اخبار و مقالات, اخبار موبایل

همه چیز در مورد iPhone Flip

همه چیز در مورد iPhone Flip

اپل کی از آیفون تاشو شایعه شده رونمایی می کند؟

مدتی است که شایعاتی در مورد آیفون فلیپ می شنویم، اما این بدان معنا نیست که شایعه شده گوشی تاشوی ساخت اپل آماده عرضه است، فقط دنیای فناوری مشتاق دیدن اولین گوشی غول کالیفرنیایی تاشو است.

گوشی های تاشو به سرعت در حال مد شدن هستند، با وجود موبایل های محبوب سامسونگ مانند گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3 رقبایی مثل هوآوی، موتورولا، شیائومی، اوپو، آنر و غیره به آن ملحق می شوند و فقط مانده است که اپل به آن بپیوندد.

مدت زمانی است که اپل بر روی یک گوشی تاشو کار می کند، که ممکن است آن iPhone Flip یا شاید iPhone Fold نامیده شود؛ فعلا مشخص نیست، اما این غول فناوری پروژه های خود را تا زمانی که آماده افشای آن ها نشود، مخفی نگه می دارد.

به همین ترتیب، اپل معمولاً زمان خود را صرف انتشار دیدگاه های خود در مورد دستگاه های جدید کرده است، از همین رو ما تعجب نکردیم که iPhone Flip یا Fold در سپتامبر 2021 در کنار آیفون 13 معرفی نشد – شاید در کنار آیفون 14 باشد، اما هنوز هم مطمئن نیستیم. اما محصول حاصل از اپل به احتمال زیاد اصلاح‌شده‌ترین نسخه تاشوی خواهد بود که تاکنون دیده‌ایم.

در ادامه به همه چیزهایی است که درمورد آیفون تاشو شنیده ایم را مورد بررسی قرار می دهیم، اما در حال حاضر اظلاعاتی که داریم خیلی زیاد نیست.

بریم سر اصل مطلب

چه مدلی است؟ اولین گوشی تاشو اپل.

چه زمانی عرضه خواهد شد؟ به نظر می رسد زودترین سال 2025 باشد.

چه قیمتی خواهد بود؟ قطعا گران تر از سری تاشو های سامسونگ.

تاریخ عرضه و قیمت آیفون تاشو

یکی از منابع اشاره می‌کند که تا سال 2023 آیفون تاشو را نخواهیم دید، و حتی آن گزارش نشان می‌دهد که ممکن است دیرتر از آن نیز عرضه باشد. در واقع، از آن زمان از چند منبع دیگر شنیدیم که آیفون فولد حداقل تا سال 2025 وارد بازار نخواهد شد.

بنابراین ممکن است آیفون تاشو سال ها طول بکشد تا عرضه شود؛ اما با توجه به اینکه این شرکت تا چه اندازه طراحی‌های جدید خود را پنهان نگه می‌دارد، این دستگاه می‌تواند زودتر هم وارد بازار شود.

ما همچنین نمی دانیم که در هنگام عرضه چقدر هزینه آن تعیین شده است، اما با توجه به قیمت بسیاری از تلفن های تاشو که بیش از 1000 دلار / 1000 پوند / 2000 دلار استرالیا هستند، باید انتظار داشته باشید که قیمتی بالاتر از این داشته باشد.

در مورد نام، ما فقط شایعاتی شنیده‌ایم که می‌توان آن را iPhone Flip نامید، که احتمالاً به پتنت‌های مشابه Galaxy Z Flip اشاره می‌کند که اشاره‌ای به فرمت تاشو دارد.

شایعات ایفون تاشو

شایعات آیفون‌های تاشو به طور کلی در دو دسته قرار می‌گیرند: یکی که نشان می‌دهد دستگاه دارای یک صفحه نمایش تاشو واقعی خواهد بود و دیگری دو صفحه نمایش مجزا که با یک لولا از هم جدا شده‌اند.

در فوریه 2019 چندین طرح ارائه داده شد، برخی با نمایشگر بزرگ که با یک لولا به هم متصل اند، در حالی که طرح دیگری دارای دو لولا برای سه نمایشگر فرضی بود که روی خود به شکل Z تا می‌شوند.

wuWYo8SjJXKHBDhrqnNDU 970 80.jpg

این طراحی نشان می دهد که یک آیفون در حالت تا شدن چگونه می تواند به نظر برسد.

سایر پتنت‌ها، مانند موردی که در مارس 2020 کشف شد، نشان می‌دهد که اپل می‌تواند روی یک تاشو با دو نمایشگر مجزا که با یک لولا از هم جدا شده‌اند کار کند. و طراحی ثبت اختراع نشان می‌دهد که غول فناوری تلاش می‌کند تا حد امکان فاصله بین صفحه‌نمایش را به حداقل برساند.

این همان چیزی است که Jon Prosser در توییتر پیشنهاد کرد: طراحی فعلی آیفون تاشو اپل دارای دو صفحه نمایش جداگانه با یک لولا است.

“آیفون «تاشو» اپل در واقع تاشو نیست. نمونه اولیه فعلی دارای دو صفحه نمایش مجزا در یک لولا است. لبه‌های گرد و فولاد ضد زنگ مانند طراحی فعلی آیفون 11.

در حالی که این مدل ظاهراً فقط یک «نمونه اولیه فعلی» است و طراحی نهایی آن نیست، برخلاف لبه‌های آیفون 12 و آیفون 13، مانند آیفون 11 دارای لبه‌های گرد است.

همچنین هیچ جایگاهی برای دوربین سلفی وجود ندارد: طبق گفته پروسر، سنسورهایی که Face ID را بررسی می کنند در یک «جایگاه کوچک» در نمایشگر بیرونی قرار می گیرند.

vxEqtr5oAsfhmN7k4VGHzQ 970 80.jpg

این با خبر بعدی Prosser مطابقت دارد که نشان می‌دهد آیفون Flip ممکن است به شکل تاشو باشد – شبیه به Motorola Razr 2020 یا Samsung Galaxy Z Flip – و همان منبع گفت که در “رنگ‌های جذابی” فروخته می‌شود.

ما تصویر دیگری از شکل ظاهری آیفون تاشو به لطف پتنت دیگری دیده‌ایم، این تصویر دستگاهی را نشان می‌دهد که به دستگاه بزرگ‌تری مانند Samsung Galaxy Z Fold 2 تا می‌شود.

این دستگاه، که ما آن را iPhone Fold می‌نامیم، دارای یک نمایشگر است که طولانی‌تر از دیگری است، بنابراین وقتی بسته می‌شود می‌توانید اعلان‌های خود را در یک لبه ببینید.

یک منبع جداگانه نشان می‌دهد که این آیفون تاشو می‌تواند با پشتیبانی از Apple Pencil عرضه شود و دارای صفحه‌نمایش ۷.۳ یا ۷.۶ اینچی باشد.

تلفن تاشو اپل همچنین ممکن است دارای یک لایه محافظ در بالای صفحه باشد.

به علاوه، یک گزارش همچنین نشان می‌دهد که اپل دو طرح آیفون تاشو را قصد دارد ارائه بدهد. این بدان معنا نیست که این اتفاق زودتر رخ خواهد داد، اما این نشانه خوبی است که اپل در مسیر درستی قرار دارد.

پنج چیز که دوست داریم در iPhone Flip ببینیم

1. دوربین های درجه یک

F9Fz4jrjJKHy9sAAn9zErH 970 80.jpg

گوشی‌های تاشو چیزی بین تلفن‌ها و تبلت‌ها می‌باشد، اما آن‌هایی که ما شاهد عرضه‌شان بودیم، مانند Samsung Galaxy Fold و Huawei Mate Xs، بهترین دوربین‌های موجود در سایر گوشی‌های پرچم‌دار این برندها را در خود جای داده‌اند.

در حالی که هیچ دلیلی وجود ندارد که این کار را انجام ندهد، ولی این غول فناوری در سال های قبل  ارتقای دوربین‌های آی‌پدهای خود را انجام نداده است. با توجه به اینکه آیفون SE 2020 نسبت به لنز نسل قبلی خود یعنی آیفون 8 بهبود نیافته بود، می‌توانیم ببینیم که اپل در هزینه‌های خود صرفه‌جویی می‌کند و تصمیم می‌گیرد به جای مجموعه کاملی که در آیفون 11 پرو دیده می‌شود، یک دوربین منفرد به آیفون تاشو بدهد.

f9SoVi9LnRZ2jAppxTPAw6 970 80.jpg

2. پشتیبانی از Apple Pencil

یکی از راه‌هایی که اپل می‌تواند از سایر دستگاه‌های تاشو پیشی بگیرد: ارائه پشتیبانی از Apple Pencil. در حالی که انتظار داشتیم سامسونگ ادغام قلم را با تاشوهای خود معرفی کند، شایعاتی در مورد اینکه آیا سامسونگ گلکسی فولد 2 آینده دارای قلم S Pen خواهد بود (که در گلکسی تب اس 6 و گلکسی نوت 10 دیده می شود) به گوش می رسد.

با توجه به اینکه چگونه Apple Pencil 2 به صورت مغناطیسی به جدیدترین تبلت‌های iPad Pro اضافه می‌شود، ما دوست داریم ببینیم که چگونه قلم‌های اپل می‌توانند با آیفون تاشو خود عرضه شوند.

5vuJpMuab78dDKvPtNroBD 970 80.jpg

هر چقدر هم که ایفون گوشی موبایل های با کیفیتی را ارائه بدهد، باز هم ضعف‌هایی در طراحی دارند، از مشکلات لولا تا ترک خوردن صفحه‌نمایش در گوشی وجود خواهد داشت. ما دوست داریم طرحی ببینیم که حتی این ضعف ها را هم نداشته باشد.

MdGyrYRRoB8J8S8HQCXPBB 970 80.jpg

3. یکپارچه سازی iPadOS

هنگامی که iPadOS از iOS جدا شد، ما برای یک سیستم عامل جدید برای استفاده از صفحه نمایش iPad هیجان زده بودیم. تا کنون، ما از ویژگی‌های چندکاره که به ما امکان می‌دهد همزمان چندین برنامه را اجرا کنیم، بسیار خرسند بوده‌ایم.

ما دوست داریم نسخه ای از سیستم عامل را در آیفون تاشو به همین دلایل ببینیم، البته ناشناخته های زیادی وجود دارد. مثلا این که آیا نمایشگر دستگاه به اندازه کافی بزرگ خواهد بود که کنترل های iPadOS را به درستی مدیریت کند؟ اگر اندازه صفحه نمایش آیپد مینی به 7.9 اینچ برسد، احتمالاً می تواند این کار را انجام دهد، اما تا زمانی که ندانیم این تاشو چه شکلی خواهد بود، مشخص نیست که iPadOS چقدر مناسب خواهد بود.

RgRdVm95LDvPUCfdVGYa9M 970 80.jpg

4. عمر باتری قوی

گوشی‌های تاشو مانند گلکسی فولد و هواوی میت ایکس عمر باتری قابل‌اعتمادی برای دستگاه‌های نسل اول داشته‌اند، اما ما می‌خواهیم اپل از گوشی‌های تاشو قبلی بهتر باشد. آیفون‌ها به‌طور کلی بیش از یک روز باتری نگه نمیدارند، و پرچم‌داران سامسونگ و هواوی باتری‌هایی با ظرفیت بزرگ‌تر دارند که به نظر می‌رسد می توان از آن‌ها بیشتر از یک روز استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *