راهنمای خرید

بهترین لنز ها برای عکاسی محصول کدامند؟

best lenses for product photography 2

انتخاب یک لنز مناسب از جمله مهم‌ترین مواردی به شمار می‌آيد که در حوزه عکاسی از محصول اهمیت فوق‌العاده زیادی دارد؛ به همین دلیل است که عکاسان حرفه‌ای همواره به دنبال یافتن بهترین لنز ها برای عکاسی محصول هستند و در این زمینه به دنبال اطلاعات به‌روز و کارآمد می‌گردند.

خوشبختانه امروزه شرکت‌های بزرگ تولید‌کننده لنز در جهان، محصولات خود را در دسته‌بندی‌های گوناگونی عرضه می‌کنند تا بتوان با توجه به هدف نهایی از عکاسی، لنز‌های مناسب و قابل قبولی را خریداری کرد. در این متن قصد داریم به شما چندین مدل از لنزهایی که در این زمینه برترین انتخاب ممکن محسوب می‌شوند، معرفی کنیم. با ما تا پایان این متن همراه باشید.

لنزها مدل‌های مختلفی دارند.

لنزها مدل‌های مختلفی دارند.

بهترین لنزها برای عکس‌برداری از محصولات

به منظور انتخاب بهترین لنز ها برای عکاسی محصول گزینه‌‌های گوناگونی پیش روی شما قرار دارد. در زمان خریداری هر یک از این لنز‌ها باید به موارد مهمی همچون شارپنس بالا، امکان ایجاد بوکه و همچنین امکان تصویربرداری با حالات مختلف توجه کرد. علاوه بر این باید به اندازه و همچنین قابلیت استفاده ساده از لنز نیز دقت داشته باشید. ما نیز بر اساس همین فاکتورها لیست مدنظر خود را در این زمینه تهیه کرده‌‌ایم.

Canon EF 50mm f/1.8 STM

اولین گزینه‌‌ای که می‌‌توانید به سراغ آن بروید، کانن EF پنجاه میلی‌متری است. این لنز بی‌نظیر که در دسته STM قرار می‌گیرد، برای افرادی که به تازگی وارد عرصه عکاسی از محصولات شده‌اند، یک انتخاب عالی به شمار می‌رود؛ بنابراین اگر به عنوان یک تازه‌کار یا beginner در این زمینه مشغول به فعالیت هستید، لازم است که به سراغ چنین لنز خاصی بروید.

کانن EF پنجاه میلی‌متری به شما اجازه می‌دهد تا با آزادی عمل کامل بر روی سوژه‌های مختلف خود بوکه ایجاد کنید تا جذابیت تصاویر نهایی به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کند. این لنز شارپنس خوبی فراهم می‌کند و به همین دلیل می‌‌تواند حتی در شرایط نوری نامناسب نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

با خریداری کانن EF پنجاه به لنزی دست پیدا خواهید کرد که علاوه بر طراحی محصول‌ می‌تواند در حوزه‌های دیگری همچون ثبت تصاویر پرتره یک انتخاب مناسب باشد. توصیه می‌کنیم که از این لنز به صورت اختصاصی جهت تصویربرداری از محصولات غذایی، محصولات آرایشی و همچنین محصولات مربوط به لایف استایل بهره ببرید.

عکاسی از محصول نیازمند به‌کارگیری لنزهای ویژه است.

عکاسی از محصول نیازمند به‌کارگیری لنزهای ویژه است.

Canon RF 85mm f/2 Macro IS STM

اگر به دنبال بهترین لنز ها برای عکاسی محصول هستید و قصد دارید به سراغ گزینه‌های حرفه‌ای‌تر بروید،‌ کانن RF هشتاد و پنج میلی‌متری گزینه خوبی برای شما محسوب می‌شود. این لنز به صورتی ساخته شده است که شرایط لازم جهت تصویربرداری از محصولات به شکل هنرمندانه و خلاقانه را برایتان فراهم می­کند. این لنز تصاویر باکیفیتی در اختیار شما قرار می‌دهد که به کمک آن‌ها می‌‌توانید همه مشتریان را به سمت محصولات خود جلب کنید.

لنز RF هشتاد و پنج میلی‌متری از کانن دارای فوکوس ۱ به دو است؛ بنابراین در زمان تصویربرداری از محصولات در فاصله نزدیک و یا در هنگام عکس‌برداری به صورت کلوز آپ با مشکل خاصی از نظر ایجاد بلور مواجه نخواهید شد. این لنز از جدیدترین تکنولوژي‌های مربوط به اثبات حرکات دست یا استبیلیزیشن بهره می‌برد تا نگرانی خاصی از این بابت نداشته باشید.

کانن در این محصول خود امکان ثبت تصاویر در حالت نور پایین یا low light را فراهم کرده است تا حتی در استودیوهای ساده عکس‌برداری که از امکانات روشنایی گران قیمت برخوردار نیستند نیز بتوان تصاویر گوناگون را به خوبی ثبت کرد. شایان ذکر است که این لنز از قدرت اتوفوکوس بالایی بهره می‌برد.

Nikon AF-S 105mm f/2.8G VR Micro

نمی‌توان از بهترین لنز ها برای عکاسی محصول سخن گفت؛ اما به محصولی همچون نیکون AF-S صد و پنج میلی‌متری اشاره‌‌ای نکرد. اگرچه شرکت کانن لنزهای خوبی به تولید می‌رساند؛ اما نیکون نیز به عنوان یکی از قدرتمندترین شرکت‌ها در این زمینه مشغول به فعالیت است و محصولات آن نیازهای طیف گسترده‌ای از کاربران را برطرف می‌کند.

نیکون AF-S یکی از برترین لنزهای موجود جهت ثبت تصاویر محصول در جهان به شمار می‌آيد که با امکان پوشش زاویه بیست و پنج الی چهل و پنج درجه‌ای بهترین میزان focal length را در اختیار شما قرار می‌دهد. این محصول شگفت انگیز برای افرادی که به فوکوس ۱:۱ علاقه‌مند هستند، انتخاب خوبی است. پوشش روی این لنز از جنس نانو کریستال بوده تا در طول زمان هیچ‌گونه آسیب خاصی به آن وارد نشود و بتوانید برای سال‌های متمادی از این محصول عالی بهره ببرید.

لنزهای خود را از مراجع معتبر خریداری کنید.

لنزهای خود را از مراجع معتبر خریداری کنید.

 

Nikon AF-S DX Micro-NIKKOR 40mm f/2.8G

بهترین لنز ها برای عکاسی محصول مواردی به شمار می‌آيند که به صورت اختصاصی برای این هدف ساخته شده باشند. نیکون AF-S DX میکرو از جمله همین دسته از محصولات است که می‌توان آن را یک گزینه بسیار خوب برای تصویربرداری از جواهرات دانست.

در واقع اگر کارتان عکس‌برداری از جواهرات است و قصد دارید تصاویر خیره‌کننده‌ای به دست بیاورید، این محصول از نیکون به طور کامل به تمامی نیازهای شما پاسخ خواهد داد. لنز AF-S DX میکرو دارای قابلیت low chromatic است که خود منجر به ایجاد جلوه خاصی در تصاویر شما می‌شود. مواردی که از آن‌ها به عنوان بهترین لنز ها برای عکاسی از محصول یاد کردیم، تنها چند مدل خاص در این زمینه محسوب می‌شوند؛ اما قطعاً‌ شما را به هدف مدنظرتان می‌رسانند.

 

قیمت لنزهای مناسب عکاسی محصول همواره یکسان نیست.

قیمت لنزهای مناسب عکاسی محصول همواره یکسان نیست.

سخن پایانی

عکاسی از محصول جزو تخصص‌هایی به شمار می‌آيد که برای پیشرفت در آن به تجهیزات مناسب نیاز داریم. یکی از مهم‌‌ترین تجهیزات مورد استفاده در این زمینه، لنز است. بدون برخورداری از لنز‌های مناسب نمی‌توانید انتظار داشته باشید که تصاویر نهایی دقیقاً مشابه آنچه که شما می‌خواهید، باشند.

انتخاب بهترین لنز ها برای عکاسی محصول به شما اجازه می‌دهد تا با خیال راحت تصاویر موردنیاز خود را تهیه کنید و از آن‌ها بهره ببرید. شرکت‌های تولیدکننده لنز امروزه مدل‌های گوناگونی از این محصولات را به بازار عرضه کرده‌اند و شما می‌توانید با توجه به نیاز خود نسبت به خریداری هر یک از آن‌ها اقدام کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *