اخبار و مقالات, اخبار گوناگون, نقد و بررسی

اخبار و شایعات مربوط به اپل مک‌بوک M3 تا این لحظه

aHRywzjFPBVZWpKQrzwnPk 970 80.jpg

احتمالاً اولین مک‌بوک‌های با پردازنده M3 در اکتبر ارائه خواهند شد.

ممکن است کنفرانس توسعه‌دهندگان WWDC 2023 در ارائه محصولات کمی ناامیدکننده بوده باشد، زیرا اپل فقط مک‌بوک ایر 15 اینچی غیرضروری را در بخش مصرف‌کننده معرفی کرده است. با این حال، سال هنوز تمام نشده است و اگر شایعات صحت داشته باشند، شرکت کوپرتینو ممکن است با نه یک، بلکه دو مک‌بوک با تراشه M3 آتی رونمایی کند.

تراشه اپل M3 که با فرآیند تولید 3 نانومتری ساخته شده است، انتظار می‌رود عملکرد بهتر و کارآیی برق بهتری ارائه دهد؛ این به خاطر فاصله کوچک‌تر بین ترانزیستورهای آن است – که ارتقاء خوبی نسبت به تراشه فعلی M2 با فرآیند 5 نانومتری ارائه می‌دهد. اگرچه در WWDC 2023 حضور نداشت، اما پیشنهاد شده است که تراشه در اواخر سال 2023 عرضه خواهد شد.

به گزارش آخرین گزارش بلومبرگ از خبرنگار و تحلیلگر فناوری مارک گرمن، احتمالاً این تراشه در مک‌بوک ایر نسل بعدی 13 اینچی و مک‌بوک پرو نسل بعدی 13 اینچی به همراه آی‌مک جدید و پرانتظار عرضه خواهد شد. این موضوع دلایل زیادی دارد که از جمله به‌روزرسانی سایر مک‌ها و مک‌بوک‌های اپل در ابتدای امسال است.

به هر حال، برای تأیید این شایعات باید منتظر اعلان رسمی اپل باشیم، زیرا این شرکت به طور معمول اطلاعات مربوط به محصولات جدید خود را به صورت کاملاً محرمانه نگه می‌دارد. اما ما از هر چیزی که مرتبط با مک‌بوک M3 روی میزهای ما قرار بگیرد، شما را مطلع خواهیم کرد.

APPLE MACBOOK M3: به طور مختصر

  • شایعات نشان می‌دهند که مک‌بوک‌های مجهز به تراشه M3 در اکتبر 2023 عرضه خواهند شد.
  • این مک‌بوک‌ها احتمالاً در همان محدوده قیمتی قرار خواهند گرفت.
  • به طور نظری، این مک‌بوک‌ها باید قدرتمندتر و مصرف انرژی بهتری داشته باشند.

تاریخ انتشار مک‌بوک M3 هنوز تایید نشده است و باید منتظر اعلان رسمی اپل باشیم.

به گفته گرمن، اپل در حال آماده‌سازی برای عرضه تراشه اپل M3 به موقع در سال 2023 است و احتمالاً در ربع سوم سال عرضه خواهد شد. بنابراین، احتمالاً در ماه اکتبر، مک‌بوک‌هایی با تراشه M3 روی قفسه‌ها دیده خواهیم شد.

این زمان‌بندی همچنین نشان‌دهنده محصولات احتمالی اپل است که احتمالاً با این تراشه معرفی خواهند شد. اپل مک‌بوک پرو 14 اینچی و 16 اینچی را در ژانویه امسال معرفی کرد، به‌همراه به‌روزرسانی غیرمنتظره مک مینی. اپل مک استودیو و مک پرو را همچنین در ماه ژوئن در کنفرانس توسعه‌دهندگان WWDC 2023 به‌روزرسانی کرد، به‌همراه مک‌بوک ایر 15 اینچی جدید. بنابراین، فقط مک‌بوک ایر 13 اینچی، مک‌بوک پرو 13 اینچی و آی‌مک باقی‌مانده‌اند.

احتمال بسیار زیادی وجود دارد که این سه محصول اولین مک و مک‌بوک‌هایی باشند که توانایی تراشه‌های M3 را نمایش دهند و مک‌بوک پرو‌های 14 اینچی و 16 اینچی نیز بعداً در اوایل سال 2024 عرضه شوند.

قیمت و دسترسی مک‌بوک M3 اپل

QM4aLahZCXdGJkwUSxnMH6 970 80.jpg

ماه اکتبر چند ماه دیگر است، برای هرگونه شایعه مرتبط با قیمت‌ها اکنون زود است. از طرفی، می‌دانیم که مک‌بوک پرو 13 اینچی M2 که در ژوئن 2022 عرضه شد، با شروع قیمت از 1,299 دلار / 1,299 پوند / 1,999 دلار. همچنین مک‌بوک ایر 13 اینچی M2 که در تاریخ 8 ژوئیه 2022 عرضه شد، با کمی افزایش قیمت، با شروع قیمت از 1,199 دلار / 1,249 پوند / 1,899 دلار.

احتمالاً اپل قیمت‌ها را در هر یک از این دو محصول افزایش نخواهد داد.حداقل اگر به میزان نارضایتی مردم نسبت به اقدامات اخیرش واقف باشد.

با این حال، در مورد آی‌مک ممکن است موضوع متفاوت باشد. اپل انتشار یک آی‌مک به‌روز شده در کنفرانس توسعه‌دهندگان WWDC 2023 را از دست داد، زیرا نسخه کنونی از آن مربوط به سال 2021 است، اما اگر آی‌مک 2023 هنوز هم امکان پذیر باشد و با تراشه M3 عرضه شود و به‌طور کلی تراشه M2 را رد کند، ممکن است یک افزایش کوچک در قیمت اولیه آن را ببینیم که از 1,199 دلار / 1,249 پوند / 1,899 دلار استرالیا آغاز می‌شود.

مک‌بوک‌های مجهز به تراشه M3 اپل: مشخصات و عملکرد

هرچند در مورد مک‌بوک‌های مجهز به تراشه M3 شایعات زیادی وجود ندارد، اما ما می‌دانیم که تراشه M3 با فرآیند تولید 3 نانومتری ساخته خواهد شد که اندازه تراشه‌های کنونی با فرآیند 5 نانومتری را کاهش خواهد داد. بنابراین به طور نظری، عملکرد سریع‌تر و کارآیی برق بهتری ارائه خواهد داد.

به طور خاص‌تر، این تراشه اجازه‌ی تراکم هسته‌ها را می‌دهد. گرمن در گزارش خود اشتراک داده است که تراشه M3 Pro ممکن است به همراه 12 هسته CPU و 18 هسته GPU و تا 36 گیگابایت حافظه عرضه شود که دو هسته CPU و GPU بیشتری نسبت به M2 Pro دارد – با این حال برخی تخمین زده‌اند که تراشه‌های M3 با کیفیت بالاتر تا 40 هسته CPU داشته باشند.

به هر حال، در این لحظه کمتر چیزی در مورد تراشه پایه M3 شناخته‌شده‌است و احتمالاً این تراشه را درون مک‌بوک ایر 13 اینچی و مک‌بوک پرو 13 اینچی و شاید حتی آی‌مک بعدی خواهید یافت. ما اطلاعات بیشتر مرتبط با مک‌بوک‌های مجهز به تراشه M3 و مشخصات آنها را به‌روز خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *