هوش مصنوعی و رباتیک

اضافه شدن Bing Chat مایکروسافت به مرورگرهای ثالث و گوشی‌های موبایل

chatgpt bing

در آخرین روزهای ماه ژوئیه، مایکروسافت تایید کرد که چت مشابه ChatGPT خود به نام Bing Chat در حال حاضر در حال آزمایش در مرورگرهای توسعه یافته توسط شرکت‌های دیگر مانند کروم و سافاری برای کاربران انتخاب شده در دسترس قرار گرفته است. امروز، این شرکت به طور مستقیم اعلام کرد که Bing Chat به زودی در مرورگرهای توسعه یافته توسط شرکت‌های دیگر، از جمله در محیط وب و روی دستگاه‌های تلفن همراه، در دسترس خواهد بود.

این خبر نشان می‌دهد که مایکروسافت قصد دارد در حوزه هوش مصنوعی به رقابت بپردازد، و این رقابت نه تنها محدود به پلتفرم‌های خودش نیست، بلکه در مکان‌های دیگری نیز که چت بینگ در آن‌ها قابل دسترس است، مانند اپلیکیشن موبایل بینگ و مرورگر وب مایکروسافت اج (Edge)، ادامه خواهد داشت. این موضوع همچنین باعث می‌شود که ربات چت با هوش مصنوعی مایکروسافت با ابزارهای داخلی مرورگرهای دیگر به مبارزه بپردازد، مانند ویژگی‌های جستجوی هوش مصنوعی مولد گوگل که در اپلیکیشن موبایل گوگل و مرورگر کروم موجود است.

این گام بعدی در مسیر تجربه با Bing به ما این فرصت را می‌دهد تا مزایای شگفت‌انگیز پاسخ‌های خلاصه‌شده، ایجاد تصاویر و سایر امکانات را برای گروه گسترده‌تری از افراد به نمایش بگذاریم. مایکروسافت در اعلام خود درباره ویژگی‌های آینده این گفتگو، که به مناسبت شش ماهگی از آغاز برنامه Bing با هوش مصنوعی قدرتمند است، توضیح داد: “شما بهره‌برداری بیشتری از مزایای برتر Bing خواهید داشت و ما در این مسیر بهینه‌سازی‌هایی را برای تناسب با نیازهای شما در مرورگرهای مختلف انجام خواهیم داد.”

“این گام بعدی در مسیر تجربه، به بینگ اجازه می‌دهد تا ارزش فوق‌العاده‌ای از پاسخ‌های خلاصه‌شده، ایجاد تصاویر و بیشتر را به جامعه گسترده‌تری ارائه دهد”، مایکروسافت در اطلاعیه خود درباره ویژگی‌های آینده چت بینگ، که به مناسبت شش ماهگی بینگ با هوش مصنوعی جشن گرفته می‌شود، توضیح داد: “شما از بیشترین مزایای عالی بینگ بهره‌مند خواهید شد و ما به‌طور پیوسته در طول این مسیر، برای بهینه‌سازی و تناسب نیازهای شما در مرورگرهای مختلف تلاش خواهیم کرد.”

با این وجود، شرکت هشدار داده است که در حالی که تجربه گفتگو با Bing در مرورگرهای وب محبوب کاربران به خوبی عمل می‌کند، با این حال، تجربه بهتری در مرورگر Microsoft Edge به شما ارائه خواهد شد.

در طول آزمایش‌ها، به عنوان مثال، کاربران متوجه شدند که در کروم، Bing Chat تنها از پنج پیام در هر گفت‌و‌گو پشتیبانی می‌کند، در حالی که در Microsoft Edge این تعداد به 30 پیام افزایش می‌یابد. همچنین، تعداد کاراکترها نیز از 3000 کاراکتر در Edge به 2000 کاراکتر در کروم محدود شده بود.

امروز، مایکروسافت به این محدودیت‌ها اشاره کرده و اضافه کرده که با استفاده از Edge، کاربران می‌توانند “گفتگوهای طولانی‌تر، تاریخچه گفتگو و ویژگی‌های بیشتر Bing که به طور مستقیم در مرورگر تعبیه شده‌اند دسترسی داشته باشند.”

در پست وبلاگ، شرکت همچنین به چندین ویژگی اخیر که به تازگی معرفی شده‌اند، اشاره کرده است. از این ویژگی‌ها می‌توان به جستجوی چندمنظوره تصویری در گفتگوی Bing اشاره کرد – به معنای توانایی جستجو با استفاده از همچنین ویژگی که گوگل ابتدا در سال 2021 معرفی کرد. با این حال، مدل Bing از تکنولوژی Open AI استفاده می‌کند تا به کاربران این امکان را بدهد که تصاویر را به گفتگو وارد کنند و سپس از ربات چت برای ایجاد سؤالات مرتبط استفاده کنند.

مایکروسافت همچنین به معرفی حالت تاریک برای Bing Chat و Bing Chat Enterprise، که شامل حفاظت از داده‌های تجاری برای استفاده در سازمان‌ها است که از انتشار داده‌های حساس جلوگیری می‌کنند، اشاره کرد. برخی از شرکت‌ها به دلیل نیاز به حفاظت از داده‌ها، از استفاده از برنامه‌های مصرف‌کننده مانند ChatGPT برای کارکنان خود منع نموده‌اند. این شرکت‌ها شامل نام‌هایی چون اپل، سامسونگ، والمارت، ورایزون و بانک‌های بزرگ مانند بانک آمریکا، سیتی‌گروپ، دویچه بانک، گلدمن ساکس، ولز فارگو و JPMorgan هستند.

شرکت همچنین به چند مرحله تا به امروز در مورد Bing Chat اشاره کرده و بیان کرده که تا کنون بیش از 1 میلیارد گفتگو و بیش از 750 میلیون تصویر در ربات چت انجام شده است، به علاوه در مرورگر Edge رشد مداومی را به ارمغان آورده است.

تاریخ دقیق راه‌اندازی پشتیبانی از مرورگرهای شخص ثالث برای Bing Chat اعلام نشده است، اما گفته می‌شود که این ویژگی به زودی در دسترس قرار خواهد گرفت.

اعتبار تصویر:‌ Microsoft/OpenAI

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *