اخبار و مقالات, اخبار گوناگون, اخبار موبایل

دانلود مستقیم اپلیکیشن از اینترنت برای کاربران آیفون و آیپد در اروپا!

دانلود مستقیم اپلیکیشن از اینترنت برای کاربران آیفون و آیپد در اروپا!

اتحادیه اروپا، حریم بسته اپل را شکست!

خبر خوب برای کاربران ایرانی علاقمند به تکنولوژی: اپل در مواجهه با قوانین جدید اتحادیه اروپا (EU) به ناچار دروازه های بسته خود را کمی باز کرده است.

بر اساس این تغییرات، کاربران آیفون و آیپد در کشورهای عضو اتحادیه اروپا به زودی قادر خواهند بود مستقیما از طریق وبسایت‌ها اقدام به دانلود اپلیکیشن نمایند. این قابلیت شبیه به روشی است که در سیستم عامل‌های ویندوز و مک‌او‌اس وجود دارد.

اما این آزادی، محدودیت‌هایی هم دارد:

  • محدودیت برای توسعه‌دهندگان: تنها توسعه‌دهندگانی که حداقل دو سال سابقه عضویت در برنامه توسعه‌دهندگان اپل را داشته و در سال گذشته، اپلیکیشنی با بیش از یک میلیون نصب در اتحادیه اروپا داشته باشند، مجاز به انتشار مستقیم اپلیکیشن خود از طریق وبسایت هستند.
  • کنترل نسبی اپل: همچنان اپل بر روی امنیت و حریم شخصی کاربران حساس است. بنابراین، توسعه‌دهندگان ملزم به شفافیت در سیاست‌های جمع‌آوری اطلاعات کاربران و همچنین ثبت دامنه وبسایت خود نزد اپ استور هستند.
eu iphone ipad app downloads 2

این تغییرات صرفا برای کاربران اتحادیه اروپا اعمال می‌شود و در حال حاضر، خبری از اعمال آن در آمریکا، استرالیا یا انگلستان نیست.

اتحادیه اروپا با جدیت به دنبال شکستن انحصار اپل است:

جریمه ۱.۸ میلیارد یورویی (حدود ۲ میلیارد دلار) که به تازگی از سوی اتحادیه اروپا به اپل به دلیل ممانعت از ارائه تخفیف‌های رقابتی توسط سرویس‌های استریم موسیقی مانند اسپاتیفای بر روی پلتفرم iOS، مهر تاییدی بر این جدیت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *