آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

12 نکته برای عکاسی از حیوانات خانگی

photograph pets 3

همه ما عاشق عکاسی از حیوانات زیبا، پشمالو، مبهم و شایان ستایش خود هستیم، اما در حالی که عکاسی از حیوانات خانگی بسیار سرگرم کننده است، گرفتن عکس های شگفت انگیز همیشه آسان نیست.

پس از همه، حیوانات خانگی، بر خلاف انسان، هدف از عکاسی را درک نمی کنند. آن‌ها فقط برای دوربین ژست نمی‌گیرند – و حتی زمانی که ثابت می‌نشینند، همچنان باید ترکیب بندی را با دقت انتخاب کنید، تنظیمات خود را تنظیم کنید و موارد دیگر. (تا زمانی که بتوانید همه چیز را خوب جلوه دهید، حیوان خانگی شما احتمالاً از موقعیت خود خارج شده است!)

در این مقاله، بهترین نکات خود را برای تصاویر حیوانات خانگی درجه یک، از جمله:

  • چگونه نورپردازی کامل را انتخاب کنیم
  • تکنیک های آسان برای ارتقاء سطح ترکیب ها
  • تنظیمات ایده آل عکاسی از حیوانات خانگی
  • و …

بنابراین، اگر آماده‌اید که عکس‌های شگفت‌انگیزی از دوستان پشمالو خود بگیرید، بیایید  شروع کنیم:

1. از نور طبیعی استفاده کنید

photograph pets

برخی از عکاسان حیوانات خانگی عمدتاً به نور مصنوعی، مانند فلاش های روی دوربین، نورهای سرعت، یا بارق ها متکی هستند، اما من واقعاً به جای آن استفاده از نور طبیعی را توصیه می کنم.

برای مثال، مگر اینکه بتوانید فلاش را با تخصص واقعی مدیریت کنید، احتمالاً تصاویر شما ظاهری کاملاً بی‌نظیر در چراغ‌های جلو دارند. (شما همچنین خطر ایجاد اثر قرمزی چشم را دارید.)

دوم، انواع تنظیمات نورپردازی پیچیده که در عکاسی پرتره عالی به نظر می‌رسند، با حیوانات سخت می‌شوند، فقط به این دلیل که نمی‌توانید سگ یا گربه را در مکان مناسب در زمان مناسب ژست بگیرید.

سوم، انفجار فلاش می تواند حیوانات را بترساند.

به همین دلیل است که من شما را تشویق می‌کنم که با نور طبیعی کار کنید – چه با عکاسی در بیرون یا در یک اتاق با نور خوب. نور ملایم و پراکنده عموماً بهترین است، بنابراین اگر تصمیم دارید به بیرون بروید، سعی کنید این کار را در یک روز ابری انجام دهید (یا در اوایل صبح یا اواخر بعد از ظهر، زمانی که خورشید درخششی طلایی بر منظره می‌تابد).

اگر خورشید قابل مشاهده است، حتما به زاویه آن نسبت به حیوان خانگی خود توجه کنید. نور جلو و نور کناری برای نشان دادن جزئیات عالی هستند، اما نور پس‌زمینه برای تصاویر دراماتیک عالی است!

2. تجهیزات مناسب

از نظر فنی، می‌توانید با هر وسیله‌ای عکاسی از حیوانات خانگی را انجام دهید، اما اگر به دنبال ایجاد فایل‌هایی با کیفیت بالا هستید که برای اشتراک‌گذاری و چاپ عالی هستند، باید وسایل مناسب را انتخاب کنید.

من توصیه می‌کنم دوربینی که دارای حالت عکاسی پیاپی با سرعت بالا انتخاب کنید (تا بتوانید در صورت نیاز لحظه‌های چند ثانیه‌ای را ثبت کنید)، و همچنین قابلیت‌های فوکوس خودکار مناسب. نیازی نیست میلیون ها تومان برای یک دوربین اکشن خرج کنید، اما هرچه AF پیشرفته تر باشد، بهتر است. من همچنین شما را تشویق می‌کنم که دوربینی دارای منظره یاب بگیرید (اعم از اپتیکال یا الکترونیکی خوب است) تا به شما کمک کند سوژه خود را هنگام حرکت در صحنه ردیابی کنید.

در مورد لنزها: یک کیت زوم خوب (مثلاً 18-55 میلی‌متر) کار خوبی انجام می‌دهد، اگرچه ممکن است خرید یک لنز تله‌فوتو – مانند 70-200 میلی‌متر f/4 یا حتی f/2.8 – یا یک پرایم استاندارد را نیز در نظر بگیرید. مانند لنز 85 میلی‌متری f/1.4. فقط مطمئن شوید که همه آنها دارای قابلیت فوکوس خودکار قوی هستند. در غیر این صورت، در نهایت بسیار ناامید خواهید شد.

لنزی که در انتهای کوتاه تا 18 میلی‌متر (یا عریض‌تر) کشیده می‌شود، به شما امکان می‌دهد تصاویری به سبک محیطی بگیرید، در حالی که یک لنز تله‌فوتو به شما کمک می‌کند از فاصله‌ای نزدیک عکس بگیرید (و همچنین بوکه‌های بسیار زیبایی اضافه کنید). هر دو می توانند کار کنند. در پایان روز، همه چیز به بودجه و علایق شما بستگی دارد.

3. حالت دوربین مناسب را انتخاب کنید

اگر یک عکاس کهنه کار هستید، همیشه می توانید از حالت دستی دوربین خود برای تنظیم تصاویر خود استفاده کنید. به این ترتیب، شما کنترل کاملی بر نوردهی دارید و می توانید مستقیماً دیافراگم، سرعت شاتر و ISO را تنظیم کنید.

با این حال، اگر مبتدی هستید یا عادت دارید همیشه روی خودکار کار کنید، از شما می‌خواهم حالت اولویت دیافراگم را آزمایش کنید، که به شما امکان می‌دهد دیافراگم و ISO را انتخاب کنید، در حالی که دوربین شما سرعت شاتر را انتخاب می‌کند ( صرفا بر اساس ملاحظات قرار گرفتن در معرض). بنابراین، شما به اندازه حالت دستی کنترل ندارید، اما بسیار راحت‌تر است زیرا نیازی به نظارت مداوم بر تنظیمات خود ندارید.

هنگامی که دوربین خود را روی اولویت دیافراگم تنظیم کردید، چند عکس آزمایشی بگیرید و نظر خود را ببینید. همیشه می‌توانید از جبران نوردهی برای افزایش یا کاهش نوردهی در صورت نیاز استفاده کنید، و این اشکالی ندارد!

4. چشم ها را شارپ نگه دارید

چشمان شارپ همیشه در عکاسی پرتره مهم هستند – و عکاسی از حیوانات خانگی نیز تفاوتی ندارد!

می گویند که چشم ها دریچه ای به روح هستند و در تجربه من، چشم های یک حیوان خانگی می تواند بسیار گویا باشد. پس مطمئن شوید که چشم‌ها کاملاً شارپ می‌مانند!

(اگر با عمق میدان کم کار می کنید و فقط می توانید یک چشم را فوکوس کنید، مطمئن شوید که چشمی نزدیک به دوربین است!)

این روزها، برخی از دوربین ها AF چشم را برای حیوانات ارائه می دهند. با فعال‌سازی فوکوس خودکار چشم، دوربین شما چشم‌های حیوان خانگی شما را شناسایی می‌کند – و به طور مداوم روی ناخن فوکوس می‌کند! بنابراین اگر دوربین شما این ویژگی را ارائه می دهد، به شدت توصیه می کنم آن را امتحان کنید.

و اگر دوربین شما فوکوس خودکار چشمی را ارائه نمی‌دهد، همیشه می‌توانید از حالت منطقه فوکوس خودکار تک نقطه‌ای استفاده کنید. به این ترتیب، می توانید نقطه فوکوس را همیشه روی چشم سوژه نگه دارید!

یک نکته: اگر برای تمرکز چشم ها مشکل دارید، سعی کنید دیافراگم لنز را باریک کنید. این کار عمق میدان را افزایش می‌دهد و به شما حاشیه خطای بیشتری می‌دهد و حتی اگر کمی فوکوس را از دست بدهید، چشم‌ها واضح هستند.

photograph pets 1

5. از سرعت شاتر سریع استفاده کنید

برخی از حیوانات خانگی فوق‌العاده سریع هستند – و حتی حیوانات خانگی که در سمت آهسته هستند همچنان می‌توانند سریع حرکت کنند. اگر سرعت شاتر خیلی کم باشد، در نهایت با تاری حرکتی ناخوشایند مواجه خواهید شد، به همین دلیل است که استفاده از یک شاتر به اندازه کافی سریع مفید است.

سرعت آن چقدر باید باشد؟ این به لنز، بزرگنمایی لنز و سوژه شما بستگی دارد، اما 1/200 ثانیه یا بیشتر تخمین خوبی برای اکثر سناریوهای کندتر است. با این حال، اگر سگ شما می پرد و پارس می کند، اغلب باید شاتر را تا 1/1000 ثانیه یا بیشتر افزایش دهید.

6. به سراغ حیوان خانگی خود بروید

عکاسی می تواند برای حیوان خانگی شما استرس زا باشد، به خصوص اگر خجالتی باشد. این نه تنها برای سلامت حیوان خانگی شما مضر است، بلکه می‌تواند منجر به عکس‌هایی با ظاهری ناخوشایند یا سفت شود. بنابراین، بسیار مهم است که حیوان خانگی شما احساس راحتی و آرامش کند.

یک راه برای انجام این کار؟ به جای اینکه حیوان خانگی خود را مجبور کنید به سمت شما بیاید، به سراغ آنها بروید. به آن‌ها اجازه دهید مکان را انتخاب کنند، چه در تخت مورد علاقه‌شان باشد، چه فرش مورد علاقه‌شان یا بیرون از اسباب‌بازی مورد علاقه‌شان. البته، می‌توانید آنها را تشویق کنید و فضا را اصلاح کنید، اما من واقعاً توصیه می‌کنم – به‌ویژه اگر حیوان خانگی شما قبلاً عکسبرداری را تجربه نکرده است طبق شرایط آنها کار کنید.

من همچنین شما را تشویق می کنم که در سطح حیوان خانگی خود پایین بیایید. روی زمین بنشینید یا روی شکم خود دراز بکشید و به یاد داشته باشید که از سطح چشم حیوان خانگی خود یا پایین تر عکاسی کنید. این به دوست پشمالوی شما کمک می‌کند تا احساس راحتی بیشتری داشته باشد و در حالی که همه ما می‌دانیم که سگ از بالا چگونه به نظر می‌رسد، یک زاویه پایین به ما نشان می‌دهد که حیوان خانگی شما جهان را چگونه می‌بیند!

7. شخصیت حیوان خانگی خود را برجسته کنید

شما حیوان خانگی خود را بهتر از هر کس دیگری می شناسید و یک تصویر موفق تصویری است که شخصیت موضوع خود را نشان دهد. بنابراین سعی کنید شخصیت حیوان خانگی خود را در عکس های خود نشان دهید.

اگر گربه تنبلی دارید، او را در حال خمیازه نشان دهید. اگر حیوان شما از نوع بازیگوش است، آنها را در عمل نشان دهید که تحرک مورد علاقه خود را انجام می دهند.

واقعا فرصت ها بی پایان هستند. فقط از خود بپرسید: حیوان خانگی من چه ویژگی خاصی دارد؟ و سپس سعی کنید آن را در عکاسی بعدی خود بیان کنید!

البته، ممکن است نیاز به کمی صبر داشته باشد، اما اگر وقت بگذارید، مطمئناً تصاویری پر از شخصیت ثبت خواهید کرد.

photograph pets 2

8. برو ماکرو

عکاسی ماکرو از حیوانات خانگی صمیمی و اغلب خیره کننده است. می توانید از آن برای برجسته کردن بسیاری از جزئیات کوچک مانند چشمان حیوان خانگی، خز و بینی زیبا استفاده کنید.

photograph pets 3

عکاسی ماکرو هم سخت نیست. تنها چیزی که نیاز دارید یک لنز ماکرو، یک لنز تله فوتو یا نوعی دوربین با فوکوس نزدیک است.

سپس قاب را با صورت و خز حیوان خانگی خود پر کنید! از تست ترکیب بندی های مختلف و تمرکز بر جزئیات مختلف لذت ببرید. یک راه خوب برای شروع این است که از صورت حیوان خانگی خود عکاسی کنید و به زودی متوجه خواهید شد که عکس های نزدیک بهترین پرتره های حیوان خانگی را می سازند.

9. حیوان خانگی خود را غافلگیر کنید

یکی از سخت ترین جنبه های عکاسی از حیوانات خانگی ثابت نگه داشتن حیوان خانگی شما است، به خصوص اگر آنها بسیار پرانرژی باشند.

بنابراین در اینجا یک ترفند آسان وجود دارد:

ابتدا اجازه دهید حیوان خانگی شما آرام بازی کند. در حین بازی، ترکیبات احتمالی را در نظر بگیرید و در تنظیمات خود شماره گیری کنید. سپس، هنگامی که دوربین خود را تنظیم و آماده کردید، یک سوت سریع بزنید.

صدا حیوان خانگی شما را شگفت زده خواهد کرد. با خوش شانسی، چند ثانیه فرصت خواهید داشت تا آنها را در حالتی زیبا و هوشیار ثبت کنید، پس از آن نهایت استفاده را ببرید.

10. جلسه خود را با دقت زمان بندی کنید

اگر می‌خواهید عکس‌هایی با ظاهر رسمی از حیوانات خانگی بگیرید، زمانی که حیوان شما تا حدودی خواب‌آلود است، عکاسی خود را برنامه‌ریزی کنید.

ممکن است پس از بیدار شدن حیوان خانگی از چرت زدن، یا در اواخر روز که حیوان خانگی شما خسته است و انرژی ندارد عکاسی کنید. (شما حتی ممکن است پس از انجام یک بازی طولانی و خسته کننده، عکاسی خود را انجام دهید.)

به این ترتیب، گرفتن یک عکس شارپ راحت تر خواهد بود. شما منتظر توقف حرکت سوژه خود نخواهید ماند و زمان بسیار لذت بخشی تری خواهید داشت.

البته، اگر مجموعه‌ای از تصاویر پویاتر می‌خواهید، باید دوربین خود را در زمانی که حیوان خانگی‌تان به‌خصوص فعال است، بگیرید!

11. صبور باشید

عکاسی از حیوانات خانگی به صبر و حوصله زیادی نیاز دارد. سگ‌ها، گربه‌ها و سایر حیوانات خانگی می‌توانند بسیار هیجان‌انگیز باشند – اما اگر به اندازه کافی صبر کنید، دوست پشمالوی شما در نهایت آرامش خواهد داشت. ممکن است چند ثانیه، چند دقیقه یا حتی یک ساعت طول بکشد، اما به لطف قدرت صبر، می‌توانید تصاویر زیبایی از حیوانات خانگی بگیرید.

در واقع، ممکن است در نظر داشته باشید که عکاسی خود را با تصاویر اکشن شروع کنید. سپس، همانطور که حیوان خانگی شما آرام می شود، می توانید نماهای نزدیک، عکس های سر، ژست های زیبا و موارد دیگر را ثبت کنید.

photograph pets 4

12. آزمایش کنید

در اینجا آخرین نکته شما برای عکاسی از حیوان خانگی است:

تا حد امکان با عکس های حیوان خانگی خود آزمایش کنید. زیرا در حالی که توصیه های این مقاله مطمئناً عکس های فوق العاده ای برای شما به ارمغان می آورد، همیشه جا برای امتحان چیزهای جدید وجود دارد!

تنظیمات مختلف را تست کنید منابع نور و سناریوهای مختلف نور را امتحان کنید. ببینید آیا می توانید ترکیبات خود را بهبود ببخشید. گرفتن عکس های اکشن را تمرین کنید.

photograph pets 5

پس وقت بگذارید و از جلسه لذت ببرید. از آزمایش رویکردهای مختلف نترسید. عکاسی کنید بعداً می توانید نگران نتایج باشید!

نکات عکاسی از حیوانات خانگی: کلمات پایانی

امیدواریم اکنون احساس می کنید که برای گرفتن عکس های خیره کننده از حیوانات خانگی مجهز هستید!

با پیروی از توصیه هایی که من به اشتراک گذاشتم، عملا می توانید نتایج فوق العاده ای را تضمین کنید. فقط به یاد داشته باشید که به نور، تنظیمات و ترکیب بندی مناسب فکر کنید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *