آموزش

7 نکته بسیار مهم برای استفاده از دوربین خود در فضای بیرون و مسافرت

fa93e5500dfb05a3ff656d5a483bbd71

مقدمه

من اخیراً با دوربین هایم یک سفر به کرواسی رفتم. در طی سفر کلی نکات در مورد استفاده درست از وسایلم در آب و هوای متفاوت، کنار گروهی از افراد متفاوت، یاد گرفتم، و از این موضوع بسیار خوشحال هستم و ان نکات را در این مطلب با شما به اشتراک خواهم گذاشت.

امیدوارم که شما هم این نکات را در طی سفرتان رعایت کنید.

مراقب گرد و غبار باشید

اولین چیزی که متوجه شدم (به غیر از گرمای زیاد) این بود که گرد و غبار زیادی در اطراف محل شناور است.

این مورد خیلی سخت است و نمی شود از ان فرار کرد زیرا در هر گوشه و کناری وجود دارند. این اتفاق در سال گذشته برای من پیش امد و دو ماه طول کشید تا همه آن گرد و غبار ها را از لپ تاپ من خارج کنم.

برای یک دوربین SLR دیجیتال، گرد و غبار یکی از بزرگترین دشمنان ان است. گرد و غبار روی حسگر شما به عکس‌های شما آسیب می‌زند و اغلب آنقدر کوچک است که در هوا دیده نمی‌شود.

همیشه لنزهای خود را در یک اتاق تمیز و تا جایی که می توانید سریع عوض کنید.

همچنین این مسئله وجود دارد که گرد و غبار وارد لنز شما شود. یک پارچه میکروفیبر با خود داشته باشید تا به درستی بتوانید آن را پاک کنید.

من به طور مرتب لنزم را در طول روز پاک می کنم تا هیچ گرد و غباری وارد مکانیسم داخلی ان نشود، زیرا واقعاً به آن آسیب می رساند.

مطلب پیشنهادی:  سرعت شاتر در موبایل

مجموعه ای هنری از بلندگوها و کمدها در محیط بیرونی

مراقب رطوبت باشید

من داستان های عکاسانی را شنیده ام که از عروسی ها در دریای کارائیب عکس می گیرفتند و قسمت ناراحت کننده اش این جا است که دوربین هایشان خراب شد فقط به دلیل اینکه به رطوبت حساس بوده اند.

سطح رطوبت موجود در هوا در بعضی از مناطق به شدت بالا است که در این صورت به وسایل الکترونیکی مانند دوربین آسیب می رساند، حتی اگر برای مدت کوتاهی در معرض ان باشد.

اگر در خارج از کشور کار می‌کنید، دوربین‌های یدکی به همراه داشته باشید یا حداقل یک دوربین فیلمبرداری همراه داشته باشید که بتوانید برای انجام کار به آن اکتفا کنید.

به هر حال کیفیت کار احتمالا بهتر خواهد بود.

Outlook 2011 13018

فیلمبرداری کنید

اگر وبلاگ من را به طور منظم مطالعه کنید، تا به حال متوجه خواهید شد که من تا حدودی طرفدار فیلمبرداری هستم، صرفاً به دلیل کیفیت خوب فیلم ها.

فیلمبرداری در خارج از کشور کاربردهای بیشتری دارد که شاید انتظار ان را نداشته باشید.

برای مثال، اگر فقط روی فیلمبرداری کار می‌کنید، لازم نیست نگران آوردن لپ‌تاپ یا نسخه پشتیبان دیجیتال باشید، و همچنین مجبور نیستید که عکس ها را پردازش کنید. می توانید از فیلم ها شات بگیرید و نگران نتیجه انها نباشید.

من فکر می کنم که کیفیت تصاویر در فیلم بهتر است و معمولاً من در طی این روند عکس‌های بهتری می‌گیرم زیرا مراقب زمان هستم که هدر نرود. به نظر من این یک راه خوب برای سرگرم شدن در تعطیلات است.

مردی چاق که دو تکه کاغذ در دست دارد و می گوید: جشنواره Outlook 2010 تمام شد

جشنواره Outlook 2010 تمام شد

مقدار زیادی باتری و از این قبیل تجهیزات به همراه داشته باشید

هر زمان که می روم، یک دوربین دیجیتال و یک دوربین فیلمبرداری با خودم می آورم، اما همانطور که متوجه شدم، دوربین های دیجیتال به تجهیزات بسیار بیشتری نیاز دارند.

مطلب پیشنهادی:  زبان گویای دست‌ها: روایت تصویری از احساسات

ممکن است هنگام فیلمبرداری چند رول فیلم با خودم حمل کنم، اما اگر دیجیتال فیلمبرداری می‌کنم، باتری، شارژر، لپ‌تاپ، مبدل‌های دوشاخه، کارت‌های حافظه و فلاش را حمل می‌کنم. این بدان معنا است که حمل را سخت می کند و معمولا مدیریت وسایل با وجود دوشاخه و مبدل بسیار سخت است.

اگر می‌خواهید با دوربین دیجیتال عکاسی کنید، کمترین دنده ممکن را به همراه داشته باشید و از هارد دیسک‌های استفاده کنید که در حین حمل و نقل در برابر ضربه مقاوم باشند.

کنسرت در فضای باز

به چیز های کوچک بالا ترین توجه ها را بکنید

در مکان های نزدیک به خانه، تقریباً همیشه لنز و فلاش 24-70 میلی متری خود را روی دوربینم دارم و خیلی اذیتم نمی کند، اما وقتی در مسافرت هستم یا در گرما کار می کنم، نیاز دارم که وسایلی که کمترین حم ها را دارن را حمل کنم.

یک دوربین و لنز منفرد بهترین هستند، زیرا وزن بسیار کمتری را متوجه می‌شوید و همچنان عکس‌های عالی تولید می‌کنید.

من تقریباً همیشه وقتی دور هستم دوربینم را حمل می‌کنم، این ماهیت عکاس بودن است، اما مهم است که به خاطر داشته باشید که عکس‌های شگفت‌انگیز فقط به میزان وسایلی که بر روی خود دارید بستگی ندارد.

ترکیب بندی و نوردهی کلیدی برای گرفتن عکس های عالی هستند.

Outlook 2011 13016

مراقب تجهیزات خود باشید

همه ما می دانیم که کجا امن است و کجا در خانه نیست، اما قضاوت در کشور دیگر دشوار است. من همیشه وسایل مهمم را با خودم حمل می کنم.

اول از همه، من از یک بند دوربین مخصوص به نام Sun Sniper Steel استفاده می‌کنم که نه تنها حمل و استفاده از دوربین را آسان‌تر می‌کند، بلکه دارای یک سیم فولادی برای محافظت از آن در برابر دزدان.

مطلب پیشنهادی:  6 تکنیک پیشرفته عکاسی با آیفون برای خلق تصاویر شگفت‌انگیز

ثانیا، من از کابل زنجیره ای امنیتی لپ تاپ برای ایمن کردن لپ تاپ خود روی میز استفاده می کنم. این به من این امکان را می دهد که آزادانه در اطراف خود بروم بدون اینکه نگران آن باشم.

در نهایت، من همیشه از محافظ لنز دوربینم استفاده می کنم.

این موضوع اخیراً برای من بسیار مهم شده است. من شبانه به یک صخره بزرگ در قلعه ای در کرواسی برخورد کردم و روی لنز 1000 پوندی ام قرار گرفتم. اگر از محافظ لنزم استفاده نکرده بودم، احتمالا شکسته شده بود.

 3 جوان پشت به ما در کافه ای هستند و با لپ تاپ هایشان کار می کنند.

دوربین خود را همه جا حمل کنید

من تاکید می کنم که هنگام عکاسی در خارج از کشور همیشه دوربین خود را همراه خود داشته باشید، زیرا شما با مراسمات و مناطق مختلف انها اشنایی ندارید و اگر دوربینتان همراهتان نباشد نمی توانید تصاویر ان ها را ثبت کنید.

در جشنواره ای که اخیراً در آن فیلمبرداری می کردم، تصمیم گرفتم شب آخر را استراحت کنم و دوربینم را در اتاقم گذاشتم و در نتیجه سوژه های جالبی را از دست دادم.

من به جایی رسیده‌ام که آنقدر به گرفتن همه چیز عادت کرده‌ام که با از دست دادن یک عکس بسیار ناراحت می شوم. بهترین راه برای انجام این کار این است که هر جا که می روید، دوربین خود را با خود حمل کنید.

اگر می خواهید عکس های خوبی بگیرید، باید در واقع از دوربین خود استفاده کنید، به همین سادگی.

Outlook 2011 13020

مثل همیشه ما منتظر نظرات خوب شما هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *