نقد و بررسی, اخبار موبایل, اخبار و مقالات, نقد و بررسی موبایل

سامسونگ گلکسی Z فلیپ 6: چه چیزهایی را می‌خواهیم ببینیم

JfqkFvWFtf6PE6UmkBHYG8 970 80.jpg

گوشی تاشوی سامسونگ گلکسی زد فلیپ 5 یکی از برترین گزینه‌های بازار در دسته تلفن‌های تاشویی است که با قیمتی مناسب قابل خریداری است. این گوشی به عنوان بهترین تلفن تاشوی جلوه کرده و نماینده برجسته‌ای از ابتکارات سامسونگ در این زمینه محسوب می‌شود. به همین دلیل، توقعات بالایی از مدل جدید، Samsung Galaxy Z Flip 6، داریم.

اما برای دستیابی به این انتظارات، سامسونگ شاید نیاز به ایجاد تغییرات مهم داشته باشد. برای آشنایی با جزئیات بیشتر، به نیمه دوم مقاله مراجعه کنید تا با لیست آرزوهای ما از گوشی Galaxy Z Flip 6 آشنا شوید.

پیش از آن، ما به بررسی زمان ممکن برای عرضه Samsung Galaxy Z Flip 6، هزینه مورد انتظار و شواهد و شایعات ابتدایی در مورد آن می‌پردازیم. همچنین هر زمان که شواهد جدیدی در این زمینه منتشر شود، آن‌ها را به این مقاله اضافه خواهیم کرد تا شما بتوانید به‌روز باقی بمانید.

بیایید به موضوع اصلی بپردازیم:

در مورد Samsung Galaxy Z Flip 6 چه چیزی باید بدانیم؟

  • فلیپ چی هست؟ این مدل تاشو، نسل بعدی از سری تاشوهای سامسونگ میباشد.
  • کی به بازار عرضه میشود؟ انتظار می‌رود این گوشی در تاریخی حدوداً در ماه‌های جولای یا آگوست سال 2024 به بازار عرضه شود.
  • چقدر قیمت دارد؟ قیمت پایه این گوشی به احتمال زیاد حداقل 999.99 دلار یا معادل آن در پوند و دلار استرالیا خواهد بود.

SAMSUNG GALAXY Z FLIP 6: تاریخ عرضه و قیمت

احتمالاً قیمت Z Flip 6 حداقل نزدیک به Z Flip 5 خواهد بود.

احتمالاً قیمت Z Flip 6 حداقل نزدیک به Z Flip 5 خواهد بود. (اعتبار تصویر: Future | Alex Walker-Todd)

به نظر می‌رسد سامسونگ گلکسی زد فلیپ 6 در فاصله‌ای حدود یک سال پس از معرفی گلکسی زد فلیپ 5 عرضه خواهد شد. گلکسی زد فلیپ 5 در اواخر ماه جولای معرفی شده و در اواسط آگوست به بازار آمد.

بنابراین، ما انتظار داریم که سامسونگ گلکسی زد فلیپ 6 نیز در تاریخی حدود جولای یا آگوست سال 2024 معرفی شود. از آنجا که معمولاً مدل‌های اخیر گلکسی Z Flip نیز در ماه آگوست به بازار عرضه شده‌اند، ما انتظار داریم که برای این مدل نیز الگوی مشابهی رخ دهد.

همچنین، توقع داریم که قیمت این مدل حداقل به اندازه Samsung Galaxy Z Flip 5 باشد، که به معنای پایه‌ای حداقل 999.99 دلار / 1049 پوند / 1649 دلار استرالیا است. با این حال، همه اینها تاکنون فقط حدس‌ها و پیش‌بینی‌ها هستند.

SAMSUNG GALAXY Z FLIP 6: اخبار و شایعات

از سامسونگ گلکسی زد فلیپ 6 هنوز خبرهای زیادی منتشر نشده است، اما خود سامسونگ اعلام کرده که در حال توسعه یک گوشی تاشو با مقاومت در برابر گرد و غبار هستند. این ممکن است به این معنا باشد که Z Flip 6 به این خصوصیت مجهز خواهد شد. گلکسی Z Flip 5 در حال حاضر دارای مقاومت مناسبی در برابر آب است، اما تایید رسمی در مورد مقاومت در برابر گرد و غبار وجود ندارد.

علاوه بر این، @Tech_Reve (که قبلاً اطلاعات صحیحی را منتشر کرده است) ادعا می‌کند که گلکسی زد فلیپ 6 با دوربینی 50 مگاپیکسلی عرضه خواهد شد. آنها مشخص نکرده‌اند که این ارتقاء در کدام دوربین صورت می‌گیرد، اما GalaxyClub نیز این ادعا را تأیید کرده و گزارش داده که دوربین اصلی با 50 مگاپیکسل در حال آزمایش است.

در حال حاضر، سامسونگ گلکسی زد فلیپ 5 دارای دوربین اصلی 12 مگاپیکسل، دوربین فوق‌عریض 12 مگاپیکسل و دوربین سلفی 10 مگاپیکسل است. همچنین، زمانی که سنسور 50 مگاپیکسلی در Z Fold 5 عرضه شد، راه‌اندازی آن همراه با توسعه سنسور 50 مگاپیکسلی برای گلکسی Z Flip 6 نیز قابل تصور است.

طبق نقشه‌راه فعلی، در آینده نزدیک، تغییرات در فرم فاکتور با حفظ ترکیبی از نوع Fold 5 و شروع Fold 6 Flip 6 را می‌بینیم. به نظر می‌رسد که مدل تاشو لایت با دوربین 50 مگاپیکسل در تاریخ 16 آوریل 2023 عرضه خواهد شد.

SAMSUNG GALAXY Z FLIP 6: آنچه ما می‌خواهیم ببینیم

ما بررسی Samsung Galaxy Z Flip 5 را با اختصاص 4.5 ستاره به این گوشی به پایان رسانده‌ایم، که نشان‌دهنده این است که این یک گوشی فوق‌العاده است. با این حال، این معنا را ندارد که مدل بعدی نتواند به طور قابل توجهی بهبود یابد. در واقع، ما امیدواریم که Samsung Galaxy Z Flip 6 توانایی‌ها و ویژگی‌های بهتری را ارائه دهد تا بهترین تجربه تاشو را ارائه دهد.

در این راستا، پنج مورد زیر را از Samsung Galaxy Z Flip 6 می‌خواهیم که به آن کمک کنند تا به بهترین حالت تاشوی ممکن تبدیل شود:

1. مقاومت در برابر گرد و غبار

Samsung Galaxy Z Flip 5 در برابر گرد و غبار مقاومتی ندارد.

Samsung Galaxy Z Flip 5 در برابر گرد و غبار مقاومتی ندارد. (اعتبار تصویر: Future | Alex Walker-Todd)

با توجه به قیمت گران‌قیمت گوشی‌های تاشو، انتظار داریم که این گوشی‌ها توانایی مقاومت در برابر گرد و غبار را داشته باشند. متاسفانه، اکثر گوشی‌های تاشو در واقع مقاومت رسمی در برابر گرد و غبار ندارند، و این شامل تمام گوشی‌های تاشوی سامسونگ نیز می‌شود. از این‌رو، ما امیدواریم که این ویژگی به Samsung Galaxy Z Flip 6 اضافه شود.

خوشبختانه، سامسونگ خود اشاره کرده که در حال توسعه مقاومت در برابر گرد و غبار برای تلفن‌های تاشو در آینده است، اگرچه هنوز به طور خاص این ویژگی را به Z Flip 6 تأیید نکرده است.

2. بهبود عمر باتری

در بررسی خود از Samsung Galaxy Z Flip 5، اشاره کردیم که عمر باتری آن قابل قبول بود و بهتر از نسخه‌های قبلی بود، اما هنوز به اندازه‌ای که انتظار داشتیم، بهینه نشده بود. این موضوع بدون شک به دلیل استفاده از یک باتری نسبتاً کوچک با ظرفیت 3700 میلی‌آمپرساعت است. بنابراین برای Samsung Galaxy Z Flip 6، انتظار داریم عمر باتری بهبود یابد، ساختاری که می‌تواند از طریق افزایش ظرفیت باتری یا بهبود بهینه‌سازی‌ها تحقق یابد.

همچنین، انتظار داریم که زمان شارژدهی افزایش یابد. در حال حاضر، Samsung Galaxy Z Flip 5 با استفاده از یک شارژر 25 وات، طبق استانداردهای سال 2023، به نسبت کند شارژ می‌شود.

3. دوربین تله فوتو

دوربین تله فوتو در Z Flip 5 وجود ندارد.

دوربین تله فوتو در Z Flip 5 وجود ندارد. (اعتبار تصویر: Future | Alex Walker-Todd)

اگر عکاسی برای شما اهمیت دارد، Galaxy Z Flip 5 به عنوان یک گزینه مناسب برای خرید ممکن است نیازهای شما را تامین نکند، به خصوص اگر به عکاسی تله فوتو علاقه دارید، زیرا این گوشی دارای لنز زوم نمی‌باشد.

بنابراین، ما امیدواریم که یک دوربین تله فوتو به Samsung Galaxy Z Flip 6 اضافه شود تا در کنار لنزهای اصلی و فوق‌عریض (Ultra-Wide) قرار گیرد. ما انتظار یک زوم 10 برابر مشابه Samsung Galaxy S23 Ultra اصرار نداریم – حتی یک زوم 3 برابری نیز به طور کامل قابل قبول خواهد بود.

4. قیمت مناسب‌تر

 

قیمت Samsung Galaxy Z Flip 5 در ایالات متحده واقعاً جذاب بود، با قیمتی کمتر از 1000 دلار و نزدیک به قیمت Samsung Galaxy Z Flip 4 در زمان عرضه خود بود، اگرچه با دو برابر فضای ذخیره‌سازی. اما وضعیت در جاهای دیگر همچنان کاملاً واضح نیست.

در انگلستان، قیمت اولیه 50 پوند بیشتر است (البته با حجم ذخیره‌سازی بیشتر نیز همراه است، چرا که ظرفیت 256 گیگابایت بجای 128 گیگابایت دریافت میکنید). همچنین، در استرالیا، قیمت شروع به طور معتبری بالاتر است (هر دوی نسخه‌های 256 گیگابایتی Z Flip 4 و Z Flip 5 دارای قیمت یکسانی هستند، اما گزینه ارزانتر 128 گیگابایتی در مورد Z Flip 5 وجود ندارد).

ما امیدواریم که این روند ادامه نیابد و حداقل قیمت‌ها برای Samsung Galaxy Z Flip 6 ثابت باقی بماند. در بهترین حالت، امیدواریم که این قیمت‌ها در مناطق خارج از ایالات متحده کاهش یابد.

5. ارتقاء به صفحه نمایش پوششی بزرگتر

صفحه کاور Z Flip 5 می تواند بزرگتر باشد

صفحه کاور Z Flip 5 می تواند بزرگتر باشد. (اعتبار تصویر: Future | Alex Walker-Todd)

در Samsung Galaxy Z Flip 5، سامسونگ اندازه صفحه نمایش را به طرز چشم‌گیری به 3.4 اینچ افزایش داد، که نسبت به مدل قبلی 1.9 اینچ بیشتر است. این ارتقاء اندازه باعث می‌شود تا تجربه استفاده از آن بهبود یابد، اما همچنان فضایی برای بهبود وجود دارد و ما امیدواریم که در Samsung Galaxy Z Flip 6، این صفحه نمایش پوششی به اندازه کمی بزرگتری ارتقاء یابد.

یک راه حل احتمالی می‌تواند تاکید بر مدل موتورولا باشد، به طور مثال Motorola Razr Plus یا Razr 40 Ultra. این مدل‌ها دارای خطوط برش بزرگتری در صفحه نمایش هستند که به دوربین‌ها و قسمت‌های دیگر کمک می‌کنند که بهتر در فضای صفحه نمایش قرار بگیرند. این تغییر می‌تواند به Samsung Galaxy Z Flip 6 کمک کند که نیمه بالایی گوشی را به صورت کامل بهره‌برداری کند. به هر حال، ما انتظار داریم که در این نسخه، اندازه صفحه نمایش پوششی یکمی بزرگ‌تر باشد تا تجربه تماشای بهتری را ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *