیشن 5 حدس و گمان‌هایی می‌توان زد.

قیمت پلی استیشن 5 بر اساس اطلاعات بدست آمده

  • قیمت پیش بینی شده پلی استیشن 5: 470-499 دلار / 499 پوند
  • تاریخ بعدی برای اعلام اطلاعات و قیمت پلی استیشن 5: 29 فوریه (شایعه شده)، ژوئن (براساس تجربه)
  • تاریخ پیش فروش پلی استیشن 5: مارس/آوریل 2020 (شایعه شده)، ژوئن / ژوئیه (براساس تجربه)
  • کدام باندل‌ها را می‌توان برای پلی استیشن 5 انتظار داشت: Call of Duty, FIFA, Madden, و NBA

 

جه انتظاری از PS5 دارید ؟

تحلیل‌گران قیمت پلی استیشن 5 را در بازه بین 470 الی 499 دلار پیش بینی کرده‌اند و به خاطر تغییر و جهش نسل این قیمت گذاری برای سونی معقول خواهد بود. طبق اطلاعات منتشر شده گویا سونی قصد دارد تا قیمت نهایی کنسول خود را تا مدت نامعلومی مبهم باقی بگذارد و از منتشر شدن اطلاعات به صورت عمومی جلوگیری کند. هیروکی توتوکی در جلسه‌ای خطاب به سرمایه گذاران گفته است: بحث در مورد قیمت پلی استیشن 5 در شرایط فعلی و در این مقطع زمانی بسیار سخت و دشوار است. ممکن است ما پیشرفت‌ها و ارتقاهایی که قصد داریم را مشخص کنیم و بعد از آن خود را برای پرداخت هزینه‌های آن آماده کنیم.

با اضافه شدن هزینه‌های جانبی به نظر می‌رسد که سونی در حال حاضر تلاش می‌کند تا سود خود را به تعادل برساند تا قیمت پلی استیشن 5 به شکلی نباشد که مشتریان خود را از دست بدهد.

نکته اصلی این موضوع در آن است که هیچ کس نمی‌داند که پلی استیشن 5 در ابتدا با ضرر کار خود را آغاز خواهد یا خیر. این ضرر در فروش برای تمامی کنسول‌ها در ابتدا فروش‌شان وجود دارد و سود آن‌ها در پی کاهش هزینه‌های قطعات و افزایش سهم در بازار اتفاق می‌افتد. این که سونی چه برنامه‌ای برای افزایش سود خود دارد سوال اصلی است و همزمان رقابت سونی و مایکروسافت نیز در حال جدی شدن است و زمانی نیز باقی نمانده است.

چه زمانی اطلاعات بیشتری منتشر می‌شود؟

اخباری مبنی بر این که جزئیات قیمت پلی استیشن 5 در دوره‌های زمانی مثل گذشته منتشر خواهد شد، وجود دارد اما در این میان ترس‌هایی از تاخیرهای پیش بینی نشده وجود دارد با این که حتی سونی قول داده که هیچ تغییری در برنامه زمانی منتشر شده‌اش اتفاق نخواهد افتاد.

شایعاتی از این دست که سونی قیمت پلی استیشن 5 را در ماه فوریه اعلام خواهد کرد در حال منتشر شدن است. با این وجود اگر سونی به برنامه زمانی که در رابطه با پلی استیشن 4 انجام داد پایبند باشد به نظر می‌رسد تا ماه ژوئن شاهد اعلام قیمت پلی استیشن 5 نخواهیم بود. با توجه به سکوت مشابه‌ای از سوی مایکروسافت در رابطه با قیمت ایکس باکس سری ایکس شرایط سختی برای هر دو شرکت وجود دارد.

آیا در ماه فوریه خبری دریافت خواهیم کرد؟ در رابطه با پلی استیشن 4 در این ماه سونی اطلاعاتی در رابطه با گیم پلی و ویژگی‌های اصلی صفحه نمایش را منتشر کرد اما خیلی خوشبینانه است که در رابطه با سخت افزار یا قیمت پلی استیشن 5 بخواهیم منتظر خبری در فوریه باشیم.

مقایسه قیمت پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5

بسیاری اعتقاد دارند که به خاطر دلایل رقابتی بین سونی و مایکروسافت هنوز خبری در رابطه با قیمت کنسول جدید سونی نشنیده‌ایم. زمانی که در سال 2013 پلی استیشن 4 معرفی شد همان زمان سونی قیمت آن را نیز اعلام کرد. زمانی که مایکروسافت قیمت ایکس باکس وان را همراه با کینکت 499 دلار اعلام کرد سونی مجبور شد تا دوربین را از جعبه کنسول خود حذف کند تا این کنسول 100 دلار ارزان‌تر شود.

به خاطر همین رقابت است که سونی هنوز قیمت کنسول خود را رسانه‌ای نکرده است و منتظر است تا مایکروسافت قدم اول را بردارد.

اگر بخواهیم قیمت پلی استیشن 5 را با کنسول نسل قبلی سونی مقایسه کنیم باید گفت که پلی استیشن 4 با قیمت 399 دلار عرضه شد، این در حالی است که قیمت پلی استیشن 3 در کمال تعجب 599 دلار بود. بعید است که دوباره شاهد کاهش قیمت باشیم و به احتمال خیلی زیاد قیمت کنسول‌های نسل بعد از کنسول‌های فعلی بیشتر خواهد شد. با اطلاعات منتشر شده به نظر می‌رسد که 499 دلار برای کنسول پلی استیشن 5 قیمتی منطقی باشد.

پیش فروش پلی استیشن 5

طبق شایعات منتشر شده پیش فروش پلی استیشن 5 در ماه‌های مارس و آوریل آغاز می‌شود. در سال‌های گذشته شاهد پیش فروش کنسول‌ها بعد از E3 بودیم و با توجه به این تجربه به احتمال زیاد در ماه‌های تابستان شاهد آغاز پیش فروش پلی استیشن 5 برای عرضه در نوامبر خواهیم بود. کنسول پلی استیشن 4 یک دوره پیش فروش فوق العاده را تجربه کرد اما باید دید آیا دوره پیش فروش پلی استیشن 5 نیز به همان قدرت و حرارت پلی استیشن 4 و رقیب خود یعنی ایکس باکس است یا خیر.

باندل پلی استیشن 5: آن چه در روز اول انتظار داریم

اگر چه جدول زمانی پلی استیشن 4 در این زمینه متفاوت است ولی انتظار می‌رود که باندل پلی استیشن 5 از زمان پیش فروش کار خود را آغاز کند. بازی‌های موجود در این باندل‌ها هنوز مشخص نیست و هنوز سونی در این زمینه هیچ بازی را تایید نکرده است. با این وجود اما به احتمال زیاد شاهد نسخه سال 2020 Call Of Duty خواهیم بود، حتی عنوان‌های مثل Madden، FIFA و NBA ممکن است جزو باندل‌های پلی استیشن 5 باشند.

دو بازی Cyberpunk 2077 و The Last of Us Part II برای پلی استیشن 5 طرفداران و مشتاقان زیادی دارند و به احتمال زیاد شاهد حضور این بازی‌ها در باندل پلی استیشن 5 باشیم. گفته می‌شود که این دو بازی پس از آغاز فروش باندل‌های پلی استیشن 5 در فروشگاه‌ها، در دسترس گیمرها قرار خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *