آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

نزدیک شدن به حیوانات و عکاسی از آنها

animal photography shorebird willet 1

آیا می خواهید عکاسی باورنکردنی از پرندگان یا حیوانات داشته باشید؟ یکی از بزرگترین چالش ها در عکاسی حیات وحش نزدیک شدن است. به عنوان یک عکاس حیات وحش، روزها را صرف برنامه ریزی، جستجو و عکاسی می کنم. هدف من چیست؟ تماشای لذت شما از آن عکس گریزان از حیات وحش.

animal photography wading tricolored heron

خوشبختانه، دستیابی به تصاویر پر فریم در عکاسی حیات وحش کار سختی نیست. چند اصل ساده وجود دارد که هر عکاس مبتدی حیات وحش می تواند از آنها پیروی کند. در این آموزش، این اصول را با شما به اشتراک می گذارم. من تعدادی از نکات عکاسی از پرندگان و حیوانات را ارائه خواهم داد که برای هر کسی که دنبال عکس حیات وحش است می تواند به طور موثر از آنها استفاده کند. شما با دانش لازم برای گرفتن تصاویر زیبا از حیوانات و پرندگان سایت ما را ترک خواهید کرد.

animal photography wading reddishegret

1. هدف نادیده گرفتن است

هنر پنهان کاری، نان و کره عکاسی حیات وحش است. تقریباً همه عکاسان پرندگان، عکاسان حیوانات و عکاسان طبیعت از هنر پنهان کاری در کار خود استفاده می کنند.

هنر پنهان کاری چیست؟

پیچیدگی آن کمتر از آن چیزی است که به نظر می رسد، و چندین نکته که در زیر ارائه می کنم، مثال های دقیق تری ارائه می دهد. اما ماهیت پنهان کاری این است: چه از نظر بینایی و چه از نظر صدا، مورد توجه قرار نگیرید.

animal photography wading bird roseate

من این تصویر قاشقی گل سرخ را بدون توجه به دست آوردم. این اغلب در عکاسی حیات وحش مورد نیاز است.

توجه داشته باشید که من نگفتم «نامرئی بمان». چنین دستورالعملی اغلب غیرعملی است، زیرا حیوانات تمایل به داشتن حواس بسیار بهتری نسبت به انسان دارند. از سوی دیگر، حیوانات می توانند به راحتی با انسان سازگار شوند. اینجاست که هنر مخفی کاری وارد می شود. شما بی توجه می شوید. در عکاسی از حیوانات، پنهان کاری نادیده گرفته شدن است.

چگونه یواشکی رفتار می کنید؟

این اغلب به یک تکنیک اصلی تبدیل می شود که من از آن به عنوان پیچ و خم یاد می کنم. فرض کنید یک پرنده ساحلی را در دوردست می بینید که در حال پریدن است. میخوای ازش عکس بگیری چه کار میکنی؟ پیچ و خم البته!
پیچ و خم مستلزم این است که روی زانوهای خود بنشینید یا حتی دراز بکشید تا کاملاً صاف روی زمین باشید. سپس به آرامی به جلو حرکت می کنید. هر چند ثانیه یکبار شروع و متوقف کنید تا مطمئن شوید که سوژه شما با حضور شما بی‌قرار نشده است.

مطلب پیشنهادی:  آموزش عکاسی پروفایل

animal photography wading little blue heron

همچنین مطمئن شوید که موضوع خود را دائما بررسی کنید. نه تنها یک حیوان مضطرب به زودی ناپدید می شود، بلکه حضور یک عکاس در واقع می تواند مضر باشد.

2. الگوهای رفتاری سوژه خود را مطالعه کنید

نکته دیگری که اغلب فراموش می شود برای جستجوی حیات وحش؟ رفتارهای سوژه خود را یاد بگیرید. واقعیت این است که بیشتر حیوانات قابل پیش بینی هستند. برخی از حیوانات هر روز در زمان مشخصی از آبخوری بازدید می کنند. برخی از حیوانات قبل از پرواز مدفوع می کنند. برای اینکه یک عکاس حیات وحش عالی باشید، فقط باید بدانید که چه رفتارهایی در مورد کدام حیوانات اعمال می شود. وقتی این کار را انجام دادید، می‌توانید از قبل بفهمید که سوژه شما قرار است چه کاری انجام دهد. این بسیار ارزشمند است.

animal photography shorebird sanderling

علاوه بر این، گونه ها در زیستگاه های خاص مکرر هستند. اگر به‌دنبال عکاسی، مثلاً از یک مرغ دشت‌زار هستید، کمی تحقیق انواع زیستگاه‌ها و مکان‌هایی را که جوجه‌های دشتی اغلب در آنجا یافت می‌شوند نشان می‌دهد. توصیه من؟ از Google شروع کنید و از اطلاعات عمومی تر به اطلاعات خاص تر بروید. این اغلب گردش کار من است.

animal photography shorebird dunlin 2

3. برای صبر آماده باشید

در حالی که من روی رویکرد پرپیچ و خم در بالا تأکید کردم، عکاسی از حیات وحش شما نیز از انتظار دقیق سود می برد. البته این کار باید به خوبی انجام شود. شما باید از تحقیقات خود از نکته 2 استفاده کنید. از آن برای کشف بهترین مکان ها برای هر موضوعی که به دنبال آن هستید استفاده کنید.

animal photography tricolored heron

فقط با دراز کشیدن می توانستم از این حواصیل سه رنگ عکاسی کنم. او در هنر تعقیب، خود متخصص است!

سپس می توانید از یکی از دو رویکرد انتظار استفاده کنید. اولین رویکرد شامل استفاده از یک استتار(چادر یا مانعی است که در آن پنهان می‌شوید، که به شما امکان می‌دهد مورد توجه سوژه‌ها قرار نگیرید). من در مورد استفاده از استتار در نکته 4 و نکته 5 بحث می کنم. در اینجا قصد دارم رویکرد دوم انتظار را مورد بحث قرار دهم، که بسیار ساده‌تر است و هیچ ابزار اضافی را شامل نمی‌شود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که حرکت سوژه خود را پیش بینی کنید. خود را طوری قرار دهید که در نزدیکی جایی که سوژه شما قرار است باشد قرار بگیرید.
اگر تحقیقات خود را به درستی انجام داده اید، این کار نباید سخت باشد. اگر قبلاً سوژه خود را پیدا کرده اید، اما در تلاش برای نزدیک شدن به اندازه کافی هستید، کمی مشاهده می تواند مفید باشد. نگاه کنید تا ببینید سوژه شما چگونه حرکت می کند. به آرامی به سمت جایی که سوژه شما در حال حرکت است راه بروید.

animal photography shorebird sanderling 2

من در ساحل دراز کشیدم تا این که این sanderlings متوقف شدند.

خم شوید، دراز بکشید، پشت یک درخت پنهان شوید تا زمانی که بی حرکت بمانید همه چیز کار می کند. یک فرد متحرک برای حیات وحش متحرک شما چندان تهدید کننده نیست. سپس، هنگامی که سوژه در نهایت به سمت شما می رود، عکس های برنده جایزه حیات وحش خود را بگیرید.

مطلب پیشنهادی:  آموزش عکاسی با آیفون

4. حیوانات را با لوازم جانبی جذب کنید

یکی از راه‌های موفقیت بیشتر در کمین این است که مکان را از قبل برنامه‌ریزی کنید. این امر به ویژه در میان عکاسان پرنده رایج است، که از تنظیمات استفاده می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که پرنده در یک مکان خوب، در نور خوب و روی یک نشست خوب فرود می‌آید. یک راه اندازی شامل چه چیزی است؟
ساده‌ترین نوع راه‌اندازی ممکن است فقط یک کنده درخت باشد که در یک چمنزار قرار می‌گیرد. می دانید که پرندگان تمایل دارند در اطراف چمنزار پرواز کنند. حالا آنها روی شاخه فرود می آیند. چه ژست کاملی!
تنظیمات پیچیده تر نیاز به فیدر، آب و نشیمنگاه آماده دارند. اگر موضوع خود را به خوبی درک کنید، می توانید آنها را به یک منطقه خاص جذب کنید. سپس می توانید زمانی که پرنده شما در نزدیکی موقعیت قرار می گیرد، شات را میخکوب کنید.

animal photography northern cardinal seed 2

من از یک تنظیمات خانگی برای گرفتن این تصویر اصلی استفاده کردم. برخی از عکس های حیات وحش حتی نیازی به ترک حیاط خلوت را ندارند!

با این حال، همه تنظیمات نیاز به کمی انتظار دارند. برای گرفتن عکس باید خود را به اندازه کافی نزدیک به تنظیمات قرار دهید. این به این معنی است که کاملاً ساکت و بی حرکت بمانید. به این ترتیب سوژه شما نمی ترسد. در عکاسی پرنده، تنظیمات دارای پتانسیل زیادی هستند. من از آنها به خوبی استفاده کرده ام.

5. از پرده استفاده کنید تا خود را برای حیات وحش نامرئی کنید

همانطور که قبلاً اشاره کردم، می‌توانید از استتار استفاده کنید تا مورد توجه حیات وحش نباشید. می توانید پرده های مناسبی را که برای عکاسان یا شکارچیان ساخته شده است، خریداری کنید. اینها اغلب رنگهای استتاری دارند، ضد آب هستند و … اما گزینه های دیگری نیز وجود دارد که قیمت کمتری دارند. به عنوان مثال، چرا سعی نکنید برای خود یک استتار بسازید؟ فقط یک چادر قدیمی را بردارید و چند سوراخ در آن ایجاد کنید. یکی برای لنز شما، یک زوج دیگر برای چشمان شما… پس از اتمام کار، چادر را در منطقه ای قرار دهید که فکر می کنید میزبان بسیاری از حیات وحش است. بگذارید چند روز بماند. حیوانات برای سازگاری نیاز به زمان دارند.

animal photography great egret breeding 1

استتار برای عکاسی از حیات وحش فوق العاده است.

به زودی می توانید به نابینایان خود بیایید و ساعت ها در آن سرگرم شوید. تماشا کنید که انواع موجودات از کنار آنها قدم می زنند و به عکاس حیات وحش در چادر اهمیت نمی دهند. و حتما چندین تن عکس بگیرید!

مطلب پیشنهادی:  ریتم در عکاسی چیست؟ و چگونه از آن استفاده کنیم + 6 نکته کلیدی

6. برای موقعیت های گل آلود آماده باشید

این امر کلی تر است و در مورد تعدادی از سناریوهای مورد بحث در بالا صدق می کند. بهترین عکاسان حیات وحش، آنهایی که از رویکرد پرپیچ و خم و رویکرد در انتظار دراز کشیدن استفاده می کنند همه آنها از کثیف شدن نمی ترسند.

animal photographyshorebird black bellied plover

برای عکس های خیره کننده از حیات وحش، باید برای کثیف شدن آماده باشید. من از این سهره شکم سیاه در حالی که در گل و لای افتاده بود عکس گرفتم.

من در ده ها متر گل خزیدم. من وارد تالاب های تاریک و ناخوشایند شده ام. و من در آب های سرد یخ زده نشسته ام و بیهوده منتظر پرنده ای هستم که سرش را درست به سمت راست بچرخاند. باید حاضر باشی که کثیف بشی. در غیر این صورت، صحنه ها را از دست خواهید داد. پس از همه، حیات وحش وحشی است! مکان های وحشی را دوست دارد.
اگر مایل به کثیف شدن هستید، فرصت های خود را برای عکاسی از حیوانات باز خواهید یافت. شما در پیچ و خم کردن بهتر خواهید بود زیرا مایل خواهید بود در میان گل و لای بپیچید.
شما بهتر در کمین خواهید بود زیرا می توانید در سرما روی زمین دراز بکشید.
اگر بتوانید موقعیت های ناخوشایند را پشت سر بگذارید، در هنر پنهان کاری بسیار ماهر خواهید بود.

animal photography wading reddish egret 1 1

در این گردش عکاسی از حیات وحش، موفق شدم خیس، شنی و گلی شوم! ارزشش را داشت.

نتیجه

من به عنوان یک عکاس حیات وحش، اغلب برای گرفتن تصاویر قدرتمند از حیوانات تلاش می کنم. نزدیک شدن به حیات وحش بسیار دشوار است. با این حال، با نکاتی که در بالا مورد بحث قرار گرفت و کمی پشتکار، می توانید در هنر مخفی کاری استاد شوید. شما می توانید در تحقیق در مورد عادات حیات وحش عالی باشید. می توانید یاد بگیرید که تنظیماتی ایجاد کنید که منجر به عکاسی خیره کننده از حیوانات می شود.

animal photography wading american oystercatcher 2 1

با تسلط بر هنر مخفی کاری، می توانید عکس های حیات وحش مانند این عکس بگیرید!

هدف من از نوشتن این مقاله توضیح این بود که چگونه می توانم به حیات وحش نزدیک شوم. این شامل دانشی بود که در طول سال ها، اغلب از طریق آزمون و خطا، جمع آوری کرده ام.
من تضمین می کنم که برای همه عکاسان جوان حیات وحش مفید خواهد بود. اگر پیچ و خم را یاد بگیرید، اگر در کمین نشستن یاد بگیرید، اگر یاد بگیرید درباره موضوع خود تحقیق کنید، چیدمان‌ها و پرده‌ها بسازید، و کثیف شوید، با نماهای کلوزآپ خیره‌کننده حیات وحش خواهید آمد.
اوه، و بالاتر از همه؟ تمرین!

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *