اخبار موبایل, نقد و بررسی, نقد و بررسی موبایل

معرفی امکانات و قابلیت های آیفون X

معرفی امکانات و قابلیت های آیفون X

معرفی امکانات و مشخصات کلیدی آیفون X

اپل از شناخته شده‌ترین شرکت‌های تولید کننده گوشی، آیپد و.. در دنیا است. از نظر بسیاری از افراد این کمپانی نوآورترین شرکت تولید کننده گوشی در جهان است. آیفون‌های جدید اپل به ترتیب آیفون 8 (iPhone 8)، آیفون 8 پلاس (iPhone 8 Plus) و آیفون ایکس (iPhone X) نام دارند.

آیفون  xویژگی‌های خاص و جالبی دارد و شما برای اولین بار شاهد پیاده سازی این ویژگی‌ها در صنعت موبایل، توسط شرکت اپل هستید. در این مقاله قصد معرفی ویژگی‌های گوشی آیفون X، (iPhone X) را داریم.

گوشی آیفون X ، (iPhone X) دارای جایگاه منحصر به فردی در میان سایر گوشی‌های ساخته شده توسط این شرکت است. این گوشی با سایر گوشی‌های آیفون متفاوت است و طراحی جالب و منحصر به فرد آن گویای این موضوع است.

برخی از ویژگی‌های گوشی آیفون X ، (iPhone X)عبارتند از:

صفحه نمایش True Tone

در گذشته از این ویژگی در آیپدهای اپل استفاده شده است. آیا با ویژگی True Tone آشنا هستید؟ در این قابلیت، دستگاه اپل شدت نور محیط اطراف را در نظر می‌گیرد و با توجه به میزان روشنایی، نمایش رنگ سفید و میزان و شدت سایر رنگ‌ها را  بر روی نمایشگر بهینه سازی و متعادل می‌کند و همیشه بهترین کیفیت تصویر صفحه نمایش آیپد را ارائه می‌دهد. حالا شما شاهد این قابلیت در گوشی آیفون X (iPhone X) هستید.

c2ae5cb2426d96ed19a50b0b7d7c8e11

 Face ID آیفون ایکس

در گذشته بسیاری از شرکت‌های  سازننده و طراحی کننده گوشی سعی کرده‌اند از قابلیت سیستم‌های مختلف تشخیص چهره بر روی گوشی‌های هوشمند استفاده کنند اما تعداد زیادی از آن‌ها هنگام اجرا و پیاده سازی این قابلیت شکست خورده‌اند. تاکنون هیچ شرکتی نتوانسته با اطمینان کامل از قابلیت تشخیص چهره در گوشی‌های ساخته شده‌اش استفاده نماید و آن را به جای اسکنر انگشت به کار ببرد، اما شرکت اپل با موفقیت این کار را انجام داده است و تاچ آیدی (Touch ID) را از گوشی آیفون X ،(iPhone X) حذف و آن را جایگزین قابلیت  Face ID کرد. این شرکت کاملا بی‌ عیب و نقص و با عملکردی صحیح از این ویژگی در گوشی iPhone X استفاده کرد. جالب است بدانید سیستم Face ID اپل از اسکن سه بعدی صورت کاربر استفاده می‌کند که این خود از ویژگی‌های منحصر به فرد این گوشی به شمار می‌رود. دقت این سیستم بسیار بالاست در شرایطی مثل قرار دادن عکس صاحب موبایل در جلوی آن دچار خطا نمی‌شود، حتی اگر چهره کاربر دچار یکسری تغییرات مثل گذاشتن ریش، عینک زدن، کوتاهی یا بلندی یا تغییر مدل مو، کلاه گذاشتن و … هم شود باز هم به درستی چهره را تشخیص می‌دهد. Face ID یکی از جالب‌ترین و خاص‌ترین نوآوری‌های گوشی آیفون X ، (iPhone X) است.

مطلب پیشنهادی:  همه چیز درباره رابط کاربری One UI 6.1 و 7 ویژگی فوق العاده آن

ویژگی Portrait Lightening در گوشی آیفون X

دوربین آیفون ایکس اثبات کننده اقتدار شرکت اپل است و دارای ویژگی‌های بی نظیری است. یکی از این ویژگی‌های خاصی که در دوربین گوشی آیفون X ، (iPhone X) عرضه شده، قابلیت Portrait Lightening این گوشی است. با استفاده از این قابلیت کاربر حتی پس از عکس برداری می‌تواند افکت‌های نوری را وارد تصویر کند و نحوه تابش نور را در عکس‌ها تغییر دهد. قابلیت Portrait Lightening یکی از ویژگی‌های برتر و نوآوری‌های آیفون ایکس است.

فیلمبرداری اسلوموشن با وضوح فول اچ دی و حداکثر نرخ 240 فریم در ثانیه با دوربین آیفون X

این گوشی توانایی ضبط ویدئوهای اسلوموشن با وضوح تصویر فول اچ دی و نرخ 240 فریم در هر ثانیه را داراست. گوشی آیفون X ، (iPhone X) اولین گوشی هوشمندی است که این ویژگی را دارد. در گذشته امکان ضبط ویدیوهای اسلوموشن فول اچ دی با حداکثر نرخ 120 فریم در هر ثانیه با آیفون 7 اپل امکان پذیر بود، ولی اکنون در آیفون x این نرخ فریمی دو برابر شده و به 240 فریم در هر ثانیه می‌رسد. شما با این گوشی تجربه فوق‌العاده‌ای از ضبط ویدئوهای اسلوموشن خواهید داشت.

امکان ضبط ویدیوهای 4K با نرخ 60 فریم در ثانیه با آیفون ایکس

این گوشی توانایی ویژه‌ای در ضبط ویدیوهای 4K با نرخ 60 فریم در هر ثانیه را دارد. در شرایط ضبط فیلم با وضوح 4K اگر جسم یا فردی در ویدیو در حال حرکت باشد، ضبط میزان حرکات جسم دقیق‌تر و بهتر از گذشته انجام می‌شود. این قابلیت ضبط ویدئوهای 4k با نرخ 60 فریم در هر ثانیه هم از ویژگی‌های جدید و خاص گوشی آیفون X ، (iPhone X)است و این امکان در گوشی‌های مشابه آن وجود ندارد.

مطلب پیشنهادی:  دانلود مستقیم اپلیکیشن از اینترنت برای کاربران آیفون و آیپد در اروپا!

قابلیت انیموجی یا Animoji  در گوشی آیفون X

از ویژگی‌های جدید و سرگرم کننده گوشی آیفون X ، (iPhone X) می‌توان به انیموجی (Animoji) اشاره کرد. شما که کاربر گوشی آیفون ایکس هستید می‌توانید هنگام استفاده از برنامه iMessage و رد و بدل پیام با دوستانتان به جای فرستادن یک اموجی ساده به منظور بیان احساساتتان، گوشی را روبروی صورت خود بگیرید و سپس با ایجاد حالت مورد نظر در چهره‌تان دقیقا آن حالت را در اموجی پیاده سازی و برای دوستانتان ارسال کنید. به یاد داشته باشید برای استفاده از این ویژگی باید از طریق دوربین سلفی TrueDepth گوشی آیفون X استفاده نمایید. نکته جالب‌تر این است که شما می‌توانید علاوه بر ارسال یک اموجی ثابت به جای اموجی صحبت کنید و سپس آن را به شکل یک تصویر متحرک برای دوستتان بفرستید.

قابلیت Animoji یا انیموجی هم از ویژگی‌های بسیار جالب و سرگرم کننده‌ای است که برای اولین بار در صنعت موبایل در گوشی آیفون X ، (iPhone X) برای کاربران عرضه شده است.

دوربین سلفی TrueDepth در گوشی آیفون ایکس

آیفون ایکس اولین گوشی است که دارای دوربین سلفی TrueDepth است. گوشی آیفون X ، (iPhone X)دارای دوربین سلفی TrueDepth  است که این ویژگی نیز یک نوآوری محسوب می‌شود و جالب است بدانید که این ویژگی در سایر گوشی‌ها وجود ندارد. این سنسور دوربین 7 مگاپیکسلی درک بالایی از محیط دارد و برای کاربران این امکان را فراهم می‌سازد تا تصاویر سلفی با پس زمینه بلوری ضبط کنند.

f18ee45840e18329939acf1095cdc5a9

نداشتن زائده ای در لبه زیرین نمایشگر گوشی آیفون X

تا به حال به لبه زیرین نمایشگر گوشی آیفون X دقت کرده‌اید؟ اگر کمی به لبه زیرین نمایشگر گوشی آیفون دقت کنید در میابید که دقیقا مشابه با لبه‌های دو سمت راست و چپ است و هیچ زائده‌ای در لبه زیرین این دستگاه وجود ندارد . لبه زیرین آیفون ایکس کاملا بدون حاشیه است.

لازم به ذکر است که این ویژگی فقط برای آیفون x اپل است و تمام گوشی‌هایی که نمایشگر بدون حاشیه (مثل سامسونگ گلکسی اس 8، ال‌جی جی 6 و …) دارند زائده‌ای در لبه زیرین نمایشگرشان وجود دارد.

b56522cb95aa89c207e129509362cce3

فلش دوربین چهارگانه True Tone با قابلیت Slow Sync

شاید بگویید که اپل 7 نیز دارای این قابلیت بود و این ویژگی مختص آیفونx  نیست. اما دقت داشته باشید آیفون 7 اپل فقط به چراغ‌های فلش LED چهارگانه True Tone مجهز بود و از قابلیت Slow Sync پشتیبانی نمی‌کرد. با استفاده از این قابلیت Slow Sync ترکیبی از شاتر با سرعت پایین و یک پالس نوری کوتاه ارائه می‌شود و این امر موجب بکارگیری شرایط چراغ فلش در محیط های باز می‌شود و فقط جسم یا فرد نزدیک دوربین بیش از اندازه تحت تابش نور قرار نگیرد و پشت سر او تاریک نباشد، این قابلیت حالتی متعادل‌تر بین این دو بخش را به وجود می‌آورد.

مطلب پیشنهادی:  One UI 6.1 این هفته برای پرچمداران سامسونگ 2023 عرضه می‌شود

تراشه مجهز به موتور عصبی (Neural Engine) در آیفون ایکس

در گوشی آیفون X یا (iPhone X) از تراشه‌ای A11 Bionic استفاده شده که یکی از بهترین تراشه های بکار رفته در گوشی های ساخته شده توسط شرکت اپل میباشد، این تراشه بسیار قوی است و از یک موتور عصبی (Neural Engine) اختصاصی بهره‌مند است. این ویژگی امکان دسترسی به ویژگی‌ها و قابلیت‌های نرم افزاری متنوعی را در آیفون  xبه وجود می‌آورد. جالب است بدانید که پیش از رونمایی گوشی آیفون X یا iPhone X، شرکت چینی هوآوی نمونه ای از این نوع تراشه‌ ها و تکنولوژی نسبتا مشابه رونمایی کرد، اما شرکت اپل اولین برندی است که کاملا با اقتدار و مطمئن از کیفیت، عملکرد تراشه A11 Bionic را ضمن تجهیز به موتور عصبی اختصاصی در یک گوشی به کار برد.

معرفی برخی از ترفندهای آیفون X

بستن اجباری اپلیکیشن ها

زمانی که ابزار App Switcher فعال باشد (برای نمایش همزمان پنجره‌های باز شده) شما دیگر نمی‌توانید با عمل Swipe  پنجره یک اپلیکیشن را ببندید. اما شرکت اپل این کار را کرده است تا از بستن تصادفی پنجره‌ها جلوگیری شود. در گوشی آیفون X صفحه نمایش را لمس کنید و کمی نگه دارید تا آیکون (-) را روی هر کدام از اپلیکیشن‌ها ببینید. در این قسمت با ضربه زدن بر روی این علامت‌ می‌توانید پنجره را به اجبار ببندید.

عکس گرفتن از صفحه نمایش

شاید شما قبلا برای عکس گرفتن از صفحه آیفون خود از فشار دادن همزمان کلیدهای Home و Power استفاده می‌کردید. اما حالا چطور می‌توانید با حذف شدن کلید  Home  از صفحه آیفون خود عکس بگیرید؟ انجام این کار خیلی ساده است، کافی است کلید خاموش و روشن را فشار دهید و همزمان دکمه زیاد کردن صدا را نیز بفشارید.

استفاده از سرویس Apple Pay

برای استفاده از سرویس Apple Pay دکمه کناری دستگاه را دو بار فشار دهید تا بتوانید از قابلیت Apple Pay (سرویس پرداخت هزینه) استفاده نمایید. به یاد داشته باشید که از حسگر تشخیص چهره برای احراز هویت استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *