اخبار گوناگون, اخبار و مقالات, نقد و بررسی

بهترین برنامه های ویرایش عکس در موبایل (2021)

معرفی 36 تا از بهترین برنامه های ادیت عکس

عکاس ها همیشه به دنبال این هستند که بهترین لحظه ها را ثبت کنند و امروزه با دوربین تلفن همراه که دارای رزولوشن بالا است، عکس های با کیفیتی می اندازند. فرقی نمی کند که شما یک عکاس تازه کار باشید و یا یک عکاس حرفه ای، ویرایش عکس هایتان قبل از قرار دادن آن ها در سایت کار ضروری است که باید انجام دهید. تکنیک های پایه ادیت عکس باعث می شوند عکس های شما زیبا تر دیده شوند. در ادامه بهترین نرم افزار های ادیت عکس را یک به یک به شما معرفی می کنیم و مورد بررسی قرار می دهیم.

بهترین نرم افزار های ادیت سال 2021

1. برنامه ویرایش عکس VSCO

VSCO نه تنها یک برنامه ویرایش عکس است، بلکه یک برنامه اشتراک گذاری تصویر هم می‌باشد. VSCO یکی از بهترین برنامه های عکاسی آیفون است و یک نرم افزار همه کاره است که 3 قابلیت کاربردی را درون خود دارد. شما با این نرم افزار هم می‌توانید عکس بگیرید، هم ویرایش کنید و هم تصاویر را به اشتراک بگذارید. بر خلاف اینستاگرام،‌ VSCO یک انجمن اختصاصی برای عکاسان دارد، جایی که میتوانید افراد مختلفی را در آن پیدا کنید و با آن‌ها آشنا شوید.

کار کردن با این نرم افزار بدلیل رابط کاربری کاربر پسند بسیار آسان و لذت بخش است است؛ تمامی آیکون ها و ابزارهای ویرایش  عکس آن طوری طراحی شده که به آسانی بتوانید عکس های خود را ادیت کنید.

ویژگی های نرم افزار ادیت عکس VSCO

  • برنامه ادیت عکس VSCO ویژگی های کاربردی زیادی دارد. VSCO همچنین یک دوربین پیشرفته نیز دارد که هنگام عکس برداری، می توانید نور دهی و تمرکز آن بر روی مدل را تنظیم کنید. از دیگر ویژگی های این دوربین می توان به سرعت عکس برداری و ISO (تنظیماتی که با استفاده از آن می توان نور عکس را بیشتر و یا کمتر کرد.) اشاره کرد.
  • برای تنظیم کردن یک سری از ویژگی های عکس مانند نور، رنگ و… ، 2 راهکار متفاوت دارید؛ شما می توانید از ادیت های پیش فرضی که خود برنامه پیشنهاد می دهد، استفاده کنید و یا خودتان با ابزار هایی که برنامه در اختیارتان گذاشته است، عکستان را ادیت کنید. اگر قصد یک ادیت عکس حرفه ای را دارید پیشنهاد می شود که از ادیت های پیش فرض برنامه استفاده نکنید و خودتان با ابزارها عکس را ادیت کنید. با هر آپدیت این نرم افزار شما بیش از 130 فیلتر جدید دریافت می کنید.
  • همانطور هم که در بالا اشاره شد، شما می توانید در این نرم افزار عکس های خود را به اشتراک بگذارید و یا عکس های عکاس های دیگر را در آن جستجو کنید و با آن ها چت کنید.
  • این نرم افزار نه تنها بر روی آیفون نصب می شود، بلکه نسخه اندروید آن نیز موجود است و همینطور این اپلیکیشن کاملا رایگان است.
  • برای آن دسته از کسانی که می خواهند عکس برداری کنند، ادیت انجام دهند و همچنین با دیگر عکاس ها ارتباط برقرار کنند، این نرم افزار بسیار مناسبشان است.

دانلود VSCO برای Android یا iOS.

2. برنامه ادیت عکس InstaSize

این برنامه یکی از کاربر پسندانه ترین نرم افزار های ادیت است. این برنامه ادیت عکس دارای تمامی ابزار هایی که شما برای ادیت عکستان نیاز دارید اعم از تعداد زیادی فیلتر، ابزار های مورد نیاز برای تغییر اندازه عکس، ابزار هایی برای روتوش عکس و… است. هر دو نسخه اندروید و IOS نیز موجود است.

فرقی نمی کند که شما یک بار بخواهید ادیت بزنید و یا به دفعات بخواهید از این نرم افزار استفاده کنید. همچنین شما با InstaSize نیز می توانید ویدئو های خود را نیز ادیت کنید. در ادامه برخی دیگر از ویژگی های این اپلیکیشن را به شما معرفی می کنیم.

  • دارای بیش از 100 فیلتر
  • دارای ابزار هایی برای برش عکس و ویدئو
  • دارای بیش از ده ابزار برای تنظیم نور و روشنایی عکس
  • دارای شش ابزار برای روتوش عکس
  • دارای بیش از 30 ابزار برای خاص و همین طور منحصر به فرد کردن ویدئو و یا عکس
  • دارای قابلیت ادیت ویدئو
  • دارای ابزاری برای اضافه کردن متن به عکس

دانلود نرم افزار Instasize برای iOS و Android

3. برنامه ادیت عکس Movavi Picverse

Movavi Picverse یک اپلیکیشن برای ادیت عکس است که حتی مبتدیان هم می توانند با این نرم افزار ویرایش عکس یک ادیت حرفه ای انجام دهند. این نرم افزار دارای افکت های زیادی است که شما می توانید از آن ها در ادیت عکس و فیلم خود استفاده کنید.

Movavi Picverse دارای برش های آماده برای پست کردن عکس در شبکه های مجازی از جمله اینستاگرام، فیس بوک، یوتیوب و پینترست نیز است.

در حال حاضر این نرم افزار تنها برای ادیت عکس طراحی شده است اما در آینده، قابلیت ادیت ویدئو نیز به آن اضافه می شوند.

در ادامه دیگر ویژگی های این اپلیکیشن را به شما معرفی می کنیم.

  • دارای بیش از 300 فیلتر برای تغییر دادن رنگ
  • دارای بیش از 400 افکت
  • دارای ابزار های روتوش برش دادن عکس
  • دارای ابزار های تغییر رنگ و روشنای
  • این برنامه به شبکه های مجازی به طور مستقیم متصل است و شما می توانید عکستان را مستقیم از برنامه، در شبکه های مجازی به اشتراک بگذارید.

این نرم افزار رایگان است اما برای استفاده از برخی ابزار ها باید هزینه ای پرداخت شود.

دانلود Movavi Picverse برای Android یا iOS

4. برنامه ادیت عکس Google Snapseed

Google Snapseed یک برنامه ویرایش عکس حرفه ای است که توسط گوگل توسعه داده شده است. این اپلیکیشن به علت ادیت کردن فایل های خام (RAW images) شناخته شده است. اگر به دنبال برنامه تکمیلی مانند فتوشاپ هستید، Snapseed مناسب شما است. امروزه با موبایل می توان عکس های خام گرفت و باید آن ها را در یک برنامه خوب، ادیت کرد. Google Snapseed مانند فتوشاپ اپلیگیشن حرفه ای نیست ولی بیشتر ابزار های آن مانند فتوشاپ است و کاملا رایگان است. در ادامه ویژگی های این نرم افزار را به شما معرفی می کنیم.

  • نسخه iOS نیز موجود است.
  • این اپلیکیشن دارای 29 فیلتر و ابزار هایی برای تنظیم نور و روشنایی است.
  • از آن جایی که نرم‌افزار شبکه مجازی مخصوص خود را ندارد، شما می توانید عکس را در تمامی اپلیکیشن ها به اشتراک بگذارید.

Google Snapseed ویرایش عکس رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد.

دانلود Google Snapseed برای Android یا iOS.

5. Adobe Lightroom برای موبایل

ادوب لایت روم یکی از بهترین اپلیکیشن های ادیت عکس برای عکاس های حرفه ای است زیرا تنها برنامه عکاسی است که می توان در آن تعداد خیلی زیادی عکس را ادیت زد.

این اپلیکیشن دارای دوربینی است که با آن میتوان با موبایل عکس های خام تهیه کرد و بر روی آن ها ادیت انجام داد. همچنین دارای قابلیتی است که می توان افکت های مورد علاقه خود را به آن اضافه کرد. آخرین ورژن دارای ابزار های مختلفی برای ادیت نور، روشنایی، رنگ و… است. در ادامه به برخی دیگر از ویژگی های این برنامه اشاره می کنیم.

  • هر دو نسخه اندروید و IOS موجود است
  • آخرین نسخه موبایلی لایت روم دارای طیف گسترده ای از ابزار های ادیت و همچنین ادیت های پیش فرض برنامه، است
  • عکس هایی که در این نرم‌افزار ادیت می شود را می توان در هر شبکه مجازی ای به اشتراک گذاشت.

این اپلیکیشن رایگان است اما برای استفاده از برخی ابزار های آن باید هزینه ای پرداخت شود.

دانلود Adobe Lightroom برای Android یا iOS.

6. کمرا پلاس Camera+

اگر از آیفون استفاده می کنید، احتمالا نام Camera+ به گوشتون خورده است. کمرا پلاس یکی از بهترین برنامه های ویرایش عکس برای آیفون است و دارای ویژگی های زیر است:

  • این اپلیکیشن به کاربران کمک می کنند تا به راحتی عکس برداری کنند و همین طور عکس خود را ادیت کنند.
  • علاوه بر ابزار های معمولی ادیت عکس که تمامی برنامه ها آن را دارا هستند، کمرا پلاس دارای ابزار های حرفه ای برای ادیت می باشد.
  • شما می توانید عکس های ادیت شده خود را در شبکه های اجتماعی فیس بوک، توییتر و Flickr به اشتراک بگذارید.
  • تنها نکته منفی ای اپلیکیشن این است که تنها نسخه IOS آن موجود است.

از نکات منفی کمرا پلاس میتوان به رایگان نبودن آن اشاره کرد.

دانلود Camera+ برای iOS.

7. Pixlr ( با استفاده از نسخه تحت وب )

هر دو نسخه اندروید و IOS این برنامه موجود است. برنامه Pixlr یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های رایگان عکاسی است که دارای طیف گسترده ای از فیلتر و افکت های مختلف است و شما با استفاده از این ها می توانید یک عکس کاملا یونیک درست کنید. این برنامه دارای ویژگی های زیادی است.

استفاده از این نرم افزار رایگان می‌باشد.

دانلود Pixlr برای Android یا iOS.

8. Adobe Photoshop Express

یکی دیگر از برنامه هایی که در زمینه ویرایش عکس بسیار قدرتمند است،  نام دارد. Adobe Photoshop Express نام دارد. این برنامه نسبت به نرم افزار های دیگر دارای ویژگی های بیشتری است که به شما امکان یک ادیت عکس حرفه ای را می دهد. در این برنامه شما می توانید عکس خود را هم با فرمت RAW و هم با فرمت TIFF ادیت کنید. این نرم افزار دارای 45 فیلتر است.

Adobe Photoshop Expressدر مقایسه با Adobe Lightroom خیلی ضعیف تر است اما ادیت را خیلی سریع می توان با آن انجام داد. در کل اگر ادیت عکس حرفه ای تری می خواهید Adobe Lightroom مناسب شما است.

هر دو نسخه اندروید و IOS اسن برنامه موجود است و کاملا رایگان است.

دانلود Adobe Photoshop Express برای Android یا iOS.

9. Enlight

برنامه ادیت عکس Enlight با وجود ابزار های معمولی ای مانند تنظیم رنگ، نور، برش دادن تصویر و… که دیگر اپلیکیشن ها نیز دارند، بسیار حرفه ای تر از دیگر برنامه ها می توان با آن ادیت زد. این اپلیکیشن نیز دارای یک سری ابزار های خاص خود نیز است؛ ایزار هایی مانند فیلتر های سفید و سیاه، تنظیم سایه و هایلایت و…

این برنامه رایگان نیست. و تنها برای دارندگان IOS در دسترس است.

10. TouchRetouch

این اپلیکیشن با هدف درست کردن خطاهایی که در عکس وجود دارد، طراحی شده است. شما TouchRetouch می توانید هر آنچه را که در عکس خود نمی خاهید را حذف کنید. کار کردن با این اپلیکیشن بسیار آسان است؛ فقط کافیست دور قسمت و یا شی ای نمی خواهید، خط بکشید. بعد برنامه عکس شما را بررسی می کند و آن قسمتی را که مشخص کرده بودید را پاک می کند. هردو نسخه اندروید و IOS موجود است. این برنامه ادیت عکس رایکان نیست.

دانلود TouchRetouch برای Android یا iOS.

11. اینستاگرام

اینستاگرام اول با فیلتر های خیلی ساده ای شروع کرد اما خیلی سریع با اضافه کردن ویژگی های دیگری به برنامه خود، تبدیل به یکی از بهترین برنامه های ویرایش عکس شد. هدف این برنامه ویرایش عکس این است که کاربران زندگی روزمره خود را در قالب عکس در صفحات اینستاگرام خود به اشتراک بگذارند. اینستاگرام همچنین صفحه چت خصوصی دارد که کاربران در آن جا می توانند عکس های خصوصی خود را به اشتراک بگذارند. هر دو نسخه اندروید و IOS نیز موجود است و همچنین این اپلیگیشن کاملا رایگان است.

دانلود Instagram برای Android یا iOS.

12. FilterStorm Neue

شما می توانید با FilterStorm Neue عکس های خود را خیلی حرفه ای ادیت بزنید. این برنامه ادیت عکس دارای ابزار های حرفه ای برای ادیت است همچنین این برنامه از قابلیت پاک کردن برخوردار است شما با استفاده از این قابلیت می توانید قسمت هایی که در عکس نمی خواهید باشد را پاک کنید. تنها نکته منفی این اپلیکیشن این است که فقط دارندگان آیفون می توانند از آن استفاده کنند و رایگان نیست.

دانلود Filterstorm Nue برای iOS.

13. Mextures

شما با استفاده از این برنامه ادیت عکس می توانید تغییراتی را در عکس خود ایجاد کنید. در اصل شما هر تغییری که در عکستان ایجاد می کنیددر یک لایه انجام می شود و شما می توانید به صورت نا محدود لایه ایجاد کنید و عکس خود را ادیت کنید. این برنامه ویرایش عکس دارای 150 ادیت پیش فرض است. Mextures  تنها برای دارندگان آیفون در دسترس است و برای استفاده از آن باید هزینه ای پرداخت شود.

دانلود Mextures برای iOS.

14. Google Photos

Google Photos برای ذخیره کردن، به اشتراک گذاشتن و ادیت عکس به وجود آمده است. در اصل این برنامه عکس ها را در خود ذخیره می کند و هر زمان که موبایل شما به اینترنت متصل شود عکس هایتان باز می گردند و نکته مثبت این نرم افزار این است که شما فضای زیادی برای ذخیره عکس هایتان در موبایل دارید. ابزار های ادیت این برنامه ادیت عکس شامل ابزار تنظیم نور، تنظیم روشنایی، تنظیم رنگ و … می شود.

15. Photo Lab Picture Editor

برنامه ویرایش عکس Photo Lab تقریبا 1000 افکت در روز را ارائه می دهد. این اپلیکیشن دارای طیف گسترده ای از افکت های شیک و خنده دار است. عکس هایی که ادیت می شود را می توان در گالری ذخیره کرد و در خود برنامه و یا هر شبکه مجازی دیگری به اشتراک گذاشت. با استفاده از این برنامه شما می توانید رنگ و پس زمینه عکس های خود را تغییر دهید. این برنامه رایگان است ولی برای استفاده برخی از افکت هایش باید هزینه ای پرداخت شود.

16. Afterlight 2

Afterlight یک برنامه ادیت عکس است که دارای کلکسیونی از فیلتر های طبیعی است و همچنین ابزار های ادیت عکس آن بسیار ساده طراحی شده است. این برنامه به شما این امکان را می دهد که عکس ها را با فرمت RAW و همین طور با فرمت HEIC، اکسپورت بگیرید. کاربران با ابزار های این نرم افزار می توانند فیلتر های اختصاصی خود را درست کنند. تنها نسخه IOS این نرم افزار موجود است. ابزار های حرفه ای این اپلیکیشن مانند ابزار ادیت نور و روشنایی و تنظیم رنگ، همه باعث شده اند تا این برنامه یکی از بهترین برنامه های ادیت عکس آیفون شود. این برنامه ادیت عکس رایگان نیست و برای استفاده از آن باید هزینه ای پرداخت شود.

17. GramSpacer

برنامه ویرایش عکس GramSpacer به شما امکان این را می دهد که برای کپشن، بایو و کامنت هایی که در اینستاگرام خود می گذارید، متنی کامل و دسته بندی شده و تمیز بنویسید. این اپلیکیشن همچنین برای نوشتن کپشن و کامنت اپلیکیشن تیک تاک نیز مناسب است. اصلا مهم نیست که شما چقدر بر روی عکس و یا ویدئو که می خواهید در اینستاگرام و یا تیک تاک خود بگذارید، ادیت زده اید؛ اگر عکس شما کپشن خوبی نداشته باشد، صفحه اینستاگرام شما بالا نمی آید. هر دو نسخه اندروید IOS این برنامه در دسترس است. این برنامه ادیت عکس رایگان نیست و برای استفاده از آن باید هزینه پرداخت شود.

18. Lens Distortion

برنامه ویرایش عکس Lens Distortion یکی دیگر از برنامه های ادیت عکس است. شما با استفاده از این برنامه می توانید نور طبیعی خورشید، باران و مه را بر روی عکس های خود بیاورید. این نرم افزار ویرایش عکس یک نسخه پولی نیز دارد که دارای بیش از 200 فیلتر است و شما با استفاده از این فیلتر ها می توانید خلاقیت بیشتری در ادیت عکس های خود نشان دهید. کاربر در این برنامه ادیت عکس می تواند چند لایه ادیت با یک عکس ایجاد کند و هر کدام را جدا گانه ادیت کند. هر دو نسخه اندروید و IOS در دسترس است همچنین این برنامه هم نسخه رایگان دارد و هم نسخه پولی که نسخه پولی آن دارای افکت های متنوع تر و بیشتری است.

19. Superimpose X

برنامه ادیت عکس Superimpose X دارای ویژگی های قدرتمندی اعم از امکان ادیت زدن لایه ای، تنظیم کردن نور و رنگ و… است. در این برنامه کاربر می تواند چند پروژه را همزمان باهم ادیت کند؛ یعنی می تواند از یک پروژه خارج شود و بر روی پروژه دیگری کار کند بدون این که پروژه اولی پاک شود. یکی دیگر از ویژگی های این برنامه ادیت عکس که کاربران را جذب خود کرده است، قابلیت حذف پس زمینه است؛ این اپلیکیشن به طرز عالی ای این کار را انجام می دهد. شما در زمان ادیت عکس هایتان دسترسی به تمامی قابلیت ها دارید اعم از فیلتر ها، سایه ها، نور و بسیاری از دیگر ویژگی ها دارید. هر دو نسخه اندروید و IOS در دسترس می باشد. این برنامه نسخه رایگان ندارد و کاربر برای استفاده از آن باید هزینه ای بپردازد.

20. PicsArt

برنامه ویرایش عکس پیکس آرت با بیش از 500 میلیون کاربر، محبوب ترین برنامه ادیت عکس است. این نرم افزار به 30 زبان زنده دنیا در دسترس است. برنامه پیکس آرت دارای دوربین، ابزار هایی برای ادیت ویدئو، ابزار هایی برای ساخت کلیپ و بسیاری قابلیت های دیگر است. از چند تا ویژگی های کاربردی این برنامه ادیت عکس می توان به ابزار های ادیت، قابلیت اضافه کردن متن و خیلی قابلیت های دیگر اشاره کرد. این اپلیکیشن به علت قابلیت های متنوعی که دارد بسیار شناخته شده است. پیکس آرت دارای هزاران استیکر، کلاژ و قالب است که تمامی این ها در اختیار کاربرانش گذاشته است. هر دو نسخه اندروید و IOS این برنامه موجود است. هم نسخه رایگان این اپلیکیشن موجود است و هم نسخه پولی آن که هر ساله نسخه پولی آن تمدید میی شود.

21. Ribbet

چیزی که این اپلیکیشن را از دیگر برنامه ها متمایز می کند، قابلیت کلاژ این اپلیکیشن است. شما می توانید عکس هایی که دوست دارید را انتخاب کنید و با استفاده از این نرم افزار کلاژ خود را ایجاد کنید. بامزه نیست؟ شما می توانید هر عکسی را که می خواهید از هر کجا (فیس بوک، گوگل و…) که می خواهید دانلود کنید و وارد این اپلیکیشن کنید. این برنامه ویرایش عکس به شما امکان این را می دهد تا کلاژ خود را طراحی کنید و در هر کجا که می خواهید انتشار کنید. شما می توانید کلاژ خود را نیمه کاره ذخیره کنید و بعدا بر روی آن کار کنید. نسخه IOS این اپلیکیشن موجود است و نسخه اندروید آن نیز به زودی راه اندازی می شود.

اگر Ribbet را دوست دارید ، آن را در دستگاه های iOS خود امتحان کنید. نسخه اندروید به زودی عرضه می شود.

بهترین اپلیکیشن های عکاسی برای آیفون و اندروید:

اپلیکیشن های موبایل تنها در ادیت عکس به عکاس ها کمک نمی کنند بلکه در زمان عکس برداری، مکان های عکس برداری و کسب و کار نیز به عکاس ها کمک می کنند.

22. Magic Hour

همه عکاس ها می دانند که وقتی خورشید طلوع و یا غروب می کند، چه لحظه طلایی است. این لحظه زمان بسیار عالی ای برای عکاسی است و این که بدانید در چه ساعتی از این لحظه عکس بگیرید، باعث می شود عکس بی نقصی بگیرید. Magic Hour با توجه به مکانی که هستید ساعت این لحظه طلایی را به شما اطلاع می دهد. همین طور وضعیت هوایی منطقه ای که هستید را به شما اطلاع می دهد.

این برنامه همچنین زمانی که ماه می آید و یا زمانی که ماه کامل است را به آن دسته از افرادی که دوست دارند در شب عکاسی کنند، اطلاع می دهد. اگر می خواهید از این لحظه های طلایی باخبر شوید این برنامه را نصب کنید و منطقه ای که حضور دارید را مشخص کنید و اعلان برنامه را روشن کنید تا از زمان دقیق این لحظه ها باخبر شوید. این اپلیکیشن تنها برای دارندگان آیفون در دسترس است و رایگان است.

23. Dark Skies

با وجود این برنامه ویرایش عکس، عکاس هایی که در شب عکس برداری می کنند، دیگر برای از دست رفتن ستاره دنباله دار نگران نیستند زیرا این دارای حالت شب است که آسمان آبی روشن را به تاریکی شب تبدیل می کند و همچنین نشان می دهد که چقدر باید دوربین را تاریک کنید تا عکس زیبایی بگیرید. هر دونسخه اندروید و IOS موجود است و همین طور رایگان است.

24. Yr.no

این اپلیکیشن ساخت کشور نروژ است. Yr.no برنامه هواشناسی دقیق است که به شما خبر می دهد هوا قرار است آفتابی باشد و یا بارانی و یا هر طور دیگری و شما با استفاده از این اپلیکیشن می توانید برنامه ریزی کنید که در چه آب و هوایی می خواهید عکس برداری کنید. این اپلیکیشن به زبان انگلیسی است و بیش از 10 میلیون مکان را پشتیبانی می کند. Yr.no دارای GPS است که شما با استفاده از آن مکان دقیق خود را مشخص می کنید و اپلیکیشن آب و هوای دقیق آن مکان را به شما اطلاع می دهد. هر دو نسخه اندروید و IOS در دسترس است و همچنین رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد.

25. Pocket Light Meter

Pocket Light Meter در اصل مانند یک نور متر سنج قدیمی کار می کند و از کیفیت نور به شما اطلاعات می دهد که بهتر است قبل از عکس برداری آن را بخوانید. ولی مانند دیگر برنامه ها این یک اپلیکیشن کاربردی است که شما آن را بر روی تلفن همراه خود نصب می کنید. تنها نسخه IOS موجود است. این نرم افزار رایگان نیست و اگر کاربر بخواهد با آن کار کند باید هزینه ای بپردارزد.

26. Google Photo Scan

این برنامه به شما امکان این را می دهد که عکس های قدیمی خود را اسکن کنید و تبدیل به هر فایل دیجیتالی کنبد. کار کردن با اکثر اسکنر ها سخت می باشد و همچنین گران است. این اپلیکیشن کاملا رایکان در اختیار کاربران قرار می گیرد و هر دو نسخه اندروید و IOS آن نیز در دسترس است.

27. Cortex Camera

برنامه های عکاسی در شب بسیار کاربردی هستند، این اپلیکیشن ها به شما امکان این را می دهند که در نور کم عکس با کیفیتی بگیرید. این برنامه از قابلیت خاصی برخوردار است، Cortex Camera از قابلیت ثابت موندن برخوردار است که با وجود این ویژکی ما دیگر نیازی به سه پایه نخواهیم داشت. در هنگام عکس برداری این نرم افزار چند عکس پشت سر هم می اندازد که اگر در صورت خطا و یا لرزش دست عکسی خراب شد عکس بعدی اش خوب باشد. تنها نسخه IOS موجود است و کاربران برای استفاده از آن باید هزینه ای پرداخت کند.

28. Releases

داشتن این اپلیکیشن کسب و کار عکاسی برای عکاس های حرفه ای که تاییدیه سریعی برای عکس برداری از مدل ها و یا … می خواهند از واجبات است. این برنامه تقریبا دارای تمامی صنعت های استانداردی که ممکن است نیاز داشته باشید است از جمله Snapwire، ASMP، Shutterstock. در اصل شخصی که به تایید او نیاز دارید بر روی صفحه تلفن همراه شما امضا می زند و شما می توانید PDF آن امضا را تحویل بگیرید. نه تنها کارتان حرفه ای تر می شود بلکه دیگر لازم نیست نگران گم شدن نسخه فیزیکی تاییدیه باشید. همچنین این اپلیکیشن را می توانید در هر مکان و زمانی استفاده کنید. تنها نسخه IOS در دسترس است و رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد.

29. Sun Surveyor

Sun Surveyor کاربردی به کاربر خبر می دهد که آفتاب در فضای باز در چه حالتی است و عکاس با استفاده از این قابلیت می تواند در مورد عکس برداری در فضای باز ایده پردازی کند. Sun Surveyor همچنین دارای یک خورشید دیجیتال است که با وجود آن عکاس می بیند که در خورشید در زمان واقعی چگونه در منطقه اش حرکت می کند. همیشه ایده عکس برداری در زمانی که خورشید حضور دارد، داشته باشید. هر دو نسخه اندروید و IOS این برنامه موجود است و کاربران برای استفاده از این اپلیکیشن باید هزینه ای پرداخت کنند.

30. GorillaCam

Joby، تولید کننده لوازم جانبی دوربین، ایده این اپلیکیشن را داده است. GorillaCam دارای ویژگی های کاربردی اعم از داشتن زمان بندی برای عکس برداری، زمان بندی عکس برداری از خود و عکس برداری سریع، است. شما با نصب این نرم افزار برروی تلفن همراهتان می توانید سریع تر و با کیفیت بهتر عکس برداری کنید. قابلیت زمان بندی GorillaCam شارژ زیادی از تلفن همراه شما کم می کند. در هنگام کار با این نرم افزار هر چیزی که باعث می شود باتری شما کمتر خالی شود را مورد استفاده قرار دهید. تنها نسخه IOS این برنامه در دسترس است و به طور رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد.

31. Sylights

شما با استفاده از Sylights می توانید در هنگام عکس برداری نور کادر حود را تغییر داده، ممکن در یک مکان شما نور زیادی نیاز داشته باشی و یا نور کم، با استفاده از این نرم افزار می توانید نور عکسی را که می خواهید را تنظیم کنید. کار کردن با این اپلیکیشن بسیار راحت است. تنها نسخه IOS موجود است و کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد.

32. Hyperfocal DOF

فاصله Hyperfocal چیست؟

فاصله Hyperfocal، بیشترین فاصله دوربین از مدل است و این اپلیکیشن به شما نشان می دهد که فاصله مناسب دوربین از مدل چقدر است. برای عکاس های حرفه ای این اپلیکیشن بسیار ضروری است. ممکن است شما فاصله مناسب دوربین از مدل را نتوانید تشخیص دهید، در این لحظه می تواند به شما کمک تا فاصله درست را پیدا کنید و یک عکس برداری با کیفیت داشته باشید. هر دو نسخه اندروید و IOS در دسترس است وکاملا رایگان در اختیار کارران قرار می گیرد.

33. WiFi Photo Transfer

ای برنامه برای آن دسته از افرادی که انتقال دادن عکس هایشان از آیفون به لپ تاپ و یا کامپیوتر، سخت است، مناسب است. این برنامه باعث ارتباطی میان تلفن همراهتان و لپ تاپ و یا کامپیوتر شما می شود و شما می توانید عکس هایتان را به راحتی بین تلفن و لپ تاپ انتقال دهید. حتما باید دستگاه ها به یک وای فای وصل باشند. تنها نسخه IOS این برنامه در دسترس است.

34. Crello

Crello یک برنامه طراحی است که به کاربران امکان می دهد تا ویدئو، انیمیشن، پست، بنر، کارت و خیلی چیز های دیگر را بسازند. با استفاده از Crello افراد می توانند شبکه های مجازی خود را زیباتر و حرفه ای تر طراحی کنند. در این برنامه کلکسیونی از طراحی ها برای ساخت ویدئو، موشن، انیمیشن و … وجود دارد که کاربران به راحتی می توانند با آن کار کنند و هر طراحی خاصی را که می خواهد بر روی عکس و یا هر چیز دیگری پیاده کند. به غیر طراحی هایی که از پیش طراحی شده که در برنامه وجود دارد افرادی که ایده طراحی خاصی دارند نیز می توانند ایده خود را در این برنامه طراحی کنند و طراحی خاص خود را داشته باشند. این برنامه بسیار کاربر پسندانه است و کار کردن با آن بسیار آسان است طوری که تنها چند دقیقه طول می کشد تا شما ساخت ویدئو و انیمیشن را با آن یاد بگیرید.

ویژگی های خاص این برنامه:

  • دارای هزاران شخصیت انیمیشن
  • دارای طیف گسترده ای از فرمت های طراحی
  • دارای کلکسیونی از عکس های استوک
  • دارای هزاران ویدئو انیمیشن
  • دارای طیف گسترده ای از طراحی هایی که از قبل طراحی شده اند

هر دو نسخه اندروید و IOS در دسترس است. این برنامه رایگان است اما اگر بخواهید از ویژگی های بیشتری استفاده کنید باید هزینه ای را پرداخت کنید.

36. Geotag Photos Pro

اگر به دنبال مکان های عکاسی هستید و می خواهید مکان هایی عکس برداری می کنید را با دوستان و یا آشنایان خود به اشتراک بگذارید، Geotag Photos Pro مناسب شما است. هر دو نسخه اندروید و IOS در دسترس کاربران است. تنها نکته منفی این اپلیکیشن این است که رایگان نیست و شما به صورت فعال از آن استفاده نمی کنید و برنامه ممکن است مکان شما را گم کند.

37. SKRWT

گاهی اوقات ممکن است عکسی که گرفته شده است خطاهایی داشته باشد؛ شما با استفاده از SKRWT می توانید خطا هایی که در عکس وجود دارد را درست کنید. برای مثال شما عکسی را با آیفون می گیرید ولی این عکس به خاطر وجود لنز های wide-angle عمق عکس بیشتر از حالت طبیعی آن است. اگر شما عکس را وارد اسن برنامه کنید، خطاهای عکس درست می شود طوری که انگار عکس با لنز های wide-angle گرفته نشده است. کار کردن با این اپلیکیشن بسیار آسان است. هر دونسخه اندروید و IOS این برنامه موجود است. این اپلیکیشن رایگان است اما اگر بخواهید از ویژگی هایش استفاده کنید باید هزینه ای را پرداخت کنید.

سوالات متداول

بهترین برنامه های عکاسی چیست؟

بعضی از بهترین برنامه های ویرایش عکس شامل موارد زیر می شوند:

  1. نرم افزار ویرایش عکس VSCO
  2. InstaSize
  3. Movavi Picverse
  4. Google Snapseed
  5. Adobe Lightroom برای موبایل
  6. Camera+
  7. Pixlr
  8. Adobe Photoshop Express
  9. Enlight

کدام برنامه را همه برای ادیت عکس استفاده می کنند؟

VSCO و InstaSize دوتا از محبوب ترین برنامه های ادیت عکس هستند. این دو اپلیکیشن به علت ابزار های ادیتی که دارند بسیار محبوب شده اند و افراد زیادی برای ادیت عکس هایشان از آنها استفاده می کنند.

اکثر عکاس ها از کدام برنامه برای ادیت عکس هایشان استفاده می کنند؟

عکاس های حرفه ای بیشتر از برنامه های حرفه ای مانند Adobe Lightroom, Adobe Photoshop, VSCO, Afterlight, Snapseed و … استفاده می کنند.

کلام آخر

برنامه های زیادی برای ادیت عکس وجود دارد که می تواند عکس شما را به خوبی ادیت کند و یا توانایی این کار را نداشته باشد. هدف ما از نوشتن این مقاله این بود که برنامه های کاربردی را به شما معرفی کنیم تا شما بتوانید به خوبی عکس های خود را ادیت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *