راهنمای خرید

بهترین دوربین های عکاسی زیر 500 دلار

36cc76f6dc57f50bdbda82f92aff1b94

بهترین دوربین های زیر 15 میلیون تومان (500 دلار)

در این مطلب میانگین دلار 30000 تومان محاسبه شده است.

اگر به دنبال یک دوربین کامپکت با کیفیت بالا که بهتر از موبایلتان باشد، می گردید؛ در ادامه چند دوربین قیمت مناسب با کیفیت را به شما معرفی می کنیم. دوربین هایی که در ادامه مشاهده می کنید همگی سبک، قابل حمل و همین طور دارای چندین LCD selfie-friendly می باشند. به طور کلی شما دوربین های زیادی نمی توانید پیدا کنید که هم کیفیت مناسبی داشته باشند و هم قیمت مناسبی داشته باشند ولی برای افرادی که دنبال تجربه عکاسی هستند، دوربین های زیر مناسب است.

Canon EOS M200

Canon EOS M200 یک دوربین با کیفیت تصویر بالا است که اندازه کوچکی دارد و در جیب شما جا می شود. با این که لنز های EF-M که توسط Canon و Sigma ارائه داده شده اند، متنوع نیستند ولی این دوربین دارای کنترل و صفح نمایش حوبی است که جای لنز هارا پر کرده.

از دوربین هایی که قیمت آن ها زیر 500 دلار است، M200 دوربینی است که ارزش پولی را که بابتش می دهید را دارد. Canon EOS M200 دوربین بدون آینه ای است که از لنز های EF-M، Canon استفاده می کند. این دوربین دارای سنسور 24MP APS-C CMOS و سیستم فوکوس خودکار وهمچنین لنز های کوچک 15-45mm، است. M200 یک دوربین سبک و کوچک به همراه یک صفحه نمایش است. کار کردن با این دوربین بسیار آسان است و همین طور کاربر پسندانه. اما این دوربین به کار کسی که بنبال منظره یاب است، نمی خورد.

f84f4800d13741a98ddf9bc46e58355c

مزایا

  • رنگ های JPEG
  • سیستم بی نظیر AF پیکسل
  • اندازه کوچک و فوکوس کردن از طریق صفحه نمایش

معایب

  • نداشتن منظره یاب
  • داشتن لنز های محدود
  • 4K crop

وجود فوکوس خودکار در این دوربین باعث بهتر شدن عملکرد این دوربین شده است، تشخیص دقیق مدل و سرعت فوکوس دوربین قابلیت خوبی است اما کافی نیست. هر بار که باتری این دوربین فول شارژ می شود، به طور میانگین می توان 315 تا عکس گرفت. سنسور 24MP این دوربین هم در روشنایی و هم در نور کم به خوبی عمل می کند. JPEG های Canon دارای رنگ های خوبی است و می توان با استفاده از فایل های خام سایه های روشن زد.

EOS M200 قابلیت ضبط ویدئو 4K/24p با کیفیت خوب 1080/60 را دارد. دوربین EOS M50 گه از مدل همین دوربین است، نیز قابلیت ضبط ویدئو 4K را دارد پس ظبط ویدئو 4K با دوربین EOS M20 انتظار زیادی نیست. یکی دیگر از نکات مهم ضبط ویدئو توسط این دوربین قاب 1.6x آن است. کیفیت عکس و فوکوس خودکار EOS M200 و همچنین ضبط ویدئو آن عالی است. این دوربین برای آن دسته از کسانی که تازه می خواهند عکاسی را شروع کنند، بسیار مناسب است.

Canon EOS Rebel T7 (2000D)

Canon EOS Rebel T7 (2000D) از اولین DSLR ها است که هدف آن تحت تاثیر قرار دادن کاربران ILC و گوشی های هوشمند است. این دوربین کمی از T6 به روز تر است، سنسور 24MP  آن بهتر عمل می کند؛ اما اگر این را در نظر نگیریم، مشخصات داخلی و سخت افزاری این دوربین مانند T6 است. شما می توانید خیلی راحت با استفاده از WiFi و NFC عکس های خود را انتقال دهید.

مطلب پیشنهادی:  دوربین DSLR یا بدون آینه در سال 2024: کدام دوربین بهتر است و چرا؟

عکاس ها از ILC به خاطر کنترل هوشمند خودکاری که دارند استفاده می کنند ولی متاسفانه سری دوربین های Canon این ویژگی را ندارند. اگر به دنبال دوربینی هستید که دارای این ویژگی باشد باید به دنبال دوربین های گران تری باشید مانند SL2 ویا T7i. آن دسته از کسانی می خواهند یاد بگیرند و کنترل بر روی دوربین داشته باشند می توانند از تنظیمات دستی این دوربین به پارامتر های عکس برداری خیلی راحت دسترسی پیدا کنند. ولی افراد حرفه ای به دنبال دسترسی های بیشتری هستند که صفحه نمایش این دوربین شامل آن ها نمی شود.

a93dddc1fd67c3a6409fafb5801d7d50

مزایا

  • کیفیت تصویر عالی
  • کنترل راحت دوربین
  • انتقال راحت عکس و فیلم ها با استفاده از WiFi و NFC

معایب

  • قدیمی بودن دوربین
  • قدیمی بودن سیستم AF
  • نداشتن صفحه نمایش لمسی

T7 با این که قدیمی است ولی دارای 9 ویژگی در سیستم AF است. T7 خوب است ولی در نور کم سرعت آن کم می شود و همین طور سرعت فوکوس کردن آن در لحظه نیز کم می شود. برای استفاده از ویژگی های سیستم AF صفحه نمایش لمسی وجود ندارد و شما باید دکمه های روی دوربین را فشار دهید ولی برای فوکوس کردن میتوانید صفحه نمایش آن را لمس کنید. این قابلیت برای افرادی که همیشه با دوربین گوشی عکس گرفته اند می تواند گزینه مناسبی باشد. از دیگر ویژگی های T7 می توان به تعداد دفعات عکس برداری در هر بار که فول شارژ می شود، اشاره کرد؛ با هر بار شارژ کامل شدن این دوربین به طور میانگین شما می توانید 500 تا عکس بگیرید. به طور کلی دوربین های کانون به خوبی عکس برداری می کنند. به دلیل این که JPEG بیشتر رنگ های آبی و قرمز را پردازش می کند، تصاویر خیلی خوبی را ارئه می دهند. با وجود این که T7 از جدیدترین سنسور 24MP استفاده می کند، پردازنده Digic 4+ تنظیمات 12800 ISO را ارائه می دهد که با T6 نیز سازگار است؛ همین باعث می شود که T7 برای عکس برداری در نور کم مناسب نباشد.

رزولوشن ویدئو این دوربین 1080/30p است مانند T6 که کیفیت ویدئو خوبی دارد ولی باز هم به سیستم AF محدود می شود. شما می توانید از تمامی ویژگی های نوردهی برای ظبط ویدئو استفاده کنید. به طور کلی T7 باید دسترسی های لازم را برای افراد متوسط و تازه کار فراهم کنداگر به دنبال گزینه ای هستید که دارای منظره یاب و DSLR باشد و همینطور قیمت مناسبی داشته باشد، T7 گزینه مناسبی برای شما است. ولی رقبای T7 دوربین هایی با سیستم AF بهتر به شما ارائه میدهند.

Nikon D3500

Nikon D3500 از اولین DSLR ها است که دارای سنسور 24MP و سسیتم فوکوس خودکار است. شما می توانید با استفاده از بلوتوث عکس های با رزولوشن کم را به موبایل خود انتقال دهید. تفاوت اصلی D3500 و D3400 اندازه آن ها است. این دوربین برای افراد تازه کاری که می خواهند تجربه کسب کنند منلسب است.منظره یاب D3500 در قسمت کوچک آن قرار دارد و LCD 921K-dot آن لمسی نیست.

مطلب پیشنهادی:  بهترین لنز ها برای عکاسی محصول کدامند؟

36cc76f6dc57f50bdbda82f92aff1b94

مزایا

  • دارای سنسور 24MP
  • قیمت مناسب بودن آن
  • استفاده آسان

معایب

  • سیستم AF قدیمی
  • نداشتن صفحه لمسی
  • کنترل محدود

D3500 دارای سیستم AF به همراه 11 ویژگی است. این دوربین هم مانند تمامی DSLR هایی که در این مقاله معرفی شده است، نمی تواند به صورت خودکار بر روی صورت ها در عکس برداری منظره یاب، فوکوس کند و فوکوس خودکار آن در لحظه بسیار آرام تر از آن است که بتواند در منظره یاب هم عمل می کند. ولی با این حال، با هر بار شارژ کامل باتری ایندوربین شما می توانید 1550 تا عکس بگیرید.

D3400، عکس های JPEG با رنک های خوبی، می اندازد، به همین خاطر می توانیم داشتن این ویژگی را از D3500 نیز انتظار داشته باشیم. D3500 همچنین دارای لنز های 18-55mm F3.5-5.6 نیز است. فرقی نمی کند که چه شیشه ای در مقابل سنسور وجود دارد، عکاس های با تجربه می توانند با عکس برداری در حالت خام، تمام جزئیات داخل قاب را عکس برداری کنند.

D3500 ویدئو را با کیفیت فول HD و 60p ضبط می کند. این دوربین اصلا برای فیلم برداری طراحی نشده است اما می توان فیلم هایی با کیفیت خیلی خوب با D3500 ظبط کرد. دوربین D3400 بسیار سبک و کوچک بود، D3500 نیز مانند آنن سبک و حتی کوچک تر است. اگر به دنبال دوربین کوچک با قابلیت های مناسبی هستید، D3500 می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

Olympus PEN E-PL10

Olympus PEN E-PL10 یک دوربین بدون آینه است که از لنز های سه چهارم میکرو استفاده می کند. این دوربین همچنین دارای سنسور سه چهارم 16MP، سه محور برای ثابت کردن تصویر و ضبط ویدئو UHD 4K است. E-PL10 سبک وزن است و دارای یک صفحه لمسی سه دوربین 180 درجه است و همین طور قابلیت سلفی گرفتن را نیز دارد. کار کردن با این دوربین برای افرادی که تازه کار هستند آسان است اما اگر بخواهید حرفه ای تر کار کنید دیگر کار با آن راحت نیست باید کار کردن با آن را یاد بگیرید. این دوربین دارای WiFi و بلوتوث نیز است که با استفاده از آن ها می توانید عکس های خود را انتقال دهید.

bafd1b75c5f0ceb81050a853c9faa911

مزایا

  • کیفیت تصویر عالی
  • قابلیت ثابت کردن تصویر
  • عمر زیاد باتری

معایب

  • راحت نبودن کار با آن برای افراد حرفه ای
  • نداشتن کبل شارژر (برای استفاده از آن باید باتری خریداری کنید)
  • خیلی دقیق نبودن فوکوس خودکار

فوکوس خودکار این دوربین به اندازه کافی دقیق است؛ فوکوس خودکار E-PL10 چهره ها چند بار از دست می دهد ولی با این وجود چهره هارا دوباره به سرعت تشخیص می دهد. E-PL10 می تواند تکان خوردن مدل را در عکس ثابت کند ولی نه خیلی خوب.عمر باتری این دوربین بسیار بالا است ولی کابل شارژر ندارد.

کیفیت تصاویر این دوربین بسیار خوب است. اشباع رنک در حالت خودکار بیش از حد است به همین خاطر توصیه می شود برای طبیعی تر نشان دادن تصویر، آن را در حالت خودکار قرار ندهید. E-PL10 ویدئو با کیفیت 4K ضبط می کند. این دوربین ابزار های کمی برای ضبط ویدئو دارد ولی با این حال کلیپ های ساده ای را می توان با کیفیت 4K ضبط کرد. با وجود ویژگی های متوسطی که دارد، بهترین ویژگی این دوربین لنز های سه چهارم میکرو آن است.

مطلب پیشنهادی:  راهنمای جامع خرید اقساطی گوشی موبایل - از صفر تا صد

Sony Alpha a5100

این دوربین از سنسور 24.3MP APS-C استفاده می کند و دارای فوکوس خودکار سریع و دقیقی است. Sony Alpha a5100 همچنین دارای WiFi و NFC می باشد. این دوربین خیلی کوچک نیست ولی وزن سبکی دارد. LCD این دوربین می تواند 180 درجه بچرخد و سلفی بگیرد. این دوربین همچنین دارای یک فلش کوچیک است.

aa8da3e60fb65cda2ae6b220268c4964

مزایا

  • سنسور این دوربین یکی از بهترین ها در این رده است
  • سیستم AF بسیار خوب و موثر در ظبط ویدئو
  • قابلیت متصل شدن به وای فای و بلوتوث

معایب

  • قابلیت لمسی محدود
  • نداشتن قابلیت تولید تصویر خام
  • تنها یک صفحه کنترل

این دوربین از همان سیستم AF ای که a6000 استفاده می کند، استفاده می کند.  فوکوس خودکار این دوربین بسیار دقیق و سریع است. سیستم AF همچنین از حسگر های تصویر برای فوکوس کردن بر روی مدل استفاده می کند. سرعت عکس برداری این دوربین تا 6 fps است. کیفیت هر دو تصویر JPEG و تصویر خام این دوربین بسیار خوب است. کیفیت ظبط فیلم این دوربین نیز بسیار خوب است. a5100 ویدئو را با کیفیت 1080p/60/30/24 ظبط می کند. برای آن دسته از افرادی که به دنبال یک دوربین سبک و جمع و جور هستند، a5100 گزینه مناسبی است.

Sony Alpha a6000

Sony Alpha a6000 یک دوربین بدون آینه است که از سنسور 24.3MP APS-C استفاده می کند. همچنین دارای سیستم AF قوی، منظره یاب الکترونیک، صفحه چرخشی و صفحه کنترل دوقلو است. این دوربین به راحتی در دست جا می گیرد و وزن سبکی دارد. منظره یاب این دوربین 1.44MM نقطه ای است و سرعت عکس برداری آن 11fps است. این دوربین ویدئو فول HD را تا کیفیت 1080/60p ضبط می کند و همچنین قابلیت متصل شدن به بلوتوث و وای فای را نیز دارد.

043ea4eb48d314b91e95fb5052d3d8f0

مزایا

  • کیفیت تصویر خوب
  • سرعت سیستم AF
  • ضبط ویدئو با کیفیت عالی

معایب

  • نداشتن صفحه لمس
  • رزولوشن EVF متوسط
  • جنس پلاستیکی آن

بهترین دوربین های عکاسی زیر 500 دلار

فوکوس خودکار این دوربین بسیار دقیق و سریع است. فوکوس خودکار همچنین از حس گر های تصویر کمک می گیرد تا بفهمد دقیقا باید بر روی چه چیزی تمرکز کند، بر روی صورت شخصی و یا اشیای خاصی. وجود سیستم AF باعث می شود تا دوربین بفهمد دقیقا بر روی چه جیزی تمرکز کند حتی اکر تکان خورد و یا در ظبط ویدئو AF باعث تمرکز دقیق فوکوس خودکار می شود.

کیفیت هر دو تصویر این دوربین JPEG و یا فایل خام، خوب است. عکس برداری با تصویر JPEG در ISO صدای عکس برداری را کاهش می دهد. از آن جایی سونی شیشه های با کیفیت تری را ارائه می دهد، لنز های این دوربین (اگر در بازار باشد) نیز گران تر می شوند. در هنگام ضبط ویدئو عکاس ها کنترل کاملی بر روی تمرکز کردن دوربین روی تویر، دارند. به طور کلی کیفیت ظبط ویدئو این دوربین مخصوصا با وجود فورمتXAVC S  خوب است. در کل a6000 یک دوربین با قابلیت های خوب با قیمت مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *