آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

نحوه گرفتن عکس های گروهی: 18 نکته ضروری

how to take group photos 7

آیا می خواهید عکس های دسته جمعی بگیرید که همه آنها را دوست داشته باشند؟ مشاوره تخصصی ما در مورد زوایای، لباس، تنظیمات و موارد دیگر به شما کمک می کند تا عکسی عالی داشته باشید.

گرفتن عکس های گروهی درجه یک می تواند یک چالش واقعی باشد – مگر اینکه روش درست را بدانید. در این مقاله، من عمیقاً در دنیای عکاسی گروهی فرو می‌روم و بهترین توصیه‌هایم را به اشتراک می‌گذارم، از جمله:

  • چگونه گروه را حرفه ای نشان دهیم
  • چگونه همه افراد را واضح و متمرکز نگه داریم
  • یک ترفند ساده برای به تصویر کشیدن همه افراد در گروه که به بهترین شکل ممکن به نظر می رسند
  • نحوه انتخاب مکان مناسب عکس گروهی

چه یک حرفه ای با تجربه باشید و چه تازه شروع به کار کرده اید، این 18 نکته به شما کمک می کند تا سطح خود را ارتقا دهید و پرتره های گروهی را ایجاد کنید که می توانید به آنها افتخار کنید. بنابراین دوربین خود را بردارید و برای تبدیل شدن به یک استاد عکاسی گروهی آماده شوید!

1. زودتر از موعد آماده شوید

how to take group photos 4 1

هیچ چیزی نیست که سوژه های عکس گروهی را سریعتر از آماده نبودن شما تحریک کند. مردم دوست ندارند منتظر بمانند، پس از قبل برنامه ریزی کنید.

این چیزی است که من به شما توصیه می کنم چندین ساعت (یا روز) قبل از عکس انجام دهید:

از قبل محل عکاسی خود را مشخص کنید

به این فکر کنید که چگونه به افراد ژست می دهید و عکس خود را فریم می کنید
سپس، چند دقیقه قبل از عکس:

  • اطمینان حاصل کنید که همه کسانی که می خواهید در عکس باشند می دانند که شما آنها را در عکس می خواهید
  • مطمئن شوید که دوربین شما روشن است و باتری های آن شارژ شده است

2. مکان را با دقت انتخاب کنید

how to take group photos 1

مکان عکس گروهی به چند دلیل مهم است.

  • اول، می تواند زمینه عکس را ارائه دهد. به عنوان مثال، یک عکس از یک تیم ورزشی در زمین بازی آنها بیشتر از یک تیم در مقابل یک دیوار آجری گویا است.
  • دوم، مکان می تواند به تأکید بر گروه شما کمک کند – یا می تواند چشم را جلب کند. برای متمایز کردن گروه، به مکانی بدون حواس‌پرتی نیاز دارید.

بنابراین مکانی را انتخاب کنید که گروه شما در آن جا شود، جایی که نور کافی برای عکس وجود داشته باشد، و جایی که هیچ محیطی که حواس شما را پرت می کند وجود نداشته باشد. همچنین، از تنظیم یک عکس گروهی مستقیماً در مقابل یک پنجره که نور فلاش شما ممکن است به روشی ناخوشایند منعکس شود، خودداری کنید.

3. از لنز واید استفاده کنید

اگر می‌خواهید عکس‌های گروهی خیره‌کننده‌ای بگیرید که شامل همه افراد، از بهترین دوستانتان گرفته تا کل خانواده بزرگ‌تان باشد، انتخاب لنز مناسب ضروری است.

لنزهای تله فوتو یا لنزهای استانداردی که بیش از حد زوم می کنند را فراموش کنید آنها توانایی شما را برای گنجاندن همه افراد محدود می کند. درعوض، لنز واید را انتخاب کنید، که چشم‌انداز وسیع‌تری را ارائه می‌دهد و تضمین می‌کند که هر صورت خندان در عکس گرفته می‌شود. اگر از یک دوربین گوشی هوشمند استاندارد استفاده می کنید، خوش شانس هستید، زیرا اکثر آنها مجهز به لنز زاویه با دید عریض هستند یا آن را به عنوان بخشی از مجموعه دوربین خود ارائه می دهند.

برای کسانی که از دوربین‌های پیشرفته‌تری مانند دوربین‌های DSLR یا مدل‌های بدون آینه با لنزهای قابل تعویض استفاده می‌کنند، حتماً لنزهایی در محدوده 14 تا 35 میلی‌متر انتخاب کنند. این یک فاصله کانونی گسترده را فراهم می کند که همه سوژه های شما را به راحتی در کادر نگه می دارد. توجه داشته باشید که بسیاری از لنزهای کیت استاندارد که با این دوربین ها عرضه می شوند، قابلیت های زاویه باز را ارائه می دهند و می توانند کار فوق العاده ای در گرفتن عکس های گروهی شما انجام دهند.

4. سعی کنید لباس گروه را هماهنگ کنید

group photography 101

آیا تا به حال یک عکس دسته جمعی دیده اید که در آن لباس های همه با هم هماهنگ اما یک نفر مانند انگشت شست زخمی برجسته باشد؟ قطعا این بهترین ظاهر نیست، درست است؟ به همین دلیل است که هماهنگ کردن لباس‌ها برای عکس‌های گروهی می‌تواند تفاوت زیادی در نحوه نمایش تصاویر شما ایجاد کند.

اکنون، می‌دانم که همیشه امکان پذیر نیست که همه لباس‌های یکسان بپوشند یا به دنبال ظاهری کاملاً یکنواخت باشند. اما هر زمان که فرصت کردید لباس را هماهنگ کنید، به شدت توصیه می کنم آن را تهیه کنید!

نکته کلیدی این است که به دنبال جذابیت بصری منسجم و هماهنگ باشید. از الگوهای شلوغ، طرح‌های پر زرق و برق، یا رنگ‌های بیش از حد روشن که می‌توانند تمرکز اصلی را از بین ببرند، اجتناب کنید. در عوض، رنگ های یکدست و رنگ های ملایم تری را انتخاب کنید که مکمل یکدیگر هستند.

به این موضوع فکر کنید: شما می‌خواهید که انتخاب‌های لباس با هم کار کنند، مانند سازهای مختلف که با هم هماهنگ هستند. این در مورد این نیست که همه دقیقاً یک لباس بپوشند (اگرچه این می تواند جلوه ای چشمگیر ایجاد کند!). بلکه در مورد اطمینان از این است که هیچ فردی بیش از حد برجسته نیست و رنگ ها به خوبی با یکدیگر بازی می کنند.

پیشنهاد یک تم یا پالت رنگی را برای گروه در نظر بگیرید. می‌توانید از سوژه‌هایتان بخواهید با رنگ‌های زمینی، آبی سرد و بنفش، یا قرمز و زرد گرم کار کنند. به این ترتیب، حتی اگر آنها لباس‌های متفاوتی بپوشند، تأثیر بصری کلی منسجم و چشم نواز خواهد بود.

به یاد داشته باشید، هماهنگی لباس تنها یکی از جنبه های ثبت یک عکس دسته جمعی عالی است، اما می تواند تفاوت قابل توجهی ایجاد کند. بنابراین، قبل از عکاسی، کمی زمان بیشتری برای بحث در مورد انتخاب لباس با سوژه های خود اختصاص دهید. وقتی همه به خوبی هماهنگ و شیک به نظر می رسند، حس حرفه ای و وحدت بیشتری به عکس های گروهی شما می بخشد.

5. چندین عکس بگیرید

گاهی اوقات، سخت است که همه را دقیقاً در یک زمان درست نگاه کنیم.

به همین دلیل است که من به شدت توصیه می‌کنم به سرعت چندین عکس بگیرید. من اغلب دوربینم را به حالت عکاسی پیاپی تغییر می‌دهم و در فواصل کوتاه عکس می‌گیرم. اولین عکس اغلب خوب نیست – اما یک یا دو عکس مستقیماً بعد از آن به گروه حالتی میدهد که آرامش بیشتری دارد.

در یک یادداشت مرتبط، قبل از اینکه همه آماده شوند، چند فریم بگیرید. گاهی اوقات، سازماندهی یک عکس گروهی می‌تواند کاملاً خنده‌دار و ارزشمند باشد (چون مردم به یکدیگر می‌گویند کجا بروند و برای موقعیت‌های مختلف با هم حرکت می‌کنند).

how to take group photos 7

همچنین کادر بندی عکس های خود را کمی با هم مخلوط کنید. اگر لنز زوم دارید، سعی کنید برخی عکس‌ها را با فاصله کانونی گسترده بگیرید و برخی عکس‌ها را با کادر محکم‌تر بگیرید.

6. نزدیک شوید

سعی کنید تا جایی که می توانید به گروهی که در حال عکاسی هستید نزدیک شوید (البته بدون حذف اعضای گروه!). هرچه بتوانید نزدیک‌تر شوید، جزئیات بیشتری را در چهره‌های آن‌ها ثبت خواهید کرد – چیزی که واقعاً می‌تواند جذابیت عکس را بالا ببرد.

اگر گروه شما کوچک است، وارد شوید و چند عکس از سر و شانه بگیرید. یکی دیگر از تکنیک های موثر این است که همه را وادار به تکیه کنید. به این ترتیب، می‌توانید بدون بریدن سوژه‌ها حتی نزدیک‌تر شوید. همچنین ممکن است سعی کنید همه را از یک آرایش یک خطی خارج کنید و چند نفر را در جلو و عقب قرار دهید.

7. ژست گروه

133823195 13dd92f2d6 o

در بیشتر موارد، گروه شما به طور طبیعی خود را نشان می دهد (در نهایت، همه ما در مقطعی در یک عکس گروهی بوده ایم). افراد قد بلند به عقب می روند و افراد کوتاه قد به جلو. اما کارهای دیگری نیز وجود دارد که می توانید برای بهبود ترکیب بندی عکس انجام دهید:

اگر رویداد حول محور یک یا دو نفر است (مانند عروسی یا تولد)، میزبانان را با قرار دادن آنها درست در وسط گروه به نقطه کانونی تبدیل کنید (شما می توانید با گرفتن چند عکس از همه افرادی که به دوربین نگاه می کنند، تنوع ایجاد کنید. و عکس های دیگر از همه افراد که به شخص/زوج نگاه می کنند).
برای عکس‌های گروهی رسمی، اعضای قد بلندتر را به سمت مرکز پشت عکس قرار دهید و افراد کوتاه‌تر را در امتداد لبه‌ها قرار دهید.
سعی کنید گروه را خیلی عمیق نکنید (یعنی فاصله بین خط جلوی افراد و خط پشتی افراد را تا جایی که می توانید کوچک نگه دارید). این کمک می کند تا همه در تمرکز باشند. اگر ترکیب در نهایت عمیق است، از دیافراگم باریک استفاده کنید.
به همه بگویید چانه خود را کمی بالا بیاورند. بعداً وقتی عکس را بدون چانه دوتایی ببینند از شما تشکر خواهند کرد!

8. چند عکس گروهی صادقانه انجام دهید

how to take great group photos 9

عکس های گروهی همیشه نباید با ژست جدی باشند. در واقع، برخی از به یاد ماندنی ترین نماها از ثبت لحظات صمیمانه به دست می آیند. بنابراین، رها کنید و با عکاسی گروهی خود کمی سرگرم شوید!

هنگامی که جلسه گروهی خود را شروع می کنید، عالی است که با چند عکس ژست سنتی شروع کنید تا مطمئن شوید که آن پرتره های کلاسیک را دارید. هنگامی که آنها را در کیف دارید، وقت آن است که کمی چیزها را با هم مخلوط کنید.

به جای اینکه سوژه های خود را به ژست گرفتن هدایت کنید، آنها را تشویق کنید که به طور طبیعی با یکدیگر تعامل داشته باشند. جوک بگویید، داستان به اشتراک بگذارید، یا از آنها بخواهید با هم در یک فعالیت شرکت کنند. این فعل و انفعالات واقعی شخصیت آنها را نمایان می کند و لحظات معتبری را ایجاد می کند که عکس را زنده می کند.

کلید گرفتن عکس های گروهی صادقانه این است که برای آن لحظات خود به خودی آماده باشید. دوربین خود را آماده نگه دارید، پویایی گروه را مشاهده کنید و پیش بینی کنید که چه زمانی ممکن است آن لحظات جادویی اتفاق بیفتد. ممکن است کمی صبر نیاز داشته باشد، اما نتایج ارزشش را خواهد داشت.

اگر سوژه های شما در ابتدا کمی احساس خودآگاهی می کنند، نگران نباشید. هنگامی که آنها در مکالمات یا فعالیت های خود جذب می شوند، دوربین را فراموش می کنند، و این زمانی است که جادو اتفاق می افتد. افرادی که می خندند، یک آغوش واقعی را به اشتراک می گذارند، یا در مکالمه گم می شوند – اینها لحظاتی هستند که واقعاً منعکس کننده پیوند درون گروه هستند.

اگر می خواهید تعامل بیشتری را تشویق کنید، به آزمودنی های خود یک کار یا فعالیت خاص بدهید. این می تواند یک چیز ساده مانند درخواست از آنها برای خواندن یک آهنگ، بازی کردن یا حتی حدس زدن چیزهای مورد علاقه یکدیگر باشد. این فعالیت ها نه تنها به آرامش آنها کمک می کند، بلکه فرصت هایی برای عکس های منحصر به فرد و خود به خود ایجاد می کند.

به یاد داشته باشید، عکس‌های گروهی صریح، شادی و اصالت لحظه را نشان می‌دهند. آنها جوهر واقعی پویایی گروه را به تصویر می کشند و عکس را جذاب تر و مرتبط تر می کنند.

بنابراین، غیرمنتظره ها را در آغوش بگیرید، خنده را تشویق کنید و اجازه دهید گروهتان خودشان باشند.

9. از گروه خود به خوبی عکاسی کنید

how to take group photos 2 1

لحظه عکس خود را با دقت انتخاب کنید. سعی کنید زمانی را انتخاب کنید که با اتفاقاتی که در گردهمایی می افتد هماهنگ باشد. به نظرم بهترین کار این است که وقتی مردم از قبل به هم نزدیک هستند و زمانی که در جریان آرامش وجود دارد، یک عکس گروهی انجام دهم.

شروع یک رویداد می تواند زمان خوبی برای فیلمبرداری باشد. همه با هم هستند، همه آنها به بهترین شکل ممکن به نظر می رسند.

10. به نور فکر کنید

برای به دست آوردن جزئیات کافی در عکس نهایی، باید نور کافی داشته باشید. روشی که باید این کار را انجام دهید از موقعیتی به موقعیت دیگر متفاوت است – اما اگر گروه به اندازه کافی کوچک است و شما به اندازه کافی نزدیک هستید تا تأثیر بگذارد، از فلاش استفاده کنید، به خصوص اگر منبع اصلی نور از پشت گروه می آید.

اگر روز روشن و آفتابی است و خورشید در آسمان پایین است، سعی کنید سوژه‌های خود را به سمت نور قرار ندهید – در غیر این صورت، با مجموعه‌ای از چهره‌های خیره‌کننده مواجه خواهید شد.

11. از دیافراگم مناسب استفاده کنید

گرفتن پرتره های گروهی با همه افراد در فوکوس واضح می تواند یک چالش باشد، به خصوص زمانی که چندین ردیف سوژه دارید. اما نترس! با درک درست از عمق میدان و تنظیمات مناسب دوربین، می‌توانید به عکس‌های گروهی خیره‌کننده‌ای دست پیدا کنید که در آن هر چهره‌ای می‌درخشد.

عمق میدان به محدوده فاصله در تصویری اشاره دارد که به طور قابل قبولی شارپ به نظر می رسد. برای اطمینان از اینکه همه افراد در عکس گروهی شما در فوکوس باقی می مانند، باید عمق میدان لنز خود را کنترل کنید. نکته کلیدی استفاده از دیافراگم باریکتر است که به معنای انتخاب مقدار f-stop بالاتر است.

در اینجا نحوه عملکرد آن آمده است. هنگامی که f-stop بالاتری مانند f/8 تنظیم می کنید، عمق میدان بیشتری ایجاد می کند. این بدان معنی است که یک ناحیه بزرگتر در جلو و پشت نقطه متمرکز شما در فوکوس واضح خواهد بود. با انجام این کار، می‌توانید تمام سوژه‌های خود را، چه در ردیف جلو و چه در ردیف عقب، به زیبایی شارپ نگه دارید.

با این حال، توجه به این نکته مهم است که باریک کردن دیافراگم میزان نوری که به سنسور دوربین برخورد می کند را کاهش می دهد. در شرایط روشن در فضای باز، این مشکلی نخواهد بود. اما اگر در نور کم یا داخل خانه عکاسی می‌کنید، ممکن است لازم باشد نور کاهش‌یافته را با استفاده از سه پایه برای ثابت نگه داشتن دوربین یا تنظیم سایر تنظیمات دوربین بر این اساس جبران کنید.

12. لبه های قاب را تماشا کنید

group photography 100

وقتی از یک گروه بزرگ عکس می گیرید، به راحتی می توانید آنقدر روی افراد وسط متمرکز شوید که افراد کناره را فراموش کنید! به همین دلیل مهم است که قبل از گرفتن عکس، لبه های کادر خود را بررسی کنید.

نگاهی سریع به سمت راست و چپ قاب بیندازید تا مطمئن شوید کسی بریده نشده است. اگر سر یا اندام از دست رفته را مشاهده کردید، کافی است کمی به عقب برگردید یا با لمس لنز خود را کوچک کنید. و اگر نمی‌توانید هیچ‌کدام از اینها را انجام دهید، سعی کنید موقعیت گروه را تغییر دهید تا آنها را به هم نزدیک‌تر کنید.

در حالی که لبه ها را چک میکنید، فراموش نکنید که پایین قاب را نیز بررسی کنید. مثلا اگر شات تمام بدن انجام می دهید، نمی خواهید پای کسی را قطع کنید!

به یاد داشته باشید، توجه به لبه‌های تصویر باعث می‌شود که همه افراد در عکس حضور داشته باشند و یک عکس گروهی کامل‌تر و رضایت‌بخش‌تر را ایجاد کنید.

13. کنترل را به دست بگیرید

how to take group photos 8

من در تعدادی از عکس‌های گروهی بودم که عکاس تقریباً کنترل سوژه‌های خود را از دست داد. و این امر به دو دلیل اتفاق افتاد:

  • آنها به اندازه کافی سریع نبودند.
  • آنها ارتباط خوبی با گروه نداشتند.

هنگام گرفتن عکس دسته جمعی، مهم است که به صحبت کردن ادامه دهید، به گروه اجازه دهید تا بداند که می خواهید چه کاری انجام دهند، به آنها انگیزه دهید که لبخند بزنند، به آنها بگویید که عالی به نظر می رسند، و مشخص کنید که تا چه مدت به آنها نیاز دارید.

همچنین مهم است که به سوژه های خود دلیلی برای ژست گرفتن برای عکس (و گوش دادن به شما) بدهید. در یک عروسی، می‌توانید با گفتن «این زوج خوشبخت از من خواسته‌اند تا عکس‌های گروهی بگیرم» به مردم انگیزه دهید. در یک رویداد ورزشی، می توانید بگویید: “بیایید یک عکس دسته جمعی بگیریم تا پیروزی خود را جشن بگیریم.” وقتی به افراد دلیلی برای ژست گرفتن می دهید، متوجه می شوید که آنها تمایل بیشتری به ایستادن چند دقیقه ای در هنگام گرفتن عکس دارند.

در اینجا یک خط بسیار مفید دیگر برای استفاده با یک گروه وجود دارد: “اگر می توانید دوربین را ببینید، آنگاه می تواند شما را ببیند.” اگر می خواهید بتوانید چهره هر فرد را در تصویر نهایی ببینید، این یکی کلیدی است.

اگر عکاسان دیگری هستند، فقط صبر کنید تا همه عکس‌هایشان را تمام کنند، سپس توجه گروه کامل را جلب کنید. در غیر این صورت، همه را وادار خواهید کرد که به جهات مختلف نگاه کنند.

البته، شما نمی‌خواهید هنگام ژست گرفتن از گروه خود یک دیکتاتور باشید – در غیر این صورت، عکس‌های گروهی شما شامل عبارات بسیار خشمگین می‌شود. بهترین عکاسان می‌دانند که چگونه توجه مردم را جلب کنند و آنچه را که می‌خواهند بیان کنند، در عین حال مردم را آرام و سرگرم کنند.

14. هنگام عکاسی از گروه های بزرگ بلند شوید

عکس‌برداری از گروه‌های بزرگ افراد ممکن است بسیار دشوار باشد. حتی با تلوتلو زدن و مرتب سازی دقیق، برای جا انداختن همه افراد در عکس تلاش خواهید کرد.

یک راه حل این است که خودتان را بالا ببرید. اگر از عروسی عکس می‌گیرم و زوج می‌خواهند یک عکس گروهی بزرگ داشته باشند، ترتیب حضور نردبان را می‌دهم یا راه دیگری برای بلند شدن پیدا می‌کنم (حتی از سقف‌های کلیسا هم بالا رفته‌ام! ). یک نقطه دید بالا به شما امکان می دهد افراد زیادی را در قاب قرار دهید در حالی که هنوز کاملاً به گروه نزدیک هستید. همچنین چشم انداز جالبی ارائه می دهد، به خصوص اگر از فاصله کانونی خوب و وسیع استفاده می کنید.

15. از سه پایه استفاده کنید

how to take group photos 5

دلایل مختلفی وجود دارد که سه پایه ها برای عکاسی دسته جمعی عالی هستند.

اول، یک سه پایه جدیت شما را نشان می‌دهد و می‌تواند به جلب توجه گروه کمک کند (حیرت‌انگیز است که یک چیدمان حرفه‌ای چه کاری می‌تواند انجام دهد!).

دوم، سه پایه به شما آزادی بیشتری برای ژست سوژه ها می دهد. به سادگی دوربین خود را روی سه پایه قرار دهید، نوردهی را تنظیم کنید و فوکوس را تنظیم کنید. سپس سوژه های خود را از طریق ژست های مختلف هدایت کنید – و وقتی همه چیز درست به نظر می رسد، می توانید به سرعت دکمه شاتر را فشار دهید!

16. رهاسازی از راه دور بیاورید

اگر می‌خواهید بخشی از عکس‌های گروهی خود باشید یا بدون گیرکردن پشت دوربین، برای مشتریان عکس بگیرید، استفاده از ریل راه دور بهترین راه است. این دستگاه مفید به شما امکان می دهد شاتر دوربین خود را از فاصله دور فعال کنید و به شما این امکان را می دهد که به عکس بپیوندید و در عین حال یک عکس ثابت را تضمین کنید.

رها کردن از راه دور ابزار کوچکی است که درست در کف دست شما قرار می گیرد. به صورت بی سیم یا از طریق کابل به دوربین شما متصل می شود و به شما امکان می دهد بدون لمس فیزیکی دوربین عکس بگیرید. این یک تغییر دهنده بازی برای گرفتن عکس های گروهی به راحتی است.

این را تصور کنید: همه را جمع می‌کنید، با دقت به آنها ژست می‌دهید و سپس بدون زحمت آنها را در کادر میگذارید. با رها کردن از راه دور، شما به سادگی در میان گروه خود بایستید، دکمه روی کنترل از راه دور را فشار دهید دوربین بدون هیچ گونه تاری ناشی از لرزش دوربین، لحظه عالی را ثبت می کند.

مطمئناً، می‌توانید از عملکرد تایمر خودکار در دوربین خود استفاده کنید، اما بیایید صادق باشیم، این راحت‌ترین گزینه نیست. باید تایمر را تنظیم کنید، در موقعیت خود قرار دهید و سپس این روند را برای هر عکس تکرار کنید. این می تواند کمی دردسرساز باشد، به خصوص اگر می خواهید چندین عکس گروهی یا لحظات خود به خودی بگیرید.

با استفاده از کنترل از راه دور، نیاز به عجله به جلو و عقب را از بین می برید. می‌توانید استراحت کنید، روی گروه خود تمرکز کنید و در لحظه حضور داشته باشید و بدون زحمت عکس‌های گروهی فوق‌العاده بگیرید.

17. از دستیار استفاده کنید

اگر گروه بسیار بزرگی دارید، یک دستیار می تواند بسیار مفید باشد. برای اولین بار، آنها می توانند گروه را سازماندهی کنند – به مردم بگویید چه زمانی بیایند، کجا بایستند و غیره.

اگر چندین عکس دسته جمعی می گیرید (مانند عروسی که در حال عکاسی از پیکربندی های مختلف یک خانواده هستید)، یک دستیار نیز فوق العاده مفید است. در چنین مواردی، من اغلب از زوج می‌خواهم که یکی از اعضای خانواده یا دوستی را برایم فراهم کنند که بتواند اطمینان حاصل کند که در هر عکس، همه‌ی نیازهایمان را داریم.

داشتن یکی از اعضای خانواده به عنوان دستیار شما تضمین می کند که کسی را از دست ندهید (با فرض اینکه آنها با اعضای گروه مرتبط باشند). به علاوه، گروه با آنها آشنا خواهد بود و بنابراین زمانی که “دستیار” به آنها دستور دهد به خوبی پاسخ می دهد.

18. لبخند بزنید

how to take group photos 3

بله، باید لبخند بزنید! در طول یک جلسه گروهی، هیچ چیز بدتر از یک عکاس بدخلق و پر استرس نیست. لذت ببرید و از روند گرفتن عکس های خود لذت ببرید و گروه نیز این کار را خواهید یافت.

در واقع، پس از عکاسی از یک عروسی، معمولاً با چهره ای فوق العاده دردناک از تمام لبخندهایی که انجام داده ام به خانه می آیم! من بهترین راه برای آرامش و لبخند زدن به زوج و خانواده آنها این است که به آنها لبخند بزنم. واقعا کار می کند.

نحوه گرفتن عکس های گروهی خوب: کلمات پایانی

ما مجموعه ای کامل از نکات و ترفندها را پوشش داده ایم که به شما کمک می کند آن عکس های گروهی حرفه ای بسازید – بنابراین چه از یک دوربین بدون آینه شیک، یک تلفن هوشمند قابل اعتماد یا هر چیز دیگری استفاده می کنید، امیدوارم موارد ارزشمندی پیدا کرده باشید.

دفعه بعد که افراد را برای یک عکس گروهی جمع کردید، از خلاقیت نترسید. با زوایای مختلف بازی کنید، ژست‌ها را آزمایش کنید، و اجازه دهید شخصیت هر کسی بدرخشد. به تنظیمات خود و ترتیب گروه توجه کنید، اما خنده را تشویق کنید، موارد غیرمنتظره را در آغوش بگیرید و تعدادی از آن تعاملات صمیمانه شگفت انگیز را ثبت کنید.

اوه، و قدرت هماهنگی را فراموش نکنیم! تلنگری از رنگ، اشاره ای به تم، یا حتی لباس های مشابه می تواند آن حس وحدت و جذابیت بصری اضافی را به عکس های گروهی شما اضافه کند.

برو جلو و عکس های شگفت انگیزی بگیر!

چگونه با گوشی خود عکس های گروهی می گیرید؟

گرفتن عکس دسته جمعی با گوشی بسیار راحت است! با استفاده از لنز زاویه باز در دوربین گوشی هوشمند خود شروع کنید. مطمئن شوید که همه به خوبی ژست گرفته اند، سپس عکس را قاب کنید تا همه در کادر قرار بگیرند. فوکوس را روی ردیف جلو تنظیم کنید و وقتی آماده شدید، به سادگی روی دکمه شاتر ضربه بزنید تا عکس بگیرید.

بهترین تنظیمات دوربین برای عکس دسته جمعی چیست؟

تنظیمات ایده‌آل دوربین برای یک عکس گروهی بسته به شرایط نوری ممکن است متفاوت باشد، اما یک نقطه شروع خوب است: برای به حداقل رساندن نویز از یک تنظیم ISO پایین، حدود ۱۰۰ استفاده کنید. برای جلوگیری از تاری حرکت، سرعت شاتر نسبتاً سریع، مانند 1/250 ثانیه را انتخاب کنید. در نهایت، دیافراگم نسبتاً باریکی مانند f/8 را انتخاب کنید تا مطمئن شوید که بیشتر، اگر نه همه، سوژه های شما در فوکوس هستند.

چگونه می توانید عکس های گروهی با همه افراد متمرکز بگیرید؟

برای اطمینان از اینکه همه در فوکوس هستند، مهم است که از دیافراگم باریک استفاده کنید. یک مقدار f-stop بالاتر، مانند f/8، به جای مقدار f-stop پایین، که عمق میدان کم ایجاد می‌کند، انتخاب کنید. با استفاده از دیافراگم باریک تر، عمق میدان را افزایش می دهید و به بیشتر سوژه های خود اجازه می دهید در فوکوس باقی بمانند.

بهترین لنز برای عکس های گروهی کدام است؟

وقتی صحبت از عکس های گروهی به میان می آید، لنزهای زاویه باز بهترین گزینه برای شما هستند. آنها به شما این امکان را می دهند که میدان دید بزرگ تری را ثبت کنید و به شما کمک می کند تا همه را در کادر قرار دهید. به دنبال یک لنز در محدوده زاویه باز باشید و به خاطر داشته باشید که عریض تر معمولا بهتر است. با این حال، برای جلوگیری از اعوجاج بیش از حد، مراقب لنزهای فوق عریض باشید.

چگونه می توانم در عکس گروهی خودم باشم؟

اگر می خواهید در عکس گروهی خود باشید، چند گزینه وجود دارد. یکی از راه‌ها استفاده از کنترل از راه دور است که به شما امکان می‌دهد پس از قرار گرفتن در گروه، دوربین را از راه دور فعال کنید. گزینه دیگر این است که از عملکرد تایمر خودکار در دوربین خود استفاده کنید. یک تأخیر کوتاه، مانند 2 یا 10 ثانیه تنظیم کنید، سپس قبل از اینکه دوربین عکس بگیرد، به سرعت به گروه بپیوندید. فقط برای حرکت سریع آماده باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *