آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

نحوه عکاسی با نوردهی طولانی در روز

Daytime.long .exposure.mishra.motion.blur .venice.gondola 1

عکاسی با نوردهی طولانی مدت زمان سپری شده در یک فریم را ثبت می کند. با استفاده از این تکنیک، می توانید دنیایی بسازید که ما معمولا نمی بینیم. ابرها لکه دار می شوند، آب به شیشه تبدیل می شود و انبوهی از مردم گویی با جادو ناپدید می شوند. در این مقاله، من شما را از طریق مراحل ثبت عکاسی با نوردهی طولانی در طول روز آشنا می کنم.

Daytime.long .exposure.mishra.comparison.venice.canal 1

به تفاوت حس تصاویر توجه کنید. یکی در 1/25 ثانیه گرفته شد. عکس دیگر با نوردهی طولانی 20 ثانیه گرفته شد.

عکاسی با نوردهی طولانی چیست؟

عکاسی با نوردهی طولانی، شاتر دوربین شما را برای مدت زمان طولانی باز می کند. این به دوربین شما اجازه می دهد نور بیشتری را ثبت کند. هیچ تعریف ثابتی از “طولانی” وجود ندارد. من نوردهی طولانی را به عنوان سرعت شاتر 0.5 ثانیه یا بیشتر تعریف می کنم. اما تنظیمات نوردهی طولانی می تواند به چند دقیقه افزایش یابد.

من شروع به یادگیری عکاسی با نوردهی طولانی در شب کردم که نور طبیعی زیادی وجود ندارد. مجبور شدم دریچه ام را برای مدت طولانی باز بگذارم تا نور بیشتری جمع کنم. در شب، من از نوردهی طولانی استفاده می کنم زیرا برای ایجاد تصویر لازم است.

اما در طول روز، نور طبیعی زیادی وجود دارد. استفاده از نوردهی طولانی مدت در طول روز یک ضرورت نیست. این در مورد ایجاد یک اثر است. چند مرحله وجود دارد که باید بدانید، بنابراین بیش از حد نوردهی نکنید و تصویر خود را خراب نکنید.

مرحله 1 – تجهیزات لازم را جمع آوری کنید

عکاسی با نوردهی طولانی در نور روز نیاز به تجهیزات خاصی دارد.

  • دوربین با حالت دستی
  • سه پایه
  • فیلتر چگالی خنثی
  • رها کردن شاتر از راه دور (اختیاری)
  • دوربین

دوربین

برای ایجاد عکاسی با نوردهی طولانی در طول روز، باید بتوانید تنظیمات دوربین خود را کنترل کنید. می توانید این کار را در حالت دستی یا در حالت اولویت شاتر انجام دهید. اکثر دوربین های دیجیتال متوسط ​​تا سطح بالا دارای حالت دستی هستند.

سه پایه

سه پایه برای گرفتن نوردهی طولانی کاملا ضروری است. حتی ثابت‌ترین عکاس برای ایجاد یک تصویر واضح در 0.5 ثانیه یا بیشتر تلاش می‌کند. ما به طور طبیعی کمی تکان می خوریم و این حرکت به صورت تاری در تصویر نمایان می شود.

در نوردهی طولانی، ما می خواهیم هر چیزی که در صحنه حرکت می کند تار شود. اما ما می خواهیم سوژه هایی که حرکت نمی کنند در فوکوس باشند. یک سه پایه محکم دوربین شما را در تمام مدت نوردهی ثابت نگه می دارد.

فیلترهای چگالی خنثی

یک فیلتر تراکم خنثی (ND) به لنز خود اضافه کنید. فیلترهای ND ورقه های شیشه ای هستند که میزان نور وارد شده به دوربین شما را کاهش می دهند. آنها کمی مانند عینک آفتابی برای دوربین شما کار می کنند. فیلترهای ND انواع مختلفی دارند. رایج ترین فیلترهای 3، 6 و 10 استاپ هستند. هرچه توقف های بیشتر باشد، نور کمتری به دوربین شما وارد می شود و شاتر شما بیشتر می تواند باز باشد.

Daytime.long .exposure.mishra.waterfall 1

گاهی اوقات برای ایجاد نوردهی طولانی نیازی به فیلتر ND ندارید. من برای این تصویر نیازی به فیلتر ND نداشتم. روز بارانی بود و آبشار سریع بود. 0.8 ثانیه به اندازه ای آهسته بود که آب را تار کرد.

دو نوع فیلتر ND وجود دارد. یک نوع مربعی با سیستم نصب است که به جلوی لنز شما متصل می شود. نوع دیگر فیلتر روی جلوی لنز شما پیچ می شود.

هنگام خرید فیلترهای پیچی، به اندازه نخ لنزهای خود توجه کنید. فیلترهای ND را بخرید که متناسب با بزرگترین لنز شما باشد. سپس مجموعه‌ای از حلقه‌های کاهنده بخرید که به شما امکان می‌دهد فیلتر بزرگ را به لنزهای کوچکتر خود وصل کنید. بالا رفتن، پیچاندن یک فیلتر کوچکتر روی یک لنز بزرگتر، تصویری روی تصاویر شما ایجاد می کند.

من از فیلترهای Breakthrough استفاده می کنم، اما گزینه های ارزان تر دیگری نیز وجود دارد. هنگام خرید فیلترهای ND، بررسی های منتشر شده را برای وضوح بررسی کنید. فیلترهای ارزان‌تر ممکن است رنگی را روی تصویر ایجاد کنند و دارای رنگ‌بندی تیره شدن لبه‌ها باشند.

مرحله 2 – ترکیبی را پیدا کنید که کار کند

چند نوع مختلف صحنه وجود دارد که به خوبی با نوردهی طولانی در طول روز کار می کنند.

تاری حرکت

عکس‌های با نوردهی طولانی در طول روز زمانی بهترین عملکرد را دارند که ترکیب بندی شامل مقداری حرکت تار باشد. صحنه های متداول شامل حرکت آب (مانند آبشارها، نهرها یا امواج) و ابرها است. هنگام ساختن تصویر خود، باید تصور کنید که چگونه ابرها یا شکل آب متحرک رگه می شوند.

یادداشتی در مورد تار شدن ابرها برای ایجاد اثر، باید آسمانی باز بین ابرها وجود داشته باشد. در یک روز ابری، ابرها فضای کافی برای جاری شدن ندارند. با نوردهی طولانی، هر چیزی که در صحنه حرکت می کند تار می شود. این شامل برگ های روی درختان یا قایق های روی آب می شود.

Daytime.long .exposure.mishra.motion.blur .venice.gondola 1

با سرعت شاتر 25 ثانیه، آب تار می شود، اما قایق ها هم همینطور.

افراد را حذف کنید

یکی دیگر از دلایل استفاده از نوردهی طولانی مدت در طول روز، حذف افراد از یک صحنه شلوغ است. وقتی شاتر شما برای مدت طولانی باز است، جزئیات متحرک ناپدید می شوند. این شامل انبوهی از افراد در حال حرکت است.

حتی اول صبح، میدان سن مارکو در ونیز مملو از مردم است. این افراد در حال حرکت در صحنه در یک نوردهی طولانی ناپدید می شوند. متأسفانه، اگر فردی برای مدت طولانی ثابت بماند، در تصویر شما ثبت می شود.

Daytime.long .exposure.mishra.crowd .disappear.san .marco .venice 1

هنگامی که یک شخص یا شی به آرامی در یک تصویر حرکت می کند، ممکن است یک روح ببینید. اینها به صورت سایه در تصویر شما ظاهر می شوند. اگر ارواح گرفتید، سعی کنید سرعت شاتر خود را افزایش دهید. شبح‌سازی عمدی نوعی از تاری حرکت عمدی (IBM) است. این می تواند جلوه ای ترسناک ایجاد کند. اکنون زمان آن است که دوربین خود را تنظیم کنید.

مرحله 3 – تنظیمات دوربین خود را انتخاب کنید

می توانید از حالت دستی یا حالت اولویت شاتر برای عکاسی با نوردهی طولانی در طول روز استفاده کنید. اگر از انتخاب دیافراگم دوربین خود راضی هستید، از حالت اولویت شاتر استفاده کنید. اگر می خواهید دیافراگم را کنترل کنید، از حالت دستی استفاده کنید. عکاسان منظره اغلب از دیافراگم باریکی مانند f16 استفاده می کنند تا کل صحنه را در فوکوس پیش زمینه و پس زمینه نگه دارند.

ISO و دیافراگم

با تنظیمات دوربین شروع کنید که میزان نوری که به سنسور شما برخورد می کند را محدود می کند. به طور کلی، این به معنای انتخاب ISO 100 و دیافراگم f16 است. دوربین من دیافراگم‌های کوچک‌تری را امکان‌پذیر می‌کند، اما این می‌تواند باعث ایجاد اعوجاج در تصاویر من شود. بنابراین، من به ندرت از دیافراگم کوچکتر از f16 استفاده می کنم.

سرعت شاتر

هیچ سرعت شاتر ثابتی برای ایجاد عکاسی با نوردهی طولانی وجود ندارد. سرعت شاتر به سه چیز بستگی دارد:

  • چقدر روز روشن است
  • از کدام فیلتر ND استفاده می کنید
  • سرعت حرکت در ترکیب شما

به عنوان یک راهنما، من از فیلتر ND 3 مرحله ای در روزهای ابری یا زمانی که سایه است استفاده می کنم. من از یک فیلتر ND 6 استاپ درست بعد از طلوع یا قبل از غروب خورشید که خورشید شروع به محو شدن می کند استفاده می کنم. در یک روز آفتابی، من به احتمال زیاد از فیلتر ND 10 استاپ استفاده می کنم. اگر بخواهم نوردهی بسیار طولانی داشته باشم، می‌توانم فیلترهای ND خود را روی هم قرار دهم.

سرعت شاتر نیز به سرعت حرکت در ترکیب بندی شما بستگی دارد. به عنوان مثال، آبشارهایی که به سرعت حرکت می کنند می توانند در 1/5 ثانیه تار شوند. آب با حرکت آهسته برای محو کردن حرکت به سرعت شاتر بیشتری نیاز دارد.

شما می خواهید میزان حرکتی که می گیرید را آزمایش کنید. سرعت شاتر طولانی ممکن است تمام بافت را از آب حذف کند و آن را ابریشمی صاف کند. اما من گاهی اوقات کمی بافت در آب را دوست دارم. من سرعت های شاتر مختلف را در میدان آزمایش می کنم. بعداً تصمیم می‌گیرم چه مقدار موشن تاری و بافت را می‌خواهم.

Daytime.long .exposure.mishra.water .texture.smokey.mountains.waterfall 1

برای تصویر سمت چپ، از نوردهی 5.0 ثانیه ای استفاده کردم. برای تصویر سمت راست، از نوردهی 2.5 ثانیه ای استفاده کردم. در بافت آب تفاوت وجود دارد.

هنگام عکاسی از ابرها، سرعت شاتر شما به سرعت حرکت ابرها بستگی دارد. اگر آنها به سرعت در حال حرکت باشند، با سرعت های شاتر کوتاه تر شروع به خط زدن خواهند کرد. اگر آهسته حرکت می کنند، ممکن است لازم باشد شاتر خود را برای چند دقیقه باز کنید. من می دانم که این به نظر پیچیده می رسد. دو روش وجود دارد که به من کمک می کند تا سرعت شاتر شروع خود را انتخاب کنم.

حالت اولویت دیافراگم

با وصل شدن فیلتر ND، دوربینم را در حالت اولویت دیافراگم قرار دادم. من به سرعت شاتر پیشنهادی دوربینم توجه می کنم. سپس به حالت دستی می روم و از این سرعت شاتر به عنوان مکانی برای شروع استفاده می کنم. گاهی تندتر می روم و گاهی آهسته تر. اما حداقل جایی برای شروع دارم.

برنامه ماشین حساب ND Calculator App

بدون وصل شدن فیلتر ND، دوربینم را در حالت اولویت دیافراگم قرار دادم. من به سرعت شاتر پیشنهادی دوربینم توجه می کنم. سپس یک برنامه ماشین حساب ND مانند فیلترهای NiSi را باز می کنم. سرعت شاتر را وارد برنامه می‌کنم و انتخاب می‌کنم کدام فیلتر Nd را به لنز خود وصل کنم. برنامه به من می گوید که برای نوردهی برابر به چه سرعت شاتری با فیلتر ND نیاز دارم. این به من می گوید که آیا فیلتر ND مناسبی را برای استفاده انتخاب کرده ام یا خیر.

تنظیمات انتشار شاتر

هنگام عکاسی از چیزی که به آرامی حرکت می کند، دوربینم را در حالت لامپ قرار می دهم. سپس یک شاتر از راه دور را وصل می کنم. من از تلفنم برای تعیین مدت زمانی که شاتر را باز می گذارم استفاده می کنم.

وقتی نوردهی طولانی من کمتر از 30 ثانیه است، به خود زحمت نمی‌دهم که شاتر از راه دور را وصل کنم. در عوض، تایمر داخلی دوربینم را روی ۲ ثانیه تنظیم کردم. وقتی دکمه شاتر را فشار می دهم، دوربین قبل از گرفتن عکس 2 ثانیه منتظر می ماند. این بدان معناست که وقتی شاتر باز می شود، دستان من دوربین را لمس نمی کنند.

فوکوس خودکار

در نهایت، یک یادداشت در مورد فوکوس خودکار. هنگام استفاده از فیلتر ND 6 یا 10 استاپ، دوربین شما ممکن است برای یافتن فوکوس مشکل داشته باشد. این ایده خوبی است که قبل از وصل کردن فیلتر ND روی لنز، فوکوس را پیدا کنید. سپس به فوکوس دستی بروید.

افکار نهایی

سه مرحله اصلی برای ایجاد نوردهی طولانی مدت در طول روز وجود دارد. ابتدا تجهیزات لازم (سه پایه، فیلترهای ND، و شاتر از راه دور) را جمع آوری کنید. سپس، یک ترکیب با حرکت را انتخاب کنید. به عنوان مثال، یک آبشار یا ابرهایی که در آسمان آبی حرکت می کنند. در نهایت در حالت Manual یا Shutter Priority Mode تنظیمات دوربین را انتخاب کنید. شاتر شما باید به اندازه کافی باز باشد تا حرکت را تار کند. اکنون که می دانید چگونه در طول روز عکس های نوردهی طولانی بگیرید، بیرون بروید و شروع به تمرین کنید!

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *