آموزش عکاسی دیجیتال

عکاسی زیبا از مناظر پاییز

633d7f6ce2cd6b44d7876461

می خواهید رنگ های مجلل و تُن های زیبای پاییز را به تصویر بکشید؟ در حالی که ایجاد عکس های چشمگیر از مناظر پاییزی ممکن است دشوار به نظر برسد، در واقع بسیار آسان است فقط باید چند ترفند را بدانید.

به طور خاص، ما 14 نکته عملی برای ایجاد عکاس های زیبای منظره پاییزی را به شما خواهیم گفت و موارد زیر را بررسی خواهیم کرد:

  • انتخاب لنز عالی برای به تصویر کشیدن الگوها در شاخ و برگ
  • بهترین تنظیمات منظره پاییزی برای رسیدن به نتایج عالی
  • نوع نور محبوب در مناظر پاییزی

و خیلی بیشتر…

بنابراین، اگر آماده اید تا از خانه بیرون بروید و شروع به گرفتن عکس های خیره‌کننده خود کنید، بیایید شروع کنیم:

1. بررسی وضعیت درختان

بهترین عکس‌های مناظر پاییزی معمولاً زمانی گرفته می‌شوند که رنگ‌ها در اوج خود هستند. به این ترتیب، قرمز درخشان، نارنجی‌ سوزان و زرد آفتابی را می‌توان در ترکیب‌بندی تصویر گنجاند.

متأسفانه، رنگ های اوج معمولاً بیش از یک یا دو هفته دوام نمی آورند. اگر گردش‌های خود را با دقت تنظیم نکنید، ممکن است به محل برسید و متوجه شوید که درختان هنوز تغییر نکرده اند یا بدتر از آن، تمام زیبایی را از دست داده اید.

fall landscape photography 9

در اینجا بررسی وضعیت شاخ و برگ درختان پاییز مفید است. به سادگی یک جستجوی سریع در گوگل انجام دهید، سپس ببینید چه چیزی می توانید پیدا کنید. احتمالاً یک پیش بینی از وضعیت ظاهر و برگ درختان برای منطقه شما وجود دارد (و اگر وجود نداشته باشد، احتمالاً یک پیش بینی برای منطقه ای نزدیک به محل شما وجود دارد). اما اگر نتوانستید همچین چیزی پیدا کنید باید به صورت مداوم به درختان محل زندگیتان توجه کنید تا به نتیجه و زمان مناسب برسید.

به یاد داشته باشید: هرچه پیش بینی و بررسی شما دقیق تر باشد، بهتر است. زمان‌بندی رنگ‌های پاییزی می‌تواند با تغییر ارتفاع یا عرض جغرافیایی به طور چشمگیری متفاوت باشد. پس نمیتوان وضعیت اردبیل و اصفحان را یکی دانست.

2. وقتی هوا بد است بیرون بروید

بیشتر عکاسی از مناظر در طول ساعت های طلایی و آبی انجام می شود، زمانی که هوای نسبتاً خوب و نور زیبای آسمانی (شاید همراه با چند ابر) وجود دارد.

ساعت طلایی: زمانی است که خورشید در حال طلوع یا غروب است. در این زمان، نور خورشید از اتمسفر زمین عبور می کند و رنگ های گرم و نارنجی را جذب می کند. این امر باعث می شود که نورپردازی بسیار نرم و ملایم شود و سایه ها عمق و کنتراست بیشتری داشته باشند.

ساعت طلایی معمولاً حدود 20 دقیقه قبل از طلوع و 20 دقیقه بعد از غروب خورشید طول می کشد. این زمان می تواند بسته به عرض جغرافیایی و فصل تغییر کند.

ساعت آبی: زمانی است که خورشید زیر خط افق است، اما هنوز هم نوری در آسمان وجود دارد. در این زمان، نور خورشید از اتمسفر زمین عبور می کند و رنگ های آبی را جذب می کند. این امر باعث می شود که آسمان به رنگ آبی مایل به بنفش درآید.

ساعت آبی معمولاً حدود 20 دقیقه قبل از طلوع و 20 دقیقه بعد از غروب خورشید طول می کشد. این زمان می تواند بسته به عرض جغرافیایی و فصل تغییر کند.

اما عکاسی از مناظر پاییزی یک بازی کاملا متفاوت است. شما می توانید عکس‌های زیبایی را با نور خیره‌کننده ساعت طلایی ثبت کنید، اما در صورتی که زیر آسمان پوشیده از ابرهای ضخیم عکس بگیرید، اغلب می‌توانید غم‌انگیزترین و پاییزی‌ترین عکس‌ها را ایجاد کنید. نور ابری حس تنهایی را ایجاد می‌کند، به برجسته شدن جزئیات سوژه کمک می‌کند و (مزیت بزرگ!) رنگ‌های پاییزی را تقویت می‌کند.

fall landscape photography 5

اگر در روزهای ابری عکاسی می کنید و از نتایج راضی هستید، در نظر بگیرید که بهتر است عکاسی منظره غم انگیز خود را یک قدم جلوتر ببرید. دوربین خود را در روزهای بارانی یا اگر در پاییز به اندازه کافی خوش شانس هستید روزهای برفی بیرون بیاورید. فقط مطمئن شوید که محافظت کافی برای تجهیزات خود داشته باشید.

در نهایت: باران و برف در ترکیب با رنگ‌های پاییزی فوق‌العاده به نظر می‌رسند. در حالی که فرآیند عکاسی ممکن است کمی ناخوشایند باشد، اما در نهایت همه چیز ارزشش را دارد.

3. از نور پس زمینه و نور اطراف استفاده کنید

شما مجبور نیستید فقط در روزهای تاریک و کسل کننده از مناظر پاییزی عکس بگیرید! در واقع، شما می توانید در روزهای آفتابی نیز عکس های عالی بگیرید، فقط باید با نور کار کنید.

یک تکنیک عالی برای عکاسی از مناظر پاییزی، عکاسی مستقیم از نور خورشید است. عکاسی در نور می تواند منجر به تصاویر خیره کننده ای شود زیرا برگ های پشت به نور پاییز می درخشند و رنگ های پر جنب و جوش را منعکس می کنند.

اما هنگام استفاده از نور پس زمینه و عکاسی در نور خورشید، مراقب نورهای اضافی باشید. با پوشاندن جزئی خورشید پشت یک درخت، می توانید هرگونه نور اضافی ناخواسته را کاهش دهید.

3F6A0532

یک روش دیگر برای عکاسی از مناظر پاییزی، استفاده از نور جانبی است. رنگ‌های متضاد نارنجی و زرد در ترکیب با آسمان آبی پرنور می‌توانند بسیار خوب با هم کار کنند. (رنگ‌های گرم‌تر از شاخ و برگ، سردی آسمان آبی را کاملاً جبران می‌کند!)

4. از لنز تله فوتو استفاده کنید

برگ‌های پاییزی، درختان و جنگل‌ها آنقدر زیبا هستند که اغلب وسوسه می‌شویم لنز واید خود را بیرون بیاوریم و کل صحنه را ثبت کنیم.

در حالی که لنز واید می تواند برای عکاسی پاییزی مناسب باشد، اغلب خوب است که در جهت مخالف حرکت کنید و با فاصله کانونی طولانیتر عکاسی کنید. یک لنز 70-200 میلی متری یا 55-200 میلی متری ایده آل است، اگرچه شما همچنین می توانید با یک لنز 100-400 میلی متری یا حتی یکی از آن گزینه های غول پیکر 150-600 میلی متری عکاسی کنید. (لنزهای پرایم نیز کار می کنند، اما انعطاف پذیری شما را محدود می کنند، به خصوص اگر از نمای کنار جاده عکس می گیرید.)

fall landscape photography 7

به نظر می رسد، یک لنز بلندتر به سادگی صحنه کمک می‌کند و باعث می شود رنگ‌ها بیش از حد به چشم آیند. فاصله کانونی تله فوتو به شما امکان می‌دهد الگوهای موجود در برگ‌ها را برجسته کنید، علاوه بر این، صحنه را فشرده می‌کند تا یک دیوار زیبا از درختان ایجاد کند.

fall landscape photography 11

همچنین می توانید از فاصله کانونی طولانی تر برای برجسته کردن جزئیات فضای داخلی جنگل استفاده کنید. به دنبال الگوها باشید، سپس به دنبال بخشی از صحنه باشید که الگو در آن شکسته شده است و آن را در ترکیب بندی خود قرار دهید. همچنین در نظر بگیرید که فضای منفی اضافه کنید تا سوژه خود را منزوی کنید. آسمان خالی برای این کار بسیار خوب است، اگرچه می توانید فضای منفی را با کف جنگل یا حوضه های بی حرکت نیز ایجاد کنید.

5. از دیافراگم باز برای جداسازی سوژه استفاده کنید

در اکثریت موارد، عکاسان برای عکاسی از مناظر پاییزی از دیافراگم‌های بسته، مانند f/8 و بالاتر استفاده می‌کنند. هنگام ثبت تصاویر با چشم‌اندازهای گسترده یا الگوهای پیچیده، استفاده از دیافراگم بسته منطقی است.

با این حال، شما همچنین می توانید با استفاده از دیافراگم باز، عکس های پاییزی منحصر به فردی ایجاد کنید. لنز خود را روی f/2.8 یا f/5.6 تنظیم کنید، سپس نزدیک شوید و سوژه خود را از محیط اطراف جدا کنید. شما می توانید عکسی مانند این بگیرید:

fall landscape photography 15

در اینجا، برگ‌های درختان در پیش زمینه واضح هستند، در حالی که پس‌زمینه به یک تاری دلپذیر و کمی رنگارنگ تبدیل می‌شود.

در حالی که همیشه می‌توانید از درختان تنها در مقابل برگ‌های رنگارنگ عکس بگیرید، اما سعی کنید با سوژه‌ها و پس‌زمینه‌های مختلف آزمایش کنید. در انتخاب‌های خود خلاق باشید. به سوژه خود توجه زیادی کنید و مطمئن شوید که عمق میدان کافی برای واضح نگه داشتن ویژگی‌های کلیدی آن دارید. اغلب پس از گرفتن عکس برای اطمینان، پیش‌نمایش LCD را بررسی کنید.

6. عناصر پیش زمینه و پس زمینه را ترکیب کنید

در نکته قبلی عکاسی مناظر پاییزی به شما توصیه کردیم از دیافراگم باز استفاده کنید و عناصر فردی را جدا کنید. این رویکرد قطعا به خوبی کار می کند اما همچنین ارزش دارد که استراتژی مخالف را امتحان کنید، جایی که به دنبال صحنه های گسترده تری هستید از لنز گسترده تری برای ثبت همه چیز استفاده کنید.

اگر به منطقه‌ای کوهستانی سفر می‌کنید، ممکن است بتوانید چشم‌اندازهای دیدنی پیدا کنید که برای این نوع عکس‌برداری بسیار مناسب هستند. من همچنین توصیه می‌کنم به دنبال ترکیبی از عناصر جالب پس‌زمینه و پیش‌زمینه باشید که مخاطب را جذب کند.

برای بهترین نتیجه، با یک پس زمینه زیبا مانند یک دسته درخت صنوبر یا یک درخت افرای زیبا که مشرف به رودخانه است شروع کنید. سپس به دنبال سوژه های پیش زمینه جذاب باشید. سنگ های خزه ای، برگ های افتاده و حتی سنگ ها کوچک می توانند عالی عمل کنند. نکته کلیدی این است که موردی را انتخاب کنید که مکمل پس زمینه باشد اما در عین حال به خودی خود جالب باشد.

fall landscape photography 2

برای گنجاندن کل صحنه در ترکیب خود، باید از یک لنز واید استفاده کنید (هرچه وایدتر، بهتر). همچنین باید دیافراگم خود را حداقل به f/8 (و احتمالاً f/11، f/13 یا حتی f/16) کاهش دهید تا کل صحنه را واضح نگه دارید. (همانطور که در زیر توضیح می دهم، یک سه پایه نیز می تواند در این سناریوها مفید باشد!)

7. از سه پایه استفاده کنید (و سرعت شاتر خود را کنترل کنید)

اگر قصد دارید عکس‌های مناظر پاییزی را با استفاده از دیافراگم باز ایجاد کنید، اغلب می‌توانید با عکاسی دستی از این کار را انجام دهید اما به طور کلی، بهترین روش این است که دوربین خود را از همان ابتدا روی سه پایه قرار دهید.

از آنجایی که عکاسی از مناظر پاییزی اغلب در روزهای ابری (و حتی بارانی) انجام می‌شود، نور  بسیار محدود است. بنابراین، اگر می‌خواهید نوردهی مناسبی ثبت کنید، باید از دیافراگم باز، ISO بالا یا سرعت شاتر پایین استفاده کنید.

همانطور که در بالا ذکر کردم، استفاده از دیافراگم باز ممکن است کارساز باشد، اما همیشه بهترین راه حل نیست. اگر می خواهید کل عکس خود را واضح نگه دارید، دیافراگم f/2.8 یا f/4 عمق میدان کافی را به شما نمی دهد. در حالی که ISO بالا نوردهی را افزایش می دهد، اما باعث ایجاد نویز ناخوشایند نیز می شود.

بهترین گزینه شما این است که سرعت شاتر را کاهش دهید. این کار باعث می شود که شما نتوانید عکس های خود را با دست بگیرید، اما به شما امکان می دهد از دیافراگم باریک، ISO پایین و نوردهی خوب استفاده کنید. همه اینها به طور همزمان. با یک سه پایه محکم، کاهش سرعت شاتر به 1/60 ثانیه، 1/30 ثانیه یا حتی 1 ثانیه نباید مشکلی باشد، اگرچه اگر در روزهای بادخیز بیرون می روید باید مراقب باشید.

به طور خاص، باید به حرکت برگ ها توجه کنید، اگر سرعت شاتر شما خیلی کند باشد و باد به اندازه کافی شدید باشد، با تار شدن حرکت مواجه خواهید شد. در حالی که کمی تاری حرکتی لزوماً چیز بدی نیست، اما وضوح را کاهش می دهد، بنابراین فقط مراقب باشید و سرعت شاتر خود را فقط در صورت نیاز کاهش دهید.

8. به دنبال الگوها و بافت ها باشید

عکس‌های پاییزی معمولاً با رنگ های جذاب و گیرا شناخته می‌شوند. اما عکس‌های مناظر پاییزی فقط از رنگ به عنوان یک نقطه شروع استفاده می‌کنند. به عبارت دیگر، آنها شامل رنگ هستند، اما رنگ همه چیز نیست. در عوض، ترکیب‌بندی رنگ ها به علاوه الگوها و بافت‌ها باهم همکاری می کنند تا توجه بیننده را جلب کند.

بسیاری از صحنه‌های پاییزی الگوها و بافت‌های جالب زیادی برای کار دارند، بنابراین فراتر رفتن از رنگ کار سختی نیست. به سادگی چند رنگ قرمز، زرد و نارنجی که دوست دارید را پیدا کنید سپس به عناصر ترکیبی دیگری فکر کنید که می توانید در عکس بگنجانید.

برای عکس زیر، من از ترکیبی از رنگ زرد، بافت کف جنگل و تکرار درخت برای ایجاد یک نتیجه جالب استفاده کردم.

fall landscape photography 6

9. به دنبال جزئیات پاییزی باشید

عکاسی از جزئیات، در منطقه مبهم و بلاتکلیف بین عکاسی کلوزآپ و عکاسی منظره قرار دارد. گاهی اوقات یکی از این دو مورد است، گاهی ترکیبی از هر دو است. با این حال، به طور کلی، من عکاسی از جزئیات را به عنوان بخش دیگری از کار منظره می بینم. این تصاویر بخش کوچک اما مهم داستان را روایت می کنند.

جزئیات به لحاظ ذهنی به ما نقطه شروع خوبی برای دیدن نحوه شکل گیری یک منظره می دهند و همچنین در ایجاد حس مقیاس نقش مهمی دارند. تکه های کوچک صحنه به ندرت در یک عکس منظره بزرگ ثبت می شوند، اما آنها بخش بسیار مهمی در عکاسی هستند. بنابراین، جزئیات باید بخش مهمی از داستان شما برای مخاطبانتان باشد.

AK Arrigetch Alatna 108096 15

برای عکاسی کلوزآپ، به لنزی نیاز دارید که بتواند به طور نسبی، فوکوس بالایی داشته باشد یا یک لنز تله‌فوتو قوی داشته باشد. اغلب برای این نوع عکس از شیشه‌های بزرگ ۵۰۰ میلی‌متری و ۶۰۰ میلی‌متری استفاده می شود و همچنین از لنزهای وایدانگلی استفاده می شود که توانایی فوکوس فوق‌العاده قوی دارند.

AK FAI autumn details 17

با این حال، بهتر است از یک تله‌فوتو متوسط با قابلیت‌های ماکرو مناسب استفاده کنید. مورد خاصی نیست؛ فقط یک لنز خوب است که به شما اجازه می‌دهد سوژه را به زیبایی نمایش دهید.

هنگام عکاسی از جزئیات پاییزی به موارد زیر توجه کنید:

  1. نحوه تعامل خطوط در تصویر
  2. کدام رنگ غالب است؟ در پاییز، رنگ‌هایی مانند قرمز می‌توانند غالب باشند و اغلب باید با رنگ‌های سبز یا آبی خنک‌تر متعادل شوند.
  3. چگونه می توانید سوژه خود را جدا کنید؟ آیا می توانید جزئیات اضافی را برش دهید؟
  4. رنگ های پاییزی را در آغوش بگیرید، اما بیننده خود را بیش از حد غرق همان چیز نکنید. تصاویر خوب معمولاً انواع بافت ها و رنگ ها را نشان می دهند.
fall landscape photography 12

جنگل‌ها و مزارع سوژه‌های ماکروی خیره‌کننده زیادی را ارائه می‌دهند. می‌توانید از موارد زیر عکس بگیرید:

  • گل‌های تنها در برابر پس‌زمینه برگ‌های پاییزی
  • برگ‌ها در انتهای شاخه‌ها
  • برگ‌های افتاده روی چمن‌ها
  • تارهای عنکبوت پوشیده شده از شبنم
  • و خیلی چیزهای دیگر!

عکاسی از جزئیات منظره می‌تواند  اعتیادآور باد. و پاییز زمان عالی برای شروع این سبک عکاسی است!

10. عکاسی با حرکت عمدی دوربین را آزمایش کنید

حرکت عمدی دوربین (ICM) به این معناست که شما دوربین خود را در طول یک نوردهی طولانی به صورت عمدی حرکت می‌دهید تا جلوه‌های انتزاعی مانند این ایجاد کنید:

dd tip61

و به لطف رنگ‌های زیبا، پاییز زمان مناسبی برای امتحان کردن آن است.

اول، چند ترکیب رنگ و درختان زیبا پیدا کنید. اگر امکان دارد، مطمئن شوید که بین تنه درختان و برگ‌های پاییزی کنتراست وجود دارد (عکس بالا را ببینید).

بعد، دوربین خود را به حالت دستی یا اولویت شاتر تغییر دهید. مطمئن شوید که سرعت شاتر شما حدود 1/30 ثانیه یا بیشتر است.

در نهایت، روی برگ‌ها فوکوس کنید، سپس در حین رها کردن شاتر، دوربین خود را حرکت دهید!

توجه داشته باشید که حرکت عمدی دوربین بسیار اتفاقی و آزمایشی است، بنابراین اگر اولین عکس‌های شما به خوبی که امیدوار بودید نشد، ناامید نشوید. حتما با حرکت دادن دوربین خود در جهت‌های مختلف (من حرکت عمودی را توصیه می‌کنم، اما می‌توانید افقی یا حتی مورب را امتحان کنید) آزمایش کنید. همچنین، با سرعت‌های شاتر مختلف و سرعت حرکت دوربین خود آزمایش کنید تا به میزان تاری مناسب برسید.

11. به دنبال عناصری باشید که با رنگ‌های پاییز در تضاد باشند.

رنگ‌های پاییزی معمولاً روشن هستند و بافت‌ها و الگوهای زیادی دارند. برای اینکه عکس‌های خود را به سطح بالاتری ببرید، رنگ‌های جذاب را پیدا کنید اما حتما آن‌ها را با عناصر تیره‌تر متضاد کنید. به این ترتیب، می‌توانید تنش چشمگیری ایجاد کنید.

به تصویر زیر نگاه کنید. این تصویر شامل چند درخت زیبا و روشن است، اما با یک صخره تاریک و سایه‌دار در تضاد است. و این تضاد، همین تنش، است که عکس را به سطح بالاتری می‌رساند.

fall landscape photography 8

البته، سنگ‌های تیره تنها عنصر متضاد نیستند که می‌توانید در عکس‌های خود استفاده کنید. می‌توانید از کنتراست آفتاب/سایه (جایی که سوژه شما توسط خورشید روشن می‌شود اما سایه تاریک آن پیدا است) استفاده کنید، می‌توانید رنگ‌های پاییزی را با آب تیره متضاد کنید، یا می‌توانید رنگ‌های پاییزی روشن را با رنگ‌های پاییزی تیره‌تر و قهوه‌ای‌تر متضاد کنید (فرصت‌ها بی‌پایان هستند!)

12. به بالا نگاه کنید

بخش داخلی یک جنگل می تواند مکانی فوق العاده برای عکاسی از رنگ های پاییزی باشد، اما اغلب یافتن یک ترکیب بندی دلپذیر دشوار است. گاهی اوقات، شما نمی توانید عناصر فردی را جدا کنید و الگوهای جالبی پیدا کنید. ممکن است آماده باشید که تسلیم شوید، اما من به شما توصیه می کنم چیز دیگری را امتحان کنید:

به بالا نگاه کنید و درختان را کاووش کنید.

fall landscape photography 4

این کار در روزهای آفتابی بهترین نتیجه را می دهد؛ تصاویری که رنگ های پاییزی را با آسمان آبی تیره در تضاد قرار می دهند، می توانند واقعاً دلپذیر باشند.

فراموش نکنید که از دیافراگم های کوچکتر مانند f/22 استفاده کنید تا تصویر واضح باشد. همچنین، اگر از سمت جنگل به سمت خورشید عکاسی کنید، دیافراگم باریک یک اثر ستاره ای خیره کننده ایجاد می کند.

13. از مناظر وسیع عکاسی کنید

در پاییز، زمانی که رنگ‌ها مانند آتش‌بازی درشب روشن هستند، به ندرت صحنه‌های وسیع و باز هستند که چشمانمان را به خود جلب می‌کنند. با این حال، گاهی ابعاد و وسعت منظره را نمی‌توان نادیده گرفت. در آن لحظات نادر است که به لنزهای واید خود می‌پردازیم.

هنگام عکاسی با زاویه باز، جزئیاتی را که قبلاً ذکر کردم یا الگوهای مناظر محلی را فراموش نکنید. این دو عنصر در صحنه واید ضروری هستند و به شما کمک می‌کنند تا درک کنید که چگونه عناصر منظر با هم ترکیب می‌شوند.

AK NoatakPreserve KellyRiver 1083 469

یک بار شنیدم که گفتند عکاسی واید از مناظر آسان است. من کاملاً مخالفم؛ عکاسی واید از همه سخت‌تر است زیرا امکان حواس پرتی در فضای وسیع وجود دارد. درک و گنجاندن سوژه‌های جذاب پیش‌زمینه، مانند رنگ‌های پاییزی، شما را در ایجاد تصاویر چشم‌گیر با زاویه باز پیش می‌برد.

14. هر عکس را با دقت پردازش کنید.

وقتی در حال عکاسی از مناظر پاییزی هستید، همیشه باید تمام تلاش خود را بکنید تا صحنه مورد نظر را به خوبی در فریم بگنجانید. اما همچنین باید مطمئن شوید که وقتی به خانه برگشتید، عکس های خود را با دقت بررسی کنید و سپس بهترین فایل ها را پردازش کنید.

چرا؟ اولاً، فایل‌های RAW برای ویرایش طراحی شده‌اند. فایل‌های RAW پردازش‌نشده معمولاً ظاهری صاف و کسل‌کننده دارند، در حالی که فایل‌های پردازش‌شده می‌توانند بسیار رنگارنگ‌تر و بهتر به نظر برسند (شبیه‌تر به نحوه‌ای که شما صحنه را در آن زمان دیده‌اید).

fall landscape photography 14 1

به طور مثال، اکثر فایل‌های RAW با کمی افزایش کنتراست و اشباع اضافی بهتر به نظر می‌رسند. همچنین به شما توصیه می‌کنم که chromatic aberration را حذف کنید، کمی شارپنس اضافه کنید و مطمئن شوید که نوردهی و تراز سفیدی هر دو خوب به نظر می‌رسند.

در نهایت، باید تصمیم بگیرید که مایل به انجام  چه مقدار ویرایش هستید. اما بسیاری از عکاسان پردازش منظره را روی هر تصویری که به اشتراک می گذارند اعمال می کنند (و نتایج اغلب نفس گیر است).

امیدوارم این نکات به شما کمک کند تا از وقت خود برای عکاسی از رنگ‌های شگفت‌انگیز فصل پاییز نهایت استفاده را ببرید.

1 فکر در مورد “ عکاسی زیبا از مناظر پاییز

  1. مینا گفت:

    سلام و خسته نباشید تصاویر بسیار زیبایی بود و حس عجیبی در من ایجاد کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *