برنامه‌ها, هوش مصنوعی و رباتیک

متا می گوید اینستاگرام به زودی ویژگی های ویرایش مبتنی بر هوش مصنوعی را دریافت خواهد کرد.

meta ai 5053738

Meta به نظر می‌رسد که با اعلام مجموعه‌ای از ویژگی‌های هوش مصنوعی جدید، از جمله تولید و ویرایش تصویر، در برنامه‌های خود در رویداد Connect روز چهارشنبه، به طور کامل به هوش مصنوعی (AI) می‌پردازد.

Meta AI، دستیار گفتگوی جدید صاحب فیس‌بوک و اینستاگرام، در مرحله بتا بوده و در اینستاگرام، مسنجر و واتساپ در دسترس است. همچنین به نسل دوم عینک‌های هوشمند Ray-Ban Meta و Quest 3 که به تازگی معرفی شده‌اند، عرضه خواهد شد. عجیب است که فیس‌بوک در مورد Meta AI هیچ اشاره‌ای نکرد. این ویژگی از یک مدل زبان بزرگ برای برقراری ارتباط از طریق چت‌های مبتنی بر متن، مشابه Chat-GPT استفاده می‌کند. همچنین از طریق همکاری با موتور جستجوی Bing دارای اطلاعات به روز خواهد بود.

Restyle Inline 2

این محصول AI جدید همچنین ابزاری برای تولید تصویر مانند Midjourney و Dall-E ارائه می‌دهد که در ایالات متحده موجود است. Meta می‌گوید که قادر به ویرایش تصویر تولید شده توسط هوش مصنوعی خواهد بود که “restyle” نامیده می‌شود و به کاربران اجازه می‌دهد تصاویر را به سبک‌های جدید بازطراحی کنند – مانند گرفتن یک عکس و شبیه آبرنگ جلوه دادن به آن. با استفاده از “ابزار پس‌زمینه”، کاربران می‌توانند از یک جلوه شبیه صفحه سبز به همراه تولید تصویر هوش مصنوعی استفاده کنند تا خود را در تنظیمات مختلف قرار دهند.

Meta خاطرنشان می‌کند که این تصاویر استفاده از هوش مصنوعی را نشان می‌دهند، اما مشخص نیست که این نشانگر ممکن است به چه شکل باشد. این شرکت به سادگی گفت که در حال “آزمایش با اشکال نشانگرهای قابل مشاهده و نامحسوس” است. سایر مولدهای تصویر هوش مصنوعی شروع به آزمایش با واترمارک‌های نامرئی کرده‌اند، بنابراین ممکن است یک جهت برای Meta برای بررسی باشد.

Backdrop Inline 1

همچنین  هنوز مشخص نیست که ابزارهای ویرایش تصویر هوش مصنوعی دقیقاً چه زمانی برای اینستاگرام و سایر برنامه‌ها منتشر می‌شوند. یک بیانیه مطبوعاتی از Meta فقط می‌گوید که این ویژگی‌ها “به زودی” عرضه خواهند شد.

استیکرها اکنون چندین سال است که در ویژگی‌های چت این شرکت موجود هستند. روز چهارشنبه، Meta گفت که این ابزار یک ارتقاء هوش مصنوعی دریافت خواهد کرد که به کاربران امکان می‌دهد استیکرهای خود را برای چت و استوری بسازند. این ابزار طی ماه آینده برای کاربران زبان انگلیسی عرضه خواهد شد، اما مشخص نیست که دیگران چه زمانی می‌توانند آن‌ها را امتحان کنند.

با این حال، این شرکت که در قلب رسوایی Cambridge Analytica قرار دارد، می‌خواهد به کاربران اطمینان دهد که خطرات هوش مصنوعی را بسیار جدی می‌گیرد.

بیانیه‌ای از این شرکت می‌گوید: “ما متعهد به ساختن مسئولیت‌پذیر با در نظر گرفتن ایمنی هستیم. ما همچنان به آزمایش و تکامل قابلیت‌های هوش مصنوعی خود ادامه می‌دهیم و تجربه را با گذشت زمان از آنچه از تعاملات شما با آن‌ها می‌آموزیم بهبود می‌بخشیم. بازخورد مستقیم شما و مکالماتی که با هوش مصنوعی ما دارید، بخش‌های اصلی از مواردی هستند که به ما در بهبود مدل‌های هوش مصنوعی و در نهایت ارتقای تجربه در مقیاس وسیع کمک می‌کنند.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *