اخبار موبایل

آیفون 15 پرو: داغ شدن بیش از حد به دلیل ایرادات طراحی

iPhone on fire 1 1

از زمانی که آیفون 15 پرو در روز جمعه عرضه شد، گزارش هایی از داغ شدن بیش از حد آن منتشر شده است. مینگ چی کو، تحلیلگر ارشد اپل، در پست جدیدی در روز سه شنبه اعلام کرد که این مشکلات به دلیل تراشه 3 نانومتری A17 پرو نیست، بلکه به دلیل “ایرادات طراحی در سیستم خنک کننده” است.

تراشه A17 پرو داخل آیفون 15 پرو، اولین پردازنده 3 نانومتری اپل و TSMC است. این موضوع منجر به گمانه زنی هایی شد که فناوری جدید 3 نانومتری مقصر مشکلات داغ شدن بیش از حد است. با این حال، کو می گوید که این مشکلات به دلیل تغییراتی است که اپل برای استفاده از تیتانیوم و سبک تر کردن مدل های آیفون 15 پرو نسبت به نسل های قبلی ایجاد کرده است.

Kuo می نویسد:

“تحقیق من نشان می دهد که مشکلات داغ شدن بیش از حد سری آیفون 15 پرو به گره فرآیند 3 نانومتری پیشرفته TSMC مربوط نیست. علت اصلی به احتمال زیاد ایرادات طراحی در سیستم خنک کننده برای دستیابی به وزن سبک تر است، مانند کاهش سطح دفع گرما و استفاده از فریم تیتانیوم که به طور منفی بر بهره وری حرارتی تأثیر می گذارد.”

کو پیش بینی می کند که اپل بتواند این مشکلات را از طریق به روز رسانی های نرم افزاری برطرف کند. با این حال، او هشدار می دهد که اپل ممکن است برای ایجاد پیشرفت های زیاد بدون افت عملکرد تراشه نیز با مشکل مواجه شود:

“انتظار می رود که اپل این موضوع را از طریق به روز رسانی های نرم افزاری برطرف کند، اما پیشرفت ها ممکن است محدود باشد، مگر اینکه اپل عملکرد پردازنده را کاهش دهد. اگر اپل به درستی به این موضوع رسیدگی نکند، می تواند بر فروش سری آیفون 15 پرو در طول چرخه عمر محصول تأثیر منفی بگذارد.”

ما قبلاً برخی از شکایات مربوط به مشکلات داغ شدن بیش از حد آیفون 15 پرو را صبح امروز شرح دادیم. آیا متوجه شده اید که دستگاه شما بیش از حد گرم می شود؟ اگر شما هم همچین مشکلی دارید در نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *