اخبار موبایل

اینستاگرام نسخه سبک ، حالا در 170 کشور

اینستاگرام نسخه سبک

با اینستاگرام نسخه سبک ، این شبکه اجتماعی را با گوشی های کند و اینترنت ضعیف نیز سریع و بدون مشکل تجربه کنید

نسخه سبک این شبکه اجتماعی به نام Instagram Lite که برای دستگاه های سطح ابتدایی و نسبتاً ضعیف ساخته و بهینه شده است، هم اکنون در 170 کشور در دسترس کاربران است.

در حالی که حجم اینستاگرام 30 مگابایت است، حجم نسخه Lite تنها 2 مگابایت است و فقط ویژگی های اصلی را به همراه دارد.

این برنامه نسخه رسمی است، اما دقیقا همان ویژگی های برنامه اصلی اینستاگرام را ندارد، ولی پرکاربردترین ویژگی ها، مانند پشتیبانی از ویدئو، پیام رسانی، حالت تاریک، GIF و برچسب ها هنوز در اختیار کاربران می باشد.

Instagram Lite

ویژگی های سنگین مانند انیمیشن ها و فیلترهای AR حذف شده اند. علاوه بر این ، برخی از آیکون ها، مانند نماد سطل زباله حذف شده است.

این برنامه از بهینه سازی های بسیاری، مانند فشرده سازی تصویر، ذخیره در شبکه توزیع محتوا (CDN) و غیره استفاده می کند تا نرم افزار حتی در صورت استفاده از اتصال کند یا دستگاه ضعیف، بتواند بارگذاری سریع تری داشته باشد.

اینستاگرام نسخه سبک فقط 2 مگابایت، اینترنت 2G هم کافی است

یکی از مدیران فیس بوک Tzach Hadar در مورد Instagram Lite می گوید: تیم های ما این نسخه سبک را برای افرادی طراحی کرده اند که مشکل اینترنت کم سرعت یا گوشی های هوشمند ضعیفی دارند.

زیرا حدف ما این است که اجازه ندهیم هیچ کس به خاطر داشتن چنین مشکلاتی، از داشتن تجربه اینستاگرام سریع، محروم بماند.

Instagram Lite

ما می خواستیم بدون توجه به مدل دستگاه، سیستم عامل و شبکه ای که کاربران در آن قرار دارند، همان کیفیت استاندارد لازم را ارائه بدهیم.

فیس بوک قصد دارد در آینده این برنامه را به صورت جهانی عرضه کند. اپ جدید برای دانلود در فروشگاه Google Play در دسترس است. در حال حاضر این برنامه برای iOS منتشر نشده است.

برای دانلود مستقیم APK اینستاگرام نسخه سبک از سایت فارسروید کلیک کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *