اخبار گوناگون

یک عکاس، عکس به سرقت رفته خود را با عنوان NFT به قیمت 300 هزار دلار فروخته است

3b87a374bf05212831dde204637f56cb

یک عکاس، عکس به سرقت رفته خود را با عنوان NFT به قیمت 300 هزار دلار فروخته است

یک عکاس که از کپی رایت کردن از عکس هایش خسته شده بود، تصمیم گرفت از این به بعد عکس های خود را با عنوان NFT به فروش برساند. این NFT تنها به قیمت 300 هزار دلار به فروش رسیده است.

چند سال پیش عکاس کانادایی و سفیر سونی Cath Simard یک عکس از جاده ای در جزیره Oahu واقع در هاوایی انداخت و در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت.

سپس این عکس از طریق وب سایت هایی مانند Reddit در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد ولی هیچ اشاره ای به این که خالق اصلی این عکس چه کسی است نشد.

حتی عکس در جستجو گوگل (جاده هاوایی) جزو اولین نتایج گوگل بود:

0fd48905c01efe57e06cef04e3d71038

این عکس بار ها در اینترنت منتشر شد و Simrad خیلی برای حق کپی رایت عکس تلاش کرد حتی در سرویس خدمات آنلاین که به دنبال این گونه تخلفات هستند، ثبت نام کرد و برای استفاده از عکس در خواست هزینه کرد اما حتی یک دلار هم به جیبش نیامد.

بعد از این که NFT ها وارد دنیای رمز ارز ها شدند و در چند ماه اخیر انقدر محبوب شدند، Simrad یکی از اولین عکاس های برجسته بود که به شدت به این حوزه علاقه مند شد. با وجود فروش های موفقیت آمیز NFT ها، Simrad تصمیم گرفت تا عکسی را که از جاده هاوایی گرفته بود را به عنوان NFT به فروش برساند.

Simrad به جای این که به دنبال شکایت کردن برای حق کپی رایت باشد که آخر هم به هیچ جا نمی رسد تصمیم گرفت عکس های خود را درحراجی های آنلاین NFT به فروش برساند.

مطلب پیشنهادی:  DJI از پاوربانک های جدید خود رونمایی کرد که دوربین شما را تا 60 بار شارژ می کند

هرچه عکس جاده هاوایی در سراسر جهان در سایت ها بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد، NFT آن نیز مشهور تر و ارزشمند تر می شود و در نتیجه قیمت آن نیز بیشتر می شود.

به این ترتیب پروژه freehawaiiphoto آغاز شد.

(4/1) معرفی پروژه freehawaiiphoto، فردا پس از فروش NFT جاده هاوایی در SuperRare انجام می شود.

(4/2) این پروژه از این ایده نشات گرفته که استفاده زیادی که از این عکس بشود، ارزش نسخه اصلی و NFT عکس نیز بیشتر می شود. ما معتقدیم که تعداد نسخه های کپی یک اثر که زیاد باشد، باعث با ارزش شدن نسخه اصلی می شوند.

(4/3) این پروژه بیانیه ای برای این است که حق عکاس ها با استفاده از کپی رایت پایمال نشود.

در 19 سپتامبر Simrad، توکن غیر مثلی جاده هاوایی را در حراجی آنلاین SuperRare برای فروش گذاشت.

در توضیحات NFT نوشته است که جاده هاوایی اولین توکن غیر مثلی ای است که حقوق آن بعد از خرید برای تمام جهان است و همه می توانند از آن استفاده کنند. هرچه عکس جاده هاوایی در سراسر جهان در سایت ها بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد، NFT آن نیز مشهور تر و ارزشمند تر می شود و در نتیجه قیمت آن نیز بیشتر می شود.

Simrad قیمت این اثر را 100 اتریوم تایین کرد و از آنجایی که هر یک اتریوم در زمان فروش اثر، بین 3000 تا 3800 دلار بوده است؛ این اثر با قیمت 300 هزار دلار به فروش رسید.

Simrad به مدت 9 ماه در حوزه NFT ها فعالیت کرد و با کارشناسان برجسته ای آشنا شد یکی از آن کارشناس ها، gmoneyNFT بود که کارشناس معروف NFT است، اثر جاده هاوایی را خریداری کرد.

مطلب پیشنهادی:  دو عکاس منظره، تصویری گیگاپیکسلی از کسوف حلقوی به ثبت رساندند

اثر هاوایی به قیمت 100 اتریوم توسط gmoneyNFT خریداری شده است.

این بسیار قابل احترام است که پروژه freehawaiiphoto توسط gmoneyNFT حمایت می شود.

اکنون که حراج به پایان رسید، عکس معروف Simrad از جاده هاوایی منتشر شده است و می توانید عکس را با رزولوشن 8126 × 10158، که برای چاپ های بزرگ یا بیلبوردها به اندازه کافی بزرگ است، را دانلود کنید. شما می توانید از این عکس برای هر گونه هدف تجاری ای استفاده کنید و نام خالق آن اثر را هم ذکر نکنید. تنها کار که با این اثر نمی توانید انجام دهید این است که جاده هاوایی دویاره نمی تواند به عنوان توکن غیر مثلی فروخته شود.

فضای توکن های غیر مثلی این گونه است که شما اگر شما اولین نفری باشی که کاری را انجام می دهید. این کار خیلی با ارزش شمرده می شود و این دقیقا چیزی است که هیچوقت اتفاق نیوفتاده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *