اخبار موبایل

دوربین شیائومی Mi 11 در DxOMark رفوزه شد

دوربین شیائومی Mi 11

امتیاز های دوربین پرچمدار Mi 11 که در ماه های گذشته معرفی شده بود، مشخص شده است. این تلفن که در بخش های عکس، بزرگنمایی و کیفیت فیلم برداری در تست های مختلفی که توسط DxOMark انجام شده، ارزیابی کامل شده است، از سایر اعضای خانواده عقب مانده است.

سایت DxOMark چهار ماه بعد از معرفی Xiaomi Mi 11 به دوربینش امتیاز داده. Mi 11 Ultra که گران ترین عضو این خانواده است، عنوان بهترین دوربین موبایل جهان را کسب کرده. اما امتیاز Mi 11 حتی نزدیک امتیاز اولترا هم نشده.

Xiaomi Mi 11 با دوربین 108 مگاپیکسلی، با دریافت 120 امتیاز در تست های انجام شده از مدل Ultra فاصله زیادی دارد. Mi 11 که از نظر دوربین بسیار مدعی ظاهر شده بود، با نمره ای که دریافت کرد با مدل هایی مانند Pixel 5 برابر شد!

جزئیات دقیق نتایج تست های Mi 11

Xiaomi Mi 11 DxOMark

DxOMark پس از تست های گسترده: امتیاز 127 را به عملکرد عکس برداری، امتیاز 59 به زوم دستگاه و 107 امتیاز به عملکرد فیلم برداری دوربین شیائومی Mi 11 داد تا جمع امتیاز کل به 120 برسد. مدل دیگر شیائومی، Mi 10T Pro ، با 61 امتیاز برای زوم و 110 امتیاز برای فیلم برداری، در دو زمینه از Mi 11 پیشی گرفت اما با به دلیل کسب امتیاز 121 در عکاسی، جمع بندی امتیازش به 118 رسید تا پشت سر Mi 11 قرار بگیرد.

موارد منفی و مثبت در بررسی دوربین شیائومی Mi 11 : روشنایی ناکافی است

Xiaomi Mi 11 DxOMark

طبق بررسی انجام شده، اگرچه Mi 11 معمولاً مشکل بزرگی در نورپردازی ایجاد نمی کند، اما در برخی موارد می تواند از این نظر ضعیف عمل کند. تصور می شود که این مشکل دوربین که گاهی نور کافی در نتایج ثبت نمی کند به دلیل دامنه دینامیکی بسیار گسترده آن است.

Xiaomi Mi 11 DxOMark

البته گفتنی است امتیاز عکس برداری دوربین شیائومی Mi 11 بد نیست و در بخش بافت تصویر امتیاز 111 را دارد و عکسهایی با جزئیات بالا ثبت می کند، اما فوکوس خودکار آنچنان قدرتمند نیست و هنگامی که نور کافی نیست بسیار کند کار می کند.

Xiaomi Mi 11 DxOMark

اگر شیائومی لنز تله فوتو را به ماژول دوربین اضافه کرده بود، با افزایش امتیاز زوم، به نمره بهتری می رسید. اما بجایش یک لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی ترجیح داده شد و در نتیجه Mi 11 نتوانست حتی در نزدیکی بهترین دوربین گوشی موبایل دنیا قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *