آموزش, آموزش عکاسی موبایل

10 نکته برای ویرایش عکس با گوشی هوشمند

lazy

گوشی های هوشمند این روزها آنقدر قدرتمند هستند که از برخی جنبه ها تقریباً به خوبی رایانه های معمولی کار می کنند. در واقع، بسیاری از عکاسان در حال حاضر حتی به برنامه‌های تلفن همراه برای کمک به گرفتن عکسی عالی تکیه می‌کنند. در این مقاله، چند نکته برای ویرایش عکس به شما نشان می دهیم که به شما کمک می کند پتانسیل دستگاه خود را به حداکثر برسانید.

10. برای اصلاح عکس های خود به ویرایش تکیه نکنید

میدونم میدونم. این یک پست در مورد نکات ویرایش عکس است. اما این را باید گفت. یک عکس بد همیشه یک عکس بد خواهد بود مهم نیست چقدر سعی کنید آن را تغییر دهید. عکاسی ماهرانه همیشه باید بر ویرایش اولویت داشته باشد. به هر حال، ویرایش گاهی اوقات می تواند تصویر شما را خراب کند. عادت کنید قبل از گرفتن عکس، ترکیب و نوردهی خود را بررسی کنید. هرچه کمتر در فایل تغییرات ایجاد کنید، بهتر می توانید کیفیت آن را حفظ کنید.

smartphone photo editing sunset horizon twilight

9. چرا باید صفحه لمسی خود را کالیبره کنید؟

قبل از ویرایش تصاویر در آیفون خود، ابتدا صفحه نمایش لمسی را کالیبره کنید. انجام این کار به شما امکان می دهد تنظیمات دقیق تری را در مورد روتوش کار خود انجام دهید. در بیشتر موارد، نمایشگرهای آیفون دقیق هستند. با این حال، مدل های جدیدتر (iPhone 8، X و غیره) دارای ویژگی هایی هستند که تنظیمات را به طور خودکار انجام می دهند.

روشنایی و دمای رنگ صفحه نمایش شما ممکن است بر ویرایش شما تأثیر بگذارد. شما باید آنها را غیرفعال کنید تا مطمئن شوید رنگ های شما یکدست هستند. یکی از ویژگی هایی که باید آن را خاموش کنید، روشنایی خودکار گوشی شما است. ابتدا به تنظیمات خود بروید و روی General ضربه بزنید. سپس به دنبال Accessibility Panel بگردید و Display Accommodations را انتخاب کنید. اکنون به دنبال Auto Brightness بگردید و آن را خاموش کنید.

در نهایت به تنظیمات برگردید و به دنبال Display and Brightness بگردید. اکنون می توانید نوار لغزنده روشنایی را به تنظیمات دلخواه خود تنظیم کنید. آن را در وسط قرار دهید یا آن را به حداکثر تنظیم کنید و آن را برای یکدست شدن نگه دارید.

آیفون های جدید همچنین دارای قابلیتی به نام True Tone هستند که به طور خودکار دمای رنگ را بر اساس نور محیط تنظیم می کند. از آنجایی که لحن صفحه نمایش شما را تغییر می دهد، ممکن است همیشه هنگام ویرایش، نمایش رنگ دقیقی دریافت نکنید. برای غیرفعال کردن آن، به قسمت Display and Brightness بروید، دنبال True Tone بگردید و آن را خاموش کنید.

smartphone photo editing blue sky palm trees silhouette

8. از برنامه های ویرایش بومی گوشی خود استفاده کنید

می توانید منحصراً از برنامه ویرایش گوشی خود استفاده کنید. ممکن است ساده باشد، اما کار را انجام می دهد. برای یادگیری نحوه ویرایش عکس ها در آیفون، اولین قدم این است که روی دکمه Edit در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید.

سپس چند آیکون در زیر تصویر نشان داده می شود تا به شما امکان می دهد تنظیمات نوردهی ساده را انجام دهید. اولین نماد (که شبیه یک شبکه است) به شما امکان می دهد عکس خود را صاف کرده و برش دهید. دومی فیلترهای رنگی و سیاه و سفید متفاوتی را ارائه می دهد که می توانید روی تصویر خود اعمال کنید. و سومی به شما امکان می‌دهد تنظیمات نور، رنگ، و B&W تصویر خود را تنظیم کنید.

اگر نمی‌خواهید خودتان تغییری ایجاد کنید، می‌توانید روی نماد عصای جادویی در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید. هنگامی که آن را فعال کنید، تنظیمات را به طور خودکار برای شما انجام می دهد. مسلما، هنگام استفاده از برنامه ویرایش گوشی خود، گزینه های محدودی دارید.

در واقع، حتی فاقد چند عنصر ضروری مانند دما، کنتراست و هایلایت است تا بتوانید نوردهی عکس خود را به درستی تنظیم کنید. بنابراین، اگر انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به برنامه ویرایش دستگاه خود می‌خواهید، با خیال راحت گزینه‌های دیگری را که در این مقاله ارائه می‌دهیم امتحان کنید.

smartphone photo editing beach water clouds

7. برنامه های ویرایش شخص ثالث را دانلود کنید

برنامه‌های شخص ثالث زیادی برای عکاسی از گوشی‌های هوشمند وجود دارد، اما ما می‌خواهیم ۳ گزینه را که بیشتر دوست داریم با شما به اشتراک بگذاریم.

VSCO

اگر می خواهید فیلترهای پر جنب و جوش را به تصویر خود اضافه کنید، این بهترین برنامه برای استفاده است. دارای یک رابط کاربر پسند است که به شما امکان می دهد تصاویر خود را به سرعت ویرایش کنید. این دارای ده ها پیش تنظیم رنگی و سیاه و سفید است که بسیار بهتر از موارد موجود در اینستاگرام کار می کنند. البته به شما امکان می دهد تنظیمات مختلفی مانند نوردهی، کنتراست، تن، محو شدن و غیره را تغییر دهید.

Snapseed

این یک برنامه پیشرفته است که به شما امکان می دهد ویرایش های حرفه ای را در تلفن خود ایجاد کنید. این غیر مخرب است، به این معنی که می توانید تغییرات قابل توجهی در فایل های خود ایجاد کنید بدون اینکه آنها را خراب کنید.
این کار را با اعمال پشته ها (لایه ها) روی عکس شما انجام می دهد، جایی که می توانید جلوه ها را اضافه کنید و آنها را به طور مستقل تنظیم کنید. حتی می‌توانید این پشته‌ها را به‌عنوان Looks (پیش‌تنظیمی) ذخیره کنید که می‌توانید روی تصاویر دیگر استفاده کنید.

Adobe

دو برنامه اصلی از Adobe وجود دارد که می توانید از آنها در تلفن خود استفاده کنید: Photoshop Express و Lightroom. بیایید آنها را یکی یکی مرور کنیم.

فتوشاپ اکسپرس

این برنامه نسخه ساده شده فتوشاپ است. به غیر از تنظیمات مختلف نوردهی، ابزارهای مفید دیگری مانند Presets، Crop، Redeye و Borders نیز دارد. علاوه بر این، دارای یک ابزار شفا و یکدست و یک چوب جادویی برای فعال کردن تنظیمات خودکار است. اما این واقعاً تمام چیزی است که در بیشتر موارد ارائه می دهد.

لایت روم

در کمال تعجب، لایت روم در زمینه ویرایش موبایل بهتر از فتوشاپ عمل می کند. دارای ابزارهای ویرایش معمولی مانند Presets، Effects، Crop، Light، Color و Details است.
با این حال، اگر آن را ارتقا دهید، می‌توانید از ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند تنظیمات انتخابی و براش در میان بسیاری از ابزارهای جالب دیگر استفاده کنید. حتی دارای اسلایدر Geometry برای تنظیم پرسپکتیو در عکاسی معماری است. بیشتر از همه، این امکان را به شما می دهد که عکس ها را در زمان واقعی بگیرید و آنها را مستقیماً از برنامه ویرایش کنید.

smartphone photo editing hand painted sign blue sky 1

6. برنامه های دیگر را برای اعمال جلوه های مختلف امتحان کنید

برنامه هایی که ذکر کردیم برای ویرایش استاندارد عالی هستند. با این حال، اگر می‌خواهید جلوه‌های مختلفی را برای عکس‌های خود بگنجانید، گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید. در زیر فقط چند نمونه آورده شده است:

کانوا

اگر می‌خواهید متن یا گرافیک ساده را به عکس‌های خود اضافه کنید، این برنامه کاربردی است. دارای ده ها قالب مختلف از کلاژ عکس گرفته تا بنرهای رسانه های اجتماعی است. همچنین دارای فونت ها و آیکون های مختلفی است که می توانید روی آنها ضربه بزنید و بکشید تا در طرح خود قرار دهید.

گلیچر

گاهی اوقات فیلترهای معمولی خسته کننده به نظر می رسند. بنابراین اگر نیاز دارید که ظاهر عکس خود را جذاب کنید، برنامه Glitchr برای شما مناسب است. رابط کاربری ساده آن به شما امکان می دهد جلوه های سرگرم کننده از جمله VHS، 3D، و حتی خوبی های 8 بیتی NES و Gameboy را انتخاب کنید.

Mirrorlabs

برای ایجاد عکس های سورئال، از Mirrorlabs استفاده کنید. این به شما امکان می‌دهد از بین جلوه‌های مختلف از کالیدوسکوپ گرفته تا هنر اشکال انتخاب کنید. می توانید با ضربه زدن و کشیدن انگشت خود روی صفحه نمایش، این فیلترها را بیشتر دستکاری کنید.

smartphone photo editing kaleidoscope effect girl

5. زیاده روی نکنید

درست است که وضوح بالاتر گوشی های امروزی به طور قابل توجهی کیفیت تصویر شما را بهبود می بخشد. با این وجود، سنسور دستگاه شما هنوز به طور قابل توجهی کوچکتر از یک دوربین دیجیتال کامپکت است. با وجود تعداد مگاپیکسل، تنها می‌تواند اطلاعات بصری و نور زیادی را هنگام عکس‌برداری ثبت کند. در نتیجه، شما فقط می توانید مقدار زیادی از تصویر گوشی هوشمند را قبل از اینکه کیفیت شروع به از بین رفتن کند، تغییر دهید.

به عنوان مثال، هر زمان که تصویری را برای اصلاح ترکیب بندی ضعیف برش می دهید، آن را کوچکتر کرده و کیفیت آن را به میزان قابل توجهی کاهش می دهید. در مورد نوردهی نیز همین امر صادق است. اگر عکس شما خیلی تاریک یا خیلی روشن است، ممکن است با تغییر آن جزئیات را از دست بدهید. بنابراین هر زمان که در حال ویرایش هستید، فقط تنظیمات ظریف را روی عکس خود انجام دهید. وقتی شروع به دیدن مصنوعات، پیکسل‌ها و نویز می‌کنید، به این معنی است که باید کمی آن را کاهش دهید.

smartphone photo editing desert hills blue sky clear

4. ویرایش های خود را به طور جداگانه ذخیره کنید

پس از ویرایش عکس خود، اشتباه نکنید که فایل اصلی خود را حذف کنید. وقتی نسخه ویرایش نشده را نگه می‌دارید، می‌توانید هر زمان که بخواهید ظاهر آن را تغییر دهید، و دوباره روی آن کار کنید. برای جلوگیری از سردرگمی، تصاویر خود را در پوشه ها سازماندهی کنید. فایل های ویرایش نشده را در یک گروه جمع آوری کنید و آن هایی را که ویرایش شده اند در گروهی دیگر قرار دهید. انجام این کار به شما کمک می کند تا از هرگونه سردرگمی جلوگیری کنید، به خصوص اگر صدها یا حتی هزاران عکس برای انتخاب دارید.

smartphone photo editing bridge over water sunset

3. از عکس های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

وقتی صحبت از عکاسی به میان می آید، تهیه نسخه پشتیبان از تصاویر شما باید همیشه یک روش استاندارد باشد. ایجاد افزونگی از شما در برابر داده های خراب و حتی از دست دادن فایل ها محافظت می کند. بنابراین، اگر نمی‌خواهید تمام عکس‌های ارزشمند خود را از دست بدهید، پیشنهاد می‌کنیم گوشی هوشمند خود را با فضای ابری همگام‌سازی کنید.

جدا از کپی کردن فایل های خود به صورت آنلاین، ابر به شما امکان می دهد به تصاویر خود دسترسی داشته باشید و آنها را در رایانه خود ویرایش کنید. اگر می‌خواهید با استفاده از مجموعه ویرایش عکس واقعی، عکس‌های فوری خود را با دقت بیشتری روتوش کنید، بسیار مفید است.

اگر از آیفون استفاده می‌کنید، به تنظیمات بروید، به پایین بروید و روی iCloud ضربه بزنید. وقتی فهرستی را مشاهده کردید، به دنبال Photos بگردید و مطمئن شوید که روشن است.

انجام این کار باعث می شود تلفن شما به طور خودکار فایل ها را به فضای ذخیره سازی آنلاین شما منتقل کند. برای اندروید، می توانید فایل های خود را با استفاده از Google Photos انتقال دهید.

پس از بارگیری گالری، روی نماد با سه نقطه در گوشه سمت چپ بالای صفحه ضربه بزنید و تنظیمات را انتخاب کنید. سپس، به پایین بروید و پوشه‌هایی را که می‌خواهید کپی کنید، روشن کنید. وقتی کارتان تمام شد، روی Backup & Sync کلیک کنید و آن را روشن کنید.

smartphone photo editing rope hanging wood wall

2. استفاده از RAW را امتحان کنید

عکاسی با فرمت RAW مسلماً یکی از مهم‌ترین نکات ویرایش عکس است که همیشه با آن مواجه می‌شوید. برخلاف JPEG، این فرمت تمام اطلاعات بصری را که هنگام ایجاد تغییرات در عکس خود نیاز دارید، حفظ می کند. در نتیجه، محصول نهایی شما واضح تر و دقیق تر از انواع فایل های دیگر به نظر می رسد. متأسفانه، بیشتر گوشی‌های هوشمند امروزی هنوز توانایی عکاسی RAW را به شما نمی‌دهند.

با این وجود، برخی از برنامه های شخص ثالث مانند Adobe Lightroom و Snapseed اکنون به شما اجازه می دهند با این فرمت در دستگاه خود کار کنید، بنابراین سعی کنید از آن استفاده کنید. اگر می خواهید یک فایل RAW منتقل شده از یک دوربین دیجیتال را ویرایش کنید، Snapseed بهترین انتخاب شما است. چون دارای بیشترین ویژگی های ویرایش برای یک برنامه است که به شما امکان می دهد جلوه های پیچیده ایجاد کنید.

با این حال، اگر می خواهید مستقیماً از تلفن هوشمند خود عکس های RAW بگیرید، نسخه ارتقا یافته لایت روم را امتحان کنید. هنگامی که دوربین را در برنامه روشن کردید، می توانید RAW را روشن کنید و در آن فرمت عکس بگیرید. سپس می توانید تصاویر را مستقیماً در دستگاه بدون کاهش کیفیت عکس های خود ویرایش کنید. جابجایی به RAW بسیار سودمند است، به ویژه از آنجایی که دوربین های تلفن دارای محدوده دینامیکی پایینی هستند. بنابراین، ضروری است که از این فرمت برای حفظ رنگ ها و جزئیات محدود ضبط شده توسط گوشی هوشمند خود استفاده کنید.

smartphone photo editing deep clear waters yellow boat

1. دوربین خود را به تلفن خود وصل کنید

اگر می خواهید نتایج حرفه ای تری داشته باشید، می توانید دوربین خود را نیز به صورت بی سیم به تلفن همراه خود متصل کنید. مسلماً این یکی از چند نکته عکاسی از گوشی های هوشمند است که مردم چند سال پیش آن را غیرممکن می دانستند. اما اکنون تقریباً هر کسی می تواند آن را امتحان کند.

همگام سازی دستگاه های خود به شما امکان می دهد تصاویر با کیفیت RAW را که می توانید با برنامه های سازگار با RAW مانند Snapseed یا Lightroom ویرایش کنید، منتقل کنید. اگر دوربین جدیدی دارید، به احتمال زیاد از قبل WiFi فعال است. برای فعال کردن آن، تنها کاری که باید انجام دهید این است که اپلیکیشن موبایل را از سازنده خود دانلود کنید.

برای نیکون، Nikon Mobile Utility و برای Canon، Camera Connect را دارید. برندهای دیگر نیز برنامه های مخصوص به خود را دارند که می توانید به راحتی آنها را در فروشگاه برنامه خود پیدا کنید. هنگامی که برنامه را دارید، وای فای دوربین خود را روشن کنید و رمز عبوری که به شما می دهد را یادداشت کنید.

در مرحله بعد، به تنظیمات گوشی خود بروید، نام دوربین خود را در زیر Wi-Fi جستجو کنید و روی آن ضربه بزنید. هنگامی که پانل رمز عبور ظاهر شد، رمز عبور را تایپ کرده و روی اتصال ضربه بزنید. پس از همگام سازی دستگاه ها، اکنون شما می توانید عکس بگیرید و مستقیماً از دستگاه خود آنها را مشاهده کنید.

اما اگر دوربین قدیمی‌تری داشته باشید چه؟ خوب، نگران نباشید، زیرا می توانید یک آداپتور Wi-Fi نیز بخرید که می توانید برای اتصال به تلفن خود، آن را روی DSLR ببندید. اگرچه باید آن را به دستگاه خود وصل کنید، اما همچنان درست مانند وای فای داخلی مدل های جدیدتر کار می کند.

smartphone photo editing blue water rockface

نتیجه

هنگامی که نکات ویرایش عکاسی را که ما به تازگی با شما به اشتراک گذاشتیم، ترکیب کنید، می توانید چیزهای زیادی ایجاد کنید. با این حال، باید به یاد داشته باشید که دانستن نحوه عکس گرفتن به همان اندازه مهم است. هنگامی که یاد بگیرید چگونه از این دو مهارت در کنار هم استفاده کنید، خواهید دید که عکاسی شما چقدر پیشرفت خواهد کرد.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *