نقد و بررسی دوربین

Canon EOS R7 و EOS R10 نسخه های بدون آینه مقرون به صرفه دوربین های DSLR کلاسیکشان هستند

Canon EOS R7 و EOS R10 نسخه های بدون آینه مقرون به صرفه دوربین های DSLR کلاسیکشان هستند

Canon EOS R7 و EOS R10 بالاخره پس از هفته‌ها افشاگری و شایعات وارد بازار شدند و این دو دوربین بدون آینه، گزینه های مقرون به صرفه‌ای هستند که عکاسان آماتور منتظر آن بوده‌اند.

برخلاف بقیه سری های EOS R کانن، EOS R7 و EOS R10 دارای سنسورهای APS-C هستند که کوچکتر از سنسورهای فول فریم هستند. این بدان معناست که آنها تقریباً نصف نور دوربین هایی مانند Canon EOS R6 را جمع آوری می کنند. اما سنسورهای کوچک‌تر مزیت‌هایی مانند برچسب‌های قیمت پایین‌تر، فاکتورهای شکل کوچک‌تر و فاکتور برش را نیز به همراه دارند که اغلب برای عکاسی حیات وحش مفید است.

هر دو دوربین، به‌طور غیررسمی، جانشین‌های بدون آینه برخی از محبوب‌ترین دوربین‌های DSLR کانن هستند. دوربین رده بالاتر Canon EOS R7 که دارای سنسور 32.5 مگاپیکسلی APS-C است، بین Canon EOS 7D Mark II و Canon EOS 90D میان رده قرار دارد. کانن می گوید EOS R7 پرچمدار جدید مدل APS-C آن است و برای تیراندازان ورزشی و حیات وحش طراحی شده است.

اما این Canon EOS R10 است که توجه عکاسان مبتدی یا آماتوری را که قبلاً از سیستم EOS R قیمت گذاری شده بودند را به خود جلب می کند. اندازه و مشخصات EOS R10، که شامل یک سنسور 24.2 مگاپیکسلی APS-C است، به این معنی است که این دوربین بیشتر جانشین Canon EOS 80D یا Canon EOS Rebel SL3 / EOS 250D (به نام EOS 200D Mark II در استرالیا) از سال 2019 است. به این معنی است که هدف آن هر کسی است که به دنبال عکسبرداری از خانواده و یا سفر با گوشی هوشمند است.

nReigrAZiLimW5AhHwkhi8 970 80.jpg

یکی از بزرگ‌ترین ارتقاها در EOS R7 و EOS R10، در مقایسه با دوربین‌های DSLR قدیمی Canon، قدرت فوکوس خودکار آنهاست. هر دو دوربین دارای Dual Pixel CMOS AF II هستند، همان سیستم فوکوس خودکار که در دوربین‌های گران‌تری مانند Canon EOS R5 و EOS R6 دیده می‌شود. این کار مزایایی مانند پوشش AF در کل فریم و هوشمندهای ردیابی سوژه را به همراه دارد که به دوربین ها اجازه می دهد انسان ها، حیوانات (سگ ها، گربه ها، پرندگان) و وسایل نقلیه را ردیابی کنند. برای افراد و حیوانات، این سیستم چهره ها و چشم ها را ردیابی می کند و حتی می تواند سرها را در زمانی که هیچ یک از آنها در کادر قابل مشاهده نباشد پیدا کند.

این دو دوربین همچنین سرعت عکاسی پیاپی بسیار سریع 15 فریم در ثانیه (هنگام استفاده از شاتر مکانیکی) را ارائه می دهند که باز هم برای گرفتن سوژه های متحرک مفید است. به شاتر الکترونیکی بروید و EOS R7 سرعت عکسبرداری پشت سر هم با سرعت 30 فریم در ثانیه کمی بالاتر از EOS R10 که حداکثر سرعت 23 فریم در ثانیه را دارد ارائه می دهد.

نرخ ضربه شما تحت تأثیر شرایط و لنزهایی است که استفاده می کنید، و بافرهای دوربین ها یک گلوگاه کوچک هستند. با حداکثر سرعت 15 فریم در ثانیه (با شاتر مکانیکی)، Canon EOS R7 می‌تواند تصاویر خام را برای کمی بیش از سه ثانیه در یک فورک ثبت کند، در حالی که EOS R10 به کمتر از دو ثانیه محدود شده است. با این حال، هر دو دوربین می توانند برای مدت طولانی تری در هنگام عکاسی JPEG به کار خود ادامه دهند و این سرعت های امیدوارکننده ای هستند – به خصوص برای EOS R10 سطح پایه.

SV2Qc8hjWtjor9n5KHdrWC 970 80.jpg 1

EOS R7 دارای چندین ویژگی است که در EOS R10 فاقد آن است. اینها شامل تثبیت کننده تصویر درون بدنه (IBIS)، ضد آب و هوا (در حد EOS 90D)، دو اسلات کارت UHS-II (R10 فقط یک اسلات دارد) و سنسور 32.5 مگاپیکسلی با وضوح بالاتر، که اگر دوست دارید هنگام ویرایش عکس های خود را زیاد برش دهید، مفید است. EOS R7 همچنین یک ابزار ویدیویی قوی‌تر است، که توانایی فیلم‌برداری بدون کراپ 4K/60P (این مورد در R10 برش داده شده است) و یک جک هدفون در کنار ورودی میکروفون آن را ارائه می‌دهد.

طبیعتاً این تفاوت ها در برچسب قیمت دوربین ها منعکس می شود. می‌توانید Canon EOS R7 را با قیمت 1499 دلار / 1349 پوند / 2349 دلار استرالیا (فقط بدنه) یا 1899 دلار / 1699 پوند / 2899 دلار استرالیا با RF-S 18-150 میلی‌متری f/3.5- پیش‌خرید کنید. لنز کیت 6.3 IS STM که در کنار دوربین ها اعلام شده است. این برچسب قیمت آن را به یک جایگزین قوی بالقوه برای Fujifilm X-T4 با قیمت مشابه تبدیل می کند.

در همین حال، Canon EOS R10 برای پیش‌سفارش با قیمت 979 دلار / 899 پوند / 1499 دلار استرالیا (فقط بدنه) یا 1379 دلار / 1249 پوند / 2049 دلار استرالیا با لنز کیت RF-S 18-150 میلی‌متری در دسترس است و در ماه جولای ارسال می‌شود. . برای ولاگرها یا کسانی که به سادگی یک لنز کیت کوچکتر و عریض تر می خواهند، EOS R10 در کیت با لنز جدید کیت RF-S 18-45mm f4.5-6.3 IS STM نیز موجود است که قیمت آن 1099 دلار / 999 پوند / AU است. 1649 دلار

آیا ورود این دو به بازار به معنای پایان دوره دوربین DSLR های Canon است؟

SqJsiTDPcMXqmS9ZUU2F39 970 80.jpg

Canon EOS R7 و EOS R10 دوربین‌های کاملاً جدیدی نیستند، غول دوربین در عوض سنسورها، طراحی بدنه و ویژگی‌هایی را که در مدل‌های قبلی دیده می‌شد ترکیب می‌کند تا گزینه‌های مقرون به صرفه بسیار مورد نیاز را برای سری EOS R خود ایجاد کند.

کانن می‌گوید: «سنسورهای جدید برخی از اجزای خود را با حسگرهای موجود به اشتراک می‌گذارند، اما با میکرولنزها و مدارهای جدید دوباره طراحی شده‌اند». این بدان معناست که EOS R7 احتمالاً مبتنی بر سنسور 32.5 مگاپیکسلی است که در Canon EOS 90D و EOS M6 Mark II دیده‌ایم، در حالی که سنسور 24.2 مگاپیکسلی EOS R10 شبیه به سنسور Canon EOS 80D و EOS M3 خواهد بود. .

این یک روش معمول برای Canon است و هر دو دوربین جدید آن به وضوح از پردازنده جدید Digic X بهره می‌برند، که این پیشرفت‌ها را در فوکوس خودکار و سرعت عکس‌برداری متوالی باز می‌کند. اما آنچه در مورد آنها جالب است، به غیر از این واقعیت که آنها اولین دوربین های مجهز به RF با سنسورهای APS-C هستند، این است که آنها جانشینان معنوی برخی از دوربین های DSLR کلاسیک کانن هستند.

دوربین‌های DSLR در سطح سرگرمی کانن معمولاً هر سه سال یک‌بار به‌روزرسانی می‌شوند و آخرین مدل‌های جدید آن – Canon EOS 90D و Rebel SL3 / EOS 250D – در سال 2019 وارد شدند. با توجه به مشخصات و قیمت EOS R7 و EOS R10، به نظر می‌رسد. مانند آن دوربین‌های جدید، مشعل دوربین‌های DSLR قدیمی‌تر کانن را به عصر جدید فقط بدون آینه می‌برد.

با این حال، کاری که آنها لزوما انجام نخواهند داد، پایان سری EOS M کانن است. این سیستم قدیمی بدون آینه که به جای پایه RF جدیدتر کانن بر پایه پایه EF-M قرار دارد، علیرغم عدم توسعه در چند سال گذشته، به طور رسمی متوقف نشده است. و در حالی که Canon EOS R7 و EOS M10 مخاطبان مشابهی را هدف قرار می دهند، سری EOS M احتمالا (در حال حاضر) به عنوان گزینه های کوچکتر و حتی مقرون به صرفه تر برای مبتدیان باقی خواهد ماند.

با این حال، یک چیز قطعی است – این دو دوربین بدون آینه جدید نشان می‌دهند که تمرکز Canon بسیار روی سیستم EOS R خود است، به همین دلیل است که اکنون در نهایت برای افراد غیرحرفه‌ای باز شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *