آموزش

راهنمای نهایی برای عکاسی منظره

landscape photography 10 reupload

عکاسی منظره یکی از محبوب ترین ژانرهای عکاسی است. هدف آن این است که زیبایی محیط اطرافمان را به تصویر بکشد و بیننده را وارد عکس کند. هر چیزی که در مقابل خود و دوربین خود پیدا کنید یک منظره است. دریای طوفانی، جنگل یخ زده یا آبشار پرآب، قطعا راهی برای ثبت تمام این مناظر وجود دارد.

برای عکاسی منظره به چه تجهیزاتی نیاز دارید؟

بسیاری از چیزها می توانند به شما کمک کنند تا به آن عکس منظره درخشان برسید. دوربین، لنزهای زاویه باز، سه پایه، فیلترهای پلاریزه و سایر لوازم جانبی اهمیت ویژه ای دارند. ما بهترین تجهیزات را برای کمک به ماجراجویی های عکاسی منظره به شما نشان خواهیم داد.

نحوه انتخاب دوربین عالی برای عکاسی منظره

عکاسی منظره به چیزهای متفاوتی از دوربین شما نسبت به سایر ژانرهای عکاسی نیاز دارد. دوربین شما باید تا حد امکان جزئیات را ثبت کند و با وضوح بالا کار کند. در عین حال، باید بتوانید از محدوده دینامیکی استفاده کنید و بدانید که چگونه از حسگر دوربین DSLR خود استفاده کنید. همه اینها در گرفتن بهترین عکس از منظره شما نقش دارند.

landscape photography 11

بهترین لنزها برای عکاسی از منظره

هزینه لنزها می تواند از 200 تا 2000 دلار متغیر باشد و ممکن است فکر کنید که هر چه قیمت بالاتر باشد، لنز بهتر است. این در اکثر مواقع صادق است. اما عوامل دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید. همه انواع لنزها از الزامات مختلفی پیروی می کنند. برخی بر نور تمرکز می کنند، برخی دیگر بر انحرافات رنگی و سایر اثرات ناخواسته.

برای عکاسی منظره، ما معمولاً به دنبال یک لنز خاص هستیم. یکی با زاویه باز و سطح وضوح عالی در دیافراگم های باریک. گران ترین همیشه به معنای بهترین نیست. گاهی اوقات ارزان ترین لنز می تواند شگفت انگیز باشد.

landscape photography 12

انتخاب بهترین سه پایه ها برای عکاسی منظره

اولویت عکاسان منظره باید سه پایه باشد. این یک قطعه تجهیزات بسیار ضروری برای گرفتن عکس های دقیق است. هنگام انتخاب یک سه پایه، به دنبال سه ویژگی باشید:

  • محکم
  • توپر سخت و استوار
  • سبک وزن

محکم است زیرا باید با عناصری مانند خاک و باران در هنگام ضربه زدن به اطراف مقابله کند. توپر سخت و استوار به طوری که دوربین شما را در حین گرفتن آن عکس ثابت نگه می دارد. و سبک وزن است زیرا نمی خواهید وزن اضافی را با خود حمل کنید.

برای من، سه پایه باید به اندازه دوربین همه کاره باشد. این باید به من اجازه دهد یا سر را تغییر دهم یا حداقل بتوانم هم به صورت پرتره و هم از منظره عکس بگیرم. همچنین باید راه اندازی و استفاده از آن آسان باشد تا تغییرات سریع در مناطق اطراف را از دست ندهید.

best tripods landscape photography

لوازم جانبی مهم برای عکاسی منظره

عکاسی از مناظر خیره کننده تنها به تمرکز بر روی کیت عکاسی شما نیست. همچنین رسیدن به بهترین مکان برای عکاسی است. انتخاب لباس شما برای کمک به کار در محیط های سخت بسیار مهم است. برای گرم نگه داشتن شما نباید دستکش و پیراهن حرارتی را فراموش کنید. چکمه های کوهنوردی و کت بارانی به شما کمک می کند تا خشک شوید. چیزهای مفید دیگری نیز وجود دارد که می توانید همراه داشته باشید، مانند یک کیف خوب و ارگونومیک.

landscape photography 4

فیلترها برای عکاسی منظره

فیلترهای لنز در صورت استفاده صحیح برای عکس های منظره بسیار مفید هستند. و بهترین بخش این است که برای همه چیز یک فیلتر وجود دارد!

  • فیلتر UV (فرابنفش) شناخته شده ترین فیلتر است. هدف آن در طول سال ها از یک ضرورت (فیلم) به بی فایده (دیجیتال) تغییر کرده است.
  • فیلتر ND (تراکم خنثی) سرعت شاتر را برای عکس‌های با نوردهی طولانی کاهش می‌دهد
  • فیلتر GND (دانسیته خنثی درجه‌بندی شده) به میانگین تفاوت بین آسمان و منظره کمک می‌کند
  • فیلترهای پلاریزه به از بین بردن تابش خیره کننده و بازتاب کمک می کنند

nd filter landscape photography

نحوه استفاده از فیلتر ND Graduated برای عکاسی منظره

یک فیلتر چگالی خنثی نور بسیار زیادی را از صحنه‌ای که می‌خواهید عکس بگیرید بیرون می‌کشد. این به شما کمک می کند عکس ها را با سرعت شاتر آهسته تر به درستی در معرض دید قرار دهید.

فیلتر چگالی خنثی مدرج مانند فیلتر ND است. این یک فیلتر ND در یک طرف است که از شفاف تا فیلتر کامل در یک گرادیان متغیر است. اینها یک ناحیه خاص از صحنه شما را تاریک می کنند.

آسمان دلیل اصلی این است که عکاسان منظره باید از یکی از این فیلترها استفاده کنند. متوجه خواهید شد که آسمان بسیار روشن تر از منظره یا منظره شهری است که می خواهید از آن عکس بگیرید.

مطلب پیشنهادی:  ویدیو کال چیست؟ تاریخچه تماس تصویری + بهترین برنامه‌ها

یک فیلتر ND مدرج نور را بیرون می کشد و جزئیات را به آن ناحیه روشن تر اضافه می کند. این یک صحنه با نوردهی صحیح تری ایجاد می کند. این به جای این است که یک منطقه یک یا دو توقف سبکتر از بقیه باشد.

IMG 3809

تنظیمات دوربین برای عکاسی منظره

JPEG در مقابل خام – کدام یک را باید استفاده کنید

JPEG و Raw از تعداد پیکسل های یکسانی استفاده می کنند اما اندازه فایل Raw حدود 5 برابر بزرگتر از JPEG است. این اندازه فایل اضافی از داده های تصویری حاصل می شود که فایل Raw نگه می دارد و JPEG دور می زند. این داده‌های اضافی به شما امکان می‌دهد تا محدوده بسیار بیشتری از نوردهی، رنگ و تعادل رنگ سفید را در پس از تولید دریافت کنید. عکاسی در حالت خام به سرعت JPEG نیست. همچنین برای استفاده بیشتر از تصاویر خام به نرم افزار خاصی نیاز دارید. اما نتیجه قطعا ارزشش را دارد.

landscape photography

Peter Treadway

درک نحوه عملکرد هیستوگرام شما

هیستوگرام ها یک قدم به حرفه ای تر شدن در گردش کار شما نزدیک تر هستند. آنها یک بررسی ریاضی از میزان یکنواختی قرار گرفتن در معرض شما هستند. استفاده از صفحه نمایش ال سی دی برای تعیین اینکه نقاط برجسته و سایه های شما چگونه به نظر می رسند ممکن است گمراه کننده باشد. این به نور محیطی موجود بستگی دارد. هیستوگرام نشانگر روشنی از نوردهی بیش از حد یا کم نور است، بنابراین استفاده از آن مفید است.

landscape photography histogram

تفاوت بین حالت های عکاسی

تقریباً در هر دوربینی که در 50 سال گذشته ساخته شده است، آن را دیده‌اید. یک نماد کوچک از یک فرد در یک قاب نشان دهنده یک پرتره و نماد یک کوه برای منظره است.

خوشبختانه ما به سمت عصری پیشرفته تر حرکت کرده ایم. این حالت ها به چیزی مفید تبدیل شده اند. Av/A (اولویت دیافراگم) و TV/S (اولویت شاتر). عکاسی منظره شما می تواند به شدت با حالت Av/A کمک کند. این به شما امکان می دهد در عین حفظ دیافراگم انتخابی، روی نوردهی تمرکز کنید.

landscape photography shootingmode

نحوه ایجاد نوردهی عالی برای عکاسی منظره

اکنون که تمام تجهیزات را برای گردش در فضای باز عالی در اختیار دارید، می توانید به گرفتن تصویر ادامه دهید. دیافراگم، شاتر و ایزو شما همگی با هم کار می کنند تا نوردهی عالی را به شما ارائه دهند. این به معنای عدم نوردهی بیش از حد نقاط برجسته و نوردهی ناکافی مناطق سایه است.

حالت‌های اندازه‌گیری در دوربین وجود دارد تا به شما کمک کند تا حد امکان به نوردهی صحیح نزدیک شوید. حالت های عکاسی و فوکوس به شما کمک می کنند مهمترین بخش تصویر را برجسته کنید. سپس به نگه داشتن آن در بهترین نور ممکن کمک می کند.

landscape photography

چگونه پانورامای نفس گیر را ثبت کنیم

پانوراما یک راه عالی برای نشان دادن یک منظره تماشایی از یک زاویه بسیار گسترده است. اگر بخواهید همه چیز را از یک منظر نشان دهید، پانورما انتخابی عالی است. به خصوص اگر نمی توانید تصمیم بگیرید که از کدام زاویه عکس بگیرید.

می توانید با هر لنز و سه پایه عکس پانوراما بگیرید. با کمی کمک از پس پردازش، می توانید تصویری نمادین و به یاد ماندنی ایجاد کنید.

landscape photography 3

انواع عکاسی منظره

شروع با عکاسی طلوع آفتاب

هیچ چیز بهتر از این نیست که وقتی خورشید غروب می کند بیرون باشید. آسمان با رنگ هایی روشن می شود که حتی فکرش را هم نمی کردید وجود داشته باشند. شما دوربین خود را برداشته، هدف می گیرید و عکاسی می کنید، اما کاملاً آنطور که تصور می کردید به دست نمی آید.

landscape photography sunrise

Anton Gorlin – antongorlin.com

landscape photography 13

David Eldon

نحوه گرفتن عکس از خط ساحلی و دریا

عکس‌ها در امتداد خط ساحلی و مناظر دریا، عکس‌های منظره هستند. اما آنها تکنیک های خاص خود را دارند. شما به احتمال زیاد آب را در این عکس ها قرار خواهید داد. با رسیدن به خط ساحلی، به سرعت متوجه می شوید که در یک روز صاف، رنگ های سرد و گرم به طور طبیعی در کنار هم قرار می گیرند، همانطور که تضاد بین زمین جامد و آب سیال نیز وجود دارد. و در روزهایی که هوا کمتر از مهمان‌نواز است، دریا می‌تواند صحنه‌های دراماتیک و خلق‌وخویی ایجاد کند که عکس‌های فوق‌العاده‌ای نیز ایجاد می‌کند.

landscape photography seascape

David Shaw

عکاسی بهتر از منظره دریا

شما می توانید هر زمینه ای از عکاسی را با تحقیق بهبود بخشید. تحقیقی که باید در اینجا بررسی کنید در مورد جزر و مد و موج آب است. پیش بینی آب و هوا در این زمینه ضروری است. این به شما اطلاع می دهد که جزر و مد کی شروع یا تمام می شود. برخی از عکاسان منظره فقط زمانی کار می کنند که جزر و مد خارج شده باشد و قسمت بیشتری از چشم انداز نمایان شود. این می تواند یک تصویر خوب را به یک تصویر عالی تبدیل کند.

landscape photography bettertips

Anton Gorlin

عکاسی از جنگل

مهم نیست کجا هستید، قوانین کلی عکاسی منظره وجود دارد که اعمال می شود. مواردی مانند ترکیب بندی، پرسپکتیو و کادربندی همگی کلیدی هستند. عکاسی در جنگل مجموعه ای از چالش های اضافی خود را دارد. شما باید با عنصر توپوگرافی که جنگل ارائه می دهد مقابله کنید. نور در دسترس کمتر و منظره ای احتمالاً در حال تغییر پیدا خواهید کرد. شما به صبر، تمرین نیاز دارید. سپس می توانید عکاسی از جنگل خود را بهبود ببخشید.

landscape photography 9

عکاسی منظره سیاه و سفید

ایجاد مناظر سیاه و سفید راهی زیبا برای نشان دادن مناظر است. ما به تصاویر سیاه و سفید به روشی متفاوت از تصاویر رنگی نگاه می کنیم. سبک تک رنگ به ما امکان می دهد بر روی بافت، شکل و کنتراست یک صحنه تمرکز کنیم. سبز و آبی قوی می تواند حواس ما را پرت کند و اهمیت را از صحنه دور کند.

مطلب پیشنهادی:  بهترین ابزارهای دانلود از اینستاگرام 2024 - راهنمای کامل

تصویری که در آن رنگ ها خوشایند نیستند را می توان به راحتی به سیاه و سفید تبدیل کرد. آنها ممکن است به ایجاد منظره جالب تری کمک کنند.

landscape photography blackandwhite2

عکاسی از صحرا

صحرا مکانی عالی برای شروع عکاسی از منظره است. این منظره ای است که به ندرت تغییر می کند، بنابراین می توانید تنظیمات مشابه را برای مدت طولانی حفظ کنید. این برای تمرین خوب است. در اینجا، می توانید روی اشکال و فرم های منطقه تمرکز کنید. بافت ها نیز چیزهای خوبی برای جستجو هستند، زیرا بینندگان آنها را جالب خواهند یافت.

landscape photography desert

Charlie Borland

عکاسی منظره با نوردهی طولانی

چند دلیل وجود دارد که چرا می خواهید از سرعت شاتر طولانی تری استفاده کنید. ممکن است بخواهید در جایی که نور فراوان است به نوردهی صحیح برسید. یا ممکن است بخواهید به هم ریختگی های ناخواسته را از تصاویر حذف کنید. سرعت شاتر آهسته نیز راهی عالی برای نشان دادن حرکت در زمانی است که یک تصویر ثابت کافی نیست.

قرار گرفتن در معرض طولانی مدت می تواند در روز یا شب موثر باشد. می‌توانید از مسیرهای نورانی اتومبیل‌ها عکس بگیرید یا صاعقه‌ای را که به زمین برخورد می‌کند، ثبت کنید.

12 tips landscape photography

Alessandro Torri

چگونه از منظره شب کامل عکاسی کنیم

عکاسی در شب به معنای ترکیب آسمان پرستاره در کنار مناظر است. و با مجموعه ای از چالش ها همراه است. عکاسی منظره در شب ممکن است به معنای استفاده از تکنیک های مختلف باشد. نور بزرگترین چالشی است که باید بر آن غلبه کرد. بنابراین باید روی برخورد با شرایط کم نور تمرکز کنید. دیافراگم های سریع، سه پایه ها و عکاسی آزمون و خطا بهترین دوستان شما هستند.

راهنمای نهایی ما برای عکاسی در شب نکات بیشتری را به شما می دهد. آنها قصد دارند به شما کمک کنند تا مناظر عالی شبانه را بسازید.

landscape photography nightphoto

Andrea Minoia – inquadrato.net

نکات و تکنیک های مهم عکاسی منظره

شرایط آب و هوایی سخت (مانند ابرهای طوفانی)، می تواند جو ایجاد کند. در یک تصویر کسل کننده، حس درام پذیرفته می شود.

آب و هوا می تواند حال و هوای منظره را کاملاً تغییر دهد. می تواند تجربه ای کاملا متفاوت را برای بیننده فراهم کند.

landscape photography weather

Adam Welch – aphotographist.com

دلیلی وجود دارد که موقعیت مکانی در ما عکاسان ریشه دوانده است. در واقع مهم است که کجا خود را برای عکاسی آماده کرده اید.

برخی از عکاسان لیست مکان های منظره خود را به اشتراک نمی گذارند. دیگران برچسب های جغرافیایی را از طریق پلتفرم هایی مانند فلیکر و شات هات اسپات به اشتراک می گذارند. همچنین می توانید با کمی تحقیق مکان هایی را پیدا کنید.

حتی برنامه‌هایی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند موقعیت مکانی را در یک زمان خاص از روز تجسم کنید. موقعیت نور خورشید و ماه می تواند تمام اطلاعاتی را که برای یافتن آن صحنه عالی نیاز دارید به شما بدهد

Landscape Photography Locationscouting

قرار نیست همه مناظر دارای فرم ها و جریان های عظیم و چشمگیر باشند. شما با مناطقی مواجه خواهید شد که در طراحی آنها مینیمال تر خواهند بود. ثبت این موقعیت ها می تواند تصاویر بسیار چشمگیر و جالبی ایجاد کند. این نیز حوزه ای از عکاسی منظره است که می توانید خودتان آن را ایجاد کنید. صرفاً تغییر زاویه دید شما می تواند برای ثبت صحنه به شیوه ای “کمتر، بیشتر” کافی باشد.

minimalist landscape photography tips aerial boat

به عنوان یک عکاس منظره، باید در ساعات مختلف روز بیرون بروید. قبل از طلوع آفتاب، قبل از غروب آفتاب، در طول شب و همه شرایط آب و هوایی.

فصل ها فرقی با هم ندارند. آن دریاچه ممکن است در طول تابستان خسته کننده باشد. اما در طول ماه های زمستان، به یک سرزمین عجایب یخ زده تبدیل می شود.

همه آن درختان برهنه در بهار شکوفا می شوند و خورشید قوی تر می شود. هر فصل مزایای مختلفی برای عکاسی دارد. در اینجا چیزی است که در طول هر کدام باید منتظر آن باشید.

seasonal landscape photography tips

عکاسی از منظره خود را در فصل بهار بهبود بخشید، زمستان تمام شد. همه چیز دوباره در حال رشد است و خورشید شروع به تقویت می کند. بهره برداری از این خورشید تازه کشف شده به شما سایه ها و نگاهی تازه به پوشش گیاهی بازیابی می کند.

می توانید از اینها برای متمرکز کردن توجه بیننده خود بر روی قسمت های خاصی از عکس خود استفاده کنید. شرایط آب و هوایی نیز به نفع شماست. مه و شبنم می توانند به شما کمک کنند تا تصاویر بهتر و جوی بیشتری بسازید. عکاسی بهاری می تواند منجر به عکس های عرفانی و رویایی شود!

landscape photography 2

در تابستان عکس‌های منظره زیبا بگیرید شما فکر می کنید که عکاسی در تابستان ساده ترین و لذت بخش ترین است. خورشید تمام روز می درخشد، همه چیز شکوفا است و ابری در آسمان نیست.

اگر بخواهید تعریف و جزئیاتی از ابرها داشته باشید، دشوار می شود. یا اگر نمی خواهید تا ساعت 10 شب بیرون بمانید و منتظر بمانید تا بالاخره خورشید کمی تاریک شود.

summer landscape photography coast

چگونه عکاسی پاییزی خود را به سطح جدیدی برسانیم، پاییز فصل رنگ است. شما می توانید از تمام مناظر زیبا برای ایجاد تصاویر چشم انداز خیره کننده استفاده کنید.

جداسازی رنگ‌ها و استفاده از نور پس‌زمینه روی شاخ و برگ برای برجسته کردن رنگ‌ها. یا استفاده از زوایای کم برای گسترش صحنه ها و اشکال تنها چند راه برای آزمایش در این فصل است.

landscape photography 8

چگونه از عکاسی منظره زمستانی عکاسی کنیم، یکی از پیچیده ترین چیزها در عکاسی تلاش برای نوردهی صحیح است. این در زمستان حتی بدتر است زیرا برف مانند یک بازتابنده بزرگ عمل می کند. تلاش برای عکاسی از یک سرزمین عجایب سفید زمستانی می تواند به سرعت تبدیل به کابوس شود.

استفاده از حالت دستی ممکن است کمی بیشتر از Av (اولویت دیافراگم) یا Tv (اولویت شاتر) به شما کمک کند. فیلترها همچنین می توانند کمی فضای بیشتری برای نزدیک شدن به آن خوانش نور کامل به شما بدهند.

مطلب پیشنهادی:  نحوه صحیح نگه داشتن دوربین عکاسی

landscape photography 5

ترکیب بندی

چگونه از جهت گیری منظره در عکاسی استفاده کنیم؟
انتخاب بین جهت عمودی و منظره می تواند مشکل باشد. خوشبختانه، وقتی صحبت از عکاسی منظره به میان می آید، راه حل در اکثر مواقع بدیهی است. اما هنگام استفاده از جهت یابی منظره باید به چند نکته توجه کنید. از آنچه که بر روی کشت مناسب تاکید شده است، فهرست طولانی است. همچنین می توانید با استفاده از جهت گیری عمودی، با تصاویر منظره خود متمایز شوید.

landscape photography 15

چگونه استفاده از خطوط افقی ترکیب شما را تقویت می کند

ما همیشه افق ها را می بینیم، به طوری که گاهی از توجه ما محو می شوند. با این وجود، آنها بخشی از ترکیب عکس هستند و چیزی که نباید نادیده بگیرید. قوانینی وجود دارد که باید از آنها پیروی کنید تا آن تصویر بیشتر برجسته شود. مخصوصاً وقتی با دریا و آسمان، آسمان و خشکی یا دریا و خشکی سروکار داریم.

landscape photography horizons

نحوه استفاده از قانون یک سوم

یکی از اساسی ترین ایده های ترکیب بندی، قانون یک سوم است. شما نباید همه چیز جالب را در مرکز عکس قرار دهید. اگر خطوط فرضی را در یک سوم منظره یاب رسم کنید، چهار تقاطع ایجاد می کنید. این مناطق برای جذاب‌تر کردن عکس و سوژه ایده‌آل هستند.

landscape photography 1 1

نحوه افزودن عمق به عکس

عمق در عکاسی مفهوم جالبی است. شما یک تنظیمات سه بعدی می گیرید، از آن عکس می گیرید و به چیزی نزدیک تر به دو بعدی تبدیل می شود. در این فرآیند عمق خود را از دست می دهد.

اما راه‌هایی برای بازگرداندن آن و تبدیل آن به تصویر واقعی‌تر وجود دارد. قوانین ترکیب بندی ساده می تواند کمک کند، مانند قانون یک سوم، خطوط پیشرو، فریم ها و غیره. حتی انتخاب لنز شما بر رابطه بین اشیاء در کادر شما تأثیر می گذارد.

landscape photography 7

چگونه از خطوط پیشرو برای بهبود ترکیب عکاسی خود استفاده کنید

خطوط اصلی دقیقاً همین هستند خطوطی که چشمان شما را به داخل کادر هدایت می کنند. گاهی اوقات دوباره چشمانت را به بیرون هدایت می کنند. این به قصد عکاس بستگی دارد.

آنها می توانند بیننده شما را به چیزی که می خواهید روی آن تمرکز کنند، برسانند. علاوه بر این، آنها می توانند آنها را در جریان یک صحنه یا محیط هدایت کنند. یا می توانند در افق دور ناپدید شوند. به عنوان یک عکاس، انتخاب با شماست.

landscape photography leading

چگونه با عکاسی منظره درآمد کسب کنیم

راه ساده برای اطمینان از اینکه می توانید عکاسی منظره را به صورت تمام وقت انجام دهید، این است که بدانید چگونه می توانید از آن درآمد کسب کنید. راه‌های زیادی برای انجام این کار وجود دارد، بنابراین همه می‌توانند چیزی ارزشمند را در اینجا بیابند.

یکی از گزینه های کسب درآمد از عکاسی منظره، فروش عکس هایی است که می گیرید. این می تواند از طریق چاپ مناظر شما برای افرادی باشد که به دنبال هنر دیوار هستند. شاید استفاده از یک وب سایت عکاسی استوک نیز بتواند مفید باشد.

landscape photography 6

عکاسی منظره پس از پردازش

عکاسی با فشار دادن دکمه شاتر به پایان نمی رسد. یکی از مهمترین بخش های عکاسی این است که بعد از آن چه می کنید. با فیلم سنتی، نقطه گذاری و سوزاندن داشتیم. اکنون ما برنامه‌های بی‌شماری داریم که پردازش پس از پردازش را یکپارچه و مفید می‌سازند.

landscape photography 10tips

Anton Gorlin

چگونه شعله ور شدن لنز را با این ترفند هوشمندانه از بین ببریم

شما دو ساعت پیاده روی کردید، از آن کوه بالا رفتید و در نهایت در حال تنظیم عکس خود هستید. تا زمانی که به عکس های خود نگاهی بیندازید و آن شعله ور شدن وحشتناک لنز فضای بیشتری را نسبت به منظره اشغال می کند.

شما هود لنز خود را فراموش کرده اید بله، همان کاپوتی که هنگام بیرون آوردن لنز از جعبه به آن نگاه کردید و سپس آن را فراموش کردید. ترفند ما را در اینجا دنبال کنید و دیگر هرگز مجبور نخواهید شد با آن شعله ور شدن مزاحم مقابله کنید.

landscape photography lensflare

گاهی اوقات بعد از اینکه عکس را گرفتید، درباره فیلترهای درجه بندی شده می خوانید. ممکن است لازم باشد نوردهی بیش از حد در آسمان از آخرین عکس‌برداری بی‌نظیر ساحل را برطرف کنید. یا ممکن است بخواهید از شر مه جوی در جدیدترین منظره شهر خود خلاص شوید.

هر چیزی که دنبال آن هستید، Adobe Lightroom شما را پوشش داده است. در اینجا نحوه استفاده از فیلترهای درجه بندی شده برای ذخیره همه آن عکس های خودجوش آمده است!

graduated filter tips 2

تنظیمات از پیش تعیین شده جزء اصلی هر ویرایش خوب لایت روم هستند. برخی از Adobe آمده اند. علاقه مندان نیز برخی از آنها را ایجاد کرده و با سایر عکاسان به اشتراک می گذارند. در اینجا چند تنظیم از پیش تعیین شده برای قرار دادن در Adobe Lightroom شما وجود دارد. اینها به شما کمک می کنند تا بهترین عکس های خود را داشته باشید!

landscape photography 14

نحوه استفاده از افکت اورتن در عکاسی منظره

تصاویر پس از پردازش از طریق تنظیمات محلی فقط می توانند شما را تا این حد راهنمایی کنند. گاهی اوقات، برای ایجاد تصاویری که می خواهید، باید یک «دست سنگین تر» اضافه کنید. افکت اورتون در جدا کردن عکاسی منظره شما از کاه مفید است.

برای این کار، همانطور که برای ایجاد و تکثیر لایه ها نیاز دارید، به Adobe Photoshop نیاز دارید. هنگامی که آن را داشته باشید، متوجه خواهید شد که فرآیند بسیار آسانی است. اما، ممکن است کمی طول بکشد تا به روشی که می‌خواهید تسلط پیدا کنید، بدون اینکه احساس «بیش از حد پخته شدن» داشته باشید.

orton effect 2.6

نتیجه

شکی نیست که عکاسی از منظره می تواند چالش برانگیز باشد. قوانین و نکات کلی وجود دارد که می توانید از آنها پیروی کنید. اما همیشه به یاد داشته باشید که مهمترین چیز این است که خلاق باشید و آزمایش کنید. امیدوارم نکات عکاسی ما به شما در گرفتن عکس های منظره برجسته کمک کند.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *