شیائومی یا سامسونگ مساله این است!

مشکل سامسونگ چیست؟

واقعا مشکل سامسونگ چیست ! این حقیقت که آخرین گوشی های پرچمدار این شرکت مانند سری گلکسی اس 21 پس از 6 ماه تنها توانست 13.5 میلیون دستگاه بفروشد در مقایسه با 20 میلیون دستگاهی که در این زمان در سال گذشته فروختند، 37 میلیون دستگاهی که این بار، سال قبل در سری S10 فروختند، با تقریباً 100 میلیون دستگاهی که اپل با آیفون 12 در همان بازه زمانی فروخت، چیزی جز یک الارم جدی برای سامسونگ نیست. کاملا واضح است که سامسونگ در حال از دست دادن جایگاه قدرتمند خود است. بله، تجزیه و تحلیل نشان می دهد که ارزش این برند در حال حاضر 102.62 میلیارد دلار است و درآمد جهانی آن حدود 200.6 میلیارد دلار ، اما آیا این معیارهای مناسبی برای تشخیص شکست یا عدم موفقیت یک برند هستند؟ سامسونگ در حال حاضر در بازارهای کلیدی در سراسر جهان پیشی گرفته است، همانطور که در این پست اخیر توسط Techradar می بینیم.

و همانطور که در این گزارش توسط وال استریت ژورنال دیده می شود، رهبر آنها در حال حاضر به دلیل رشوه در زندان است.

این همش نیست! شرکت سامسونگ به تازگی وارد یک بحران مدیریتی شده است که در آن کل بخش موبایل در حال بررسی است تا مشخص شود چه مشکلی وجود دارد. اما، مشکل سامسونگ چیست؟ اینطور نیست که سامسونگ بیدار شده و ناگهان شروع به تولید گوشی های درجه پایین کرده است. پرچمداران اخیر گلکسی S21 آنها ارزان تر و بهتر از گوشی های سال گذشته هستند. تلفن‌های تاشو آن‌ها پیشرو در بازار هستند، اما کاملاً واضح است که با نگاهی به خروجی شرکت همانطور که قبلاً صحبت شد، این شرکت در حال مبارزه ی جدی است.

آیا شیائومی بهتر از سامسونگ است؟

برای اینکه ببینیم آیا شیائومی بهتر از سامسونگ است، مقایسه خود را بر اساس موارد زیر انجام دادیم:

  1. ساختار و مدیریت بازار
  2. قیمت
  3. برندینگ در مقابل برندسازی فرعی
  4. کانال‌ها و توزیع آنلاین
  5. طیف با کیفیت بالا از محصولات

شماره 1: ساختار و مدیریت بازار

شیائومی به طور رسمی در سال 2010 به‌عنوان یک برند راه‌اندازی شد یعنی حدود 11 سال پیش اما 4 سال بعد، دقیقا سال 2014، توانست به سرعت از سامسونگ در چین به عنوان بزرگترین سازندگان گوشی های هوشمند پیشی بگیرد.

تا سال 2018، آنها سامسونگ را برای کسب مقام اول در هند شکست دادند. اکنون، پس از 7 سال دیگر، شیائومی اپل را شکست داده و در سال 2021 پس از سامسونگ به دومین فروشنده بزرگ گوشی های هوشمند در جهان تبدیل شده است و همچنان در حال رشد است.

اما همه اینها به تنهایی معنی ندارد!

چگونه شیائومی بهتر از سامسونگ است؟

خوب، یکی از مزیت‌های اصلی شیائومی، به دلیل نحوه شروع کار به عنوان یک برندی که به صورت آنلاین عرضه میشد، و میتوان گفت اولین شرکت دیجیتالی است. این امر به شیائومی این امکان را داده است که از هر نظر کارآمدتر از سامسونگ باشد. تمام جنبه های استراتژی تجاری شیائومی، از بازاریابی گرفته تا خطوط تولید، به صورت آنلاین ساخته شده است. آنها از استراتژی های بازاریابی آنلاین مانند فروش فلش و رویدادهای طرفداران برای سرمایه گذاری در رسانه های رایگان استفاده می کنند. یعنی به جای انتخاب بیلبوردهای سنتی اما گران قیمت و تبلیغات تلویزیونی، آنها اساساً ساختار خود را برای جلوگیری از هزینه های اضافی و بوروکراسی ناشی از داشتن شرکت های آفلاین بزرگتر ایجاد کرده اند.

شیائومی تنها زمانی فروشگاه فیزیکی خواهد داشت که بخواهد روی محصولاتی تمرکز کند که نیاز به نمایش فیزیکی دارند. اما مهمتر از همه، شیائومی توانسته است کارکنان خود را به طور گسترده ساده کند. شیائومی از نظر فروش تنها با 20000 کارمند تمام وقت از سامسونگ با 300000 کارمند پیشی گرفته است.

شماره 2: قیمت

  • آیا می گویید که شیائومی از نظر قیمت بهتر از سامسونگ است؟
  • چگونه شیائومی از نظر قیمت بهتر از سامسونگ است؟

خوب، حقیقت این است که گوشی های شیائومی در مقایسه با گوشی های سامسونگ واقعاً ارزان هستند! توجه زیاد شیائومی به صرفه جویی در هزینه محصول، همراه با بی توجهی این شرکت به حاشیه سود بالا، نشان می دهد که این شرکت تصمیم گرفته است گوشی های خود را ارزان تر کند.

شیائومی واقعاً متفاوت است! اگرچه گوشی‌های شیائومی ارزان هستند، اما همچنان با نرم‌افزار و سخت‌افزار برتر گوشی‌هایی عرضه می‌شوند که مردم اروپا دو برابر بیشتر برای آن پول خرج می‌کنند. برخلاف سایر برندهای محبوب، شیائومی توانسته در همان مسیر باقی بماند. آنها هنوز در سال 2021 در اینجا هستند و تمام مشخصات ممکنی که یک گوشی هوشمند باید داشته باشد را به حداکثر می رساند و آنها را به تلفن های 200 دلاری کاهش می دهد. و اگر شک دارید که چگونه شیائومی بهتر از سامسونگ است، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به فروش مجدد آن نگاه کنید.

ارزش فروش مجدد یک محصول معیار بسیار خوبی است که نشان می دهد وقتی تمام قدرت برند و بازاریابی آن محصول را از بین می برید، واقعاً چقدر ارزش ایجاد می کند. اگر تا به حال سعی کرده اید یک گوشی سامسونگ را بفروشید، ممکن است زمانی که متوجه شوید چقدر ارزش خود را از دست داده اید، قلب شما بسیار شکسته خواهد شد. به عنوان مثال، بیایید Galaxy A52 و Xiaomi Redmi Note 10 Pro را در نظر بگیریم، هر دو گوشی 2021. سامسونگ گلکسی A52 با قیمت 400 پوند و ردمی نوت 10 پرو با قیمت 270 پوند عرضه شد، اما اکنون، یک جستجوی سریع در آمازون نشان می‌دهد که این دو دستگاه تقریباً به همان قیمت فروخته می‌شوند.

شماره 3: برندسازی در مقابل برندسازی فرعی

برندسازی فرعی در واقع مفهومی است که به ما کمک می‌کند تا شک و تردیدها را در مورد اینکه چگونه شیائومی بهتر از سامسونگ است برطرف کنیم. با توجه به جلسه مورد بحث قبلی، ممکن است تعجب کنید که شیائومی گوشی های گران قیمتی نیز تولید می کند! مثل Mi 11 Ultra و Mi Mix fold که اساساً همان قیمت همتای سامسونگ است.

بله، این درست است!

اما راهی که شیائومی می‌تواند این مشکل را از بین ببرد، با داشتن Mi 11 Ultra با قیمتی بالغ بر 1435 دلار، و همچنان گوشی‌های هوشمندی مانند Redmi Note 10 Pro با قیمتی حدود 358.00 دلار و همچنان می‌تواند ارزشی غیرعادی در بودجه داشته باشد. و بخش میان رده از طریق مفهوم برندهای فرعی است.

مفهوم برندهای فرعی همه ابهامات منطقی را در مورد اینکه چگونه شیائومی بهتر از سامسونگ است برطرف کرده است. شیائومی را می توان به 3 زیر نام تجاری تقسیم کرد:

  • Redmi
  • Poco
  • Mi

اما با سامسونگ، به نظر می رسد که این شرکت فقط با خودش می جنگد. بخشی از سامسونگ می‌دانند که اگر گوشی‌های میان‌رده‌شان را خیلی خوب بسازند، آن‌قدر شبیه گوشی‌های پرچم‌دارشان خواهند بود. بنابراین، گوشی‌های هوشمند سامسونگ با قیمت ۴۰۰ دلار و پایین‌تر در بازار چندان رقابتی نیستند. اما با استفاده از شیائومی، با استفاده از برندهای فرعی مانند ردمی و پوکو، این شرکت اکنون می‌تواند این بخش‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر را هدف قرار دهد، بنابراین می‌تواند تمام تلاش خود را انجام دهد و این ویژگی‌ها را تا حدی که می‌خواهد با مشخصات بالا بسازد. اما همچنان به اندازه کافی تمایز را حفظ می کنند به طوری که هنوز جایی برای گوشی های پرچمدار لوکس Mi وجود دارد.

شماره 4: کانال‌ها و توزیع آنلاین

چند مورد اتفاق افتاده است که به ما کمک کرده است شک و تردیدهایی را در مورد اینکه چگونه شیائومی بهتر از سامسونگ است برطرف کنیم، یکی از آنها شیوع ویروس کرونا در سال 2019 بود.

مردم از آنجایی که مجبور بودند در خانه بمانند خیلی سریع به خرید آنلاین روی آورده‌اند. و اگر همانطور که قبلاً در این پست ذکر شد به یاد داشته باشید، که شیائومی بر پایه دیجیتالی بودن ساخته شده است، بنابراین تفاوت در خرید آنلاین و خرید آفلاین کاملاً واضح است. هنگام خرید آفلاین، مردم در مقایسه با سایرین نگران احساس گوشی در دست و کیفیت آن و فاصله بین محصولات و مشخصات قابل اندازه‌گیری گوشی هستند.

اما با خرید آنلاین، شما بیشتر نگران مشخصات کامل گوشی هستید

  • آیا نرخ رفرش بالاتری نسبت به آیفون دارد؟
  • آیا ظرفیت باتری آن بهتر از سامسونگ است؟
  • و…

و در صورتی که تمام اطلاعات دقیقاً در مقابل شما روی صفحه نمایش باشد، تنها یک چیز است که دارید اینکه این گوشی در دستان شما چه حسی خواهد داشت از نظر اندازه وزن و … که البته این موارد تا حد زیادی قابل درک هستند!

خرید آنلاین این چیزی است که شیائومی برای آن ساخته شده تا شیائومی را بهتر از سامسونگ کند… همانطور که به عصر خرید آنلاین عمیق تر می رویم، اینترنت به مردم این امکان را می دهد که خیلی سریع بهترین محصول را از هر کدام انتخاب کنند. هرچه پست‌های مرور وبلاگ‌های اینچنینی بیشتر بخوانند، ویدیوهای فنی بیشتری را تماشا خواهند کرد، بیشتر تصوراتی را که درباره برندها دارند کنار می‌گذارند و فقط هر محصولی را که باارزش‌ترین باشد، خریداری می‌کنند. بدون شک وجه تمایز معقولی است، وچیزی است که شیائومی را بهتر از سامسونگ می کند.

شماره 5: طیف محصولات با کیفیت بالا

بله، سامسونگ گوشی‌های هوشمند، تلویزیون‌ها، ساعت‌های هوشمند و بسیاری موارد دیگر تولید می‌کند، اما شیائومی همه اینها را نیز می‌سازد. آنها همچنین ریش تراش ها، روروک مخصوص بچه ها، سگ های روباتی و حتی نمایشگرهای گل می سازند. آنها به معنای واقعی کلمه در میان صدها محصول اکوسیستمی در هر دسته ممکن قرار دارند، و هر یک از آنها را به عنوان یک قلاب ساخته اند. شیائومی مطمئن می شود که همه محصولاتش در حقوق خود خوب هستند، آنها سعی می کنند هر محصول را به بهترین محصول در آن دسته تبدیل کنند.

بهترین قسمت؟

شیائومی واقعاً نیازی به کسب سود ندارد … چگونه؟ خوب، همه این محصولات اساساً به عنوان نقاط ورود به کل اکوسیستم محصولات شیائومی عمل می کنند. این حتی کاربران را ترغیب می کند که بخواهند محصولات شیائومی بیشتری را با قیمتی شگفت انگیز و مقرون به صرفه برای خود تهیه کنند.

نتیجه گیری

فقط 2 سال پیش، تقریباً 86 درصد از کاربران سامسونگ گفتند که به سامسونگ نیز ارتقا خواهند داد، اما اکنون، این مقدار به 74 درصد کاهش یافته است. بله، ما هنوز در مرحله ای هستیم که تصمیم گیری در مورد اینکه چگونه شیائومی از سامسونگ بهتر است میمانیم زیرا سامسونگ ارزش بیشتری نسبت به شیائومی دارد و فقط داشتن لوگوی سامسونگ روی یک محصول همچنان ارزش بیشتری نسبت به داشتن لوگوی شیائومی به آن اضافه می کند. در همان محصول، اما این واقعیت همچنان باقی است که، همه چیز برای سامسونگ در جهت درستی پیش نمی رود. و آینده کمی به سمت شیائومی تغییر جهت داده و به نظر میرسد اگر سامسونگ تغیری در برخی بخش های خود نداشته باشد و شیائومی با همین سرعت حرکت کند آینده از آن شیائومی خواهد بود.

نظر دهید

      پاسخ دهید

      با دیجی سنتر

      خدمات مشتریان

      راهنمای خرید

      logo-samandehi
      اینماد
      logo-kasbokar

      دیجی سنتر (دیدافراز) در سال 1384 به منظور فعالیت در زمینه فروش گوشی موبایل، دوربین و لوازم و تجهیزات آتلیه تاسیس گردید ، و راه پر فراز و نشیب رشد و پیشرفت در این عرصه را به منظور کسب تجربه و خدمت به مصرف کنندگان، هنرمندان و دیگر هموطنان عزیزمان طی نموده اند.

      ارتباط با دیجی سنتر :

      تهران، سیدخندان، ابتدای رسالت شرق، نرسیده به خیابان دبستان، نبش کوچه باقری پلاک 1 طبقه سوم

      کد پستی : 1631773115

      دیجی سنتر
      Logo