آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

12 نکته برای عکاسی سلف پرتره

3179062919 3dfc7cc997 z

آیا می خواهید با استفاده از تجهیزات کمی چون دوربین، سه پایه و نبوغ خود عکس های سلف پرتره زیبایی بگیرید؟ عکاسی سلف پرتره می تواند یک خروجی خلاقانه برجسته باشد و همچنین می تواند بسیار سرگرم کننده باشد. اما همچنین می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. شما باید با عوامل مختلفی از جمله نورپردازی، تنظیمات دوربین، ترکیب بندی و موارد دیگر دست و پنجه نرم کنید – و اینجاست که این مقاله مفید است.

در زیر، تکنیک ها و اسرار مورد علاقه خود را برای موفقیت فوری به اشتراک می گذارم. من همچنین ایده‌ها و مثال‌های زیادی برای سلف پرتره گنجانده‌ام تا بتوانید در طول مسیر الهام بگیرید. انجام عکاسی سلف پرتره همیشه آسان نیست، به خصوص زمانی که تازه شروع کرده اید. اما همانطور که این مقاله نشان می دهد، هنگامی که اصول اولیه را دریافت کردید، تصاویر شما فوراً بهبود می یابند – و شما آماده خواهید بود که عکس های خلاقانه، بهتر و حتی نفس گیر ایجاد کنید.

بیا شروع کنیم.

1. از دوربین و لنز مناسب استفاده کنید

3155662215 b8cdc45445 z
ساده ترین عکس های سلفی را می توان با تنظیمات مینیمالیستی (به عنوان مثال، دوربین گوشی های هوشمند) ثبت کرد. با این حال، برای اینکه کارها را برای خودتان آسان تر کنید و از نتایج با بالاترین کیفیت اطمینان حاصل کنید، چند توصیه اضافی دارم.

اول، مهم است که یک دوربین با لنز قابل تعویض، مانند یک مدل DSLR یا بدون آینه بگیرید. جزئیات مهم نیستند؛ شما فقط دوربینی می خواهید که بتواند تصاویری با وضوح بالا و واضح داشته باشد. با این حال، اگر برای انتخاب مشکل دارید، دوربین عکاسی پرتره را در نظر بگیرید که وضوح کامل، قابلیت‌های مناسب در نور کم و دسترسی به لنزهای بسیار عالی را ارائه می‌دهد.

دوربین‌های لنز قابل تعویض شامل لنزهای داخلی نمی‌شوند، بنابراین اگر توصیه‌هایی را که در بالا ارائه کردم را دنبال کنید، باید یک لنز برای نصب روی بدنه دوربین خود خریداری کنید. یک لنز شروع خوب یک لنز 50 میلی‌متری f/1.8 است که تقریباً توسط هر برند اصلی دوربین ارائه می‌شود، باید نسبتاً ارزان باشد و چشم‌اندازی بسیار طبیعی ارائه می‌دهد. علاوه بر این، به لطف حداکثر دیافراگم f/1.8، می‌توانید بوکه پس‌زمینه خیره‌کننده‌ای را در عکس‌های پرتره خود ایجاد کنید.

اگر از طرفداران تصاویر با زاویه بازتر – مانند عکس های تمام بدن – هستید، ممکن است به جای آن یک لنز 35 میلی متری f/1.8 بخرید. و اگر فکر می‌کنید ممکن است بخواهید طیف وسیعی از عکس‌ها را در فواصل کانونی مختلف بگیرید، از جمله تصاویر محیطی وسیع‌تر و عکس‌های سر محکم‌تر، می‌توانید از زوم 24 تا 70 میلی‌متری f/2.8 استفاده کنید – هشدار منصفانه! – بسیار گران خواهد بود.

2. یک سه پایه و یک ریموت بخرید

اگر در مورد عکاسی سلف پرتره جدی هستید، پس از گرفتن دوربین و لنز، خرید بعدی شما باید سه پایه باشد. از نظر فنی، می توانید خلاق باشید و دوربین خود را روی میز یا چند کتاب قرار دهید، اما سه پایه زندگی شما را بسیار آسان تر می کند.

چه سه پایه ای بخریم؟ اگر قصد دارید در شب و بدون نور مصنوعی قوی سلف پرتره بگیرید، باید مطمئن شوید که سه پایه شما نسبتاً محکم است (به خصوص اگر در خارج از منزل کار می کنید). و اگر قصد دارید با سه پایه خود به پیاده روی های طولانی بروید، می خواهید مدلی انتخاب کنید که سبک وزن و قابل حمل باشد.

با این حال، مهم است که زیاد نگران انتخاب سه پایه خاص خود نباشید. در پایان روز، اکثر سه پایه های با کیفیت مناسب برای یک عکاس معمولی پرتره از خود عملکرد خوبی خواهند داشت. پس از همه، شما واقعاً فقط به آن نیاز دارید تا دوربین خود را در حین ژست گرفتن در دست بگیرید!

در این مرحله، شما باید یک دوربین، یک لنز و یک سه پایه داشته باشید، به این معنی که می توانید تنظیم خود را کامل اعلام کنید. اما من یک خرید دیگر (کوچک) را نیز توصیه می کنم: یک شاتر از راه دور. به شما این امکان را می دهد که دوربین خود را از راه دور با استفاده از یک ریموت از راه دور کنترل کنید. به این ترتیب، به جای استفاده از تایمر خودکار 10 ثانیه ای و قرار گرفتن در موقعیت قبل از روشن شدن دوربین، می توانید شاتر را هنگام ژست گرفتن فعال کنید.

خوشبختانه، نسخه های از راه دور هزینه زیادی ندارند، اما می توانند یک تغییر مطلق بازی باشند!

3. به نور فکر کنید

نور بخشی کلیدی در تمام عکاسی پرتره است و عکاسی سلف پرتره مستثنی نیست. اگر می‌خواهید عکس‌های عالی بگیرید، باید کار با نور را یاد بگیرید تا بتوانید حالت‌ها و افکت‌های مختلفی ایجاد کنید.

وقتی تازه شروع کرده اید، عکسبرداری در فضای باز تکیه بر نور پنجره را توصیه می کنم. اگر از بیرون عکاسی می کنید، سعی کنید در روزهای ابری یا درست قبل از غروب خورشید به بیرون بروید. به این ترتیب، می‌توانید تصاویر ملایم و جذابی بگیرید که از سایه‌های خشن جلوگیری می‌کنند.

نور پنجره نیز خوب است و اغلب اجازه می دهد تا کمی درام بیشتر شود. با ایستادن نزدیک پنجره و گرفتن عکس با زوایای مختلف نور، آزمایش کنید. توجه داشته باشید که چگونه تصاویر شما با قرار گرفتن در موقعیت خود تغییر می کند، بنابراین نور از سمت چپ به طرف، مستقیماً از جلو، از پشت شما، با زاویه 45 درجه و غیره به داخل جریان می یابد.

هنگامی که اصول نورپردازی را درک کردید، ممکن است بخواهید روی یک اسپیدلایت، یک پایه نور و شاید یک سافت باکس سرمایه گذاری کنید.

با یادگیری پرتره معمولی شروع کنید

الگوهای نورپردازی می توانند در سلف پرتره عالی به نظر برسند. سپس سعی کنید بداهه سازی کنید و ببینید چه چیزی می توانید خلق کنید. در نهایت می‌توانید چراغ‌های سرعت و اصلاح‌کننده‌های اضافی را به کیت نورپردازی خود اضافه کنید، که به شما امکان می‌دهد ظاهرهای متنوعی ایجاد کنید.

نکته حرفه ای: اگر می خواهید مهارت های نورپردازی مصنوعی خود را به سرعت بهبود بخشید، برنامه نرم افزاری را خریداری کنید که عکسبرداری با اتصال را ارائه می دهد، مانند Lightroom یا Capture One.این به سادگی به شما امکان می‌دهد لحظاتی پس از فشار دادن دکمه شاتر، تصاویر خود را بر روی رایانه رومیزی خود مشاهده کنید، و این یک صفحه نمایش بزرگتر برای خطاهای فنی، ترکیب بندی یا نور یک راه عالی برای بررسی نتایج است.

4. از سرگرمی ها، علایق و هنرهای دیگر برای الهام بخشیدن به ایده ها استفاده کنید

اگر به تازگی شروع به گرفتن پرتره از خود کرده اید، ممکن است ایده های کمی داشته باشید، اما احتمالاً در تلاش هستید که الهام بخش کافی برای گرفتن ده ها یا صدها عکس داشته باشید. نگران نباشید؛ تقریباً برای همه وقتی شروع به عکاسی می کنند این اتفاق می افتد. خوشبختانه، ایجاد ایده های خودنگاری آنقدرها هم که فکر می کنید سخت نیست. شما می توانید موارد الهام بخش را در اطراف پیدا کنید. برای مثال:

  • به سرگرمی های مورد علاقه خود فکر کنید. آیا می توانید هر پرتره ای از خود بسازید که بر مضامین یا لوازم آن تکیه کند؟
  • علایق خود را شناسایی کنید، چه تاریخ، علم، ریاضیات، معماری قدیمی یا اتومبیل. چگونه می توانید آنها را به سلف پرتره تبدیل کنید؟
  • همچنین شما را تشویق می کنم که به هنرهای دیگر نگاه کنید. کپی نکنید، اما در فیلم، تلویزیون، نقاشی و حتی سایر عکاسی ها الهام بگیرید. هر بار که چیزی را می بینید که برایتان جالب است، آن را یادداشت کنید. خیلی زود، فهرستی طولانی از پرتره های احتمالی خواهید داشت!

به هر حال، شما مجبور نیستید به سرگرمی ها، علایق و هنرهای تجسمی پایبند باشید. ممکن است در مورد تنظیماتی که در مسیر کار انجام می دهید یا حتی ویژگی های فیزیکی خود فکر کنید. یکی از ویژگی های برجسته من سر طاس من است، بنابراین من یک پرتره از خود ایجاد کردم که از آن به نفع خودم استفاده کردم:

3169010187 f360dfc880 z

در پایان، همه چیز در مورد چیزهایی است که شما قانع کننده می دانید. ابتدا آن را شناسایی کنید، سپس ایده ها جاری می شوند!

یک نکته پایانی: سلف پرتره ها عموماً برنامه ریزی شده اند، اما لزومی ندارند. ممکن است پیاده روی یا رانندگی با دوربین و سه پایه خود را در نظر بگیرید – در محله خود، در پارک یا در نزدیکترین شهر. فقط ببینید چه چیزی می توانید پیدا کنید!

5. شامل یک پایه (یا سه)

3227751180 914cbacc73 z

نیازی نیست که عکاسی پرتره از خود فقط مربوط به خود باشد. همچنین می‌توانید از وسایل مختلفی استفاده کنید که به آنها علاقه می‌افزاید، عکس‌هایتان را پیچیده‌تر می‌کنند، و استفاده از آن همه‌جانبه سرگرم‌کننده است.

شما نمی‌خواهید دیوانه شوید – موارد زیاد می‌تواند حواس‌تان را پرت کند – اما من توصیه می‌کنم زمانی که با ایده و ترکیب بندی مطابقت دارد، یک یا دو عنصر را وارد کنید. در اینجا چند ایده وجود دارد، اگرچه من مطمئناً شما را به خلاقیت تشویق می کنم:

  • کلاه
  • عصا
  • کت
  • بالن
  • حیوانات خانگی
  • اسباب بازی
  • وسایل آشپزی
  • تجهیزات ورزشی

توجه داشته باشید که بهترین وسایل بدون توجه به موضوع اصلی (یعنی شما!) به پرتره اضافه می شوند. اگر مطمئن نیستید که آیا یک تکیه گاه کار می کند، با خیال راحت آن را امتحان کنید و ببینید چه فکر می کنید. اگر طرفدار نیستید، همیشه می‌توانید دوباره عکس بگیرید!

6. هر سلفی باید یک موضوع داشته باشد

وقتی تازه شروع به کار می کنید، ممکن است وسوسه شوید که دوربین (و نورپردازی) خود را تنظیم کنید، یک ژست انتخاب کنید و شروع به عکاسی کنید. اما این خیلی زود قدیمی می شود و حتی اگر بهترین عکس های سلفی دنیا را بگیرید، بعد از چند روز خسته خواهید شد.

در عوض، از علایقی که قبلاً در مقاله در مورد آنها صحبت کردم برای ایجاد تم استفاده کنید. با وسایل، پس‌زمینه‌ها و حتی افراد دیگر کار کنید تا تصاویری ایجاد کنید که مفهومی را ارائه دهند، داستانی را بیان کنند یا پیامی ارسال کنند. همچنین لازم نیست جدی باشد. در اینجا، از همسر باردارم خواستم که در یک سلف پرتره احمقانه شرکت کند:

3219781108 126556c645 z

لازم نیست موضوع شما پیچیده باشد، اما باید وجود داشته باشد. حتی یک یا دو پایه کوچک می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

به هر حال، یک موضوع لزوماً به مواد نیاز ندارد. همانطور که در ادامه این مقاله بحث خواهم کرد، می توانید از یک احساس خاص برای تثبیت عکس استفاده کنید، که اغلب صرفاً به مهارت های بازیگری شما متکی است.

7. پس زمینه را فراموش نکنید

از آنجایی که شما یک عکاس سلف پرتره هستید، احتمالاً وسوسه شده اید که روی سوژه و (شاید؟) چند وسیله تمرکز کنید.

اما پس زمینه نیز مهم است. در واقع، یک پس‌زمینه خوب عکس شما را به سطح بعدی ارتقا می‌دهد، در حالی که پس‌زمینه بد آن را مستقیماً به سطل زباله می‌برد.

خوشبختانه، هنگامی که اهمیت یک پس زمینه خوب را درک کردید، به راحتی می توانید آن را در پرتره های خود بگنجانید. به عنوان مثال، یک پس‌زمینه خنثی راهی عالی برای تأکید بر موضوع شما است:

3179898704 585323ba71 z

در حالی که یک پس‌زمینه سیاه درام ایجاد می‌کند و بر احساسات تأکید می‌کند:

3176412322 00b07a6160 z

همانطور که به ایده های پیچیده تری می رسید، ممکن است یک پس زمینه رنگارنگ یا حتی پس زمینه ای که زمینه را فراهم می کند اضافه کنید:

3179062919 3dfc7cc997 z

اگر ترجیح می‌دهید از پس‌زمینه‌های طبیعی (مانند ساختمان‌ها در شهر، درختان در پارک) استفاده کنید، می‌توانید نتایج عالی کسب کنید، اما از اندازه‌ای از کنترل خودداری خواهید کرد. یکی از راه‌های مدیریت پس‌زمینه‌ای که زیبا به نظر می‌رسد اما کمی بیش از حد حواس‌پرت کننده است، استفاده از لنز بلند و دیافراگم باز است. پس‌زمینه‌ای زیبا و تار دریافت خواهید کرد که بدون اینکه بیننده را تحت تأثیر قرار دهد، زمینه را فراهم می‌کند.

8. قسمت را بپوشانید

من در مورد اهمیت مضامین و وسایل صحبت کرده‌ام، اما می‌خواهم توجه شما را به لباس‌ها معطوف کنم که می‌توانند آخرین لمس را به یک عکس از قبل قوی اضافه کنند.

در مورد موضوع انتخابی خود فکر کنید، سپس لباسی را انتخاب کنید که مطابقت دارد. البته لازم نیست یک لباس کامل اختراع کنید. فقط قسمت هایی از بدن خود را که در تصویر ظاهر می شود مشخص کنید و به خودتان یک تغییر سریع بدهید.

اگر واقعا ایده خود را دوست دارید، حتی ممکن است به خرید لباس در یک فروشگاه دست دوم فکر کنید. شاید یک یا دو وسیله جانبی مانند عینک و کلاه اضافه کنید.

همچنین، به یاد داشته باشید که اغلب در حال ایفای نقش هستید، به این معنی که باید تمام تلاش خود را برای بازی کردن انجام دهید. شما مجبور نیستید یک اجرای شایسته اسکار ارائه دهید، اما واقعاً تمام تلاش خود را بکنید و ببینید اوضاع چگونه پیش می‌رود. اگر به صورت افراطی فیلمبرداری می‌کنید، همیشه می‌توانید بررسی کنید که آیا بازیگری کار می‌کند یا با رویکرد کلی‌تری بهتر هستید. (در روش دیگر، می توانید پشت صفحه LCD خود را بررسی کنید.)

برای این عکس، من از کلاه لبه دار و دستکش چرمی استفاده کردم که واقعاً جلوه “کشاورز” را ایجاد کرد:

3268630332 726e7c5910 z

9. به ترکیب بندی دقت کنید

همانطور که هر عکس سلف پرتره را تنظیم می کنید، مطمئن شوید که دقیقاً می دانید لبه های کادر در کجا قرار دارند – و چگونه در آنها قرار می گیرید. این می تواند به طور چشمگیری بر احساس کلی عکس تأثیر بگذارد و می تواند تفاوت بین یک تصویر عالی و یک تصویر ملایم باشد.

به عنوان مثال، با قرار دادن خود در مرکز مرده در وسط کادر، یک نتیجه شدید و در چهره خود دریافت خواهید کرد – و با ایستادن در کنار، تصویر پویاتر و کمتر درگیری ایجاد می کند. توصیه می کنم در مورد ترکیب بندی اولیه عکاسی پرتره مطالعه کنید، اما اغلب ایده خوبی است که تعدادی گزینه مختلف را امتحان کنید و ببینید چه چیزی را بیشتر دوست دارید.

در پایان روز، هر عکاس – و هر عکسی – متفاوت است. احساس نکنید که مجبور هستید عکس های خود را به روش خاصی بنویسید، فقط به این دلیل که این کاری است که بسیاری از عکاسان دیگر انجام می دهند. راه های زیادی وجود دارد

برای ایجاد یک عکس خیره کننده، و مطمئناً لازم نیست که ترندهای اینستاگرام را دنبال کنید تا به نتایج عالی برسید.

10. احساسات را به تصویر بکشید

آیا می خواهید عکس های شما خسته کننده به نظر برسند؟ سپس خسته کننده عمل کنید. به هر حال، حالات صورت و بدنی که شما بیان می‌کنید می‌تواند به شدت بر لحن عکس تأثیر بگذارد.

بنابراین به جای اینکه جلوی دوربین بایستید و خیره شوید، هر کاری که می توانید برای ایجاد احساسات انجام دهید. من پیشنهاد می کنم برای یک عبارت بیش از حد هدف قرار دهید، مانند این:

3181665494 b3d277dc65 z

طبق تجربه من، هرچه بتوانید احساسات بیشتری را نشان دهید، عکس بهتر به نظر می رسد.

البته همه اینها به سلیقه شخصی بستگی دارد. من توصیه می‌کنم سطوح مختلف احساسات را آزمایش کنید – ظریف، شدید و وحشیانه – تا زمانی که به اثری که دوست دارید برسید. با این حال، نیازی به ثابت ماندن از یک ضربه به ضرب دیگر ندارید. یک موضوع ممکن است به بیان افراطی نیاز داشته باشد، در حالی که موضوع دیگر ممکن است با ظاهر ملایم‌تری تکمیل شود.

همچنین توصیه می‌کنم بیان خود را در زمینه موضوع سلف پرتره در نظر بگیرید.

11. به عکس های خود نگاه کنید

سریع‌ترین راه برای بهبود عکاسی پرتره از خود، ارزیابی کار خود با نگاه انتقادی است.

بنابراین به محض اینکه عکسبرداری را تمام کردید (یا چند ساعت بعد، اگر می خواهید کمی فاصله بگیرید)، به تصاویر خود نگاهی بیندازید. مشخص کنید که در هر عکس چه چیزی را دوست دارید. آنچه را که دوست ندارید شناسایی کنید. سپس، در حالی که عکاسی هنوز در ذهن شما تازه است، توجه داشته باشید که چه چیزی را باید برای سلف پرتره بعدی خود تغییر دهید.

خیلی زود، متوجه خواهید شد که چه چیزی را می‌خواهید در عکس‌های خود بگنجانید و حذف کنید. و شما یک کتاب کوچک از درس های آموخته شده از هر عکاسی خواهید داشت.

البته، اگر عکسی کار نکرد، همیشه می‌توانید تصمیم بگیرید که یک روز دیگر دوباره امتحان کنید. و اگر کار کرد، از نتیجه آن قدردانی کنید. آن را با دوستان به اشتراک بگذارید. آن را به رسانه های اجتماعی ارسال کنید! (اگرچه قبل از به اشتراک گذاشتن تصویر، من توصیه می کنم کمی پردازش را انجام دهید، همانطور که در بخش بعدی بحث می کنم.)

12. سلف پرتره ها را پردازش کنید

حتی زمانی که تنظیمات دوربین، تنظیمات، نورپردازی و ترکیب بندی را انجام دادید، هنوز آخرین مرحله در جریان کار استاندارد عکاسی را دارید: ویرایش.

با تنظیم دقیق نوردهی، تراز سفیدی، کنتراست و رنگ‌ها، می‌توانید تصاویر خود را جذاب‌تر و دقیق‌تر کنید. تقریباً هر حرفه‌ای پرتره‌های خود را ویرایش می‌کند، و اگر شما بتوانید همین کار را یاد بگیرید، عکس‌های شما بسیار بهتر به نظر می‌رسند.

برای Lightroom، Capture One، ON1 Photo RAW یا Luminar اشتراک (یا آزمایشی) بگیرید. سپس وارد شوید و فقط با ابزارهای ویرایش و لغزنده های مختلف آزمایش کنید. روی اصول اولیه تمرکز کنید، اما از سرگرم شدن با ابزارهای پیچیده تر، مانند درجه بندی رنگ و رنگ بندی نترسید. در عین حال، زیاده روی نکنید؛ مبتدیان اغلب پردازش را انجام می دهند که منجر به رنگ های غیر طبیعی می شود. از آن لذت ببرید، اما آن را اصیل نگه دارید!

نکات عکاسی سلف پرتره: کلمات پایانی

سلف پرتره ها فوق العاده ارزشمند هستند، اما شروع کار – توسعه ایده ها، انتخاب وسایل، کار با پس زمینه – می تواند کمی دلهره آور باشد. امیدواریم اکنون احساس کنید که آماده هستید تا چند سلف پرتره خیره کننده بگیرید.

پس یک تکه کاغذ بردارید. چند ایده را یادداشت کنید سپس از عکاسی لذت ببرید!

این مقاله توسط عکاس پرتره ناتان مارکس نوشته شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ناتان، وبلاگ او را بررسی کنید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *