راهنمای خرید

بهترین دوربین‌های بدون آینه در سال 2023

sonya1pickfeat 800x420 1

بهترین دوربین‌های بدون آینه برای مبتدیان و حرفه‌ای‌ها

چه مبتدی عکاسی باشید و چه یک عکاس حرفه‌ای ، بهترین دوربین‌های بدون آینه دارای ویژگی‌ها و عملکردی هستند که می‌توانند عکاسی شما را به سطح بالاتری برسانند. ما به طور گسترده تمام دوربین‌های بدون آینه برتر را آزمایش کرده‌ایم و این راهنما را گردآوری کرده‌ایم تا به شما در تصمیم‌گیری در مورد اینکه کدام یک برای شما مناسب است کمک کنیم.

ما فکر می‌کنیم بهترین دوربین بدون آینه برای اکثر مردم در حال حاضر Sony A7 IV است که ما آن را بهترین دوربین از همه لحاظ نیز می‌دانیم. با یک سنسور فول فریم شارپ و قابلیت‌های فوکوس خودکار فوق‌العاده، یک دوربین ترکیبی است که تقریباً تمام سناریوهای عکاسی را در طول بررسی ما انجام داد. اما گزینه‌هایی برای همه سطوح تجربه و بودجه وجود دارد.

انتخاب رتبه‌بندی شده ما بر اساس نتایج بررسی‌های عمیق ما است. ما هر دوربین بدون آینه را به طور جامع آزمایش می‌کنیم تا ببینیم چگونه در دنیای واقعی عمل می‌کند. ما هر مدل را بر اساس مزایای منحصر بفرد آن ارزیابی می‌کنیم و سپس آن را با نزدیک‌ترین رقبای خود در دسته خود مقایسه می‌کنیم.

راهنمای کامل ما به گونه‌ای طراحی شده است که به شما کمک کند به سرعت بهترین گزینه‌ها را برای نیازهای خود پیدا کنید.علاقه‌مند دیرینه – بررسی‌های عمیق ما – راهنمای عمیق ما – گونه‌ای سازماندهی شده است، ما این مطلب را به طور منظم با آخرین نسخه‌ها به روز می‌کنیم و همچنین برخی از نکات خرید تخصصی را در انتهای صفحه ذکر کرده‌ایم.

لیست سریع

می‌خواهید سریع‌ترین راه را برای پیدا کردن بهترین دوربین بدون آینه برای نیازهای خود پیدا کنید؟ از خلاصه سریع ما در زیر استفاده کنید تا بلافاصله یک دوربین بدون آینه مناسب خود را پیدا کنید. سپس در همین مطلب، میتوانید اطلاعات بیشتری در مورد آن کسب کنید.

Sony A7 IV

بهترین دوربین کلی برای علاقه‌مندان

با فوکوس خودکار پیشرو در کلاس، عکس‌های عالی و قابلیت‌های فیلمبرداری پیشرفته، Sony A7 IV یک دوربین همه‌جانبه با عملکرد عالی به شمار می‌آید.

Canon EOS R7

بهترین دوربین APS-C برای علاقه‌مندان

EOS R7 یک دوربین همه‌جانبه و قدرتمند با سنسور APS-C است. این دوربین عملکرد ویدیویی پیشرفته و عکس‌های فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد. برای علاقه‌مندان، یک گزینه عالی است.

Nikon Z6 II

بهترین دوربین فول فریم برای علاقه‌مندان Nikon

Z6 II جانشین عالی Nikon Z6 است و عملکردی بهبود یافته را ارائه می‌دهد که آن را به گزینه‌ای عالی برای علاقه‌مندان Nikon به دنبال دوربین فول فریم تبدیل می‌کند.

Fujifilm X-S20

گزینه‌ای عالی برای کاربران مبتدی و پیشرفته

Fujifilm X-S20 با ترکیب ویژگی‌های کاربرپسندی برای مبتدیان و عملکرد بالا برای کاربران پیشرفته، گزینه‌ای عالی برای طیف گسترده‌ای از کاربران است.

5. Panasonic Lumix S5 II

بهترین دوربین برای سازندگان ویدیو با بودجه کم

Panasonic Lumix S5 II یک دوربین هیبریدی با قابلیت ضبط ویدیو 6K/30p با جزئیات و رنگ‌های غنی است. این دوربین یک گزینه عالی برای تولیدکنندگان محتوای ویدیویی با بودجه کم است که به دنبال کیفیت بالا هستند.

6. Olympus OM-D E-M10 Mark IV

گزینه‌ای عالی برای مبتدیان

E-M10 Mark IV با وجود عدم ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند فوکوس خودکار تشخیص فاز و ورودی میکروفون، یک گزینه عالی برای مبتدیانی است که به دنبال دوربینی با کیفیت بالا برای عکاسی هستند.

7. Nikon Z fc

بهترین ترکیب مدرن و کلاسیک

Nikon Z fc یک دوربین عالی برای عکاسانی است که به دنبال یک دوربین سرگرم‌کننده و همه‌کاره برای سفر و عکاسی روزمره هستند. این دوربین از Nikon FM2 که در اوایل دهه 1980 عرضه شد، الهام گرفته شده است و ظاهری کلاسیک و جذاب دارد.

8. Sony A6100

بهترین دوربین شروع کننده برای عکاسان مبتدی

Sony A6100 یک دوربین عالی برای عکاسان مبتدی است که به دنبال یک دوربین با کیفیت تصویر عالی و فوکوس خودکار فوق‌العاده هستند. این دوربین با قیمت مقرون به صرفه، یک گزینه عالی برای کسانی است که می‌خواهند با عکاسی شروع کنند.

9. Fujifilm X-T200

بهترین دوربین برای ارتقا از گوشی هوشمند

X-T200 یک دوربین عالی برای کسانی است که می‌خواهند از عکاسی با گوشی هوشمند به عکاسی با دوربین ارتقا دهند. این دوربین دارای صفحه لمسی بزرگ و شارپ 3.5 اینچی و طراحی و کاربری دوست‌داشتنی است.

10. Canon EOS R5

بهترین دوربین برای عکاسان حرفه‌ای

Canon EOS R5 یک دوربین بدون آینه با وضوح بالا است که هیچ ویژگی یا قابلیت مهمی را از قلم نینداخته است.

11. Fujifilm X-H2S

بهترین دوربین برای عکاسان و فیلمبرداران اکشن

X-H2S با یک سنسور فوق سریع، سرعت عکاسی پیوسته 40 فریم در ثانیه را ارائه می دهد و یکی از بهترین دوربین های بدون آینه برای عکاسی و فیلمبرداری اکشن حرفه ای است.

12. Sony A7R V

بهترین دوربین فول فریم برای عکاسی با وضوح بالا

Sony A7R V با حسگر و پردازنده تصویر جدید، کیفیت تصویر، عملکرد فوکوس خودکار و سرعت عکاسی پیاپی بهتری نسبت به A7R IV ارائه می دهد.

13. Panasonic Lumix GH6

بهترین دوربین برای فیلمبرداری حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای

GH6 یک دوربین جمع‌وجور و سبک با ویژگی‌های فیلمبرداری پیشرفته است که ثابت می‌کند که Micro Four Thirds هنوز هم یک فرمت جذاب برای فیلم‌سازان است.

Nikon Z8

بهترین دوربین ترکیبی برای حرفه‌ای‌ها با قیمت رقابتی

Z8 ویژگی‌های زیادی ندارد که قبلاً در Z9 ندیده باشیم. با این حال، به‌عنوان نسخه‌ای کوچک‌تر و ارزان‌تر از دوربین سال 2022 ما، یکی از توانمندترین مدل‌هایی است که می‌توانید بخرید.

15. Hasselblad X2D 100C

بهترین دوربین بدون آینه مدیوم فرمت

Hasselblad X2D 100C دوربینی است که برای عکاسانی که به دنبال بهترین کیفیت تصویر ممکن در یک دوربین مدیوم فرمت هستند، طراحی شده است. این دوربین همچنین متنوع‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین دوربین مدیوم فرمت Hasselblad تا به امروز است.

بهترین دوربین‌های بدون آینه در سال 2023

بهترین دوربین به طور کلی

99Y5TFcsFbKuRP7jyS9SiS 970 80.jpg

1. Sony A7 IV

بهترین دوربین بدون آینه برای علاقه‌مندان

مشخصات:

  • اندازه سنسور: فول فریم
  • وضوح: 33 مگاپیکسل
  • منظره یاب: 3690 هزار نقطه
  • مانیتور: 3.0 اینچی صفحه لمسی چرخان، 1037 هزار نقطه
  • فوکوس خودکار: 759 نقطه‌ای
  • حداکثر سرعت عکاسی پیوسته: 10 فریم در ثانیه
  • فیلم: 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه
  • سطح کاربر: متوسط

دلایل خرید:

  • سنسور 33 مگاپیکسلی چشمگیر
  • فوکوس خودکار پیشرو در کلاس
  • صفحه نمایش چرخان

دلایل اجتناب:

  • فیلمبرداری 4K با کراپ سنگین
  • پیچیده برای مبتدیان

Sony A7 IV یک دوربین هیبریدی پیشرفته مدرن است. این دوربین برای مبتدیان بیش از حد پیچیده است و گران‌تر از رقبای هم‌رده است. A7 IV یک دوربین همه‌جانبه‌ای است که می‌تواند برای عکاسی و فیلمبرداری در هر شرایطی استفاده شود. افزایش قیمت به این معنی است که دیگر گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه برای مبتدیان نیست، اما ارتقاء‌هایی مانند ویدیوی 10 بیتی و پردازنده Bionz XR این دوربین را به یک گزینه بسیار قدرتمند تبدیل می‌کند.

در آزمایشات ما، متوجه شدیم که A7 IV دارای مهارت‌های فوکوس خودکار پیشرو در کلاس است و می‌تواند تقریباً به طور نامحدود حداکثر سرعت‌های شاتر پیوسته خود را بدون کندی حفظ کند. این دوربین هنگام استفاده از کارت CFexpress، 9 فریم در ثانیه را برای بیش از یک دقیقه (یا 6-7 فریم در ثانیه در هنگام عکاسی پیوسته خام) ضبط می‌کند. سنسور فول فریم 33 مگاپیکسلی جدید A7 IV کیفیت تصویر را نسبت به A7 III به طور چشمگیری بهبود نمی‌بخشد (وضوح بالاتر همچنین به معنای نویز نسبتاً رایج بالای ISO 6400 است) و کراپ سنگینی روی فیلمبرداری 4K وجود دارد.

با این حال، A7 IV یک دوربین همه‌کاره درجه یک است که می‌تواند تمام نیازهای شما را برآورده کند.

بهترین دوربین‌های سنسور APS-C

4yqrdYLnAqmMmrjJRZGCzG 970 80.jpg

2. Canon EOS R7

بهترین دوربین بدون آینه کامپکت از Canon

مشخصات:

  • اندازه سنسور: APS-C
  • وضوح: 32.5 مگاپیکسل
  • منظره یاب: 2360 هزار نقطه
  • مانیتور: 3.0 اینچی صفحه لمسی چرخان، 1620 هزار نقطه
  • فوکوس خودکار: 5915 نقطه ای
  • حداکثر سرعت عکاسی پیوسته: 15 فریم در ثانیه (شاتر مکانیکی)، 30 فریم در ثانیه (شاتر الکترونیکی)
  • فیلم: 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه
  • سطح کاربر: علاقه‌مند/حرفه‌ای

دلایل خرید:

  • عکاسی پیاپی سریع
  • فوکوس خودکار عالی
  • ارزش نسبت به قیمت عالی

دلایل اجتناب:

  • لنزهای اختصاصی محدود
  • حالت فیلمبرداری 4K/120p ندارد

دوربین Canon EOS R7 یک دوربین بدون آینه با سنسور APS-C است که برای عکاسانی طراحی شده است که به دنبال قدرت و عملکرد دوربین‌های فول فریم در یک بدنه کوچک‌تر و مقرون‌به‌صرفه هستند. این دوربین دارای سرعت عکاسی پیوسته 15 فریم در ثانیه (با شاتر مکانیکی) یا 30 فریم در ثانیه (با شاتر الکترونیکی) است که آن را برای عکاسی از حیات وحش و صحنه‌های ورزشی ایده‌آل می‌کند.

در آزمایشات ما، EOS R7 توانست به سرعت‌های اعلام شده دست یابد، اگرچه بافرهای آن به اندازه دوربین‌های فول فریم عمیق نیستند. این بدان معناست که می‌توانید برای مدت طولانی با این سرعت‌ها عکاسی کنید، اما باید مراقب باشید که حافظه کارت خود را پر نکنید.

علاوه بر عکاسی پیوسته با سرعت بالا، EOS R7 دارای بدنه‌ای راحت، جدیدترین سیستم فوکوس خودکار با ردیابی سوژه کانن و دو اسلات کارت UHS-II است که آن را به دوربینی تبدیل می‌کند که می‌تواند عکاسان حرفه‌ای سری EOS R را نیز به عنوان بدنه دوم وسوسه کند. تنها عیب این دوربین چیست؟ کانن تاکنون تنها دو لنز اختصاصی برای سنسور APS-C EOS R7 تولید کرده است. با این حال، انتظار می‌رود لنزهای بیشتری در آینده عرضه شوند و در عین حال، شما همیشه می‌توانید لنزهای RF موجود را نصب کنید یا لنزهای EF قدیمی‌تر را از دوربین‌های DSLR کانن تطبیق دهید.

بهترین دوربین نیکون

برای عکاسان، Nikon Z6 II یک انتخاب عالی است که با لنزهای Z-mount نیکون که روز به روز چشمگیرتر می شوند سازگار است.

برای عکاسان، Nikon Z6 II یک انتخاب عالی است که با لنزهای Z-mount نیکون که روز به روز چشمگیرتر می شوند سازگار است.

3. Nikon Z6 II

بهترین دوربین بدون آینه نیکون برای طرفداران عکاسی

مشخصات:

  • اندازه سنسور: فول فریم
  • رزولوشن: 24.5 مگاپیکسل
  • منظره یاب: 3690K نقطه
  • مانیتور: صفحه لمسی 3.2 اینچی با زاویه شیب، 2100K نقطه
  • فوکوس خودکار: 273 نقطه AF هیبریدی
  • حداکثر سرعت عکاسی پیوسته: 14 فریم در ثانیه
  • فیلم: 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه
  • سطح کاربر: متوسط/متخصص

دلایل خرید:

  • کیفیت تصویر عالی
  • کنترل عالی روی تنظیمات

دلایل اجتناب:

  • سیستم فوکوس خودکار نه چندان پیشرفته نسبت به رقبا.
  • صفحه نمایش ثابت

دوربین Nikon Z6 II یک جانشین عالی برای دوربین فول فریم Z6 است. این دوربین کیفیت تصویر و عملکرد عالی را ارائه می دهد، به خصوص برای کسانی که به دنبال ارتقا از دوربین‌های DSLR نیکون هستند. با این حال، به‌روزرسانی‌های نسبتاً کوچک Z6 II به این معنی است که این دوربین هنوز هم کمی از بهترین دوربین‌های بدون آینه عقب مانده است. با این حال، به دلیل ثبات آن در اکثر زمینه ها، با اضافه شدن یک پردازنده دوم Expeed 6 که طیف وسیعی از بهبودهای عملکرد را به همراه دارد، از جمله سرعت عکاسی پیوسته 14 فریم در ثانیه، همچنان یک دوربین بسیار توصیه شده است.

در آزمایشات ما، فوکوس خودکار Z6 II به طور قابل توجهی نسبت به Z6 بهبود یافته است، به خصوص با تشخیص چشم/صورت حیوانات.علاوه بر این، یک اسلات کارت SD UHS-II اضافه شده است که بسیار مورد نیاز بود. ویدئو Z6 II کمی از رقبای هیبریدی مانند Sony A7 IV عقب مانده است. با این حال، با یک سنسور BSI CMOS فول فریم 24 مگاپیکسلی امتحان شده و آزمایش شده که عملکرد ISO بالا بسیار خوبی را ارائه می دهد و بهترین کنترل در اطراف را دارد، Z6 II همچنان یک دوربین عالی برای عکاسان است.

طراحی ارگونومیک

Fujifilm X-S20 یک دوربین همه کاره برای تولیدکنندگان محتوا و عکاسان است که برای مبتدیان و آماتورها نیز مناسب است.

4. Fujifilm X-S20

tZA4RPJguay7AhqYv6sBPG 970 80.jpg

بهترین دوربین بدون آینه میان رده ای که می توانید بخرید

مشخصات

  • اندازه سنسور: APS-C
  • رزولوشن: 26.1 مگاپیکسل
  • منظره یاب: 2360 هزار نقطه
  • مانیتور: صفحه لمسی 3.0 اینچی با زاویه متغیر، 1840 هزار نقطه
  • فوکوس خودکار: 425 نقطه AF
  • حداکثر سرعت عکاسی پیوسته: 8 فریم بر ثانیه (مکانیکی)، 30 فریم بر ثانیه (الکترونیکی)
  • فیلم: 6.2K 30p
  • سطح کاربر: علاقه مند

دلایل خرید

  • عملکرد عالی برای مبتدیان
  • مجموعه چشمگیر از ویژگی های فیلمبرداری

دلایل اجتناب

  • نسبتاً گران
  • در برابر آب مقاوم نیست

Fujifilm X-S20 با استفاده از تمام ویژگی های X-S10 که یکی از دوربین های هیبریدی بدون آینه مورد علاقه ما بود، ویژگی های مبتدی پسندی را اضافه می کند و همچنان کاربران پیشرفته را راضی می کند. این دوربین با بدنه متعادل و دکمه های کنترل ساده، برای مبتدیان نیز مناسب است. یک حالت Vlog جدید، تشخیص صحنه خودکار و ردیابی بهتر سوژه نیز راه را برای مبتدیان آسان می کند.

X-S20 با به ارث بردن سنسور 26.1 مگاپیکسلی BSI-CMOS 4 از X-S10 و X-T4، از یک سیستم تصویربرداری با عملکرد عالی بهره می برد.باتری بزرگتر و پردازنده X-Processor 5 فوجی، عمر باتری را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. X-S20 با ارائه ضبط ویدیوی داخلی 6K/30p 4:2:2 10 بیتی، یک گزینه عالی برای تولیدکنندگان محتوا است.

با این حال، قیمت بالاتر آن ممکن است برای برخی از مبتدیان که به دنبال گزینه ای مقرون به صرفه هستند، یک نگرانی باشد. همچنین، ضد آب نبودن آن ممکن است برای برخی از کاربران که در شرایط آب و هوایی مختلف عکاسی می کنند، یک محدودیت باشد. با این حال، مجموعه ویژگی های گسترده آن، آن را به یک انتخاب عالی برای عکاسی و فیلمبرداری تبدیل می کند.

بهترین برای تولیدکنندگان محتوا ویدیویی

up3JafHogw6ho2V2QswmjZ 970 80.jpg

5. Panasonic Lumix S5 II

بهترین دوربین هیبریدی فول فریم کامپکت برای فیلمبرداری

مشخصات

  • اندازه سنسور: فول فریم
  • رزولوشن: 24.2 مگاپیکسل
  • منظره یاب: 2360 هزار نقطه
  • مانیتور: صفحه لمسی 3.0 اینچی با زاویه متغیر، 1840 هزار نقطه
  • فوکوس خودکار: 225 ناحیه AF
  • حداکثر سرعت عکاسی پیوسته: 7 فریم در ثانیه
  • فیلم: 6K در 30p
  • سطح کاربر: علاقه مند

دلایل خرید

  • لرزشگیر تصویر کارآمد
  • فوکوس خودکار تشخیص فاز برای فیلمبرداری

دلایل اجتناب

  • برش 1.5x در حرکت آهسته ویدیوی 4K با زاویه دید عریض
  • سیستم تشخیص سوژه AF ساده تر نسبت به رقبا

Panasonic Lumix S5 II، به عنوان جانشینی شایسته برای یکی از دوربین های ویدیویی مورد علاقه ما، بر اساس پیشینه عالی S5 بهبود می یابد. مانند پیشینیان خود، ما آن را در هنگام آزمایش محکم و در عین حال راحت برای کار یافتیم. خوشبختانه، طراحی جمع و جور آن کنترل های فیزیکی را به خطر نمی اندازد.

مانند S5، S5 II به عنوان یک دوربین هیبریدی شناخته می شود، اما ویدیو جایی است که در آن برتری دارد. در آزمایشات ما، متوجه شدیم که فیلمبرداری 6K/30p آن غنی و دقیق است، با محدوده دینامیکی گسترده. قابلیت های ویدیویی آن با ضبط 10 بیتی در تقریباً تمام رزولوشن ها، به علاوه توانایی ضبط فیلم بدون برش با استفاده از نسبت ابعاد 3:2 کامل سنسور – مفید برای برش محتوا – تقویت می شود.

S5 II اولین دوربین بدون آینه Panasonic با فوکوس خودکار تشخیص فاز برای ویدیو است. در ترکیب با تثبیت تصویر بسیار مؤثر، متوجه شدیم که حتی در هنگام عکاسی دستی، ویدیوهای واضح و ثابتی تولید می کند، اگرچه برش 1.5x در ویدیوی 4K/60p شرم آور است. این دوربین برای عکاسی نیز بد نیست: فوکوس خودکار تشخیص کنتراست ثابت کرد که سریع و قابل اعتماد است و S5 II کنترل نویز عالی را نشان داد.

عکاسان و فیلمبرداران حرفه ای جذب Lumix S5 IIX خواهند شد، در حالی که Canon EOS R6 II تشخیص سوژه پیشرفته تری را ارائه می دهد. با این وجود، S5 II یک دوربین هیبریدی فوق العاده برای ویدیوی با کیفیت بالا است.

Panasonic Lumix S5 II، جانشین شایسته S5، مجموعه ویژگی ها و عملکردهای ویدیویی پیشرفته ای را ارائه می دهد که در تعداد کمی از دوربین های بدون آینه یافت می شود.

مانند S5، S5 II یک دوربین هیبریدی است، اما فیلمبرداری جایی است که در آن برتری دارد. در آزمایشات ما، متوجه شدیم که فیلمبرداری 6K/30p آن عالی و بسیار دقیق است، با محدوده دینامیکی گسترده. قابلیت های ویدیویی آن با ضبط 10 بیتی تقریباً در تمام رزولوشن ها، به علاوه، ضبط فیلم بدون برش با استفاده از نسبت ابعاد 3:2 کامل سنسور، که برای برش محتوا مفید است، تقویت می شود.

S5 II اولین دوربین بدون آینه Panasonic با فوکوس خودکار تشخیص فاز برای ویدیو است. این قابلیت، در ترکیب با تثبیت تصویر بسیار مؤثر، امکان ضبط ویدیوهای واضح و ثابت را حتی در هنگام عکاسی دستی فراهم می کند. با این حال، برش 1.5x در ویدیوی 4K/60p یک محدودیت است.

این دوربین برای عکاسی نیز بد نیست: فوکوس خودکار تشخیص کنتراست ثابت کرد که سریع و قابل اعتماد است و S5 II کنترل نویز عالی را نشان داد.

عکاسان و فیلمبرداران حرفه ای جذب Lumix S5 IIX خواهند شد، در حالی که Canon EOS R6 II تشخیص سوژه پیشرفته تری را ارائه می دهد. با این وجود، S5 II یک دوربین هیبریدی فوق العاده برای ویدیوی با کیفیت بالا است.

بهترین برای مبتدیان

Olympus ممکن است دیگر دوربین های جدیدی تولید نکند، اما E-M10 Mark IV همچنان یک گزینه عالی برای مبتدیان است.

rhmtjhrBK4gkqEXYotXevR 970 80.jpg

6. Olympus OM-D E-M10 Mark IV

بهترین دوربین بدون آینه برای مبتدیان

مشخصات

  • اندازه سنسور: Micro Four Thirds
  • رزولوشن: 20.3MP
  • منظره یاب: 2360 هزار نقطه
  • مانیتور: صفحه لمسی متحرک 3 اینچی، 1037 هزار نقطه
  • فوکوس خودکار: 121 نقطه AF
  • حداکثر سرعت عکاسی پیوسته: 15 فریم در ثانیه
  • فیلمبرداری: 4K در 30p
  • سطح کاربر: مبتدی

دلایل خرید

  • سنسور با کیفیت بالا برای ثبت تصاویر جذاب
  • تثبیت تصویر داخلی برای عکاسی دستی
  • بدنه جمع و جور و قابل حمل
  • رابط کاربری آسان

دلایل اجتناب

  • فوکوس خودکار تشخیص کنتراست ممکن است برای برخی از سوژه ها کند باشد
  • فاقد ورودی میکروفون برای ضبط صدا با کیفیت بالا

Olympus OM-D E-M10 Mark IV یک دوربین بدون آینه جمع و جور و قابل دسترس است که برای مبتدیان عکاسی که بیشتر روی عکس ثابت تمرکز می کنند، عالی است. این دوربین فاقد برخی از ویژگی های پیشرفته تر مانند فوکوس خودکار تشخیص فاز یا ورودی میکروفون است، اما تمام الزامات کلیدی را برای مبتدیان برآورده می کند.

در آزمایشات ما، متوجه شدیم که سنسور 20.3 مگاپیکسلی این دوربین برای ثبت تصاویر جذاب به اندازه کافی خوب است. تثبیت تصویر داخلی نیز برای عکاسی سریع در سرعت شاتر پایین بسیار مفید است. فوکوس خودکار تشخیص کنتراست 121 نقطه ای، اگرچه پیشرفته نیست، اما برای ردیابی مداوم چهره ها و چشم ها کار مناسبی انجام می دهد. سبک کلاسیک این دوربین، صفحه لمسی تاشو دستی و حالت عکس پیشرفته آن، Mark IV را به یک گزینه بدون آینه مبتدی خوب تبدیل می کند.

بهترین دوربین بدون آینه مدرن-کلاسیک

برای طرفداران ظاهر دوربین های فیلمبرداری کلاسیک، Nikon Z fc یک دوربین بدون آینه تقریبا غیرقابل مقاومت با قدرت تصویربرداری مدرن است.

5eNYCmkKQncrb73oWFBqU3 970 80.jpg

7. Nikon Z fc

بهترین دوربین بدون آینه مقرون به صرفه مسافرتی

مشخصات

  • اندازه سنسور: APS-C CMOS
  • رزولوشن: 20.9 مگاپیکسل
  • منظره یاب: 0.39 اینچ EVF، 2.36 میلیون نقطه
  • مانیتور: صفحه لمسی 3.2 اینچی با قابلیت کج شدن، 1.04 میلیون نقطه
  • فوکوس خودکار: 209 نقطه AF
  • حداکثر سرعت عکاسی پیوسته: 11 فریم در ثانیه
  • فیلم: 4K (UHD) در 30 فریم در ثانیه
  • سطح کاربر: متوسط/حرفه ای

دلایل خرید

  • طراحی خیره کننده
  • صفحه لمسی چرخان کاربردی
  • قیمت مناسب

دلایل اجتناب

  • کمبود لنزهای بومی
  • عدم پشتیبانی از کارت UHS-II

Nikon Z fc یک دوربین بدون آینه با طراحی کلاسیک است که بر اساس Nikon Z50، دیگر دوربین بدون آینه با سنسور برش APS-C نیکون ساخته شده است. این دوربین دارای مشخصات یکسانی با Z50 است، اما بدنه آن از دوربین Nikon FM2 که در اوایل دهه 1980 عرضه شد، الهام گرفته شده است. این ترکیب برای عکاسان معمولی که به دنبال یک دوربین سرگرم کننده برای مسافرت و عکاسی روزمره هستند، ایده آل است.

Z fc ممکن است بدنه مقاوم در برابر آب و هوای نامناسب و گریپ بزرگی که در Nikon Z50 دیده می شود را نداشته باشد، اما ما متوجه شدیم که عکاسی با آن بسیار لذت بخش است. مشخصات رقابتی آن، از جمله سنسور 20.9 مگاپیکسلی، توانایی فیلمبرداری 4K/30p و ردیابی فوکوس خودکار پیوسته برای افراد و حیوانات، در واقعیت نیز به خوبی عمل می کنند.

تنها ایراد این دوربین چیه؟ کمبود لنزهای بومی. اگر طیف وسیعی از لنزهای APS-C برای شما مهم است، سری X فوجی گزینه خوبی است، اما در غیر این صورت، Nikon Z fc ترکیبی عالی از قدیمی و جدید است.

بهترین دوربین بدون آینه مقرون به صرفه برای مبتدیان

Sony A6100 با توجه به قیمت و عملکرد فوکوس خودکار عالی، دوربین بدون آینه بسیار خوبی برای مبتدیان است، حتی اگر موجودی آن در حال حاضر محدود باشد.

EfqSNieCxpuGwsVSP7J8Dh 970 80.jpg

8. Sony A6100

بهترین دوربین بدون آینه مقرون به صرفه برای مبتدیان

مشخصات

  • اندازه سنسور: APS-C CMOS
  • رزولوشن: 24.2 مگاپیکسل
  • منظره یاب: 0.39 اینچ EVF، 1.44 میلیون نقطه
  • مانیتور: صفحه لمسی 2.95 اینچی با قابلیت کج شدن، 921600 نقطه
  • فوکوس خودکار: 425 نقطه AF هیبریدی
  • حداکثر سرعت عکاسی پیوسته: 11 فریم در ثانیه
  • فیلم: 4K در 30 فریم در ثانیه
  • سطح کاربر: مبتدی

دلایل خرید

  • عملکرد فوکوس خودکار عالی
  • کوچک و جمع و جور
  • قیمت مناسب

دلایل اجتناب

  • کمی زمان می برد تا با قابلیت های دوربین آشنا شوید
  • وضوح نسبتاً پایین LCD و EVF

Sony A6000 همچنان یک دوربین بدون آینه محبوب برای مبتدیان است، اما پس از گذشت پنج سال از عرضه آن، A6100 با حفظ طراحی آشنا اما با عملکرد بهتر، توانایی های خود را به روز کرده است. A6100 با استفاده از سنسور APS-C از دوربین های بدون آینه پریمیوم سونی، از سیستم فوکوس خودکار A6600 پرچمدار نیز استفاده می کند تا قابلیت ردیابی پیوسته عالی را ارائه دهد که برای عکس و فیلم سریع و قابل اعتماد است.

کیفیت تصویر همانطور که انتظار می رود، با جزئیات خوب و رنگ های مناسب است (اگرچه یک پروفایل خنثی خوشایند خواهد بود)، در حالی که عمر باتری عالی است و صفحه نمایش قابل کج شدن اکنون لمسی است – البته با عملکرد محدود. البته همه چیز تغییر نکرده است: LCD و EVF همچنان وضوح نسبتاً پایینی دارند و حداکثر سرعت عکاسی پیوسته همچنان 11 فریم در ثانیه است، در حالی که عملکرد بافر گاهی اوقات می تواند کند باشد. بنابراین، دوربین کاملی نیست و کشف پتانسیل کامل آن می تواند زمان ببرد، اما A6100 مطمئناً یک دوربین بدون آینه همه کاره عالی با قیمت مناسب است.

بهترین ارتقا از گوشی هوشمند

یکی از دوربین‌های بدون آینه مورد علاقه ما برای مبتدیان، Fujifilm X-T200 است.

z2jFjqGYnV8E3evBw7pHxS 970 80.jpg

9. Fujifilm X-T200

بهترین دوربین Fujifilm برای مبتدیان

مشخصات

  • اندازه سنسور: APS-C CMOS
  • رزولوشن: 24.2 مگاپیکسل
  • منظره یاب: الکترونیکی OLED، 2،360،000 نقطه
  • مانیتور: صفحه لمسی کاملاً متحرک 3.5 اینچی، 2،780،000 نقطه
  • حداکثر سرعت عکاسی پیوسته: 8 فریم در ثانیه
  • فیلم: 4K
  • سطح کاربر: مبتدی

مزایا

  • رنگ و محدوده دینامیکی عالی
  • صفحه لمسی 3.5 اینچی شارپ
  • طراحی سبک و کلاسیک

معایب

  • عمق بافر محدود
  • عدم وجود ردیابی سوژه در فیلمبرداری

Fujifilm X-T200 یک انتخاب خوب برای هر کسی است که از عکاسی با گوشی هوشمند ارتقا می دهد. این دوربین یک صفحه لمسی بزرگ و شارپ 3.5 اینچی را با طراحی زیبایی ترکیب می کند که نسبت به نسل قبلی خود بسیار بهتر در دست قرار می گیرد. این دوربین در بیشتر زمینه ها، از جمله عملکرد فوکوس خودکار، نسبت به نسل قبلی X-T100 خود پیشرفت بزرگی داشته است. و بر خلاف Fujifilm X-A7، X-T200 همچنین دارای یک منظره یاب داخلی برای فریم بندی عکس های شما است.

تنها نقطه ضعف واقعی در مقایسه با مدل های گران تر در این لیست، این است که ردیابی سوژه X-T200 در طول عکاسی پیاپی می تواند کمی ضعیف باشد و در حالت ویدیو در دسترس نیست. اما در غیر این صورت ارزش عالی را ارائه می دهد و یک جایگزین عالی برای رقبایی مانند Sony A6100 و Canon EOS M50 Mark II است.

بهترین برای حرفه ای ها

Canon EOS R5 به سادگی یکی از بهترین دوربین های بدون آینه ای است که می توانید خریداری کنید و به نظر می رسد که به یک کلاسیک Canon در همه زمان ها تبدیل شود.

fjNxB4UTBgV8WSxLNKstqT 970 80.jpg

10. Canon EOS R5

بهترین دوربین بدون آینه پیشرفته در مجموع

مشخصات

  • اندازه سنسور: فول فریم
  • رزولوشن: 45 مگاپیکسل
  • منظره یاب: 5760 هزار نقطه
  • مانیتور: صفحه لمسی متحرک 3.15 اینچی، 2100 هزار نقطه
  • فوکوس خودکار: 5940 نقطه ای Dual Pixel AF
  • حداکثر سرعت عکاسی پیوسته: 20 فریم در ثانیه
  • فیلم: 8K با سرعت 30 فریم در ثانیه
  • سطح کاربر: متوسط

مزایا

  • کیفیت خوب و مناسب برای عکاسی در سبک های مختلف
  • فوکوس خودکار فوق العاده

معایب

  • قیمت نه چندان مناسب نسبت به رقبای هم رده
  • محدودیت در فیلمبرداری

Canon واقعاً با EOS R5 همه توقف ها را بیرون کشید. وزن سبک اما محکم در دست، بهترین دوربین بدون آینه شرکت تاکنون است. با رزولوشن بالا، فول فریم و مجهز به پردازنده قدرتمند Digic X، یک ابزار استثنایی برای عکاسان ثابت است. آزمایشات ما نشان داد که فوکوس خودکار Dual Pixel نسل بعدی آن فوق العاده است و ردیابی دقیق و تشخیص حیوانات فوق العاده ای را ارائه می دهد. کیفیت تصویر نیز به همین ترتیب عالی است و حتی در نور کم نتایج قابل توجهی تولید می کند، با نویز کم حتی در ISO 4000. عکاسی پیوسته 20 فریم در ثانیه را با شاتر الکترونیکی اضافه کنید و یک دوربین بدون آینه سطح حرفه ای دارید که در استودیو به اندازه خیابان راحت است.

عمر باتری EOS R5 نمی تواند با DSLR رقابت کند، اما با یک بار شارژ می توان چهار ساعت عکاسی فشرده انجام داد. مشخصات ویدیوی آن نیز برای دوربینی در این اندازه حیرت انگیز است و 8K را با سرعت 30 فریم در ثانیه یا 4K را با سرعت 120 فریم در ثانیه ضبط می کند و به روزرسانی های اخیر سیستم عامل تنها جذابیت آن را برای فیلمبرداران افزایش داده است. با این حال، شایان ذکر است که محدودیت های حرارتی زمان ضبط را محدود می کند، در حالی که دوره های “خنک شدن” می تواند طولانی باشد. استفاده بیشتر از این عملکرد همچنین نیاز به سرمایه گذاری در کارت های CFexpress گران قیمت دارد – اگرچه اگر توانایی پرداخت برچسب قیمت بالای R5 را دارید، شاید این مسئله نباشد.

بهترین برای عکاسی اکشن

Fujifilm X-H2S یک تجربه عکاسی فوق العاده سریع و انبوهی از ویژگی های ویدیویی را ارائه می دهد.

SQpCyWW6mcNG7ecpoxXFAb 970 80.jpg

11. Fujifilm X-H2S

بهترین دوربین بدون آینه همه کاره برای عکاسی اکشن

مشخصات

  • اندازه سنسور: APS-C
  • رزولوشن: 26.2 مگاپیکسل
  • منظره یاب: 5760 هزار نقطه
  • مانیتور: صفحه لمسی متحرک 3 اینچی، 1620 هزار نقطه
  • فوکوس خودکار: 425 نقطه ای
  • حداکثر سرعت عکاسی پیوسته: 15 فریم در ثانیه (مکانیکی)؛ 40 فریم در ثانیه (الکترونیکی)
  • فیلمبرداری: 6.2K با سرعت 30 فریم در ثانیه
  • سطح کاربر: پیشرفته

مزایا

  • سنسور استک شده بسیار سریع
  • ردیابی فوکوس خودکار چشمگیر

معایب

  • گران تر از بسیاری از گزینه های فول فریم
  • فاقد جذابیت دوربین های رترو فوجی

Fujifilm X-H2S با یک سنسور استک شده بسیار سریع، یکی از بهترین دوربین های بدون آینه برای عکاسان اکشن است که می خواهند ویدیوهای با کیفیت حرفه ای نیز ضبط کنند. شاتر الکترونیکی آن سرعت عکاسی پیوسته تا 40 فریم در ثانیه را ارائه می دهد، در حالی که فوکوس خودکار ردیابی سوژه آن را به راحتی بهترین دوربین Fuji X-series برای عکاسی از صحنه های متحرک سریع می کند.

فیلمبرداران نیز با مجموعه ای از مهارت های عالی پاداش می گیرند. X-H2S می تواند فیلم های 6.2K/30p با کیفیت بالا را به صورت داخلی ضبط کند، با پروفایل های رنگی بی شمار برای انعطاف پذیری در ویرایش. تثبیت کننده تصویر داخل بدنه و یک صفحه لمسی متحرک شارپ، این بسته را تکمیل می کنند.

بهترین فول فریم با رزولوشن بالا

اگر رزولوشن مهمترین فاکتور برای شماست، Sony A7R V یک دوربین قدرتمند با تمام پیکسل هایی است که هر عکاس استودیویی یا منظره به آن نیاز دارد.

ni82JKdeA2wMQ8E3cpEwJV 970 80.jpg

12. Sony A7R V

بهترین فول فریم با رزولوشن بالا برای حرفه ای ها

مشخصات

  • اندازه سنسور: فول فریم
  • رزولوشن: 61 مگاپیکسل
  • منظره یاب: 5760 هزار نقطه
  • مانیتور: صفحه لمسی متحرک 3 اینچی، 21400 هزار نقطه
  • فوکوس خودکار: 567 نقطه ای PDAF + 425 نقطه ای CDAF
  • حداکثر سرعت عکاسی پیوسته: 1 فریم در ثانیه
  • فیلم: 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه
  • سطح کاربر: حرفه ای

مزایا

  • فوکوس خودکار عالی
  • عملکرد عالی در ISO بالا
  • صفحه لمسی چرخان همه کاره

معایب

  • فیلمبرداری 4K فقط تا 60 فریم در ثانیه
  • نیاز به لنزهای با کیفیت بالا

Sony A7R V با رزولوشن 61 مگاپیکسل، همان رزولوشن پیشرو در کلاس A7R IV قبلی خود را دارد. اما به لطف یک سنسور جدید و پردازنده قدرتمند Bionz XR، بررسی ما نشان داد که A7R V به طور کلی دوربین بهتری است. در ترکیب با اپتیک با کیفیت بالا و تا هشت استاپ لرزشگیر تصویر، متوجه شدیم که این دوربین قادر به ثبت جزئیات فوق العاده است.

در آزمایشات ما، فوکوس خودکار تشخیص بلادرنگ مبتنی بر هوش مصنوعی آن بی نقص نبود، اما می توانست به طور قابل اعتمادی سوژه های مختلف را ردیابی کند و به خصوص با افراد، حتی در صحنه های وسیع تر، عملکرد خوبی داشت. ما متوجه شدیم که کیفیت تصویر هنگام عکاسی از سوژه های با جزئیات بالا عالی است، که A7R V را به انتخابی عالی برای حرفه ای های منظره یا استودیو تبدیل می کند.

صفحه لمسی متحرک آن هنگام قاب بندی انعطاف پذیری مفیدی را فراهم می کند، در حالی که EVF در اینجا به همان اندازه A7S III شارپ است. اگر یک دوربین فول فریم قدرتمند با مشخصات بالا می خواهید و پرداخت هزینه آن را برایتان مهم نیست، A7R V یک قدم رو به جلو نسبت به نسل قبلی خود است. اما اگر نمی توانید بهترین لنزها را بخرید، می خواهید ویدیوی 4K اسلوموشن ضبط کنید یا به سادگی نیازی به چنین رزولوشن بالایی ندارید، ممکن است در A7 IV ارزش بهتری پیدا کنید.

بهترین برای ویدیوی حرفه ای

اگر بیشتر از عکس، ویدیو می‌گیرید، Panasonic Lumix GH6 در میان دوربین‌های بدون آینه، بیشترین ویژگی‌ها را دارد.

5Hb6bLqwp2sdsMVvW9CkjF 970 80.jpg

13. Panasonic Lumix GH6

بهترین دوربین بدون آینه برای ویدیوی حرفه ای

مشخصات

  • اندازه سنسور: Micro Four Thirds
  • رزولوشن: 25.2 مگاپیکسل
  • منظره یاب: 5680 هزار نقطه
  • مانیتور: صفحه لمسی متحرک 3.0 اینچی، 1084 هزار نقطه
  • فوکوس خودکار: 315 نقطه ای
  • حداکثر سرعت عکاسی پیوسته: 75 فریم در ثانیه (الکترونیکی)، 14 فریم در ثانیه (مکانیکی)
  • فیلم: 5.7K با سرعت 60 فریم در ثانیه
  • سطح کاربر: متوسط / پیشرفته

مزایا

  • طیف گسترده ای از قابلیت های فیلمبرداری
  • لرزشگیر تصویر عالی
  • هندلینگ فوق العاده

معایب

  • فوکوس خودکار نه چندان مناسب نسبت به سایر رقبا
  • بزرگتر و سنگین تر از GH5 II

مانند همتای خود GH5 Mark II، Panasonic GH6 یک دوربین فیلمبرداری قدرتمند است که برای فیلمسازان حرفه ای طراحی شده است. این دوربین با ساختاری محکم و جمع و جور، طیف گسترده ای از حالت های فیلمبرداری را ارائه می دهد و انعطاف پذیری خلاقانه فوق العاده ای را برای فیلمبرداران فراهم می کند.

هندلینگ GH6 عالی است و دارای ویژگی های رابط کاربری بسیار مفیدی است. صفحه لمسی پشتی می تواند برای فریم بندی آسان برگردانده، چرخانده و کج شود، دکمه ضبط دوم در جلوی دوربین برای عکاسانی که از دوربین با یک دست استفاده می کنند مفید است. زمان‌های ضبط عملا نامحدود و الگوریتم‌های لرزشگیر تصویر بهبودیافته نیز به جذابیت این دوربین برای فیلمبرداران می‌افزاید.

این دوربین علاوه بر فیلمبرداری، برای عکاسی نیز مناسب است. این دوربین طیف وسیعی از گزینه‌ها برای عکاسی تخصصی را ارائه می دهد، از جمله حالت High Resolution با انباشته شدن تصویر 100 مگاپیکسلی و عکاسی پیوسته فوق‌العاده سریع (تا 75 فریم در ثانیه با شاتر الکترونیکی). با این حال، عملکرد نور کم آن هنوز از رقبای فول فریم عقب‌تر است و سیستم فوکوس خودکار آن نیز به اندازه برخی از رقبا سریع و دقیق نیست. اگر به دنبال یک دوربین سبک وزن با قابلیت عکاسی و فیلمبرداری عالی هستید، GH6 گزینه خوبی است.

بهترین هیبرید حرفه ای

Nikon Z8 با ابعاد کوچکتر از Z9، می تواند بهترین دوربین بدون آینه ای باشد که اکثر طرفداران Nikon نیاز دارند.

qepHaQeAvsPSvU8aASJdPE 970 80.jpg

14. Nikon Z8

بهترین هیبرید فول فریم برای طرفداران Nikon

مشخصات

  • اندازه سنسور: فول فریم
  • رزولوشن: 45.7 مگاپیکسل
  • منظره یاب: 3690 هزار نقطه
  • مانیتور: صفحه لمسی متحرک 3.2 اینچی، 2100 هزار نقطه
  • فوکوس خودکار: 493 نقطه ای
  • حداکثر سرعت عکاسی پیوسته: 120 فریم در ثانیه
  • فیلم: 8K با سرعت 30 فریم در ثانیه
  • سطح کاربر: پیشرفته

مزایا

  • همان سنسور استک شده Z9
  • کوچک تر و ارزان تر از Z9

معایب

  • منظره یاب با رزولوشن پایین تر از رقبای خود
  • لرزشگیر تصویر معمولی

Nikon Z8 تفاوت چندانی با Z9 ندارد. اما به عنوان یک نسخه کوچکتر و ارزان‌تر از دوربین سال 2022 ما، یکی از توانمندترین مدل‌های بدون آینه موجود در بازار است. در آزمایشات ما، متوجه شدیم که این دوربین هیبریدی کاملاً توانمند است و به لطف سنسور فول فریم 45.7 مگاپیکسلی خود، عکس‌های بسیار شارپی تولید می‌کند و ویدیوهای 8K فوق العاده‌ای را نیز ارائه می‌کند. رزولوشن 61 مگاپیکسلی سونی A7R V را ندارد، اما اختلاف پیکسل باعث می‌شود Nikon Z8 دو برابر سریع‌تر باشد.

Nikon Z8 از Z9 پیروی می کند و به طور کامل سنسور مکانیکی را حذف می کند و از مزایای عملکرد آن بهره می برد. در بررسی ما، متوجه شدیم که عکاسی پیوسته 20 فریم در ثانیه برای ثبت لحظات اکشن کافی است، اما Z8 می تواند تا 120 فریم در ثانیه نیز پیش برود، اگر از خروجی 11 مگاپیکسلی راضی هستید.

ما عمر باتری را در آزمایش کمی محدود یافتیم و تثبیت تصویر داخل بدنه به سادگی خوب بود. اما با فشرده کردن تقریباً همه آن ویژگی‌های پرچمدار در یک بدنه بسیار کوچکتر و با قیمت پایین‌تر، فکر می‌کنیم Nikon Z8 دستور العملی را ارائه می‌دهد که برای بیشتر افراد از Z9 معقول‌تر است.

بهترین دوربین در مدیوم فرمت‌ها

vLDqun6e4wYKDtbr95nXn9 970 80.jpg

15. Hasselblad X2D 100C

بهترین دوربین در مدیوم فرمت که می توانید خریداری کنید

مشخصات

  • اندازه سنسور: فرمت متوسط
  • رزولوشن: 100 مگاپیکسل
  • منظره یاب: 5760 هزار نقطه
  • مانیتور: صفحه لمسی متحرک 3.6 اینچی، 2360 هزار نقطه
  • فوکوس خودکار: 294 نقطه ای
  • حداکثر سرعت عکاسی پیوسته: 3.3 فریم در ثانیه
  • فیلم: ندارد
  • سطح کاربر: حرفه ای

مزایا

  • طراحی و ساخت خیره کننده
  • کیفیت تصویر استثنایی

معایب

  • حالت فیلمبرداری ندارد
  • عمر باتری متوسط

Hasselblad X2D 100C در حالی که یک دوربین برای عکاسان حرفه ای است، همزمان تطبیق پذیرترین و در دسترس ترین دوربین Hasselblad تا به امروز است. این دوربین دارای سنسور فرمت متوسط در بدنه‌ای خیره کننده است که به طرز شگفت انگیزی جمع و جور و راحت برای حمل است. همچنین فضای ذخیره سازی 1 ترابایتی SSD داخلی این دوربین یک مزیت قابل توجه است.

با این حال، این دوربین دارای برخی از معایب است، از جمله عدم پشتیبانی از فیلمبرداری، سرعت عکاسی پیوسته محدود و فوکوس خودکار کندتر از برخی از مدل های بدون آینه. همچنین، محدوده لنزهای بومی آن فاقد گزینه تله فوتو مناسب است.

با وجود برخی معایب، این دوربین هنوز هم یک گزینه ارزشمند برای عکاسان حرفه ای است. اندازه جمع و جور و صفحه لمسی با زاویه شیب آن را برای استفاده در دنیای واقعی آسان می کند. تثبیت تصویر داخل بدنه، که اولین بار برای Hasselblad است، به شما امکان می دهد بدون نیاز به سه پایه، عکس های واضحی بگیرید. سنسور 100 مگاپیکسلی تصاویری با جزئیات و دقت فوق العاده تولید می کند. تنظیم شاتر برگ امکان استفاده از دیافراگم های باز را برای ایجاد پس زمینه های تار و جذاب در عکس های پرتره با فلاش فراهم می کند. رنگ و محدوده دینامیکی این دوربین نیز فوق العاده هست.

نحوه انتخاب بهترین دوربین بدون آینه برای شما

اکنون زمان بسیار خوبی برای خرید دوربین بدون آینه است، اما همچنین می تواند کمی گیج کننده باشد. گزینه های موجود در تمام نقاط قیمتی از سوی شرکت هایی مانند Canon، Sony، Nikon، Fujifilm، Panasonic و Olympus Reborn بیش از هر زمان دیگری است. پس از کجا شروع کنیم؟

اندازه سنسور اغلب یک شاخص خوب برای مشخصات و سبک عکاسی دوربین است. مدل‌هایی که برای حرفه‌ای‌ها و آماتورهای مشتاق ساخته شده‌اند، سنسور فول فریم یا تراشه APS-C کمی کوچکتر خواهند داشت. دومی نسبت به دوربین‌های فول فریم کوچکتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند، اگرچه به اندازه دوربین‌هایی با سنسورهای Four Thirds (از Panasonic و Olympus) قابل حمل نیستند.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهمی که باید به آن توجه کرد، منظره یاب‌های الکترونیکی (EVF) هستند که قیمت را افزایش می‌دهند، اما برای اکثر عکاسان ضروری هستند. آنها پیش نمایشی از صحنه را به صورت بلادرنگ با قرائت داده ها ارائه می دهند و در شرایط روشن بسیار مفید هستند.

لنزها نیز مهم هستند. اگر دوست دارید در زمینه خاصی تخصص داشته باشید (به عنوان مثال، معماری واید یا ماکرو)، پس سیستمی را که می خواهید بررسی کنید تا مطمئن شوید که گزینه های مناسب برای شما را دارد. در فضای بدون آینه فول فریم، Sony در حال حاضر بیشترین انتخاب را ارائه می دهد، در حالی که در دوربین های APS-C با سنسور برش، Fujifilm طیف گسترده ای از گزینه ها را در اکثر فاصله های کانونی دارد.

بدون آینه یا DSLR: تفاوت چیست؟

مناظره بدون آینه در مقابل DSLR از زمان ورود اولین دوربین‌های بدون آینه، موضوع داغی بوده است. کدامیک برای شما بهترین است همیشه یک انتخاب شخصی خواهد بود، اگرچه اکثر تولیدکنندگان اکنون بر روی قرار دادن بهترین فناوری خود در مدل‌های بدون آینه تمرکز می‌کنند. راهنمای بدون آینه در مقابل DSLR ما باید به شما در تصمیم گیری در مورد اینکه کدام یک برای نیازهای شما مناسب است کمک کند، اما چند تفاوت کلیدی بین دو فرمت وجود دارد.

دوربین‌های بدون آینه به شما امکان می‌دهند لنزها را مانند DSLR تعویض کنید. اما بر خلاف DSLR، آنها از آینه برای هدایت نور به سنسور داخل استفاده نمی کنند. در عوض، نور به طور مستقیم توسط سنسور دریافت و پردازش می شود. از آنجایی که آنها به آینه حجیم نیازی ندارند، می توان آنها را نسبت به DSLR سنتی جمع و جورتر ساخت. عدم وجود آینه برای حرکت همچنین به معنای سرعت شاتر بالقوه سریعتر است.

تفاوت کلیدی دیگر منظره یاب است. در جایی که دوربین‌های DSLR از منظره یاب اپتیکال برای کمک به شما در قاب‌بندی صحنه‌ها استفاده می‌کنند، دوربین‌های بدون آینه یا به معادل الکترونیکی متکی هستند یا از شما می‌خواهند با استفاده از صفحه نمایش پشتی خود ترکیب کنید. در حالی که مورد دوم می تواند در شرایط روشن مشکل ساز باشد، مورد اول دیگر مشکل بزرگی مانند گذشته نیست: EVF های مدرن روشن و واضح هستند و پیش نمایشی واقعی از صحنه را به صورت بلادرنگ در اختیار شما قرار می دهند و از مزیت قرائت داده ها بهره مند می شوند.

دوربین‌های بدون آینه در ابتدا دارای سنسورهای کوچک‌تری نسبت به دوربین‌های DSLR بودند، اما امروزه می‌توانید کاتالوگ مدل‌های بدون آینه با سنسورهای فول فریم و APS-C پیدا کنید. این بدان معناست که هیچ تفاوت آشکاری در کیفیت تصویر بین بهترین دوربین‌های DSLR و بدون آینه وجود ندارد.

چرا دوربین های بدون آینه بهتر هستند؟

آیا دوربین بدون آینه بهتر از DSLR است؟ هنوز هم مزایا و معایب زیادی برای هر دو طراحی وجود دارد، بنابراین اگر می خواهید اطلاعات بیشتری کسب کنید، راهنمای دوربین های بدون آینه در مقابل DSLR ما را بخوانید.

دوربین های بدون آینه مطمئناً انتخاب بیشتری را ارائه می دهند. اگر می خواهید یک DSLR بخرید، تنها دو بازیگر اصلی در شکل کانن و نیکون وجود دارد. اگر یک دوربین بدون آینه را انتخاب کنید، انتخاب برندها بسیار گسترده تر است، با برندهایی مانند کانن، پاناسونیک، فوجی فیلم، سونی، المپوس و لایکا که همگی طیف گسترده ای از دوربین ها را برای تناسب با اکثر بودجه ها ارائه می دهند.

در حال حاضر، هر تولید کننده بزرگ دوربین چیزی برای گفتن دارد و آخرین مدل های آنها به اندازه کافی با رقبای خود متفاوت هستند که به نحوی متمایز شوند.

در حالی که انتخاب 10 مدل رده بالا برای انتخاب بهترین دوربین بدون آینه بسیار آسان است، ما سعی کرده ایم برخی از گزینه های مقرون به صرفه تر را نیز انتخاب کنیم. این مدل‌ها ممکن است مملو از ویژگی‌ها نباشند، اما گزینه‌های مناسبی برای کاربران جدید و افرادی با بودجه محدود هستند. با این حال، اگر به طور خاص به دنبال یک دوربین بدون آینه مقرون به صرفه هستید، راهنمای بهترین دوربین بدون آینه مبتدی ما را بخوانید.

بنابراین، خواه به دنبال دوربینی بهتر از دوربینی که روی گوشی هوشمندتان قرار دارد هستید یا به دنبال یک مدل پیشرفته و رده بالا برای افزایش خلاقیت خود هستید، ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید بهترین دوربین های بدون آینه ای که می توانید در حال حاضر خریداری کنید کدامند.

آیا دوربین های بدون آینه برای مبتدیان مناسب هستند؟

در حالی که دوربین‌های بدون آینه پرچمدار ممکن است برای برآورده کردن نیازهای علاقه‌مندان و حرفه‌ای‌ها طراحی شده باشند، بهترین دوربین‌های بدون آینه مبتدی همه چیزهایی را که یک مبتدی در ابتدای سفر عکاسی خود ممکن است نیاز داشته باشد، ارائه می‌دهند.

بسیاری از دوربین‌های بدون آینه مبتدی مورد علاقه ما سبک و برای مبتدیان آسان هستند، در حالی که همچنان عملکردی را ارائه می‌دهند که به شما امکان می‌دهد به عنوان یک عکاس رشد کنید. مشخصات دقیق از دوربینی به دوربین دیگر متفاوت است، اما اجزای اصلی معمولاً شامل یک سنسور توانمند و فوکوس خودکار قابل اعتماد هستند.

علاوه بر ایجاد تعادل بین قیمت و عملکرد، اکثر دوربین‌های بدون آینه به دلیل رابط‌های صفحه لمسی خود برای مبتدیان کاربرپسند هستند. حتی اگر یک مبتدی کامل هستید، اگر از گوشی هوشمند ارتقا می‌دهید، این دوربین‌ها باید آشنا به نظر برسند.

با انتخاب یک دوربین بدون آینه مبتدی، به طور کلی تمام ویژگی‌های پیشرفته‌تر موجود در مدل‌های پریمیوم را دریافت نمی‌کنید. این فداکاری ممکن است تثب‌کننده تصویر در بدنه، سرعت عکاسی متوالی یا شاید نرخ فریم باشد که دوربین می‌تواند فیلم‌های 4K را با آن ضبط کند. با این حال، دوربین‌های بدون آینه همچنان یک انتخاب همه کاره برای عکاسان جدید هستند. و از آنجایی که لنزهای آنها قابل تعویض هستند، می‌توانید با پیشرفت مهارت‌های خود به لنزهای مختلف ارتقا دهید.

ما در بخش «مبتدیان» در بالا تعدادی از دوربین‌های بدون آینه مبتدی مورد علاقه خود را انتخاب کرده‌ایم، اما می‌توانید با خواندن راهنمای اختصاصی ما از بهترین دوربین‌های بدون آینه مبتدی، انتخابی جامع پیدا کنید. در آنجا از بهترین همه کاره‌های مبتدی تا دوربین‌های بدون آینه برای ولاگرها و یوتیوبرها برای هر بودجه و کاربری‌ای پیدا خواهید کرد،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *