اخبار و مقالات

آیا جرات عبور از خطرناک ترین پل های جهان را دارید؟

jpziqenyijqlipq4

پل ها یکی از بهترین اختراعات ساختمانی در تاریخ بشریت هستند. آنها اجداد ما را قادر ساختند که از یک منطقه به منطقه دیگر برسند، بدون اینکه مجبور به انحراف طولانی مدت باشند یا شانس خود را با آبهای سریع به خطر بی اندازند. در حالی که بسیاری از پل های قدیمی تحت بازسازی قرار گرفته اند، ممکن است تعجب کنید که برخی از این پل های قدیمی هنوز پابرجا هستند و در واقع توسط گردشگران مورد استفاده قرار می گیرند. از سوی دیگر، برخی از پل‌های مدرن‌تر به ارتفاعات خیره‌کننده‌ای می‌رسند و برای افراد ضعیف مناسب نیستند.

q8agidxm9gdw0in0

پل دار حسینی پاکستان

حتی با دیدن این پل فک قفل میشه ستون فقرات بی حس شما جرات گذشتن از این پل را دارید؟

پل معلق حسینی (پاکستان) پل معلق حسینی را خطرناک ترین پل جهان می دانند. برای فهمیدن دلیل آن، نیازی نیست طولانی و سخت به این عکس خیره شوید یک نیم نگاه هم کافی است تا نفس در سینه حبس شود.

elg9qewugxrgjagm

این پل طنابی از روی دریاچه بوریت در هونزا بالا می گذرد. پل به خوبی فیکس نشده و وقتی از روی آن عبور می کنید به شدت می لرزد. اگر قدم اشتباهی بردارید، در نهایت به رودخانه هونزا در پایین پرواز خواهید کرد. با این وجود، کوهنوردان شجاع (یا احمق…) دوست دارند هنگام بازدید از پل، شجاعت خود را با عبور از پل آزمایش کنند.

پل آسمان لنکاوی (مالزی)

این پل عجیب و غریب در مالزی 400 فوت بالاتر از سطح زمین قرار دارد و چندین بار برای اهداف تعمیر و نگهداری بسته شده است. بازگشایی آن چندین بار به تعویق افتاد، اما اکنون برای استفاده باز است، اگرچه بسیاری از مردم واقعاً مایل به عبور نیستند.

c0qkrnntfap8htwv

بستن پل به مدت دو سال چون ناامن تلقی می شود برای تبلیغات عالی نیست. شایعه‌ای در لنکاوی وجود داشت که ادعا می‌کرد این پل ممکن است فرو بریزد. ما پیشنهاد میکنیم این یکی را کنار بگذارید اما ، شما می توانید ریسک کنید.

پل هفت مایلی (فلوریدا)

پل Seven Mile تا … خوب … هفت مایل امتداد دارد. زمانی که این پل ساخته شد، یکی از طولانی ترین پل های جهان بود و برنده 8 جایزه شد و یکی از آنها جایزه استثنایی برای نوآوری در صرفه جویی در هزینه از اداره بزرگراه فدرال بود.

zx42yoynuwxl9sss

این پل ممکن است به اندازه آخرین موردی که به آن نگاه کردیم دلهره آور به نظر نرسد، اما تصور اینکه در طول طوفان روی این پل گیر افتاده باشید بسیار وحشتناک است.

پل طناب Carrick-a-Rede (ایرلند شمالی)

این پل 66 فوتی ممکن است زیاد به نظر نرسد، اما تعداد کمی از مردم موفق به برگشت از این پل میشوند. نگران نباشید، آنها نمیمیرند، فقط نمی توانند دو بار گذر از آن را تحمل کنند و بنابراین در راه بازگشت یک کشتی را انتخاب می کنند.

tvfkzwly5fi0zfki

این پل 30 متر بالاتر از صخره های ناهموار و آب های متلاطم قرار دارد. کمی به یک جاذبه توریستی تبدیل شده است و در واقع باید برای عبور پول پرداخت کنید. احتمالاً بهترین کار این است که یک بلیط یک طرفه تهیه کنید …

پل گذر فریب (واشنگتن)

Deception Pass Bridge از دور بسیار دلهره آور به نظر می رسد، چه برسد به نزدیک. این پل ها 180 فوت بالاتر از آب قرار دارند و جزیره Whidbey و جزیره Fidalgo را به هم متصل می کنند. در دهه 1900، مردم محلی با استفاده از یک کشتی از طریق آب سفر می کردند. آنها سوار بر اسب و کالسکه خود تا رسیدن کشتی با چوب طبل می زدند.

5v09pw6lca1gw1ig

در حال حاضر، مردم با استفاده از پل عبور می کنند، اگرچه صادقانه بگویم، ما ترجیح می دهیم شانس را با کشتی امتحان کنیم. این پل یک شگفتی منظره است اما آنقدرها هم محکم به نظر نمی رسد.

پل جاودانه ها (چین)

پل جاودانه ها رشته کوه هوانگشان در جنوب استان آنهویی در شرق چین را به هم متصل می کند. عبور از پل سرگیجه‌آور وحشتناک است، اما مناظر قطعاً ارزشمند هستند و عکس‌ها نیز بسیار خاص هستند.

iymtkyx4xliygjdd

پل دیگری در کنار کوه وجود دارد که فقط از چند تخته تشکیل شده است. ارتفاع زیرپل بسیار چشمگیر است و اگر تصمیم گرفتید از آن عبور کنید، ما فقط یک توصیه داریم که به شما ماجراجویان دیوانه ارائه می کنیم… به پایین نگاه نکنید!

پل معلق غسا (نپال)

این پل نفس گیر ممکن است وحشتناک به نظر برسد، اما اتفاقا یکی از منابع اصلی حمل و نقل مردم محلی در روستا نیز هست. این یک هدف وارداتی است: پل برای حمل مردم و گاو ساخته شده است. شبانان و حیوانات روزانه آزادانه در سراسر آن حرکت می کنند.

این پل بسیار باریک است و بر فراز یک دره رودخانه کشیده شده است. همچنین مستعد وزش باد است که به طور منظم در منطقه رخ می دهد. مردم محلی به پل عادت کرده اند، اما بسیاری از گردشگران از عبور از روی پل می ترسند زیرا به نظر می رسد که پل در شرف شکستن است. ممکن است شکننده و ناپایدار به نظر برسد، اما نرده های بلندی نیز دارد که آن را ایمن تر می کند.

پل Storseisundet (نروژ)

پل Storseisundet یکی از شناخته شده ترین پل ها و به دلایل خوب است. منظره از بالا واقعا دیدنی است و یکی از محبوب ترین مسیرهای گردشگری در کشور است. اگرچه منظره کوه باورنکردنی است، اما مسیر نیز کمی دلهره آور است. این پل اغلب به عنوان “جاده به ناکجاآباد” توصیف می شود زیرا به نظر می رسد تا دوردست کشیده شده است.

0lb6g2dpymbamz6r

اگر از علاقه مندان به هیجانی هستید که سوار ترن هوایی می شوید، عبور از این پل احتمالا تجربه شگفت انگیزی برای شما خواهد بود.

پل کشوا چاکا (پرو)

در حالی که بیشتر پل ها از چوب یا فولاد ساخته شده اند، پل Keshwa Chaca از گیاه بافته شده ساخته شده است. اگر نگران هستید که وزن شما را تحمل نکند، نترسید. این پل 500 سال دوام آورده است.

R

این اینکاها بودند که در ابتدا این پل را ساختند و به یک تیم بزرگ نیاز داشت. زنان طناب‌های نازک کوچکی می‌بافند که مردان از آن‌ها برای بافتن کابل‌های نگهدارنده بزرگ استفاده می‌کردند. نتیجه این پل خیره کننده است که استعداد اینکاها و روش های ساخت و ساز جذاب آنها را نشان می دهد.

پل اشیما اوهاشی (ژاپن)

این پل حال و هوای اصلی Inception را به ما می دهد. ما معمار نیستیم، اما به نظر می رسد این پل قوانین فیزیک را شکسته است. این پل 144 فوت ارتفاع دارد و شیب آن 6.1 درصد است. ساخت این پل هفت سال طول کشید و بزرگترین پل با قاب سخت در ژاپن و سومین پل بزرگ جهان است.

mvd6c5fnsrtp2erx

راستش را بخواهید، ما ترجیح می‌دهیم به جای اینکه در این هیولا رانندگی کنیم، شنا کنیم. اینکه چگونه اتومبیل ها از چنین شیب تند پایین می آیند، ثابت می کند که فیزیک جادو است.

پل تریفت (سوئیس)

بله، این پل کاملا خیره کننده است، اما نه، ما از آن عبور نخواهیم کرد. این پل در ارتفاع 558 فوتی بر فراز یخچال های طبیعی سوئیس و 328 فوتی بالاتر از سطح دریا معلق است. می توانید از شهر گادمن در رشته کوه های آلپ سوئیس به پل دسترسی پیدا کنید.

i1qhz2tsajvgafun

این پل از سال 2004 وجود داشته است اما در طول سال ها به دلیل شرایط باد سوئیس با مشکلاتی مواجه شده است. در سال 2009، پل با افزودن کابل های تثبیت کننده ایمن تر شد. ما برای هر کسی که جرأت عبور دارد کلاه از سر بر می داریم.

پل معلق Longjiang (چین)

پل معلق Longiang، که بیشتر به عنوان پل رودخانه طولانی شناخته می شود، در حومه Baoshan، Yunnan، چین یافت می شود. این شهر شهرهای بائوشان و تنگچونگ را به هم متصل می کند. پل رودخانه Longiang بلندترین و مرتفع ترین پل معلق در کل آسیا است. ساخت آن 5 سال به طول انجامید و در سال 2016 تکمیل شد.

h5ozrhlmdxfs4hxg

این پل در مجموع 3900 فوت امتداد دارد و 920 فوت بالای رودخانه معلق است. عبور از پل بسیار راحت‌تر از مسیر انحرافی 8.4 مایلی از بایشان به تنگ‌چونگ است. هر چند مناسب برای افراد ضعیف نیست.

پل یو بین (میانمار)

این پل ظاهر یک پل در حال بازسازی است اما در واقع در تمام طول سال اینگونه به نظر می رسد. این پل از دریاچه Taungthaman در میانمار عبور می کند و 1.2 کیلومتر طول دارد.

gtdpmiptmz3ipxze

پل U Bein که در سال 1850 ساخته شد، قدیمی ترین پل چوب ساج در جهان است. اکنون یک جاذبه توریستی محبوب است و عکس های زیبایی در غروب خورشید می گیرد. مردم محلی در کنار پل می ایستند و سوغاتی می فروشند و می توانید با پای پیاده از کل پل عبور کنید.

پل های ریشه زنده (مگالایا)

این پل ها یکی از بزرگترین جاذبه های مگالایا هستند و تقریباً دو قرن است که در حال رشد هستند. خاندان خان آنها را از ریشه درختان خلق کردند و ریشه ها را تغذیه کردند تا جایی که در انتهای مخالف سواحل رودخانه قرار گرفتند. با گذشت زمان، ریشه ها با یکدیگر در هم تنیده شدند، که آنها را به اندازه کافی قوی کرد تا وزن زیادی را تحمل کنند (آنها می توانند وزن بیش از 50 نفر را در یک زمان تحمل کنند!) این پل ها در واقع زنده هستند. آنها می توانند ده تا پانزده سال طول بکشد تا به شکل عالی برسند و طول آنها بیش از 100 فوت است! هنگامی که ریشه ها به طور کامل رشد می کنند، می توانند تا 500 سال دوام بیاورند.

n9ug4argribmn6pv

عکس زیر مربوط به پل ریشه دوتایی در تپه های خاسی شرقی است.

مارینبروک (آلمان)

پل مارینبروک هدیه تولد ولیعهد ماکسیمیلیان دوم به دوستش ماری بود. آن دو دوست داشتند با هم از کوه ها بالا بروند و پل منظره خیره کننده ای از قلعه و تنگه زیر آن را به هر دو می داد. این پل اخیراً بازسازی شده است، اما همچنان از موانع اصلی استفاده می شود. پل ممکن است مرتفع باشد اما کاملاً کوتاه است و فکر می‌کنیم که می‌توانیم آن را فقط برای لذت بردن از منظره قلعه بچشیم.

sebwnlpi4fhyouot

پل اسلیترز (انگلیس)

این پل در ناحیه دریاچه (همچنین به عنوان لیکلند شناخته می شود)، محبوب ترین و بزرگترین پارک ملی انگلستان واقع شده است. هر ساله بیش از 15 میلیون نفر برای کشف بزرگترین دریاچه ها، جنگل ها و کوه های موجود به دیدن این جاذبه می آیند.

jtcxw4dhfenrgay0

پل اسلیتر دو بخش است و دست ساز است – از یک تخته سنگ بلند تشکیل شده است که از رودخانه براتای از لیتل لنگدیل تارن تا الترواتر عبور می کند. در سال 2017، این مکان در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.

پل رویال گرج (کلرادو)

فقط نگاه کردن به این پل باعث سرگیجه می شود. پل رویال جورج مرتفع ترین پل معلق در کل ایالات متحده است. این پل در ارتفاع 955 فوتی بالای رودخانه آرکانزاس قرار دارد و از سال 1929 تا 2001 عنوان بلندترین پل جهان را به خود اختصاص داده است.

iswzxvvi0lpfv5l5

اکنون این پل یک جاذبه گردشگری است و در پل و پارک رویال گرج قرار دارد. این یک پارک تفریحی 360 هکتاری است که بازدیدکنندگان جسور می توانند با تله کابین سوار مناظر خیره کننده کلرادو شوند.

روت بریج (هند)

کسی که این پل را ساخته، کار خوبی کرده است که آن را به عنوان بخشی از جنگل استتار کرده است. و دلیلش این است که اصلا ساخته نشده است.

3kve5alqowvihivn

این پل در واقع با مواد طبیعی در جنگل رشد کرده است. ریشه های درهم تنیده درخت فیکوس الاستیکا به گونه ای شکل گرفته اند که پل طبیعت را بسازند. قبایل War-Khasis و War-Jaintias یاد گرفتند که چگونه درختان را در جهت درست رشد دهند تا بتوانند آنها را به این گذرگاه های زیبا تبدیل کنند.

جاده پلانک در آسمان (چین)

چین به ساختن پل های وحشتناکی که زندگی گردشگران را می ترساند، شهرت دارد. «جاده پلانک در آسمان» دسته‌ای از تخته‌های چوبی در لبه یک کوه است. با توجه به اینکه تخته ها 7000 فوت بالاتر از سطح زمین قرار دارند، جای تعجب نیست که برای عبور به یک مهار نیاز داشته باشید. به طرز وحشتناکی، اگر می‌خواهید از کنار شخص دیگری عبور کنید، باید بند خود را باز کنید و بعد از عبور از آن، گیره خود را باز کنید.

zno4js8dm7oliyuk

آیا این منظره واقعا ارزش وحشت را دارد؟

کانوپی واک (غنا)

پیاده‌روی در جنگل‌های بارانی همیشه با یک پل 130 فوتی از میان بالای درختان هیجان‌انگیزتر می‌شود. شما این شانس را خواهید داشت که از نزدیک با طبیعت باشید و اگر خوش شانس باشید ممکن است چند مار، پرنده و میمون را ببینید.

tf5exwzxisazyb8t

این پل توسط کانادایی ها برای آوردن گردشگران به پارک ساخته شده است. این پیاده روی شامل هفت پل است که از طناب و تخته های چوبی ساخته شده اند. پیاده روی در سراسر آن ترسناک است اما همه آنها مجهز به توری ایمنی هستند، بنابراین از آنچه به نظر می رسند ایمن تر هستند!

پل موسی (هلند)

جای تعجب نیست که چرا این پل به نام مرد کتاب مقدسی که دریای سرخ را جدا کرد نامگذاری شده است. این پل که در هلند یافت می شود، در واقع آب را تقسیم می کند تا بازدیدکنندگان بتوانند از آن عبور کنند.

3liz6jtraogcisno

این پل در وسط یک خندق قرار دارد و به بازدیدکنندگان اجازه می دهد از روی آب عبور کنند تا بتوانند از قلعه قرن هفدهمی Fort de Roovere دیدن کنند، قلعه ای که برای جلوگیری از تهاجم فرانسوی ها و اسپانیایی ها ساخته شده است.

پل رودخانه ویتیم (روسیه)

به نظر میرسد تخته چوب به اندازه ی کافی وجود ندارد تا این پل”کف خیس” لغزنده را پر کند. این پل از رودخانه ویتیم می گذرد و از تخته های چوبی ساخته شده است که به نظر می رسد پوسیده یا گم شده اند.

qvjtqwzyfotunbvm 1

زمستان در روسیه دست کم ناخوشایند است و بنابراین پل معمولاً به دلیل یخبندان بسیار لغزنده است. رانندگان از عبور استقبال می کنند، اما واقعاً بهتر است اگر می توانید مسیر دیگری را پیدا کنید.

Puente de Ojuela (مکزیک)

این پل تکان دهنده در واقع قبلاً توسط شهر معدنی زیر استفاده می شد. وسایل نقلیه ای که واقعاً عبور می کردند و این فکر باعث می شود که قلب ما خیلی سریعتر از حد معمول بتپد.

jq4bm8k4oredr9pp

این پل در سال 1898 تکمیل شد و در سال 1991 به عنوان یک جاذبه گردشگری افتتاح شد. امروزه فقط عابران پیاده از آن استفاده می کنند. گیر افتادن در نیمه راه به معنای واقعی کلمه بدترین کابوس ماست.

پل Sunshine Skyway (فلوریدا)

پل باب گراهام سانشاین اسکای وی توسط مردم محلی به پل سان شاین اسکای وی معروف است. از خلیج تامپا می گذرد و طول کل آن 21877 فوت است.

dvzy6oa3xmqtoejn

در سال 1980، پل اولیه پس از برخورد یک کشتی به اسکله تخریب شد. 35 نفر کشته شدند اما این باعث نشد که مردم پل را در سال 1987 بازسازی کنند. این پل در حال حاضر برای استفاده عمومی باز است اما به طرز غم انگیزی مکانی محبوب برای کسانی است که می خواهند جان خود را بگیرند.

پل رودخانه سیدو (چین)

وای پل رودخانه سیدو مرتفع ترین پل جهان است و ما فقط با دیدن این تصویر مضطرب می شویم. این پل فولادی در سال 2009 ساخته شد و هزینه ساخت آن 100 میلیون دلار بوده است. 1600 فوت بالاتر از کف دره و 5000 پا در سراسر دره رودخانه آویزان است. این خیلی بالاست.

af5vzfls7gizysdr

این پل دو بخش مجزا از کشور را به هم متصل می کند که قبلاً به دلیل وجود رشته کوه غیرقابل دسترس بود. این پل ممکن است یکی از محکم ترین پل هایی باشد که تا کنون ساخته شده است، اما عبور از آن هنوز وحشتناک است. متأسفانه، کسانی که مایل به بازدید از زمین های جداگانه هستند، چاره ای ندارند.

پل ایا کازوراباشی (ژاپن)

در این تصویر، هیچ کس جسورانه در مرکز پل قدم نمی زند. در عوض، همه با احتیاط به طرفین چنگ می زنند از ترس اینکه سقوط کنند. این پل در قرن دوازدهم بر روی دره ایا ساخته شد و بر فراز رودخانه ایا-گاوا در توکوشیما ژاپن قرار دارد. از تخته های چوبی و تاک های کوهی ساخته شده است.

sarvhbrrz8wwdfia

اگرچه بازسازی‌های مدرن این پل را ایمن‌تر کرده است، اما همچنان نگه داشتن آن عاقلانه است، اگرچه صادقانه بگوییم، به هر حال گذر از این پل دشوار است.

پل میلو (فرانسه)

پل میلاو بلندترین پل جهان است و عنوان بزرگترین پل کابلی اروپا را نیز به خود اختصاص داده است. این پل 8000 فوت طول، 105 فوت عرض دارد و از همه چشمگیرتر این است که 1125 بالاتر از پایه قرار دارد. این پل از دره در جنوب فرانسه عبور می کند و ساخت آن سه سال به طول انجامید. برای کاهش تاثیر باد باید صفحات جانبی ساخته می شد زیرا پل بسیار بلند است.

ctckaxmwu7hhoglu

در سال 2006، Milau Viaduct برنده جایزه سازه برجسته از انجمن بین المللی مهندسی پل و سازه شد.

گذرگاه دریاچه پونچارترین (لوئیزیانا)

دریاچه Pontchartrain Causeway یکی از طولانی ترین و وحشتناک ترین پل های جهان است. ممکن است فقط 16 فوت بالاتر از آب بنشیند اما آب های زیر متلاطم و خطرناک هستند.

af07tczmktc3dh8v

این دو پل 23.83 مایل طول دارد و از سال 1969 رکورد طولانی‌ترین پل روی آب در جهان را از آن خود کرده است. از زمان ساخت این پل، جوامع ساکن در ساحل شمالی دسترسی بهتری به نیواورلئان دارند زیرا گذر از این پل فقط 50 دقیقه طول می‌کشد.

پل معلق کاپیلانو (کانادا)

پل معلق کاپیلانو یک پل معروف در ونکوور است که شما را از بالای درختان عبور می دهد. ارتفاع آن 230 فوت و طول آن 430 فوت است. هر سال 800000 بازدیدکننده برای عبور از پل و غوطه ور شدن در جنگل های بارانی به رودخانه کاپیلانو می روند.

cg2nt1e6w6v4tvdn

این پل در سال 1889 توسط جورج گراب مکی ساخته شد و در دهه 1950 بازسازی شد. از زمان بازسازی، پل در بسیاری از برنامه های تلویزیونی از جمله MacGyver، Sliders، The Crow: Stairway to Heaven و Psych ظاهر شده است.

پل شیشه ای معلق (چین)

پل شیشه ای معلق بدنام یکی از ترسناک ترین طرح های موجود در این لیست است. در پارک ملی زمین شناسی شینیوزای چین واقع شده است و 1410 فوت بین دو کوه امتداد دارد.

iqc3t0qg8dwhvtml

سالانه هزاران بازدیدکننده برای گرفتن عکس از مناظر دیدنی به این پل می آیند. نگاه کردن به کف شیشه‌ای باعث می‌شود تا برخی از عکس‌های بینظیر را ثبت کنید، اما اگر از ارتفاع می‌ترسید، ممکن است بخواهید مطمئن شوید که دوستی همراه خود دارید تا دست شما را بگیرد.

پل مکیناک (میشیگان)

پل مکیناک معمولاً به عنوان “بیگ مک” شناخته می شود. این شبه جزیره فوقانی و تحتانی میشیگان را به هم متصل می کند و 26372 فوت طول دارد.

lchrzxjchsstvdtb

این پل که در سال 1956 ساخته شد، اکنون به یکی از جاذبه های توریستی تبدیل شده است. به خوبی ساخته شده است و عبور از آن ایمن است، اما وقتی باد شدید است، بهتر است عبور نکنید. شناخته شده است که خودروها در هنگام بادهای شدید به پرواز در می آیند. خوشبختانه، اگر ترجیح می دهید شانس خود را روی این پل به خطر نی اندازید، خدمات کشتی نیز وجود دارد.

پل میمون (ویتنام)

پل های میمون در ویتنام تقریباً تا جایی که می توانید از پل گلدن گیت فاصله دارند. پل موجود در این عکس از روی دلتای مکونگ می گذرد و نام آن از حیوانی گرفته شده است که مردم هنگام عبور از آن حرکت می کنند.

wjblx074pncmsvej

این پل میمون از یک تکه چوب بامبو ساخته شده است. مردم محلی همیشه از این پل ها استفاده می کنند، اگرچه این پل ها برای کسانی که عادت به استفاده از آنها ندارند می تواند خطرناک باشد. با این حال، مردم محلی به شدت به این سنت ویتنامی عادت کرده‌اند و اغلب در حال حمل 50 کیلوگرم بار  بر روی این پل‌های میمونی به‌طور شگفت‌انگیز و محکم دیده می‌شوند.

پل کاواراو (نیوزیلند)

پل کاواراو یک جاذبه گردشگری محبوب است که در نزدیکی کوئینزتاون قرار دارد. این روزها بیشتر برای گردشگری استفاده می شود تا برای راحتی. مردم برای پرش بانجی به پل سفر می کنند. بیشتر توسط کوهنوردانی که مسیر معروف کوئینزتاون را انجام می دهند به عنوان پل استفاده می شود. واکرها، دوچرخه سواران و دوندگان را می توان در تمام ساعات روز در حال عبور دید.

x4cy84oxtkxzxa1n

صادقانه بگویم، تنها راهی که می‌توانیم از روی پل عبور کنیم، دویدن است، زیرا اگر برای نگاه کردن به پایین توقف کنیم، بازی تمام می‌شود.

پل شیطان Rakotzbrücke (آلمان)

اگر نام آن را نشان نداده باشد، عبور از این پل بسیار ترسناک است. به گونه ای طراحی شده است که در یک طاق شیب دار ساخته شود تا زمانی که در آب منعکس می شود یک دایره کامل تشکیل شود. این پل با نام خود شناخته می شود زیرا اعتقاد بر این است که تنها خود شیطان می تواند پلی از این نوع ایجاد کند.

jpziqenyijqlipq4

حتی اگر علاقه ای به عبور ندارید، ارزش این را دارد که فقط برای گرفتن عکس از ساختار دایره ای جادویی توقف کنید.

پل دوستی (تایلند، لائوس)

رودخانه مکونگ شش کشور در جنوب شرقی آسیا را به هم متصل می کند و شما می توانید با استفاده از چیزی که ما حتی نمی خواهیم آن را پل بنامیم از آنها عبور کنید. در بیشتر موارد، «پل» اساساً سیم‌هایی است که برای عبور از آن‌ها باید یک اسلک لاینر متخصص باشید. در زیر “پل” تندبادهای بسیار وحشی وجود دارد و بیشتر ما برای عبور از آنها باید دیوانه باشیم. با این حال، برای مردم محلی شجاعی که در آنجا زندگی می کنند، پل سیمی بخشی از زندگی روزمره آنها است.

ojc8gfsm8ndn6lw9

تایلند و لائوس تصمیم گرفتند پل دوستی را بسازند که اولین پل بر روی مکونگ پایین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *