در جدیدترین آمار ارائه شده توسط CIPA، نهاد تجاری فعال در حوزه دوربین، شاهد افزایش چشمگیر فروش دوربین در بازه زمانی ژانویه تا مه سال 2024 نسبت به دوره مشابه در سال‌های 2022 و 2023 هستیم.

این آمار نشان می‌دهد که 2.3 میلیون دوربین با لنز قابل تعویض در این بازه زمانی به فروش رسیده است که رشدی 9.8 درصدی نسبت به سال 2023 و 11.9 درصدی نسبت به سال 2022 را نشان می‌دهد.

در همین حال، فروش دوربین‌های دارای لنز داخلی 7 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و 4.2 درصد کمتر از سال 2022 بوده است.

ارزش فروش دوربین‌های بدون آینه (ILC) با رشدی 28.6 درصدی نسبت به سال گذشته به 251.8 میلیارد ین (1.6 میلیارد دلار) رسیده است. بخش قابل توجهی از این رشد به دلیل ضعف ین و افزایش ارزش دریافتی از فروش‌های خارجی است.

به طور مشابه، ارزش فروش دوربین‌های تک لنزی 34.7 درصد افزایش یافته و به 37.6 میلیارد ین (233 میلیون دلار) رسیده است. این امر نشان می‌دهد که بخشی از رشد در بازار کامپکت ناشی از دوربین‌های با ارزش بالا مانند فوجی فیلم X100 VI است.

جای تعجب نیست که روند جایگزینی دوربین‌های DSLR با بدون آینه همچنان ادامه دارد. به طوری که دوربین‌های بدون آینه 83.7 درصد از حجم و 92.9 درصد از ارزش فروش ILC را به خود اختصاص داده‌اند. این در حالی است که سهم این نوع دوربین‌ها در سال 2023، 78.4 درصد از نظر حجم و 90.7 درصد از نظر ارزش بود. با توجه به تمرکز اکثر تولیدکنندگان دوربین بر روی مدل‌های بدون آینه، به نظر می‌رسد این روند در آینده نیز ادامه یابد.

نیکون در نتایج سالانه خود که در ماه مه منتشر شد، پیش‌بینی خود از اندازه بازار ILC را برای سال مالی جاری از 6.1 میلیون دوربین به 6.2 میلیون دوربین افزایش داد. این رقم نشان‌دهنده رشدی 6.7 درصدی نسبت به سال 2023/24 است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *