آموزش, آموزش عکاسی موبایل

نحوه گرفتن عکس های عالی از گوشی هوشمند بدون توجه به نور!

best lighting smartphone photography

بعضی روزها شرایط نوری خوبی برای عکاس دارند. عکاسی خیابان، پرتره و هر نوع ژانر عکاسی با گوشی هوشمند زمانی رویایی است که بهترین نور را داشته باشید. اما بعضی روزها نور آنقدر وحشتناک است که می خواهید دوربین خود را در خانه بگذارید و فراموش کنید که وجود دارد.
این همان چیزی است که ما را مجاب به نوشتن این مقاله کرد. با این چند نکته، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه از هر موقعیت نوری حداکثر استفاده را ببرید. از نور مستقیم خورشید گرفته تا فلاش گوشی شما.

8. چگونه با نور مستقیم خورشید مقابله کنیم

best lighting smartphone photography

عکس گرفتن در زیر نور مستقیم خورشید اغلب تصاویر غیر جذابی ایجاد می کند. جدا از سایه های بد، نور شدید اغلب نقاط برجسته تصویر شما را از بین می برد. اما گاهی اوقات اجتناب از آن وجود ندارد. لحظات عکاسی منتظر نمی مانند تا ما نور مناسب را دریافت کنیم.
در اینجا کاری است که باید انجام دهید تا دیگر هیچ صحنه ای را از دست ندهید.
اولین استراتژی که می توانید امتحان کنید این است که به دنبال سایه باشید. عکاسی در زیر پوشش درختان یا ساختمان به شما این امکان را می دهد که نور شدیدی که به سوژه شما برخورد می کند را محدود کنید.
اگر باید در فضای باز عکاسی کنید، قبل یا بعد از ساعت 12 ظهر این کار را انجام دهید. چرا؟ زیرا در این زمان است که خورشید بالاترین (و خشن ترین) نور خود را در آسمان دارد.
صبر کنید تا خورشید شروع به پایین آمدن کند، بنابراین با زاویه بهتری به سوژه شما بتابد. در نهایت، شما همچنین باید نوردهی خود را برای جلوگیری از، از دست دادن هایلایت خود تنظیم کنید. مطمئن شوید که این کار را هر بار که دکمه شاتر را فشار میدهید انجام می دهید. در غیر این صورت، هنگامی که سعی کنید تصویر خود را ویرایش کنید، جزئیات زیادی را از دست خواهید داد.

7. چگونه از ساعت طلایی بهترین استفاده را ببریم

best lighting smartphone photography model pose

بنابراین شما از آفتاب خشن ظهر جان سالم به در برده اید. پاداش عکاسی شما ساعت طلایی است. این درست بعد از طلوع یا قبل از غروب خورشید اتفاق می افتد. و این نور عالی برای انواع مختلف عکاسی است. ساعت طلایی برای گرفتن پرتره ایده آل است زیرا باعث درخشندگی پوست می شود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که عکس بگیرید و اجازه دهید نور جادوی خود را انجام دهد.
ساعت طلایی همچنین بهترین نورپردازی را برای سیلوئت ها دارد. از آنجایی که خورشید در این زمان از روز در افق پایین می‌نشیند، نور پس‌زمینه طبیعی را فراهم می‌کند. وقتی سوژه ای از پشت روشن می شود، در نهایت فقط طرح کلی تاریک آن را می گیرید. بنابراین، شما باید مدل خود را مستقیماً در مقابل خورشید قرار دهید. اکنون، روی صفحه ضربه بزنید، و برای خود تصویری از یک شبح خواهید داشت. به دلیل موقعیت خورشید در آسمان، سایه های طولانی نیز ایجاد می کند که به تصاویر شما کنتراست و بعد می بخشد. هنگام طلوع یا غروب خورشید، به دنبال اشیاء برای ایجاد عکس های انتزاعی دراماتیک باشید.

مطلب پیشنهادی:  سرعت شاتر در موبایل

6. از ساعت آبی برای اضافه کردن حالت روحی استفاده کنید

ساعت آبی درست قبل از طلوع و بعد از غروب خورشید می آید. آن دوره کوتاهی است که همه چیز آبی است. خورشید به سختی زیر افق است. ممکن است به شدت طلایی نباشد، اما همچنان نور خوبی را برای تصاویر ارائه می دهد. رنگ های سرد ساعت آبی برای گرفتن پرتره های دراماتیک عالی هستند. همه چیز خنک تر از ساعت طلایی به نظر می رسد. این یک فضای مرموزتر و صمیمی تر ایجاد می کند. ساعت آبی نیز زمان مناسبی برای گرفتن عکس های منظره است. از آنجایی که خورشید با رنگ های نارنجی قاب را تحت الشعاع قرار نمی دهد، می توانید رنگ های بیشتری را در آسمان ببینید.
اگرچه زیر افق است، پرتوهای خورشید هوا را با رنگ های مختلف از قرمز تا بنفش پر می کند. در طول این مدت، شما همچنین فرصتی عالی برای گرفتن ماه و ستارگان پس از تاریک شدن را دارید.
خبر بد این است که تلفن‌ها در حال حاضر به شما اجازه نمی‌دهند که برای عکاسی از ستاره‌ها نوردهی طولانی داشته باشید. با این وجود، همیشه می‌توانید از برنامه‌های شخص ثالث مانند Camera+ 2 برای انتخاب سرعت شاتر پایین‌تر استفاده کنید. بسته به نور محیط، نوار لغزنده را تا ۱/۱۵ یا پایین‌تر بکشید. از آنجایی که با سرعت شاتر پایین سروکار دارید، باید از سه پایه استفاده کنید. از آنجایی که شاتر شما در هنگام تاریکی بیشتر باز است، هر حرکتی به عنوان تاری ثبت می شود. ثابت نگه داشتن دستگاه شما بسیار مهم است.

5. نحوه دستیابی به روشنایی متعادل در روزهای ابری

best lighting smartphone photography model

اگر خورشید، منبع نور طبیعی غول پیکر شما، توسط ابرها پوشانده شود چه؟
شاید انتظار چنین چیزی را نداشته باشید، اما روزهای ابری برای عکاسی پرتره عالی هستند. چرا؟ زیرا ابرها تابش مستقیم نور خورشید را مسدود می کنند.
با انتشار نور، نوردهی نرم و یکنواختی ایجاد می کند. در نتیجه، تصاویر شما اغلب به نظر می رسد که انگار در یک استودیو گرفته شده اند.
بهترین نور برای عکس در یک روز ابری زمانی است که خورشید هنوز در آسمان است.
در این مدت، شما همچنان نور زیادی از ابرها خواهید داشت. به همین دلیل، لازم نیست نگران رنگ های آبی که اغلب قبل از باران می بینید، باشید.
سعی کنید زمانی که خورشید در افق پایین است یا زمانی که ابرها خیلی غلیظ هستند عکاسی نکنید. انجام این کار باعث ایجاد عکس‌های تیره و آبی می‌شود که باعث می‌شود تصاویر شما افسرده‌کننده به نظر برسند.
محیطی که تولید می کند ممکن است در شرایط خاصی کارساز باشد. به عنوان مثال، اگر می خواهید ظاهری خوش خلق داشته باشید، در این مدت عکاسی کنید.

مطلب پیشنهادی:  آموزش عکاسی از ناخن با گوشی موبایل + نکات مهم

4. نوردهی خود را با نورپردازی پنجره نرم کنید

وقتی در داخل خانه هستید، بهترین نور برای عکس ها کنار پنجره است.
ویندوز مانع از برخورد مستقیم خورشید با سوژه شما می شود و به پخش بخشی از آن نور کمک می کند. فقط به یاد داشته باشید که نتایج بسته به میزان نوری که به پنجره برخورد می کند متفاوت است. هنگامی که خورشید با زاویه 45 درجه (کم و بیش) به پنجره برخورد می کند، نور استودیو مانند خوبی تولید می کند.
اگر خورشید از پنجره دور می‌تابد، احتمالاً نورهای تقسیم‌شده دریافت خواهید کرد. به عبارت دیگر، نیمی از صورت سوژه شما روشن است، در حالی که دیگری کاملاً در تاریکی است. همین اثر در هنگام غروب خورشید هنگامی که خورشید در افق پایین است اتفاق می افتد. تنها تفاوت این است که رنگ‌های گرم‌تر و زنده‌تری خواهید داشت. اگر نوری که از پنجره می‌آید خیلی تند است، می‌توانید از پرده سفید استفاده کنید. مانند سافت باکس استودیویی، به عنوان یک پخش کننده عمل می کند تا نور ورودی به اتاق را ملایم کند.

3. عکس های شبانه خود را با نورهای مصنوعی روشن کنید

best lighting smartphone photography indoor

گرفتن عکس در طول روز آسان است. اما چگونه می توان نور مناسبی برای عکاسی در شب به دست آورد؟ پاسخ سریع این است که از نورهای مصنوعی اطراف خود بهره ببرید. انواع مختلفی از منابع نور وجود دارد. رایج ترین آنها شامل لامپ های فلورسنت، رشته ای و حتی نئون است. هر منبع نوری دمای رنگ متفاوتی دارد. اینها می توانند در ایجاد حالات مختلف در عکس های شما مفید باشند. اگر می خواهید تصاویری تمیز و شبیه استودیو داشته باشید، از چراغ های فلورسنت استفاده کنید. از آنجایی که آنها نور سفید ساطع می کنند، تمایل دارند عکس ها را خنک و روشن نشان دهند.
اگر می‌خواهید عکس‌های پر جنب و جوش بگیرید، چراغ‌های رشته‌ای را امتحان کنید. رنگ گرمی که آنها تولید می‌کنند می‌تواند خورشید را شبیه‌سازی کند و در نتیجه نتایج پویا ایجاد کند. یا، می‌توانید آن‌ها را برای بازآفرینی نور شمع برای تصاویر ملایم و دراماتیک کم کنید. و برای یک نگاه آینده نگرانه؟ اگر به دنبال آن سبک هستید، نورهای نئون بهترین نور را ارائه می دهند. رنگ‌های زنده‌ای که آنها تولید می‌کنند نه تنها ظاهری خارج از این دنیا دارند، بلکه سوژه‌تان را نیز جذاب می‌کنند. هنگام عکس گرفتن، از ترکیب منابع نور با دمای رنگ های مختلف خودداری کنید. ترکیب منابع نور سرد و گرم اغلب باعث می شود که رنگ ها در تصاویر شما عجیب و غریب و نامتعادل به نظر برسند.

مطلب پیشنهادی:  نحوه گرفتن عکس های حرفه ای: راهنمای مبتدیان

2. با فلش گوشی خود خلاق باشید

این روزها تلفن های دوربین دار در شرایط کم نور به خوبی کار می کنند. اما اگر خود را در مکان‌های تاریک و ایزوله بیابید که اصلاً منبع نوری در آن نزدیکی نیست، چه؟ در صورت امکان، سعی کنید از فلاش گوشی خود برای روشن کردن سوژه خود استفاده نکنید. اغلب تصاویر مسطح تولید می کند. در عوض، از یکی از دوستان خود بخواهید از فلاش گوشی خود استفاده کند و مدل شما را از کناری روشن کند. به این ترتیب، شخصی که از او عکس می‌گیرید شبیه آهو در چراغ‌های جلو به نظر نمی‌رسد.
شما همچنین می توانید تجهیزات نورپردازی عکس خود را به همراه داشته باشید. این روزها، می توانید پنل های LED ارزان را با قیمت تهیه کنید. آنها بسیار روشن تر از فلاش تلفن شما هستند و می توانند سوژه ها را از فاصله دور روشن کنند. مانند عکاسی با نورهای مصنوعی، اگر از سه پایه استفاده کنید برای جلوگیری از تاری حرکت کمک می کند. همچنین باید به سوژه خود یادآوری کنید که بسیار ثابت بماند. حتی زمانی که تلفن شما ثابت است، مدل شما ممکن است در عکس مبهم شود.

1. با نوردهی طولانی مدت در شرایط نزدیک به تاریکی آزمایش کنید

best lighting smartphone photography screen

اگر هیچ منبع نوری در اطراف وجود ندارد، می توانید نوردهی طولانی را نیز در نظر بگیرید. مانند عکاسی از آسمان در ساعت آبی، می‌توانید از نوردهی طولانی برای عکس گرفتن حتی زمانی که هوا تاریک است استفاده کنید. برای انجام این کار همچنان به برنامه های شخص ثالث مانند Camera+ 2 نیاز دارید، که این کار را به خوبی انجام می دهد. حتی اگر آسمان در چشمان ما سیاه به نظر می رسد، هرگز تاریک نیست. آن شاتر را باز کنید و می توانید هر نوری را که در مکان شما در دسترس است بگیرید.
برای دریافت نوردهی مناسب، باید با سرعت شاتر خود بازی کنید. بسته به تاریکی هوای بیرون، می‌خواهید تنظیمات شما بین 2 تا 30 ثانیه باشد. گرفتن پرتره با استفاده از این تکنیک چالش برانگیز است، اما برای مناظر مفید است. از آنجایی که مجبور نیستید با حرکت سر و کار داشته باشید، لازم نیست نگران تاری حرکت باشید. با این حال، استفاده از سه پایه بسیار مهم است تا حرکات جزئی تلفن شما باعث تار شدن تصویر شما نشود.

نتیجه

شما همیشه نمی توانید نوع نوری را که هنگام عکس گرفتن از گوشی هوشمند دارید انتخاب کنید. پس این نکات و ترفندهای ساده را در نظر داشته باشید. آنها به شما کمک می کنند تا عکاسی از گوشی هوشمند خود را بهبود ببخشید و هر بار بهترین نور را دریافت کنید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *