آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال, آموزش عکاسی موبایل

20 تا از بهترین ژست های عکاسی سلفی که شبکه‌های اجتماعیتون رو متحول میکنه

00b99e87221c9afb0c0c23c3fb403307

سلفی ها امروزه از جایگاه بسیار مناسب و خوبی در عکاسی برخوردار هستند. و بسیاری از مردم به گرفتن سلفی فکر می کنند و ذهنشان پر است از سوالاتی که چگونه می توان سلفی های خوبی بگیرند.

البته میتوان ان سلفی ها را در حالت  پرتره‌ در بیاوریم زیرا باعث می شود که تصاویر باکیفیت تری داشته باشیم. فقط کافی است چند ژست سلفی خلاقانه را تمرین کنید تا یاد بگیرید چگونه یک سلفی خوب بگیرید.

8e269c86c81a094e0e9aefbefb5514ce

1. ژست های بامزه بگیرید تا در نتیجه سلفی های جذابی داشته باشید

در ابتدا، ممکن است احساس ناخوشایندی داشته باشید یا مجبور شوید برای سلفی خود ژست بگیرید. خودتان را رها کنید و ژست های بامزه را امتحان کنید که باعث خنده شما می شود.

مشکل سلفی ها این است که اغلب غیرطبیعی به نظر می رسند. شما می توانید تمرین طبیعی بودن را انجام دهید به این صورت که در ابتدا خودتان باشید و با احساس خوبی به سراغ گرفتن سلفی بروید در این صورت با چند بار تمرین به راحتی می توانید سلفی های قشنگی را بیافرینید .

دوربین را در حالت (Burst)  قرار دهید و شروع به گرفتن سلفی کنید.

c06b57c153593ad97339f96585f6692a

2. لب های خود را در بهترین حالت ممکن قرار دهید

تا به حال فکر کرده اید که چرا لب های مدل های حرفه ای اینقدر جذاب به نظر می رسند؟ چون یاد گرفته اند مدل لب هایشان را چگونه مدیرت کنند.

برای تمرین ابتدا دهان خود را کمی باز کنید و وانمود کنید که از طریق آنها نفس می کشید. لب های شما دیگر به هم فشرده نمی شوند و پر تر و البته جذاب تر به نظر می رسند.

شما همچنین می توانید وانمود کنید که می خواهید یک بوسه ارام و لطیف به کسی بدهید. به این ترتیب لب های خود را جذاب تر نشان می دهید.

9f9e0c06d86af4c03ce5ec9fc618db10

3. در سلفی های خود لبخند بزنید

ممکن است هنگام گرفتن سلفی به احساس ناخوشایندی داشته باشید. اما یک لبخند باعث می شود عکس بهتری داشته باشید! حتی اگر مجبور باشید احساس واقعیتان را پنهان کنید.

برای اینکه احساس ناراحتی نکنید، جلوی آینه تمرین کنید. به چیزی فکر کنید که باعث خنده شما شود. یا کسی که دوست دارید به او لبخند بزنید.

همچنین این تکنیک خوبی است که به پایین نگاه کنید و ماهیچه های صورت خود را تا زمانی که برای عکس آماده شوید شل کنید. سپس به بالا نگاه کنید و به دوربین خود لبخند بزرگی بزنید. این حرکت باعث می شود که حالت بهتری داشته باشید زیرا شما فقط یک ثانیه قبل از گرفتن سلفی شروع به لبخند زدن می کنید.

f5e11aabb461ba905d18092ba0815c6c

4. ژست گرفتن با چشمان خود را فراموش نکنید

چشم ها همیشه در کانون سلفی ها هستند. بنابراین باید مطمئن شوید که آنها خوب به نظر می رسند همچنین شما میتوانید ژست هایی برای جلوه بیشتر آنها در سلفی خود پیدا کنید.

می توانید مستقیماً به دوربین نگاه کنید. این ژست چشم های شما را صادقانه تر نشان می دهد. به خاطر داشته باشید که بسیاری از افراد اگر به چیزی نزدیک به صورت خود نگاه کنند شبیه چشم های ضربدری و کج به نظر می رسند. با کمی نگاه کردن به زیر دوربین می توانید این جلوه را کاهش دهید.

همچنین می توانید به دوربین از دور نگاه کنید و وانمود کنید که آن را نمی بینید. این یک ژست خوب برای صریح به نظر رسیدن چشم ها است. یا اگر خیلی خجالتی هستید این ژست می تواند به شما خیلی کمک کند.

آیا چشمان رنگی دارید؟ اگر سلفی را از بالای سر خود بگیرید، آنها حتی جلوه بیشتری به عکس ها می دهند به خصوص اگر به نورپردازی خوب توجه کنید.

شما همچنین می توانید در سلفی ها چشمان خود را باریک تر کنید. این یک مدل و ژست برای چهره است. البته کمی چروکیده به نظر می رسد، اما چشمان شما نباید آنقدرها هم باریک باشد. این ژست به صورت شما ظاهری متحیر و بازیگوش می دهد.

b156769842d5235767f769b5c8617399

5. صورت خود را در گوشه یا کنار عکس قرار دهید

اگر صورت خود را در یکی از گوشه‌های سلفی قرار دهید، می‌توانید پس‌زمینه بیشتری را وارد کنید. همچنین این تصور را به بیننده القا می کند که شما فقط تصادفی وارد کادر شده اید. انگار که یک صحنه  واقعی بوده است.

همچنین روش خوبی برای استفاده از قانون یک سوم برای ترکیب سلفی شماست. اگر صورت خود را در یکی از گوشه ها قرار دهید، چشمان شما در اطراف نقاط برق شبکه خواهد بود.

 

6. بهترین حالت و یا زاویه سلفی خود را پیدا کنید

مردم اغلب در سلفی فقط صورتشان معلوم است. اما خب بهتر است که سلفی هایی بگیرید که تمام بدنتان در ان مشخص باشد.

فقط باید مطمئن شوید که بهترین زاویه و جذاب ترین حالت سلفی را برای برجسته کردن ویژگی های خود پیدا کرده اید.

می توانید در آینه سلفی بگیرید، که راهی آسان برای قرار دادن کل بدن در قاب است. شما همچنین خود را در آینه خواهید دید و اگر ژستی را که می بینید دوست ندارید، می توانید ان را اصلاح کنید.

 

7. برای تقویت سلفی خود، از ژست هایی که مربوط به دست می شود استفاده کنید.

ژست های دست می تواند نگاه شما را در سلفی طبیعی تر کند. به آرامی صورت خود را لمس کنید یا چانه خود را روی کف دست خود قرار دهید.

اگر کلاه به سر دارید، می توانید دست خود را نیز روی آن بگذارید. یا در سلفی با موهایتان بازی کنید.

ما خیلی بیشتر از آنچه که تصور می کنیم صورت خود را لمس می کنیم. اگر در سلفی خود نیز همین کار را انجام دهید، فضای جالب تری را درست می کنید.

3bd00b198a4acdcdd6de880c3bbc917d 1

8. در حالی که دوربین را با دو دست گرفته اید، سلفی بگیرید

در حالی که دوربین یا گوشی خود را در هر دو دست خود گرفته اید، سلفی بگیرید. بازوهای شما به عکس یک قاب قشنگی می دهد.

این ژست سلفی به عکس شما حالت بازیگوشی و با مزه ای را اراِئه می دهد.

f8b64946ebc86a5e23e1605a2943210c

9. همان ژست را برای سلفی های بیشتر انجام دهید

بعد از اینکه ژست های سلفی زیادی را امتحان کردید، ممکن است بهترین حالت را پیدا کنید. چرا از همان ژست سلفی برای ایجاد یک مجموعه عکس استفاده نمی کنید؟

در همه جا همان ژست سلفی بگیرید و اطراف یا پس زمینه را در هر عکس تغییر دهید.

490efb66c5016fa88d6fcbc4e505a7ef

 

10. از زوایای غیرمعمول سلفی بگیرید

بسیاری از مردم از سطح چشم یا کمی بالاتر از سطح چشم خود سلفی می گیرند. و به دنبال زوایای جدید هستند. گرفتن سلفی از روی زمین چشم اندازی هیجان انگیز به عکس شما می دهد.

یا از یک مونو پاد برای گرفتن سلفی هایتان استفاده کنید البته ما در اینجا استفاده از اسمو موبایل ها را توصیه می کنیم و می توانید سلفی های خود را به صورت پیشرفته تری بگیرید. این نوع محصولات به شما کمک می کند از انحرافات صورت جلوگیری کنید.

ee0f002f5b3dd22bd87c23569a6c72a4 1

11. گردن خود را به سمت جلو بکشید تا از غبغب و دو تیکه شدن گردن جلوگیری کنید.

بیایید اعتراف کنیم، سلفی‌ها می‌توانند چهره ما را بسیار مخدوش کنند. بینی ما می تواند بسیار بزرگتر به نظر برسد و یا غبغب را بسیار واضح تر نشان می دهد.

اما شما می توانید این ویژگی های نامطلوب را کنترل کنید. گردن خود را کمی به جلو دراز کنید. این ممکن است عجیب به نظر برسد. اما این حالت گردن شما را گسترش می دهد و غبغب را کاهش می دهد.

کمی زوم کنید تا بینی شما دیگر آنقدر در پیش زمینه نباشد. به این ترتیب، وقتی در حال گرفتن عکس سلفی هستید، آنقدر بزرگ به نظر نمی رسد.

d4aac89cf9a63cc7ee5328725120289b

12. با دوستان خود ژست بگیرید

لازم نیست در سلفی های خود تنها باشید. دوستان خود را درگیر کنید و سلفی های گروهی بگیرید. برای اینکه همه دوستانتان در کادر باشند و جا برای همه کافی باشد، مطمئن شوید که فردی که عکس می گیرد کمی دورتر از بقیه شما ایستاده باشد. آنها در پیش زمینه خواهند بود و بقیه شما در پس زمینه.

عکاس سلفی همچنین می‌تواند روی یک نقطه بالاتر یا پایین‌تر بایستد تا مطمئن شود همه در کادر قرار می‌گیرند.

6eea81fa0417b0068e614074225a9daf

13. با حیوانات خانگی ژست بگیرید

ژست سلفی با حیوانات خانگی همیشه سرگرم کننده است! به علاوه، شما هرگز نمی دانید نتیجه چه خواهد بود. بسیاری از حیوانات دوست ندارند در یک موقعیت بمانند، بنابراین همیشه نحوه ژست گرفتن خود را برای عکس تغییر می دهند.

وقتی با حیوان خانگی خود سلفی می گیرید، به آرامی او را در آغوش بگیرید تا مطمئن شوید که حرکت آنها خیلی ناگهانی نیست. در غیر این صورت، با یک سلفی تار مواجه می شوید.

710ba4b1ef9012bff1eb921d2275e042

14. هنگام انجام کاری که از آن لذت می برید، سلفی بگیرید

آیا دوچرخه سواری را دوست دارید؟ با دوچرخه خود ژست سلفی بگیرید. آیا از رقصیدن لذت می بری؟ در حین رقصیدن یک سلفی بگیرید.

آیا از آشپزی لذت می برید از شیرینی پزی چطور؟ در حالی که در حال آماده کردن ظرفی در آشپزخانه هستید، ژست های سلفی را امتحان کنید. اگر در حین انجام فعالیتی که از آن لذت می برید از خود عکس بگیرید، این کارها باعث می شود که یک سلفی عالی داشته باشید.

 

15. سلفی زیر آب بگیرید

ژست سلفی زیر آب منحصر به فرد و سرگرم کننده است. می توانید آنها را با دوربین زیر آب، GoPro یا حتی با جدیدترین گوشی های هوشمند ضد آب بگیرید.

اگر می توانید، سعی کنید چشمان خود را باز نگه دارید. همچنین می توانید برای سلفی زیر آب لبخند بزنید. توصیه من به شما این است که زیاد روی حالت چهره خود استرس نداشته باشید.

این سلفی را هنگام غواصی در اندونزی گرفتم. همه در ماسک غواصی مسخره به نظر می رسند.

3895c46ab7fd528108dc9da3d3745f88

16. در حین انجام یک ژست قوی ، سلفی بگیرید

بسیاری از افراد در حالت ایستاده یا نشسته سلفی می گیرند. چرا سلفی هایی که باعث میشود در ژست های هیجان انگیز تری باشید را ثبت نمی کنید؟

اگر می توانید روی سر خود بایستید یا یک پل ژیمناستیک انجام دهید. البته یوگا نیز می تواند عالی به نظر برسد.

هدف اصلی این است که خلاق باشید و ایده های جدیدی برای ژست سلفی خود پیدا کنید.

d41b5422b44a34d123006225fd1d3484

17. سلفی خود را با پا هایتان بگیرید

اگر در مورد تعریف سلفی بخوایم خیلی دقیق باشیم می توان گفت که سلفی ها شامل عکس هایی میشود که از خود ثبت می کنیمالبته  شامل صورت خود نیز می شود.

اما چرا نباید از ایده های خلاقانه سلفی بگذریم؟ می‌توانید از قسمت‌های خاصی از بدن نیز «سلفی» بگیرید. برای مثال می توانید از پاهای خود سلفی بگیرید.

یک زمینه خوب پیدا کنید و پاهایتان را صاف کنید و بنشینید. پاهای خود را در پیش زمینه قرار دهید و در پس زمینه  منطقه و یا سوژه ای جذاب را در نظر داشته باشید داشته باشید.

b7a09dca296f4517c1c7b5ca5e72c412

من همیشه پس از کوهپیمایی های طولانی در حالی که از منظره لذت می برم، با پا هایم سلفی می گیرم. پس از یک تمرین طولانی و طاقت فرسا، این نوع سلفی ها یک احساس خوبی را به من می دهد. و بله، من نیز با نوشتن و اشاره کردن به این نکته که پاهایم مرا به آنجا برده است ، کمی خودنمایی می‌کنم.

همچنین می‌توانید از سمت بالا از زمین های زیبا عکس بگیرید و زوم کنید به سمت پا هایتان ، این سبک سلفی ها بسیار جذاب می باشد.

01c8a64a2b3c66c05c2dbf9df27510eb

18. از یک سلفی گرفته شده عکس بگیرید

این مفهوم به ایده های سلفی انتزاعی تر تعلق دارد. اما نتایج کاملا منحصر به فرد است. عکسی از خودتان پیدا کنید یا چاپ کنید و از آن عکس بگیرید.

من از یک عکس پولاروید از خودم استفاده کردم و آن را با خانه اپرای وین در پس‌زمینه گرفتم.

این نوع سلفی ، سلفی قدیمی نیست. خیلی هم خلاقانه و منحصربه‌فرد است و هنوز هم یک سلفی دل نشین و جذاب به نظر می رسد.

d3989fd6bcf000eeba6633fa4c003b6b

19. در یک مکان منحصر به فرد سلفی بگیرید

اگر پس‌زمینه دارای یک مکان هیجان‌انگیز باشد، سلفی‌ها بسیار بهتر می‌شوند. اگر به یک شهر معروف سفر می کنید، اگر در طبیعت هستید یا اگر یک ساختمان معروف در پس زمینه دارید، ژست بگیرید.

ec9b606d4c0673aa256696c06cc9e785

20. یک سلفی آینه ای به روشی متفاوت بگیرید

سلفی های آینه ای اغلب به نظر زشت و بی کیفیت هستند. اما شما می توانید این مفهوم را کاملا عوض کنید و ان را به یک سلفی جذاب تبدیل کنید!

این نوع سلفی ها نیازمند یک اینه است به این ترتیب که با دوربین خود روی آینه فوکوس می کنید و از خود عکس می گیرید. برای به دست آوردن نتایج خلاقانه تر، می توانید از آینه ماشین نیز استفاده کنید.

00b99e87221c9afb0c0c23c3fb403307

کلام اخر

سلفی ها سرگرم کننده و روش خوبی برای تمرین مهارت های ژست گرفتن و عکاسی از خود هستند. برای جلوگیری از گرفتن سلفی های رایج، ژست های سلفی جدید را امتحان کنید و ببینید چه چیزی برای شما بهتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *