اخبار گوناگون, اخبار و مقالات

متا با راه‌اندازی Instagram Threads، توییتر را به چالش می‌کشد

instagram threads header body 1600px 800x525 1

متا، شرکت مادری فیسبوک، اپلیکیشن جدیدی به نام “Threads” را راه اندازی کرده است که به نظر می‌رسد رقیب جدی توییتر باشد. این اپلیکیشن که برای استفاده در اینستاگرام طراحی شده است، قصد دارد از مشکلات اخیر توییتر پس از تصاحب آن توسط ایلان ماسک سود ببرد و به کاربران یک پلتفرم جدید شبکه اجتماعی مبتنی بر متن بدون هیچگونه درگیری ارائه دهد.

“Threads” بسیار شبیه به آن چیزی است که در تصاویر لو رفته دیده شده بود. همانطور که انتظار می‌رفت، این برنامه از اطلاعات حساب کاربری اینستاگرام موجود استفاده می‌کند. علاوه بر این، بر اساس برندینگ، “Threads، یک اپلیکیشن اینستاگرام”، این برنامه جدید شبکه اجتماعی گسترشی از پلتفرم اینستاگرام است.

با وجود اینکه “Threads” یک برنامه مستقل است، اما از ادغام حساب اینستاگرام برای اجازه به کاربران “Threads” برای پیدا کردن و دنبال کردن سریع حساب‌هایی که آن‌ها را در اینستاگرام دنبال می‌کنند، استفاده می‌کند. همچنین از همان اطلاعات ورود استفاده می‌کند.

threads app store screenshots 800x407 1

در داخل “Threads”، اپلیکیشن بسیار شبیه به توییتر به نظر می‌رسد. این برنامه شامل یک فید است – دوباره، بسیار شبیه به توییتر – که پست‌ها و رشته‌هایی را که کاربران منتشر کرده‌اند نشان می‌دهد. “Threads” شامل تعاملات است که شامل دکمه‌هایی برای پسندیدن، نظر دادن، بازپست کردن و گزینه‌های به اشتراک گذاری است. رابط کاربری شامل رشته‌های قابل جمع‌آوری است تا فید یا همان خوراک صفحه اصلی بدون هرزنامه باقی بماند.

“Threads” یک فضایی است که جوامع برای بحث در مورد هر موضوعی که در حال حاضر مورد توجه شان است، گرد هم می‌آیند. در اینجا، افراد با هم جمع می‌شوند تا درباره مسائلی که فردا در حال تحول هستند، صحبت کنند. شما می‌توانید به هر موضوعی که به آن علاقه دارید، مستقیماً با سازندگان مربوطه و دیگر افرادی که همان علاقه‌مندی را دارند، متصل شوید و با آنها در ارتباط باشید. همچنین می‌توانید ایده‌ها، نظرات و خلاقیت خود را با جهان به اشتراک بگذارید و آنها را دنبال کنید. این نقل قول توسط متا در فروشگاه برنامه‌هایی مانند اپ استور و پلی استو اومده آمده است.

همانطور که The Verge گزارش می‌کند، “Threads” شامل ادغام Fediverse خواهد بود، اگرچه انتظار نمی‌رود این ویژگی در زمان راه‌اندازی باشد. از طریق این ادغام، “Threads” به کاربران اجازه خواهد داد حساب‌ها و دنبال‌کنندگان را از برنامه‌هایی که پروتکل شبکه اجتماعی غیرمتمرکز ActivityPub را پشتیبانی می‌کنند، بیاورند. این شامل Mastodon، یک جایگزین محبوب توییتر است که به دلیل طبیعت غیرمتمرکز خود نتوانسته است حمایت گسترده‌ای را جلب کند – یک نقص که همچنین ویژگی برجسته‌ترین برنامه است. در زمان انتشار، به نظر نمی‌رسد که “Threads” نسخه کاملاً کاربردی مرورگر مبتنی بر پلتفرم داشته باشد.

در یک جلسه داخلی که The Verge در آن حضور داشت، کریس کاکس، معاون محصولات شرکت متا، به “Threads” به عنوان پاسخ متا به توییتر اشاره کرد. کاکس اظهار کرد: “ما از خالقان و شخصیت‌های عمومی شنیده‌ایم که علاقه‌مند به داشتن یک پلتفرمی هستند که به طور عقلانی مدیریت شود و اعتماد و وابستگی خود را در توزیع محتوا به آن بگذارند.” این تصریح به نظر می‌رسد یک انتقاد مستقیم به رفتار ایلان ماسک درباره توییتر پس از خرید شبکه اجتماعی باشد.

اینستاگرام توییتر را هدف گرفته است

به گفته The Verge:‌ در جلسه، کریس کاکس (Chris Cox) تأکید کرد که هدف متا (Meta) از “Threads”، ارائه یک برنامه ایمن، ساده و قابل اعتماد است. او همچنین اظهار داشت که “Threads” باید یک فضای ثابت باشد که خالقان محتوا قادر باشند جمعیت خود را افزایش دهند. متا توانسته است برخی از نام‌های معروف را جذب کند، از جمله اوپرا (Oprah) و دالای لاما (Dalai Lama). هنگامی که “Threads” در وب راه‌اندازی شد، برنامه شامل پست‌هایی از برخی از نام‌های بزرگ مثل مارک زوکربرگ (Mark Zuckerberg)، رئیس اینستاگرام آدام موسری (Adam Mosseri)، MKBHD، iJustine، Netflix و بسیاری دیگر بود.

Threads an instagram app 2 800x420 1

راه‌اندازی “Threads” نمی‌تواند در زمان بهتری اتفاق بیفتد، با توجه به اینکه توییتر در حال حاضر با بررسی سنگینی در مورد چگونگی محدود کردن مشاهده توییت مواجه است.

Threads جدید:‌ یک نام قدیمی برای یک برنامه جدید

“Threads”، نام قدیمی برای یک برنامه جدید است و جالب است که این برنامه جدید “Threads” نیست، بلکه اینستاگرام قبلاً از این نام برای یکی از برنامه‌های خود استفاده کرده است. در سال 2019، اینستاگرام تاچیدگی خانواده برنامه‌های خود را با معرفی “Threads from Instagram”، یک “برنامه پیام‌رسانی بر اساس دوربین” که هدف آن رقابت با Snapchat بود، افزایش داد. در واقع، تصویر سرصفحه این داستان از گرافیکی استفاده می‌کند که اینستاگرام اصلاً برای تبلیغ نسخه اولیه برنامه “Threads” ایجاد کرده بود.

برنامه اصلی “Threads” بر اساس ویژگی “Close Friends” اینستاگرام طراحی شده بود. این ویژگی به کاربران اینستاگرام امکان می‌داد در یک محیط خصوصی و صمیمی‌تر با یک شبکه انتخابی از ارتباطات در ارتباط باشند. این برنامه به کاربران اجازه می‌داد عکس‌ها، ویدیوها و حتی محتوای متنی را با یک لیست انتخابی از دوستان خود به اشتراک بگذارند. با پیشرفت و به روزرسانی‌های متعدد، برنامه دامنه خود را گسترش داد و کاربران خارج از “Close Friends” را نیز شامل کرد. با این حال، تلاش اینستاگرام برای رقابت با Snapchat به اندازه کافی موفق نبود و در پایان سال 2021، اینستاگرام به آرامی برنامه را بست.

از زیر خاکستر “Threads from Instagram”، برنامه “Threads” ظاهر شد که علاوه بر نامی که بسیار به “Threads from Instagram” شباهت دارد، تمرکز خود را بر روی یک برنامه شبکه اجتماعی معروف دیگر، توییتر، قرار داده است. آیا این بار موفق میشود که از این فرصت استفاده کند و همه را شگفت زده کند؟‌ به نظر شما موفق خواهد بود؟

Threads و عکاسی

هنوز واضح نیست که “Threads” چگونه به عنوان یک برنامه عکاسی و به اشتراک گذاری تصاویر در صنعت عمل خواهد کرد. اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم محبوب برای خالقان محتوا، از جمله هنرمندان، شناخته شده است، و همچنین از آن طرف نیز توییتر نیز دارای جمعیتی پرشور است. توییتر همچنین در بین جمعیتی که علاقه‌مند به محتواهای NSFW (شامل محتوای برای بزرگسالان) هستند، محبوبیت دارد، که به یک گروه کاربری گسترده اشاره می‌کند. قوانین ایمنی محتوا و حریم خصوصی در اینستاگرام نسبتاً سخت هستند، بنابراین ممکن است “Threads” توانایی جذب تمام کاربران توییتر را نداشته باشد. با این حال، با در نظر گرفتن وجود پایگاه کاربری گسترده اینستاگرام و فیسبوک و نارضایتی اخیر بسیاری از کاربران توییتر از برنامه اصلی خود، می‌توان پیش‌بینی کرد که “Threads” در حال آماده‌سازی برای تبدیل شدن به محبوب‌ترین مقصد برای بسیاری از عکاسان و خالقان محتوا است.

قیمت و در دسترس بودن

در حال حاضر، “Threads” به صورت رایگان در بازارهای انتخابی، از جمله ایالات متحده و بریتانیا، در دسترس است. به نظر نمی‌رسد که خرید درون برنامه‌ای برای “Threads” وجود داشته باشد. این یک تفاوت دیگر با رفتار ایلان ماسک در توییتر است، زیرا او سرویس پرمیوم Twitter Blue را معرفی کرده و قیمت API را افزایش داده است که توییتری‌ها از آن ناراضی هستند. قوانین سخت‌گیرانه‌تر حریم خصوصی داده‌ها در اتحادیه اروپا، مانعی برای “Threads” ایجاد کرده‌اند، همانطور که The Irish Independent گزارش کرده است. بر اساس سخنانی از کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند (DPC)، این نهاد با “Threads” تماس گرفته و اعلام کرده است که این سرویس “در این نقطه” در اتحادیه اروپا راه‌اندازی نخواهد شد.

اعتبار تصاویر: متا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *