اخبار و مقالات, اخبار گوناگون

اولین مانیتور رنگی E-Ink جهان عجیب به نظر می رسد

bLAwFBvFo4iC7kXPEkj2TY 970 80.jpg

رنگ کامل، وضوح عالی، و مصرف انرژی کم، FTW

بیش از ده سال پس از نمایش اولین صفحات نمایشگر الکترونیکی رنگی در نمایشگاه CES 2010، شرکت نوآوری‌گر تکنولوژی E Ink توانسته است یک پنل رنگی بسازد که قادر به تغذیه انواع دستگاه‌ها از قبیل کتاب‌های الکترونیکی، تلفن‌های هوشمند، نمایشگرهای تبلیغاتی و حالا حتی مانیتورها است.

این هفته، شرکت الکترونیکی چینی داسونگ دستگاهی را به نام “نمایشگر E Ink اول جهان” معرفی کرد که دارای نمایشگر رنگی Kaleido 3 به قطر 25.3 اینچ است.

بر اساس جزئیات موجود در کمپین جمع‌آوری سرمایه این شرکت در سایت Indiegogo، این نمایشگر 25.3 اینچی از ۴,۰۹۶ رنگ پشتیبانی می‌کند و دارای وضوح تا ۳,۲۰۰ × ۱,۸۰۰ است. این وضوح احتمالاً مبتنی بر امتیاز ppi Kaleido 3 است. از طرفی، این امتیاز ppi از نمایشگر استودیوی اپل با وضوح ۵,۱۲۰ × ۲,۸۸۰ و ۲۱۸ پیکسل در هر اینچ بالاتر است.

داسونگ سرعت تازه‌سازی توربو را به همراه تکنولوژی “فیلتر رنگ X داسونگ” خود را که قرار است کنتراست، زنده‌ایی، تیرگی متن و دیگر اثرات روی صفحه نمایش را بهبود دهد، ارائه می‌دهد. هنوز مشخص نیست که آیا تمام این ویژگی‌ها بهبود یا جایگزینی از تکنولوژی ارتقاء نمایشگر Kaleido 3 خود E Ink هستند یا نه.

در ویدیوی تبلیغاتی، ظاهراً مشخص است که نمایشگر E Ink رنگی کمی خمیده است و بسیار نازک است و امکان تغییر حالت افقی به عمودی را فراهم می‌کند. با این حال، این نمایشگر همچنان به نظر کمی کم‌رنگ می‌آید. مانند بیشتر نمایشگرهای E Ink، فناوری بازتابی آن برای استفاده در محیط‌های روشن مناسب است (همچنین یک نور جلویی نیز وجود دارد که تأثیر نور آبی را کاهش می‌دهد)، اما از آنجا که هیچ نور پس‌زمینه‌ای برای روشن‌کردن رنگ‌ها وجود ندارد، تصاویر نمایشی به شکل مسطح و تقریباً یک کم کم‌رنگ به نظر می‌آیند.

ویدیوهای توصیه شده برای شما…

با وجود ادعاهای Dasung در مورد “نرخ تازه‌سازی بی‌نظیر بر روی نمایشگر رنگی E Ink”، ویدئو به نظر می‌رسد که نرخ تازه‌سازی نمایشگر ممکن است در حدود کمتر از 60 هرتز قرار بگیرد. در عین حال، برخی از بهترین مانیتورهای ارزان قیمت، نرخ تازه‌سازی 120 هرتز یا بالاتری را قول می‌دهند و بیشتر گزارش‌ها نشان می‌دهند که نمایشگر Kaleido 3 از E Ink دارای زمان پاسخ 350 میلی‌ثانیه است (پس از بهترین مانیتورهای بازی، این نمی‌تواند به عنوان بهترین نمایشگر بازی شماره یک باشد). این بدان معناست که نباید انتظار داشته باشید که واکنش بصری مشابهی را در مقایسه با بهترین نمایشگرهای موجود در بازار داشته باشید.

آنچه که شما خواهید داشت، یک نمایشگر کول-عملکرد، ملایم بر چشم و با مصرف انرژی بسیار کم است که، حدس می‌زنیم، می‌تواند موضوع مورد گفتگو در دفتر کار، دفتر خانه یا محیط‌های تحصیلی شما باشد. اما در مورد هزینه‌ی چنین نمایشگری، ما نمی‌دانیم. کمپین Dasung هیچ قیمت یا جزئیاتی در مورد زمان تحویل نمایشگر رنگی E Ink به مشتریان نداده، به جز عبارت “به زودی عرضه خواهد شد”.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *