هوش مصنوعی و رباتیک

ChatGPT چیست و چطور کار می‌کند؟ همه چیزهایی که باید بدانید

7FnxdYvdQ3Ugo3WjnKaYiK 970 80.jpg

پاسخ به تمام سوالات شما در مورد ChatGPT

ChatGPT از زمان عرضه در اواخر سال 2022، جهان را به تسخیر خود درآورده است. این چت بات فوق العاده هوش مصنوعی می تواند کارهای شگفت انگیزی انجام دهد، از گفتگو با شما تا نوشتن مقاله. علاوه بر این، ChatGPT می تواند کارهای دیگری مانند ساختن لوگوی برند و موسیقی نیز انجام دهد که ممکن است از آنها اطلاع نداشته باشید.

ما می دانیم که افراد زیادی سعی می کنند بفهمند که چگونه از این ChatGPT استفاده کنند و محدودیت های آن چیست. اگر می خواهید بدانید که چگونه از این چت بات هوش مصنوعی استفاده کنید، راهنمای ما را در مورد نحوه استفاده از ChatGPT و همچنین این نکات برای به دست آوردن بیشترین بهره از ChatGPT بررسی کنید. در اینجا به تمام سوالات مهم شما در مورد ChatGPT پاسخ می دهیم.

اخبار و به‌روزرسانی‌های ChatGPT (به‌روزرسانی 5 مهر 1402)

ChatGPT چیست؟

بر اساس گفته OpenAI، ChatGPT “یک هوش مصنوعی است که برای کمک به انجام کارهای مختلف آموزش دیده است.” اما به طور خاص، ChatGPT یک مدل زبانی هوش مصنوعی است که برای تولید متن مشابه انسان و گفتگو با افراد طراحی شده است، به همین دلیل واژه “Chat” در ChatGPT استفاده شده است.

در عمل، این بدان معناست که برای استفاده از ChatGPT، شما یک سوال یا درخواست را با وارد کردن آن در یک کادر متنی به مدل ارائه می دهید. سپس هوش مصنوعی این درخواست را پردازش می کند و بر اساس اطلاعاتی که در دسترس دارد پاسخ می دهد.

“GPT” در ChatGPT از GPT می آید، مدل یادگیری که برنامه ChatGPT از آن استفاده می کند. GPT مخفف Generative Pre-trained Transformer است و اکثر مردم در حال حاضر از GPT-3.5 استفاده می کنند. نسخه رایگان ChatGPT از این نسخه GPT استفاده می کند.

با ChatGPT چه کارهایی می توانید انجام دهید؟

  • تولید محتوای نوشتاری از مقالات خبری گرفته تا رمان
  • خلاصه کردن اسناد طولانی
  • پاسخ به سوالات به عنوان یک ابزار تحقیقاتی
  • نوشتن و رفع اشکال کد
  • ساخت و بازی های مبتنی بر متن
  • عمل به عنوان یک معلم برای سوالات یا مشکلات تکالیف
  • برنامه ریزی برای تعطیلات بعدی خود
  • ایجاد کلیدهای فعال سازی نرم افزار

یک مدل جدیدتر نیز وجود دارد به نام GPT-4. با این حال، این مدل فقط برای مشترکین ChatGPT Plus و توسعه‌دهندگانی که از API GPT-4 استفاده می‌کنند در دسترس است. این ممکن است در نهایت تغییر کند، اما در حال حاضر، کاربران رایگان در حال حاضر مجبور به استفاده از GPT-3.5 هستند.

در به‌روزرسانی آگوست 2023، OpenAI عملکردهای اضافی را به ChatGPT اضافه کرد. چت بات هوش مصنوعی اکنون هنگام شروع چت، نمونه‌های فوری را ارائه می‌کند و پاسخ‌هایی را در طول مکالمات پیشنهاد می‌کند. اکنون همچنین اگر ChatGPT Plus دارید به طور پیش فرض از GPT-4 استفاده می کند، اگرچه GPT-3.5 همچنان در دسترس است. و کاربران Plus همچنین می توانند چندین فایل را به طور همزمان برای تجزیه و تحلیل ChatGPT آپلود کنند. این به‌روزرسانی همچنین میانبرهای صفحه‌کلید را فعال کرد و دیگر شما را به طور خودکار از سیستم خارج نمی‌کند.

ChatGPT فقط برای متن روی صفحه نیست. در به‌روزرسانی سپتامبر 2023، OpenAI قابلیت پاسخگویی ChatGPT به سوالات شما به صورت صوتی را اضافه کرد. اکنون می توانید با صحبت کردن با ChatGPT، سوالات خود را از آن بپرسید. این ویژگی در حال حاضر فقط برای کاربران ChatGPT Plus و Enterprise در دسترس است، اما ممکن است در آینده به سطح رایگان راه پیدا کند.

آیا می توانید از ChatGPT به صورت رایگان استفاده کنید؟

ChatGPT همچنان در مرحله تحقیق به عنوان یک سرویس رایگان در دسترس کاربران است. فقط یک حساب کاربری ایجاد کنید – که می توانید نحوه انجام آن را در راهنمای ما برای ChatGPT بیاموزید – بسیار کار ساده ای هستش و با حدود 5 دقیقه وقت گذاشتن شما آماده استفاده از سرویس هستید .

با این حال، OpenAI همچنین ChatGPT Plus را راه‌اندازی کرده است، یک سرویس اشتراک پولی برای ChatGPT. هزینه‌اش 20 دلار در ماه است و دسترسی به ChatGPT رو حتی زمانی که تقاضا زیاده، سرعت پاسخ سریع‌تر و دسترسی اولویت به ویژگی‌های جدید در صورت موجود بودن رو وعده می‌ده. همچنین شامل دسترسی به مدل زبان بزرگ جدید GPT-4 هست.

با وجود این وعده‌ها، برخی از کاربران همچنان از عدم امکان استفاده از ChatGPT به دلیل ظرفیت سرویس شکایت کرده‌اند. بنابراین، قبل از ثبت‌نام، مطمئن شوید که راهنمای ما رو برای همه چیزهایی که باید در مورد ChatGPT Plus بدونی، بررسی کنی.

با این حال، این کاربران از عضویت خود بهره‌مند می‌شوند. OpenAI یک ویژگی بتا برای کاربران ChatGPT Plus اعلام کرده است که به آنها دسترسی به افزونه‌های ChatGPT و نسخه جدیدی از ChatGPT می‌دهد که می‌تونه در اینترنت جستجو کنه. ما تعداد زیادی از افزونه‌های ChatGPT رو امتحان کردیم و چند مورد رو پیدا کردیم که از بقیه برجسته‌تر هستند. آنها حتی باعث می‌شوند که هزینه 20 دلاری در ماه ارزش در نظر گرفتن داشته باشه.

علاوه بر این، کاربران ChatGPT Plus زودتر به دستورالعمل‌های سفارشی دسترسی پیدا کردند که ChatGPT رو متناسب با نیازهای شما می‌سازه. این ویژگی به شما امکان می‌ده به ChatGPT بگی چه کسی هستی و چگونه می‌خوای پاسخ بده، که استفاده از چت بات رو به یک تجربه کارآمدتر تبدیل می‌کنه. OpenAI اکنون دستورالعمل‌های سفارشی رو برای همه کاربران ایالات متحده در دسترس قرار داده است و انتظار می‌رود کشورهای بیشتری در آینده به آن دسترسی داشته باشند.

همچنین API ChatGPT وجود داره که توسعه‌دهندگان ازش برای ادغام ChatGPT در برنامه‌ها استفاده می‌کنن. البته، شما هم می‌تونین از این API برای انجام کارهای مختلف استفاده کنین، مثلاً گذاشتن ChatGPT روی آیفون‌تون از طریق میانبر. API معمولاً یه محصول پرداخت به ازای استفاده‌ست که قیمت‌گذاری‌ش از 0.002 دلار به ازای هر 1000 توکن شروع می‌شه (توکن قطعاتی از کلماتی هست که چت بات برای پردازش درخواست‌ها استفاده می‌کنه).

شما حتی می‌توانید برای استفاده از ChatGPT پول دریافت کنید! البته، این یک شغل تمام وقت است. لیست‌های شغلی برای مهندسان Prompt در حال ظهور است و برخی از آنها بیش از 300000 دلار در سال حقوق می‌گیرند. بنابراین، اگر به هوش مصنوعی علاقه دارید، ممکن است این شغلی باشد که می‌خواهید آن را بررسی کنید. علاوه بر این، می‌توانید با یافتن و گزارش باگ‌های ChatGPT از طریق یک برنامه رسمی باگ بانتی، دستمزد دریافت کنید.

چرا ChatGPT ممنوع شد؟

ggr4w9sQrzz7NMydLJktgB 970 80.jpg

(اعتبار تصویر: Shutterstock)

ChatGPT برای مدتی در ایتالیا ممنوع شد. دولت ایتالیا حکمی دولتی صادر کرد که ChatGPT را ممنوع کرد به این دلیل که OpenAI به طور غیرقانونی اطلاعات شخصی را جمع آوری می کند. همچنین نگرانی هایی در مورد عدم نیاز OpenAI به سیستم تأیید سن وجود داشت.

اما این ممنوعیت از آن زمان لغو شده است. همانطور که توسط وال استریت ژورنال گزارش شده است، OpenAI از نظر تنظیم کنندگان ایتالیایی امتیازات کافی را ارائه کرده است، بنابراین چت بات در این کشور دوباره آنلاین است.

در حال حاضر، تنها کشورهایی که ChatGPT در آنها در دسترس نیست چین، روسیه، کره شمالی و ایران هستند، جایی که OpenAI از ارائه این سرویس خودداری کرده است.

با این حال، اگر اظهارات اخیر اریک اشمیت نشانه ای باشد، کشورهای بیشتری می توانند از این الگو پیروی کنند. مدیرعامل سابق گوگل در مصاحبه اخیر هشدار داد که هوش مصنوعی می تواند در نهایت دموکراسی را تضعیف کند. و “پدرخوانده هوش مصنوعی” دکتر جفری هینتون اخیراً به دلیل اینکه دیگر نمی توانست از کار بر روی هوش مصنوعی حمایت کند، از گوگل استعفا داد و این امر موردی را که توسط برخی برای توقف هوش مصنوعی مطرح شده است، بیشتر می کند.

با توجه به آنچه ما در مورد ممنوعیت بالقوه TikTok دیده ایم، به احتمال زیاد چت بات هایی مانند ChatGPT به عنوان یک تهدید توسط دولت ها تلقی می شوند و این بدان معناست که آنها احتمالاً آن را جدی خواهند گرفت.

و شرکت‌ها نیز تهدیدهای استفاده از هوش مصنوعی را جدی می‌گیرند. سامسونگ به تازگی پس از اینکه کارمندانش به طور تصادفی اطلاعات حساس را به چت بات هوش مصنوعی درز دادند، استفاده داخلی از ChatGPT و سایر هوش مصنوعی‌های تولیدکننده را ممنوع کرد. با این حال، این شرکت همچنان به دنبال هوش مصنوعی تولیدکننده است و دستیار صوتی Bixby و قلم S-Pen را به عنوان نامزدهای اصلی برای ارتقاء هوش مصنوعی خود می‌بیند.

اپل نیز از این رویه پیروی کرده است و کارکنان خود را از استفاده از ChatGPT منع کرده است. این شرکت همچنین یک برنامه iOS برای ChatGPT منتشر کرده است، اما به صورت داخلی چت بات خود به نام “Apple GPT” را ایجاد کرده است تا نیازهای هوش مصنوعی تولیدکننده خود را برآورده کند.

اپل نیز از این رویه پیروی کرده است و کارکنان خود را از استفاده از ChatGPT منع کرده است، در حالی که به تازگی یک برنامه iOS برای این چت بات محبوب منتشر کرده است. اپل حتی به صورت داخلی چت بات خود “Apple GPT” را ایجاد کرده است تا نیازی به استفاده از ChatGPT برای نیازهای هوش مصنوعی تولیدکننده خود نداشته باشد.

ولو، شرکت پشت پلتفرم محبوب بازی رایانه ای Steam، محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را در Steam مسدود می کند. این شرکت نه به دلیل مخالفت با هوش مصنوعی، بلکه به دلیل نگرانی های حقوقی این کار را انجام می دهد. ولو در حال تلاش برای راه اندازی یک سیاست بازبینی جدید برای محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی است که از حقوق کپی رایت و دیگر مسائل قانونی محافظت کند. اگر این سیاست موفق باشد، محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی ممکن است در نهایت به Steam راه پیدا کند.

آیا مردم می توانند تشخیص دهند که آیا از ChatGPT استفاده می کنید؟

با فراگیر شدن استفاده از ChatGPT در نوشتن، مردم شروع به ایجاد ابزارهای هوش مصنوعی برای تشخیص آن یا سایر مدل‌های هوش مصنوعی مشابه در محتوای نوشتاری کرده‌اند.

GPTZero یکی از این ابزارها است که توسط ادوارد تیان، دانشجوی دانشگاه پرینستون ایجاد شده است. این ابزار از امتیازات «perplexity» و «burstiness» برای اندازه‌گیری پیچیدگی متن استفاده می‌کند. GPTZero توانست بین یک مقاله از The New Yorker و یک پست LinkedIn نوشته شده توسط ChatGPT تفاوت قائل شود، بنابراین شواهد اولیه‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد این ابزار در تشخیص استفاده از ChatGPT کار می‌کند.

نظریه پشت این ابزارها این است که انسان‌ها به گونه‌ای می‌نویسند که پیچیدگی بیشتری نسبت به محتوای نوشته شده توسط سایر هوش مصنوعی دارد. ما آزمایش کردیم که آیا ChatGPT می‌تواند شغل ما را بگیرد و همه چهار تست کننده کارکنان ما توانستند تشخیص دهند که کدام نظرات توسط انسان‌ها و کدام توسط ChatGPT نوشته شده‌اند. حتی اگر سبک نوشتن خود را به ChatGPT آموزش دهید، باز هم قابل تشخیص است.

چارلی بروکر، خالق سریال Black Mirror، از ChatGPT خواست تا یک قسمت از Black Mirror را بنویسد و آن را “مزخرف” خواند. بروکر گفت که ChatGPT می تواند قسمت های قبلی Black Mirror را ترکیب کند و یک فیلمنامه قابل قبول ارائه کند، اما فاقد تفکر اصلی است. این نتیجه گیری با نتایج تحقیقات اخیر در مورد ChatGPT مطابقت دارد.

Black Mirror تنها سریالی نیست که از هوش مصنوعی بهره برده است. Fable Studios با استفاده از هوش مصنوعی یک قسمت کامل از South Park را جعل کرده است. Fable Studios قصد ندارد توانایی ایجاد قسمت های South Park را منتشر کند زیرا این دارایی فکری متعلق به دیگری است. Fable Studios همچنین ابزار هوش مصنوعی SHOW-1 را منتشر کرده است که می تواند فیلمنامه بنویسد، صحنه ها را متحرک کند، کارگردانی کند، کار صداپیشگی انجام دهد و برای شما ویرایش کند.

ChatGPT می‌تواند بدون اطلاع شما، محتوای دیگران را کپی کند. ChatGPT در طول آموزش خود، داده‌های زیادی از سراسر اینترنت جمع‌آوری می‌کند. این داده‌ها دانش عمومی محسوب نمی‌شوند، بنابراین اگر از آنها در کار نوشتاری خود استفاده می‌کنید، باید به منبع آنها اشاره کنید. ChatGPT می‌تواند نقل قول‌هایی ارائه دهد و حتی ابزارهای تشخیص کپی برداری را فریب دهد، اما مهم است که هنگام استفاده از آن، از کپی کردن محتوای دیگران بدون ذکر منبع خودداری کنید.

OpenAI در حال حاضر به دلیل یک شکایت حقوقی علیه نحوه استفاده از داده ها در ChatGPT، تحت فشار قرار دارد. اساس شکایت این است که ChatGPT آثار دو نویسنده را به طور دقیق خلاصه کرده است، که نشان می دهد این آثار بدون اجازه نویسندگان روی آن آموزش دیده است. اگر این ادعا درست باشد، ممکن است مشخص شود که بخش زیادی از داده‌های آموزشی ChatGPT بدون اجازه نویسندگان جمع‌آوری شده است. با این حال، تا زمانی که نتیجه نبرد حقوقی مشخص نشود، نمی‌توانیم مطمئن باشیم.

آیا برنامه ChatGPT وجود دارد؟

mvqLq8rahgnvHjHKeHJ6wE 970 80.jpg

(اعتبار تصویر: Shutterstock)

بله، یک برنامه رسمی ChatGPT وجود دارد! در حالی که برای مدت طولانی، شما باید از مرورگر وب استفاده می کردید، OpenAI اکنون یک برنامه راه اندازی کرده است که به شما امکان می دهد همه کارهایی را که ChatGPT می تواند در یک مرورگر وب انجام دهد، انجام دهید. و اکنون یک برنامه ChatGPT Android نیز وجود دارد. در حالی که در ابتدا به ایالات متحده محدود شده بود، دسترسی به برنامه رسمی iOS از زمان راه اندازی آن گسترش یافته است. برنامه Android در حال حاضر نیاز به ثبت نام پیش از دسترسی دارد.

علاوه بر برنامه رسمی، برنامه های دیگری نیز از ChatGPT استفاده می کنند. Snapchat اکنون My AI را دارد که ChatGPT در برنامه پیام رسانی محبوب ادغام شده است. Opera همچنین ChatGPT را در مرورگرهای وب خود ادغام کرده است و به کاربران اجازه می دهد مقالات و صفحات وب را خلاصه کنند، پست های رسانه اجتماعی و موارد دیگر را فقط با یک دستور یا کلیک ایجاد کنند. حتی Slack نیز ChatGPT را در برنامه Slack ادغام کرده است. اما هیچ یک از اینها یک برنامه ChatGPT مستقل نیست.

و از برنامه هایی که ادعا می کنند برنامه های ChatGPT هستند، مراقب باشید. برنامه های جعلی ChatGPT در حال پخش بدافزاری هستند که می توانند پول و رمزهای عبور شما را سرقت کنند. دیگران کاربران را تا هزاران دلار کلاهبرداری می کنند. بنابراین، اگر می خواهید از ChatGPT در تلفن خود استفاده کنید، می توانید یا از طریق مرورگر موبایل خود این کار را انجام دهید یا از برنامه رسمی iOS استفاده کنید.

توجه: برنامه ChatGPT Android هنوز به صورت عمومی منتشر نشده است و برای دسترسی به آن باید پیش ثبت نام کنید.

ChatGPT-3 در مقابل ChatGPT-4

با راه اندازی GPT-4، بسیاری از مردم در حال پرسیدن این سوال هستند که چه تفاوت هایی بین ChatGPT و GPT-4 وجود دارد. اصطلاحات حتی می تواند گیج کننده باشد، با اصطلاحاتی مانند ChatGPT-3 و ChatGPT-4 – و اکنون ChatGPT-5 – که مطرح می شود. بنابراین ابتدا، بیایید در مورد اصطلاحات مختلف صحبت کنیم.

OpenAI از سال 2015 وجود داشته و برای مدت طولانی روی مدل GPT پشت ChatGPT کار می کرده است. سپس در اواخر سال 2022، آنها ChatGPT، چت بات محبوب را که اکنون با آن بسیار آشنا شده ایم، راه اندازی کردند. این چت بات ChatGPT با استفاده از GPT-3.5، نسخه به‌روزشده مدل GPT-3 که سومین تکرار مدل زبان بزرگ GPT بود، پشتیبانی می‌شد.

بنابراین اگر کسی از ChatGPT، ChatGPT-3، ChatGPT-3.5 یا GPT-3.5 نام ببرد، در مورد نسخه رایگان ChatGPT ویا مدل زبانی آن صحبت می کند.

WtbqXJ4QQmjx7JpHCTyw2K 970 80.jpg

(اعتبار تصویر: OpenAI)

GPT-4 جدیدترین نسخه از مدل GPT است. این مدل که گاهی اوقات به عنوان ChatGPT-4 نیز شناخته می شود، این نسخه در مارس 2023 راه اندازی شد و نسخه ارتقا یافته ChatGPT است. در حال حاضر، تنها کسانی که ChatGPT Plus دارند یا توسعه دهندگانی که به API ChatGPT دسترسی دارند، به این مدل جدید دسترسی دارند. با این حال، GPT-4 ادغام های ChatGPT را در سایر برنامه ها، مانند Bing جدید با ChatGPT، تقویت کرده است، بنابراین در حالی که اکثر افراد دسترسی مستقیم به GPT-4 ندارند، ممکن است از آن در سایر برنامه ها استفاده کنید.

اما این عملا به چه معناست؟ به طور خلاصه، GPT-4 یک جهش بزرگ به جلو است. سریعتر پردازش می‌کند، می‌تواند خطوط بیشتری از متن را پردازش کند و حتی می‌تواند تصاویر را پردازش کند و زمینه‌ای را روی آن تصاویر ارائه دهد. با این حال، هک‌هایی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای دور زدن محدودیت‌های ChatGPT-3.5 استفاده کرد، مانند استفاده از «Shoggoth»، زبانی که ChatGPT ایجاد کرد تا به مکالمه‌ها اجازه دهد بیشتر از محدودیت 8000 کلمه ادامه پیدا کنند.

قابلیت ترکیبی GPT-4 به آن اجازه می دهد تا هم متن و هم تصاویر را مدیریت کند. اگر کسی در مورد قابلیت ترکیبی صحبت می کند، در مورد ChatGPT-4 صحبت می کند. ChatGPT-3 و ChatGPT-3.5 فقط مبتنی بر متن هستند، حتی اگر می توانید از کد متنی ارائه شده توسط ChatGPT برای ایجاد تصاویر و مدل های سه بعدی استفاده کنید.

ChatGPT (یا ChatGPT-3) می تواند ورودی متن را دریافت کرده و خروجی متن تولید کند. این مدل توسط GPT-3.5 پشتیبانی می شود. ChatGPT-4 (یا GPT-4) یک نسخه ارتقا یافته بسیار قدرتمندتر است که همچنین می تواند تصاویر را به عنوان ورودی مدیریت کند، اما به کاربران و توسعه دهندگان ChatGPT Plus محدود می شود.

ChatGPT-5 چیست؟

ChatGPT-5 (یا GPT-5) نسخه بعدی شایعه شده مدل GPT ChatGPT است. شایعه شده بود که در حدود دسامبر 2023 آماده خواهد شد، اما این شایعه از آن زمان تکذیب شده است. سام آلتمن، بنیانگذار OpenAI، در رویدادی در MIT گفت که OpenAI روی GPT-5 کار نمی کند و “برای مدتی کار نخواهد کرد.” صرف نظر از اینکه چه زمانی عرضه شود، ما هنوز چیز زیادی در مورد آن نمی دانیم.

تنها چیزی که در مورد آن شنیده ایم این است که ChatGPT-5 می تواند به هوش مصنوعی عمومی (AGI) دست یابد. این بدان معنی است که می تواند آزمون تورینگ را پشت سر بگذارد، آزمونی که تعیین می کند آیا یک کامپیوتر می تواند به گونه ای ارتباط برقرار کند که از انسان قابل تشخیص نباشد. دمیس حسابیس، مدیرعامل Google DeepMind گفته است که انتظار دارد ما “فقط چند سال” از هوش مصنوعی شبیه انسان فاصله داشته باشیم.

این می تواند یک گام انقلابی به جلو یا یک گام فراتر باشد، بسته به اینکه از چه کسی می پرسید. چندین غول فناوری خواستار توقف آموزش هوش مصنوعی توسط ChatGPT و Google Bard به دلیل نگرانی های ایمنی شده اند. با این حال، به نظر می رسد OpenAI تمایلی به توقف آموزش ChatGPT ندارد، بنابراین زمان نشان خواهد داد که آیا ChatGPT-5 سناریویی را به وجود می آورد که در آن ماشین ها قیام می کنند و کنترل را به دست می گیرند یا صرفاً به یک ابزار هوش مصنوعی فوق العاده قدرتمند تبدیل می شود.

ChatGPT API چیست؟

GJtN2yacbRVBmgtwZk2X7h 970 80.jpg

(اعتبار تصویر: Salesforce)

در طول این مقاله، شما در مورد ChatGPT API شنیده اید. API یا رابط برنامه‌نویسی کاربردی، ابزاری است که توسعه‌دهندگان می‌توانند از آن برای ادغام ChatGPT در برنامه‌های خود استفاده کنند.

این امر تاکنون منجر به توسعه انواع برنامه‌ها شده است، از جمله ساعت هوشمند Amazfit GTR4 که ادعا می‌کند قابلیت‌های مدل هوش مصنوعی ChatGPT را در خود جای داده است. برنامه Snapchat’s My AI و برنامه Slack ChatGPT هر دو نمونه‌های بارز استفاده از ChatGPT API هستند، اما موارد بسیار بیشتری نیز وجود دارد.

بنابراین اگر از برنامه‌ای استفاده می‌کنید که دارای ویژگی‌های ChatGPT است، به احتمال زیاد از ChatGPT API استفاده می‌کند. نکته‌ای که باید در اینجا ذکر شود این است که ChatGPT API به جای GPT-3.5 از GPT-4 استفاده می‌کند، بنابراین برنامه‌های استفاده‌کننده از ChatGPT API می‌توانند قدرتمندتر بوده و عملکرد بیشتری نسبت به نسخه رایگان ChatGPT داشته باشند.

یک نکته آخر: ChatGPT API با افزونه‌های ChatGPT متفاوت است. API ابزارهای ChatGPT را به سایر سایت‌ها می‌آورد، در حالی که افزونه‌های ChatGPT سایر سایت‌ها را می‌گیرند و عملکرد آن‌ها را به ChatGPT اضافه می‌کنند.

یک مثال افزونه ChatGPT Expedia است که به شما امکان می‌دهد از ChatGPT بخواهید برای شما تعطیلاتی برنامه‌ریزی کند و ChatGPT برای کمک به شما در کارهایی مانند رزرو پرواز و هتل از Expedia استفاده می‌کند.

OpenAI اعتراف کرده است که ممکن است نگرانی‌های امنیتی در مورد این افزونه‌ها وجود داشته باشد، اما آن‌ها اقدامات احتیاطی و اطلاعات تراکنش را اجرا می‌کنند. به عنوان مثال، خریدها از افزونه جدا خواهند شد. مراقب افزونه‌های جدیدی باشید که به سایت‌های مورد علاقه‌تان می‌آیند.

اگر می‌خواهید به افزونه‌های ChatGPT دسترسی داشته باشید، نحوه استفاده از افزونه‌های وب ChatGPT را بررسی کنید. این افزونه‌ها هنوز برای همه افراد به طور گسترده در دسترس نیستند، بنابراین اگر علاقه دارید، در لیست انتظار ثبت نام کنید.

اگر می‌خواهید در عین حال ببینید که چگونه یک هوش مصنوعی مولد می‌تواند از افزونه‌ها استفاده کند، مایکروسافت بینگ افزونه‌هایی را با سایت‌هایی مانند OpenTable در تعدادی از ارتقاءهای جدید Bing Chat معرفی کرد. تنها چیزی که برای آزمایش این افزونه‌ها نیاز دارید یک حساب کاربری مایکروسافت است.

جایگزین‌های ChatGPT

krcTPLsfG2X7RAB7vmGVnm 970 80.jpg

(اعتبار تصویر: Shutterstock/Rokas Tenys)

چندین جایگزین برای ChatGPT وجود دارد، اما بزرگترین رقیب آن باید Google Bard باشد. Bard شبیه ChatGPT است به این صورت که یک چت بات است که می تواند به سوالات پیچیده پاسخ دهد، محتوایی مانند شعر و متن ایمیل تولید کند و به شما در برنامه ریزی یک مهمانی یا تعطیلات کمک کند. و با یک به‌روزرسانی اخیر، Bard حتی می‌تواند کد را به بیش از 20 زبان برنامه‌نویسی از C++ تا Python بنویسد و اشکال‌زدایی کند.

با این حال، Bard در حال حاضر یک ابزار مستقل است که از Google Search جداست، اگرچه ممکن است در آینده ادغام شود. این ابزار قبلاً در سایر برنامه‌های Google مانند Google Sheets ادغام شده است که صرفه‌جویی قابل توجهی در زمان است.

گزارش شده است که گوگل همچنین به شدت در Anthropic، رقیب OpenAI سرمایه‌گذاری کرده است. گفته می‌شود گوگل 400 میلیون دلار در Anthropic سرمایه‌گذاری کرده است. Anthropic رقیب GPT-4 خود را به نام Claude 2 در ژوئیه 2023 معرفی کرد.

و اکنون Google’s Search Generative Experience یا SGE وجود دارد. این یک نسخه از Google Search است که یک چت بات هوش مصنوعی مولد را در بالای صفحه نتایج جستجوی Google ادغام می کند و جایگزین لیست سنتی پیوندهای آبی با یک پاسخ تولید شده توسط هوش مصنوعی می شود. اگر می‌خواهید برای دسترسی به SGE ثبت‌نام کنید و آینده موتورهای جستجوی هوش مصنوعی را برای خودتان امتحان کنید، راهنمای ما در مورد نحوه ثبت‌نام در Google Search Labs را بررسی کنید.

اما پروژه بزرگ بعدی می تواند پروژه هوش مصنوعی گوگل به نام “Gemini” باشد. این هوش مصنوعی توسط Google DeepMind در حال توسعه است و مدیرعامل DeepMind انتظار دارد که یک مدل هوش مصنوعی چندوجهی باشد که مستقیماً با GPT-4 رقابت می کند. «Gemini از ابتدا برای چندوجهی بودن، راندمان بالا در ادغام ابزارها و API و ساخته شده برای فعال کردن نوآوری های آینده مانند حافظه و برنامه ریزی ایجاد شد. در حالی که هنوز در مراحل اولیه است، ما قبلاً شاهد قابلیت‌های چندوجهی چشمگیر هستیم که در مدل‌های قبلی دیده نمی‌شود.»

kuCKUCbFqHvGshDjoz54d7 970 80.png

(اعتبار تصویر: You.com)

جدا از آنچه گوگل روی آن کار می کند، چت ربات هوش مصنوعی You.com نیز وجود داردکه یک موتور جستجوی ترکیبی با قابلیت چت بات است. این به عنوان یک موتور جستجو بد نیست، اما فاقد قابلیت های ChatGPT در تولید محتوا یا کدنویسی است. و اما برای کسانی که در چین هستند، علی بابا رقیب ChatGPT خود به نام Tongyi Qianwen را نیز رونمایی کرده است و چت بات بایدو نیزErnie نام دارد.

در سمت جدیدتر، Stability AI – شرکت پشت مولد تصویر AI Stable Diffusion – رقیب متن باز ChatGPT خود را به نام StableLM راه اندازی کرده است. این ابزار آموزش ندیده است، اما پتانسیل آن چیزی است که باید به آن توجه کرد. برای چیزی در سمت خیال انگیز، CatGPT وجود دارد، که ChatGPT است اما با چت بات که به عنوان یک گربه پاسخ می دهد.

و اگر هیچ یک از اینها برای شما جذاب نیست، همیشه می توانید منتظر بمانید و ببینید که ایلان ماسک چه می کند. مدیرعامل توییتر و تسلا شایعه شده است که از طریق شرکتی به نام X.AI که در 9 مارس 2023 تأسیس کرده است، روی چت بات AI خود کار می کند.

اما جالب ترین جایگزین ChatGPT ممکن است Auto-GPT باشد، که نسخه ای از ChatGPT است که از یک محیط Python برای خودکارسازی بسیاری از اعلان های پیگیری مورد نیاز برای دریافت بهترین پاسخ از ChatGPT استفاده می کند. این کار نیاز به کمی تخصص دارد، اما راندمان آن ارزشش را دارد.

Meta را نیز زیر نظر داشته باشید. این شرکت برنامه ریزی می کند تا AI را به میلیاردها نفر در فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ بر اساس فراخوانی درآمد اخیر بیاورد، و هوش مصنوعی مولد تقریبا مطمئنا راه خود را به برخی از برنامه های این شرکت پیدا می کند. آنها همچنین Llama 2 را در همکاری با مایکروسافت منتشر کردند و یک LLM قدرتمند را به صورت رایگان در دسترس قرار دادند. Llama 2 برای ایجاد چت بات های AI متا استفاده شد که همه آنها توسط افراد مشهور به تصویر کشیده شده اند و به شما در انجام کارهای خاصی کمک می کنند تا هر چیز و همه چیز.

و آمازون که نمی خواست از آن جا بماند، بالاخره اولین قدم بزرگ خود را به هوش مصنوعی مولد رو به مصرف کننده اعلام کرد. در رویداد سپتامبر 2023 خود، آمازون نسخه جدیدی از الکسا را ​​اعلام کرد که با هوش مصنوعی مولد کار می کند. این نسخه جدیدتر باید محاوره ای تر باشد و می تواند برای به خاطر سپردن چیزهایی در مورد شما مانند تیم های ورزشی مورد علاقه و موارد دیگر شخصی سازی شود.

حتی Tubi هم وارد بازی می شود. Tubi یک چت بات AI به نام Rabbit AI اضافه کرده است و به شما کمک می کند فیلمی را پیدا کنید که ایده ای از آنچه می خواهید تماشا کنید دارید اما عنوان خاصی را به ذهن ندارید.

اگر می خواهید از هوش مصنوعی مولد مبتنی بر متن صرف نظر کنید، ما شما را نیز تحت پوشش داریم. راهنمای ما برای بهترین مولدهای ویدیوی AI دارای پنج انتخاب عالی است که ما آزمایش کرده ایم تا شما بدانید که در صورت تمایل به ایجاد ویدیو با استفاده از فناوری AI، بهترین گزینه برای شما چیست. یک عرضه ای که ممکن است به زودی قطع شود؟ باند فرودگاه. هوش مصنوعی Gen 1 آن می تواند از هوش مصنوعی برای ویرایش کلیپ های ویدیویی موجود استفاده کند، اما Runway Gen 2 به شما امکان می دهد ویدیوهای AI جدیدی را فقط با یک دستورالعمل متنی ایجاد کنید. ما حتی Runway Gen 2 را با بهترین مولدهای ویدیوی مصنوعی AI روبرو کردیم – اینها مولدهای ویدیوی AI هستند که کلیپ های ویدیویی را بدون نیاز به محتوای ویدیوی موجود ایجاد می کنند. تصاویر را به ویدیوها ترجیح می دهید؟ Midjourney، یک مولد تصویر AI محبوب را بررسی کنید.

و استفاده از دستورالعمل های متنی برای ایجاد محتوای چندرسانه ای جدید تنها به ویدیو و تصویر محدود نمی شود. Meta یک ابزار AI تبدیل متن به صدا به نام MusicGen دارد، یک ابزار منبع باز که دستورالعمل های متنی و ملودی ها را به کلیپ های موسیقی جدید 12 ثانیه ای تبدیل می کند. شرکت HeyGen AI لس آنجلس همچنین ابزار صوتی AI خود به نام Video Translate را ایجاد کرده است. این ابزار از ویدیویی از شما در حال صحبت کردن به زبان انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، چینی، آلمانی، ایتالیایی، پرتغالی، هلندی، هندی یا ژاپنی استفاده می کند و آن را به یکی از همان هفت زبان ترجمه می کند.

تنها شرکتی که ممکن است از شتاب طلا AI دور بماند اپل است. شایعاتی وجود دارد که اپل ممکن است تا سال 2024 یک بازنگری مبتنی بر هوش مصنوعی مولد از سیری داشته باشد، اما انتظار ویژگی های مشابه ChatGPT از سیری را در هر زمان به زودی نداشته باشید. در عوض، انتظار داشته باشید که اپل از یادگیری ماشینی در پس زمینه برای بهبود محصولات خود استفاده کند.

بینگ با چتGPT چیست؟

bing chatbox scn

علاوه بر جایگزین‌های ChatGPT فوق، «بینگ جدید» یا Bing with ChatGPT نیز وجود دارد. Bing with ChatGPT در 7 فوریه 2023 در یک رویداد مایکروسافت معرفی شد و بیشتر از رقیب ChatGPT به یک موتور جستجوی مبتنی بر GPT نزدیک است. این موتور توسط همان مدل GPT که ChatGPT از آن استفاده می‌کند، پشتیبانی می شود، اگرچه از GPT-4 به جای GPT-3.5 استفاده می کند. و مایکروسافت به نظر می رسد که تماماً به Bing Chat و سایر پروژه‌های هوش مصنوعی خود اختصاص داده است، زیرا دستیار هوش مصنوعی قدیمی خود Cortana را به طور رسمی حذف کرده است.

ما در ابتدا از پتانسیل آن تحت تأثیر قرار گرفتیم، با این حال، با گذراندن زمان بیشتر با چت بات مایکروسافت، مشکلاتی آشکار شد. گاهی اوقات حتی تعجب می کنیم که چگونه می تواند ChatGPT پروژه بزرگ بعدی باشد اگر در صورت درخواست های فراتر از حد معمول از کار بیفتد. اغلب اوقات موارد اساسی را با نرخ شگفت انگیزی اشتباه می گیرد – اگرچه این اتفاق در هوش مصنوعی چت بات بیش از آنچه فکر می کنید رخ می دهد.

در ابتدا، ما از پتانسیل ChatGPT تحت تأثیر قرار گرفتیم. با این حال، با گذراندن زمان بیشتر با چت بات مایکروسافت، مسائل مختلفی نمایان شد. گاهی اوقات حتی تعجب می کنیم که چگونه می تواند ChatGPT چیز بزرگ بعدی باشد اگر در صورت درخواست های فراتر از حد معمول از کار بیفتد. اغلب اوقات موارد اساسی را با نرخ شگفت انگیزی اشتباه می گیرد – اگرچه این اتفاق در هوش مصنوعی چت بات بیش از آنچه فکر می کنید رخ می دهد.

با وجود این، به نظر می رسد که بینگ جدید یک استراتژی برنده برای مایکروسافت است. این شرکت می‌گوید که از زمان رونمایی از بینگ جدید در فوریه، کمتر از یک ماه طول کشید تا تعداد کاربران فعال روزانه بینگ به بیش از 100 میلیون نفر برسد. جالب خواهد بود که ببینیم آیا این تعداد کاربر فعال با افزایش نتایج جستجوی ChatGPT در بینگ افزایش می یابد. این موفقیت باعث شده است که سامسونگ به این فکر کند که آیا باید از گوگل در گوشی های گلکسی خود استفاده کند یا خیر.

بینگ مبتنی بر GPT در ابتدا فقط از طریق لیست انتظار در دسترس بود، اما از آن زمان به بعد برای همه باز شده است. خوب، همه با یک حساب کاربری مایکروسافت. و شما دیگر به مرورگر Edge مایکروسافت محدود نیستید! Bing Chat اکنون در Google Chrome در دسترس است و برخی از کاربران حتی در Safari نیز به آن دسترسی پیدا می کنند.

علاوه بر مرورگرهای وب، Bing اکنون در بسیاری از برنامه‌ها موجود است – و من منظورم بسیاری از برنامه‌ها است. از 22 فوریه، چت بات جدید بینگ مایکروسافت در برنامه‌های iOS و Android Bing، Edge و Skype در دسترس است. مایکروسافت همچنین Bing with ChatGPT را به صفحه کلید SwiftKey خود در Android و SwiftKey برای iPhone اضافه کرد و یک ویجت Bing Chat جدید برای Android و iOS ایجاد کرد. حتی آن را به نوار وظیفه ویندوز 11 اضافه کرد – اگر می‌خواهید Bing Chat را از ویندوز حذف کنید، راهنمای ما را برای فعال کردن (یا غیرفعال کردن) ChatGPT در نوار وظیفه ویندوز 11 بررسی کنید.

مایکروسافت علاوه بر اینکه Bing را در بیشترین مکان‌های ممکن در دسترس قرار می‌دهد، با ارتقاها، Bing with ChatGPT را نیز تقویت کرده است. مایکروسافت افزونه‌هایی را به Bing Chat معرفی کرده است که به شما امکان می‌دهد رزرو شام را مستقیماً از چت بات انجام دهید. همچنین می‌توانید با درخواست از چت بات، یک برنامه تلویزیونی یا فیلم را در یک سرویس استریم باز کنید، که می‌تواند برای کاربران موبایل بسیار مفید باشد. جدا از این تغییرات، ارتقاء رابط کاربری، اضافه شدن تاریخچه چت و موارد دیگر نیز وجود دارد. این ویژگی‌ها در حال حاضر در حال عرضه هستند، بنابراین اگر هنوز به آنها دسترسی ندارید، وحشت نکنید.

حتماً راهنمای ما را در مورد نه استفاده عملی از Bing with ChatGPT بررسی کنید. این یک ابزار عالی برای استفاده از چت بات برای کارهایی است که واقعاً در آن خوب است. ما همچنین راهنمایی در مورد نحوه ذخیره یا صادر کردن پاسخ‌های Bing Chat خود داریم و در سمت سبک‌تر، راهنمای ما را در مورد بازی‌هایی که می‌توانید با استفاده از Bing در حال حاضر انجام دهید، بررسی کنید.

و اگر می‌خواهید ارتقاء هوش مصنوعی مولد در تجربه ویندوز 11 خود داشته باشید، Windows 11 Copilot هوش مصنوعی مولد را می‌گیرد و آن را در سیستم عامل محبوب قرار می‌دهد. دستیار هوش مصنوعی از 26 سپتامبر در دسترس است و در حالی که در ابتدا از پتانسیل آن متقاعد نشدیم، دیدن آن از نزدیک و شخصی ما را متقاعد کرده است که Copilot یک ترفند هوش مصنوعی دیگر نیست.

Apple GPT چیست؟

uzHdukfoiXFgsUrwH3NFCD 970 80.jpg

(اعتبار تصویر: Scott Barbour/Getty Images)

Apple GPT یک چت بات هوش مصنوعی مولد است، درست مانند ChatGPT. با این حال، بر خلاف ChatGPT، از LLM GPT-4 استفاده نمی کند. در عوض، روی چارچوبی به نام “Ajax” ساخته شده است که مبتنی بر چارچوب یادگیری ماشین Jax گوگل است و روی سرورهای Google Cloud اجرا می شود. GPT در Apple GPT صرفاً اشاره ای به سلطه فعلی بازار ChatGPT و شباهت های بین دو چت بات هوش مصنوعی مولد است. آنها به هیچ وجه با هم وابسته نیستند.

از نظر کاری که می تواند انجام دهد، ویژگی ها بسیار شبیه به ویژگی های اولیه ChatGPT هستند. Apple GPT می تواند متون را خلاصه کند و بر اساس داده های موجود به سوالات پاسخ دهد. کارمندان اپل عمدتاً از آن برای کمک به تست نمونه اولیه استفاده می کنند.

موضوع این است که – ممکن است هرگز از Apple GPT استفاده نکنید. در حال حاضر، این ابزار فقط برای کارمندان اپل است و آنها برای استفاده از آن نیاز به مجوز ویژه دارند. آنها حتی نمی توانند از خروجی های Apple GPT در محصولات مصرف کننده استفاده کنند. اما شایعات حاکی از آن است که اپل در سال 2024 اعلامیه بزرگی در مورد هوش مصنوعی خواهد داشت، بنابراین Apple GPT در نهایت می تواند در آن اعلامیه بزرگتر درگیر شود.

چرا ظرفیت ChatGPT محدود است؟

ChatGPT محدودیت هایی در مورد میزان پردازش همزمان دارد، بنابراین تعداد کاربرانی که می توانند در هر زمان به آن دسترسی داشته باشند را محدود می کند.

این شایع ترین دلیل عدم کارکرد آن است – اگر ChatGPT در ظرفیت باشد، به شما اجازه ورود نمی دهد. یکی از امتیازات بزرگ فروش ChatGPT Plus که قبلاً ذکر شد، دسترسی اولویت دار برای اطمینان از عدم مواجهه با این مشکل است، اگرچه کاربران ChatGPT Plus همچنان گزارش داده اند که پیام خطایی دریافت می کنند که ChatGPT در ظرفیت است.

با این حال، اگر مایکروسافت در ساخت تراشه هوش مصنوعی خود موفق باشد، ChatGPT می تواند پهنای باند بیشتری دریافت کند. مایکروسافت مدت‌هاست که روی تراشه هوش مصنوعی خود کار می‌کند و امیدوار است که تا سال 2024 بتواند تولید انبوه آن را انجام دهد. در صورت موفقیت، این تراشه‌ها می‌توانند ابررایانه‌های Azure را که ChatGPT را تامین می‌کنند، تامین کنند و تا حد زیادی تنگناهای پهنای باند را کاهش دهند.

علاوه بر این مانع، ChatGPT نیز مانند هر سایت یا برنامه دیگری همچنان می تواند از خطاهای فنی رنج ببرد. ممکن است خطاهای سروری داشته باشد که مانع از کارکرد آن شود، یا اگر اتصال اینترنتی ضعیفی دارید، ممکن است در استفاده موفق از آن با مشکل مواجه شوید.

آیا ChatGPT ایمن است؟

qM8BqXkaJCqx2LVi3s6SfE 970 80.jpg

(اعتبار تصویر: NurPhoto/Getty)

این یک سوال پیچیده است. از یک نظر، بله، ChatGPT ایمن است. اگر به حساب OpenAI خود وارد شوید و از آن استفاده کنید، چیزی مخرب روی دستگاه شما نصب نمی کند.

با این حال، باز هم باید نگران این باشید که OpenAI دچار نقض داده شود و اطلاعات شخصی شما را در معرض دید قرار دهد، که این خطر در مورد هر حساب آنلاین وجود دارد. ما قبلاً دیده ایم که این اتفاق برای تعداد کمی از کاربران ChatGPT Plus رخ داده است که تحت تأثیر باگی قرار گرفته اند که “نام و نام خانوادگی کاربر، آدرس ایمیل، آدرس پرداخت، چهار رقم آخر (فقط) شماره کارت اعتباری و تاریخ انقضای کارت اعتباری” را در معرض دید قرار داده است. در حالی که تنها درصد کمی از کاربران تحت تأثیر قرار گرفتند، این نشان می دهد که OpenAI همچنان از همان خطرات امنیتی مانند هر وب سایت دیگری رنج می برد.

اخیراً نقض امنیتی نیز رخ داده است که در آن بیش از 100000 حساب ChatGPT به دلیل بدافزار به خطر افتاده اند. این اعتبارات حساب، متعاقباً در دارک وب برای فروش به مهاجمان مخرب قرار گرفت. خود سایت ChatGPT دلیل این نقض نبود، اما همچنان باید هنگام استفاده از آن مراقب باشید.

همچنین متوجه شده‌ایم که ChatGPT ممکن است با نحوه ثبت سابقه چت شما، اطلاعات شخصی شما را فاش کند. راهنمای ما در مورد نحوه غیرفعال کردن سابقه چت و آموزش در ChatGPT را بررسی کنید تا بتوانید تاریخچه گفتگوی ChatGPT را محدود کنید.

در مورد اشکالات، OpenAI برنامه Bug Bounty خود را معرفی کرده است که کاربران و هکرهای اخلاقی را به چالش می کشد تا هر مشکلی را که پیدا می کنند گزارش کنند، با برخی پاداش های بالقوه بزرگ مالی، تا 20000 دلار. و این کار امیدوارانه باعث می شود که ChatGPT ایمن تر از همیشه شود.

علاوه بر نگرانی های مربوط به امنیت حساب کاربری، صرف نظر از نوع حساب کاربری خود، باید در مورد داده‌هایی که در ChatGPT قرار می‌دهید، آگاه باشید. طبق مقاله ChatGPT FAQs OpenAI، ChatGPT مکالمات شما را ذخیره می‌کند و آنها توسط OpenAI برای اهداف آموزشی بررسی می‌شوند. به تازگی، یک اشکال باعث شد که این سابقه مکالمات برای سایر کاربران قابل مشاهده باشد و ChatGPT را مجبور کرد این ویژگی را برای مدت کوتاهی غیرفعال کند. سامسونگ همچنین متوجه شد که ChatGPT داده‌های شما را به سختی ذخیره می‌کند، زیرا به طور تصادفی اسرار خود را چندین بار به ChatGPT فاش کرده است، از جمله استفاده از ChatGPT برای بهینه سازی تست‌های تراشه‌های خود.

اگر می‌خواهید داده‌های خود را حذف کنید، باید کل حساب خود را حذف کنید، که غیرقابل برگشت است. برای انجام این کار، به این صفحه راهنمای OpenAI بروید و دستورالعمل‌ها را دنبال کنید.

علاوه بر این، هوش مصنوعی نگرانی‌های اخلاقی و اخلاقی عمیقی را ایجاد می‌کند، به ویژه از آنجایی که مدل‌های هوش مصنوعی فاقد توانایی درک و عمل بر اساس اصول اخلاقی هستند. به عنوان مثال، Bleeping Computer گزارش می دهد که ChatGPT می تواند ناآگاهانه در پاسخ هایش توهین آمیز باشد، اطلاعات نادرست ایجاد کند، ایمیل های فیشینگ بنویسد، جنسیت گرا، نژادپرست باشد، و غیره. این امر به این دلیل است که مدل های هوش مصنوعی اطلاعات را از اینترنت و سایر منابع می گیرند تا پایگاه دانش خود را تشکیل دهند. این بدان معناست که آنها می توانند به طور بالقوه مواد مضر را جذب کنند، حتی اگر آنها ندانند که مضر هستند. بنابراین، هنگام استفاده از سرویس‌های هوش مصنوعی، مهم است که از این خطرات آگاه باشید.

در نهایت، نگرانی‌های ایمنی سلامت روان در مورد استفاده از هوش مصنوعی وجود دارد که گاهی اوقات می‌تواند خارج از کنترل شود. برخی از کارشناسان هوش مصنوعی هشدارهای سلامت روان هوش مصنوعی را برای چت‌بات‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT پیشنهاد داده‌اند.

توجه داشته باشید که DAN نام مستعار نسخه دستکاری شده چت‌بات است که برخی آن را دوقلوی شیطانی ChatGPT می‌دانند. DAN که توسط OpenAI تأیید نشده است، اساساً ChatGPT است که غیرقانونی طوری دستکاری شده است که از شرایط خدمات آن عبور کند تا به سوالات غیراخلاقی، خشونت آمیز یا توهین آمیز پاسخ دهد. OpenAI دائماً در تلاش است تا از دسترسی به DAN جلوگیری کند و اگر از آن استفاده کنید، این کار را با ریسک خودتان انجام می دهید. حتی بدون استفاده از DAN، ChatGPT می تواند برای ایجاد بدافزار استفاده شود. در واقع، اگر یک مک دارید، یک ابزار هک دارک وب جدید ایجاد شده توسط ChatGPT وجود دارد که می تواند به بازیگران بد دسترسی کامل به مک شما بدهد. خبر خوب این است که این ابزار بسیار گران است، بنابراین بعید است مک شخصی شما هدف قرار گیرد. اما همچنان نشان می دهد که ChatGPT زمانی که گارد ریل ها برداشته می شوند، چقدر خطرناک می تواند باشد.

علاوه بر این، اکنون یک نسخه کلون شده ناامن دیگر از ChatGPT به نام WormGPT وجود دارد. این چت‌بات هوش مصنوعی “هیچ مرز اخلاقی” ندارد و به طور خاص برای اهداف مجرمانه طراحی شده است.

در حالی که ChatGPT در این مورد خاص استفاده نشد، یک آدم ربایی جعلی اخیر که در آن هوش مصنوعی صدای یک دختر را برای اخاذی از مادرش جعل کرد، خطرات هوش مصنوعی فراتر از این چت‌بات‌ها را برجسته کرد. بنابراین، در حالی که ChatGPT به هیچ وجه محتوای مخرب نیست، ادعای امنیت هوش مصنوعی به طور کلی ممکن است اغراق آمیز باشد.

چگونه گفتگوهای ChatGPT خود را خصوصی نگه دارید

به طور پیش فرض، تمام گفتگوهای شما با ChatGPT به OpenAI می رود تا به آموزش هوش مصنوعی و بهبود مدل کمک کند. اگر حریم خصوصی بیشتری می خواهید، اکنون می توانید معادل حالت ناشناس موتور جستجو را فعال کنید تا از به اشتراک گذاشتن رازهایتان توسط ChatGPT جلوگیری کنید. این یک فرآیند ساده است و در حالی که گفتگوهای شما همچنان به مدت 30 روز در ChatGPT ذخیره می شوند، پس از آن به جای استفاده برای آموزش هوش مصنوعی، حذف خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *