اخبار گوناگون

با آغاز محاصره کامل، ذخایر مواد غذایی در غزه «در عرض چند روز» تمام می شود

AA1hYjgT

به روز رسانی زنده: آخرین اخبار فلسطین-اسرائیل را دنبال کنید

فلسطینی ها خرابی های حملات هوایی اسرائیل در روز سه شنبه در منطقه الریمال شهر غزه را بررسی می کنند. خبرگزاری فرانسه

یکی از توزیع‌کنندگان مواد غذایی در غزه می‌گه که ذخیره‌ها فقط چند روز دیگه دووم میاره، چون اسرائیل محاصره کامل این منطقه رو برقرار کرده که شامل قطع برق، غذا و آب در بحبوحه جنگ با حماس می‌شه.

ابومحمد حسونه 43 ساله در گفتگو با نشنال گفت که جان خود را به خطر انداخته است تا منابع رو به کاهش صاحبان مغازه ها را دوباره ذخیره کند.

من قصد نداشتم خانه ام را ترک کنم اما خیلی ها با من تماس گرفتند و از من لبنیات خواستند. من برای بیرون رفتن جانم را به خطر انداختم و چندین بار در موقعیت‌های بسیار خطرناک قرار گرفتم.»

او که با تلفن صحبت می کرد در حالی که صدای انفجار در پس زمینه شنیده می شد، گفت: «در بحبوحه بمباران و گلوله باران به بیرون رفتیم.

«قفسه ها خالی بود. محصولات ما معمولاً تقاضای بسیار بالایی دارند و به سرعت تمام می شوند. تمام اقلام دیگر مانند برنج، غلات و کنسروها نیز موجود نیست.»

تقریباً می توان گفت که دیگر لبنیات یا پنیر در بازار وجود ندارد. او پیش‌بینی کرد که ذخایر «حداکثر چند روز» ادامه خواهد داشت.

حتی افرادی که برای خرید این چیزها بیرون می روند زندگی خود را به خطر می اندازند. ترسیده به نظر می رسیدند و خیابان ها خالی است.»

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، گفت که محاصره اسرائیل در حال تشدید و وضعیت وخیم است که به طور جدی بر ارائه مراقبت های بهداشتی اولیه در غزه تأثیر می گذارد.

«وضعیت بشردوستانه در غزه قبل از این خصومت‌ها بسیار وخیم بود و اکنون به طور تصاعدی بدتر خواهد شد. آقای گوترش گفت: تجهیزات پزشکی، غذا، سوخت و سایر تجهیزات بشردوستانه به شدت مورد نیاز هستند.

من از همه طرف‌ها و طرف‌های ذی‌ربط می‌خواهم که به سازمان ملل اجازه دسترسی فوری برای کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان فلسطینی گرفتار و درمانده در نوار غزه را بدهند.»

فولکر ترک، مسئول حقوق بشر سازمان ملل متحد، در واکنش به اعلام یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل مبنی بر محاصره شدید نوار غزه، گفت که “محاصره” که جان غیرنظامیان را به خطر می اندازد، بر اساس قوانین بین المللی ممنوع است.

جمعیت هلال احمر فلسطین اعلام کرد که سه دستگاه آمبولانس این سازمان در حملات اسرائیل به غزه در حالی که به همکاری با افرادی که به کمک های پزشکی و اورژانسی نیاز دارند، منهدم شده است.

در این بیانیه آمده است: «خدمه این انجمن موفق شدند برای 32 خانواده (177 نفر) در غزه و خان یونس که خانه‌هایشان در اثر حملات اسرائیل ویران شده بود، وسایل اضطراری توزیع کنند.

بخش پزشکی در حال حاضر شکننده غزه نیز باید با تعداد زیادی تلفات وارده روبرو شود زیرا تعداد کشته‌ها از 500 نفر عبور می‌کند و تعداد مجروحان از 2000 نفر فراتر می‌رود.

سخنگوی دولت حماس به نشنال گفت: بخش پزشکی در غزه از کمبود شدید تجهیزات پزشکی و فنی رنج می برد که با محاصره کامل تشدید خواهد شد.

تیسیر محسن گفت: اکنون در شرایط درگیری و تشدید و بسته شدن مرزها و برق، به جز آنچه از ژنراتورها تامین می‌شود، بار سنگینی بر دوش این بخش خواهد بود.

وی با بیان اینکه تجهیزات پزشکی در بخش‌های بهداشتی برای رسیدگی به مصدومان و مجروحان وارده کافی نیست، افزود: وزارت بهداشت از پزشکان و کادر درمانی خواسته است به بیمارستان‌های بزرگ در نوار محاصره مراجعه کنند.

آقای محسن گفت که در حالی که اکثر بزرگترین بیمارستان های غزه فعال هستند، آنها با “ظرفیت بسیار محدود” کار می کنند.

در همین حال، سازمان جهانی بهداشت خواستار ایجاد یک کریدور بشردوستانه به نوار غزه شد و افزود که از روز شنبه که تشدید تنش ها آغاز شد، 13 حمله به مراکز بهداشتی صورت گرفته است.

The Who گفت تمام تجهیزات پزشکی آن تمام شده است.

«چه کسی خواستار پایان دادن به خشونت است. تاریک جاسارویچ، سخنگوی وزارت امور خارجه روز سه‌شنبه در یک نشست مطبوعاتی در ژنو گفت که برای دسترسی به افراد دارای تجهیزات پزشکی حیاتی به یک کریدور بشردوستانه نیاز است.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *