آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

5 نکته عکاسی از لباس های خاص

Costume Portraits Medieval Queen

در چند سال گذشته علاقه زیادی به عکاسی لباس وجود داشته است. از کاوش‌پلی‌های فیلم گرفته تا پرتره‌های الهام‌گرفته‌شده از شخصیت های تاریخی، لباس‌هایی که نیاز به عکاسی دارند پایانی ندارد – و این تصاویر می‌توانند تنوع زیادی را به مجموعه عکاسان پرتره‌ تزریق کنند.

علاوه بر این، گرفتن شخصی که در حال ایفای نقش است، بُعد جدیدی به تصاویر شما می بخشد. وقتی افراد وانمود می‌کنند که شخص دیگری هستند، اغلب ناراحتی خود را از قرار گرفتن در مقابل دوربین از دست می‌دهند، که می‌تواند منجر به عکس‌های شگفت‌آور واقعی شود.

اما چگونه می توانید نتایج خیره کننده را تضمین کنید؟ در این مقاله، من پنج نکته برتر خود را برای ایجاد عکس های شگفت انگیز به اشتراک می گذارم. زمانی که خواندن را تمام کردید، برای گرفتن – و پردازش – عکس های لباس زیبا آماده خواهید بود!

1. از تاریخ الهام بگیرید

از همان روزهای اولیه عکاسی، هنرمندان پرتره هایی را بر اساس لباس ها و شخصیت های تاریخی خلق کرده اند. جولیا مارگارت کامرون یک عکاس بریتانیایی قرن نوزدهمی بود که از افرادی با لباس شخصیت های شکسپیر عکس می گرفت، در حالی که همسر او، دیوید ویلکی وینفیلد، از دوستانش با لباس های شیک به سبک هنرمند بزرگ ونیزی قرن شانزدهم، تیتیان عکس می گرفت.

بنابراین به کارهای عکاسان دیگر نگاهی بیندازید و ببینید چه چیزهایی می توانید یاد بگیرید. حتی ممکن است از لباس‌ها، سبک‌های نورپردازی و حالات خاصی الهام بگیرید، که می‌توانید سعی کنید همه آنها را در عکس‌های خود بگنجانید.

و فقط به عکاسی نگاه نکنید. هزاران سال پرتره نقاشی شده نیز وجود دارد که می توان از آنها الهام گرفت. برای این پرتره بعدی، من از نقاشی داوینچی به نام La Belle Ferronnière الهام گرفتم:

Costume Portraits Renaissance

من همچنین از نقاشان دیگر الهام گرفته ام. اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، پرتره رامبراند را مشاهده کنید و ببینید آیا می توانید الگوی نورپردازی رامبراند را بازسازی کنید، که به نظر شگفت انگیز است.

به هر حال، زمانی که در حال آزمایش تکنیک های نورپردازی و ظاهر متفاوت هستید، هرگز از امتحان پرتره از خود نترسید. برای به دست آوردن یک نتیجه خوب ممکن است کمی تمرین لازم باشد و شما می توانید صبورترین مدل خود باشید. شات بالا نتیجه یک ساعت گذراندن در استودیو من برای آزمایش نور بود!

مطلب پیشنهادی:  آموزش عکاسی منظره با گوشی هوشمند

در یک یادداشت مرتبط، اکثر هنرمندان گذشته از نور موجود استفاده می‌کردند، و اگر عموماً عکاسی هستید که با فلاش کار میکنید، عکاسی لباس می‌تواند زمان خوبی برای خارج شدن از منطقه امن شما و امتحان کردن چیزهای متفاوت باشد.

Costume Portraits Queen

2. وفاداری لباس را بررسی کنید

من پیشنهاد نمی‌کنم که در پرتره‌های لباس خود روی دقت تاریخی یا فیلمی وسواس داشته باشید، اما فکر کردن به تمام عناصری که سوژه‌تان قبل از گرفتن عکس نهایی بر تن دارد، مفید است. (همچنین باید محیط و پس‌زمینه سوژه را بررسی کنید؛ یک ماشین مدرن مطمئناً در صحنه‌ای از نوع رنسانس ظاهری نامتناسب به نظر می‌رسد!)

در یک پرتره لباس – حتی بیشتر از یک پرتره معمولی – هر جنبه از لباس و آرایش، و همچنین هر وسیله‌ای که اضافه می‌کنید، باید به روایت داستان توسط تصویر نهایی کمک کند. در حالت ایده‌آل، هیچ چیزی در تصویر نهایی که عمداً برای تقویت روایت در آنجا قرار نگرفته باشد، ظاهر نشود.

بنابراین اگر در حال عکاسی پرتره ای با الهام از دوره ای از تاریخ یا از یک فیلم یا کتاب کمیک هستید، قبل از برنامه ریزی برای عکسبرداری، فقط کمی زمان بگذارید و درباره الهام خود تحقیق کنید. بررسی کنید که لباس، لوازم جانبی، وسایل و محیط اطراف بر خلاف داستانی که می‌خواهید بگویید کار نکنند.

اگر در طراحی پرتره تازه کار هستید، بهتر است با یک طراح لباس مشورت کنید. توصیه های آنها می تواند در دراز مدت باعث صرفه جویی در زمان  شما شود! البته، همیشه فرصت‌هایی برای اجاره لباس از تئاتر نیز وجود دارد (که می‌تواند گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه باشد).

Costume Portraits Shaman Knight

3. صحنه را تنظیم کنید

به صحنه ای فکر کنید که می خواهید شخصیت شما در آن زندگی کند. آیا قصد دارید از آنها به عنوان خانواده سلطنتی که بر بالای تختی زیبا نشسته اند عکس بگیرید؟ یا می خواهید یک خطر ردیابی جنگجوی پسا آخرالزمانی را در جنگل ثبت کنید؟ یافتن مکان و یافتن منابع مناسب برای صحنه می تواند نیمی از سرگرمی در هنگام اجرای یک پرتره صحنه و لباس باشد!

اگر در تلاش برای شناسایی مکان مناسب برای پرتره خود هستید، یک نفس بکشید. اغلب می توانید فرصت های عالی را در شگفت انگیزترین مکان ها پیدا کنید. من در مقابل درهای کرکره‌ای بزرگ در شهرک‌های صنعتی، در بخش‌های خشک جنگلی که شبیه یک ملک رویایی بیرون آمده‌اند، و در برابر یک دیوار سنگی قدیمی در حیاط خلوتم عکس گرفته‌ام. با نورپردازی مناسب، انتخاب لنز پرتره، انتخاب کادربندی، و پس از پردازش، پیش پا افتاده ترین مکان ها می توانند دقیقاً نتایجی را به شما ارائه دهند که به دنبال آن هستید.

مطلب پیشنهادی:  ژست عکاسی دخترانه

البته، شما همیشه نیازی به جستجوی مکان ندارید. همیشه این گزینه برای رفتن به استودیو وجود دارد. در واقع، اگر سوژه‌ای را به استودیو ببرید و آن‌ها را در پس‌زمینه‌ای ساده قرار دهید، تصاویر به‌دست‌آمده اغلب داستانی را که می‌خواهید از طریق لباس و ظاهرشان بگویید (با تمرکز مستقیم روی سوژه) برجسته می‌کنند.

همانطور که گفته شد، این سبک از عکاسی استودیویی می تواند یک شمشیر دو لبه باشد. با توجه به افزایش تمرکز روی سوژه، جای کمتری برای اشتباهات در پرتره‌های استودیویی کنترل‌شده وجود دارد – اما نتیجه آن می‌تواند ارزشش را داشته باشد!

Costume Portraits Superhero Girl

4. به سوژه خود شخصیت بدهید

وقتی مردم معمولا برای ثبت پرتره می نشینند، نقش خودشان را بازی می کنند. بنابراین وقتی کسی را می‌خواهید برای پرتره لباس سوژه کنید، بازی کردن نقشی از او می‌تواند مفید باشد. در تجربه من، این رویکرد می تواند به آنها کمک کند تا خیلی سریعتر و راحت تر به وضعیت ذهنی مناسب برسند.

بنابراین قبل از اینکه عکس بگیرید – در حالی که در حال تعیین استایل و مکان مناسب هستید – در مورد شخصیتی که به دنبال گرفتن آن هستید فکر کنید و چند فکر را یادداشت کنید.

آیا موضوع شما شاعر جوان ویکتوریایی است که عشق خود را از دست داده است؟ یا آیا آنها یک شورشی زیرزمینی هستند که در تلاش برای کشف یک توطئه دولتی در چهار دهه آینده هستند؟ این جزئیات ممکن است غیر ضروری به نظر برسند، اما شخصیت و انگیزه های آنها نیروی محرکه پشت کل فیلمبرداری است. تمام تلاش خود را بکنید تا با تجسم بخشیدن به داستان مربوطه، شخصیت را واقعاً زنده کنید، سپس روایت را به مدل خود منتقل کنید.

هنگامی که سوژه شما آراسته شد، مجهز به لوازم جانبی شد، به درستی توضیح داده شد و در مکان انتخابی شما قرار گرفت، همه این عناصر باید کنار هم قرار گیرند تا به آنها کمک کند تا شخصیت را به تصویر بکشند. این توانایی آنها در سکونت در نقش است که می درخشد، داستان را روایت می کند و واقعاً تصاویر را ارزشمند می کند.

مطلب پیشنهادی:  آموزش عکاسی حرفه ای از طلا و جواهرات

Costume Portraits Apocalpse Norse 1

5. پس پردازش را فراموش نکنید

شما یک عکسبرداری شگفت انگیز را در یک مکان فوق العاده با یک تیم عالی طراحی کرده اید، و به طور مشترک داستانی متقاعد کننده را تعریف کرده اید. پس قدم بعدی چیه؟ آیا باید تصاویر خود را با جهان به اشتراک بگذارید؟

نه خیلی سریع. قبل از اینکه دیگران عکس های شما را ببینند، باید زمان زیادی را صرف پس از پردازش فایل ها کنید. می بینید، انتخاب هایی که روی رایانه یا در اتاق تاریک انجام می دهید واقعاً به تأکید بر داستان کمک می کند. در تجربه من، پس پردازش خوب می تواند یک پرتره را به چیزی خارق العاده ارتقا دهد.

اما لزوماً از یک گردش کار پس از پردازش پرتره استاندارد پیروی نکنید. شما می توانید انتخاب های سبکی داشته باشید که ممکن است بخواهید هنگام عکاسی از هد شات های معمولی یا پرتره های خانوادگی از آنها اجتناب کنید. به عنوان مثال، وقتی تصاویری با تم آخرالزمانی ثبت می‌کنم، تمایل دارم لایه‌های زیادی را در بالا اضافه کنم تا ظاهری شنی به قطعه ایجاد کنم. و اگر از شخصیتی با الهام از یک فیلم علمی تخیلی فیلمبرداری می‌کنم، اغلب رنگ‌ها را به‌گونه‌ای فشار می‌دهم که به درجه‌بندی فیلمی که سینماگران استفاده می‌کنند شبیه شود. در نهایت، اگر از چیزی می‌گیرم که شبیه قرون وسطایی باشد، معمولاً همه رنگ‌ها را کمرنگ می‌کنم و عکس‌های تمام‌شده را گرد و خاکی و فرسوده نشان می‌دهم.

با تمرین، سبک خود را برای عکاسی لباس پس از پردازش توسعه خواهید داد. فقط به یاد داشته باشید: همه چیز در مورد پرتره های لباس کاملاً متفاوت از رویکرد اکثر مردم به عکاسی پرتره است. بنابراین مرحله پس از پردازش را به عنوان فرصتی برای آزمایش ببینید!

Costume Portraits Medieval Queen

نکات عکاسی لباس: کلمات پایانی

اکنون که به نکات برتر من برای عکاسی پرتره های لباس مجهز شده اید، وقت آن است که چند عکس بگیرید. پس شروع کنید به چند تصویری که می خواهید بسازید فکر کنید!

به یاد داشته باشید که پس زمینه را بسازید، صحنه را تنظیم کنید و هر عنصری را که در تصویر قرار می دهید به دقت در نظر بگیرید. به این ترتیب، می‌توانید داستانی متقاعدکننده و منسجم را تعریف کنید که در آخرین شات می‌درخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *