آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

10 ایده خلاقانه هیجان انگیز برای عکاسی از منظره

7 highlight

آیا عکاسی منظره یک هنر است؟ بله همینطور است. دوربین قلم موی شماست. این صدای شماست، قلم شماست و در نهایت این هنر شماست. از آن برای بیان خود استفاده کنید و به این ترتیب کار شما شبیه هیچ کار دیگری نخواهد شد. آیا با مهارت خود بیش از حد احساس راحتی می کنید؟ ممکن است از خود بپرسید “چگونه عکس های منظره منحصر به فرد بگیرم؟” به خواندن ادامه دهید تا بفهمید چگونه برای عکاسی خلاقانه از منظره، همه چیز را تغییر دهید. این کار فرآیندهای هنری شما را تازه و هیجان انگیز نگه می دارد.

 

10. سرعت شاتر را با شیشه سیاه کم کنید

با استفاده از یک ترفند ساده می‌توانید در یک روز آفتابی روشن عکس‌هایی با نوردهی بسیار طولانی بگیرید. یک فیلتر چگالی گرد و خنثی به کیف خود اضافه کنید. این فیلترهای تیره که اغلب به آنها “شیشه سیاه” می گویند، در جلوی لنز شما پیچ می شوند. آنها از ورود مقدار زیادی نور با قدرت بین 3 تا 10 توقف جلوگیری می کنند. این یک دنیای کاملاً جدید از خلاقیت را پیش رویتان باز می کند.

فرض کنید نوردهی مناسب به شما 1/125، f/22، ISO 100 می دهد. با این کار، حرکت آب تا حد زیادی منجمد می شود. با افزودن فیلتر ND نه مرحله ای، می توانید دیافراگم و ISO را ثابت نگه دارید. در همان زمان، سرعت شاتر را تا چهار ثانیه کاهش می دهید. این اثر رویایی را ایجاد می کند که قبلاً به موقعیت های کم نور محدود شده بود.

exciting creative landscape photography tips 1 1

9. شاتر را روی حالت Bulb Mode قرار دهید

احتمالاً قبلاً درست از حالت Bulb عبور کرده اید. این وسوسه انگیز است که از آن به طور کامل اجتناب کنید. اما این سوال همچنان ادامه دارد: چه کاری انجام می دهد؟ این ویژگی شگفت انگیز استفاده از سرعت شاتر چند دقیقه ای را ممکن می سازد. با استفاده از آن می توانید به نتایج دنیوی از جمله گرفتن مسیرهای نورانی دست یابید. به سادگی از یک ریموت و سه پایه استفاده کنید. این به شما کمک می کند تا از تکان دادن دوربین جلوگیری کنید. مطمئن شوید که یک باتری کاملا شارژ شده دارید.

creative landscape photography tips

8. با رنگ هوشمندانه کار کنید

رنگ می تواند نحوه تفسیر یک صحنه را به شدت تغییر دهد. اکثر مردم متوجه نمی شوند زیرا دمای نور به تدریج در طول روز تغییر می کند. با این حال، عکاس چشم انداز دقیق می تواند این تفاوت های ظریف را دستکاری کند. اگر یاد بگیرید چگونه این کار را انجام دهید، می توانید به نتایج جالبی برسید. برای استفاده موثر لازم نیست کل قاب را با رنگ پر کنید. گاهی اوقات، تنها چیزی که لازم است یک ضربه کوچک است. این یک تکنیک قدرتمند برای جلب توجه به یک قسمت از کادر است.

exciting creative landscape photography tips 2 2

7. از گلبرگ گل عکاسی کنید

فراتر از عکس فوری معمولی بروید. با استفاده از ابزارهایی که از قبل در اختیار دارید، لایه ای از جذابیت بصری را به عکس های منظره خود اضافه کنید. با عکسبرداری از گلبرگ یا برگ گل، می توانید رنگی ملایم ایجاد کنید. و همچنان می توانید سوژه اصلی را در فوکوس واضح نگه دارید. این تکنیک ساده است اما ظاهری ظریف را به همراه دارد. برای این روش خاص، ممکن است ترجیح دهید بدون سه پایه عکاسی کنید. به طور کلی به صورت دستی، قرار دادن دوربین به طور مستقیم در گل ها آسان تر است.

exciting creative landscape phot

6. با لنز تله فوتو شلوغی را از بین ببرید

به ندرت می توان به منظره ای برخورد کرد که نیازی به آشفتگی نداشته باشد. شرکت‌کنندگان متداول شامل سیم‌های برق، نرده‌ها، تابلوها و لکه‌های کثیف ناخوشایند هستند. می توانید ابتدا با حرکت دادن پاهای خود عکس خود را ثبت کنید. اما در مورد آن موقعیت هایی که نمی توانید بیشتر از این حرکت کنید، چطور؟ در جایی که لنز واید کوتاه می شود، لنز تله فوتو بسیار مفید خواهد بود. می‌توانید منطقه‌ای را انتخاب کنید که همه عناصر ضروری کنار هم جمع شوند و برای از بین بردن عوامل حواس‌پرتی تلاش کنید. این یکی از ضروری ترین نکات خلاقانه عکاسی منظره است.

focal length mild telephoto

5. از ایزوهای بالا نترسید

هر چند ممکن است تعجب آور باشد، ISO بالا می تواند برای عکاسی خلاقانه از منظره مفید باشد. این امر به ویژه در هنگام عکاسی بدون سه پایه صادق است. یا زمانی که می خواهید فردی را در کادر قرار دهید. در این موارد، سرعت شاتر نمی تواند کمتر از 1/125 باشد تا از لرزش دوربین جلوگیری شود.

برای دستیابی به عمق میدان زیاد و واضح نگه داشتن همه چیز، دیافراگم مورد نظر شما f/11 یا f/16 خواهد بود. به این ترتیب می توانید از انکسار لنز نیز جلوگیری کنید. گاهی اوقات ممکن است عکس خود را بگیرید تا متوجه شوید که خیلی تاریک است. اینجاست که ISO وارد عمل می شود. به سادگی عدد ISO را دو برابر کنید و با روشن‌تر شدن عکس تماشا کنید.

exciting creative landscape photography tips 5

4. Highlight Alert را فعال کنید

به طور پیش‌فرض، بسیاری از مدل‌های دوربین هشدار برجسته را خاموش کرده‌اند. باید آن را در منو فعال کنید. معمولاً به آن “چشمک blinkies” می گویند. این ویژگی به شما از مکان دقیق نوردهی بیش از حد هشدار می دهد. با این دانش، می توانید به سرعت نوردهی را تنظیم کنید. حتی می توانید ترکیب خود را برای از بین بردن ناحیه ناخواسته تغییر دهید. با پیروی از این توصیه، در نهایت با قرار گرفتن در معرض مداوم بیشتری مواجه خواهید شد. مناطق شسته شده نیز مانند گذشته خواهد بود. و با زمان کمتری در اتاق تاریک دیجیتال پاداش دریافت خواهید کرد. می‌توانید از رفع مشکلاتی که می‌توانستند در این زمینه جلوگیری کنید، اجتناب کنید.

7 highlight

3. تایمر دو ثانیه ای را امتحان کنید

این تنظیم که به ندرت استفاده می شود می تواند دنیای جدیدی از امکانات خلاقانه را برای شما بگشاید. معمولاً در منوی “درایو” یافت می شود همراه با تک شات، چند شات و غیره. ممکن است جایی بیابید که اجازه سه پایه را ندارد. نگران نباشید، هنوز هم امکان گرفتن عکس های واضح وجود دارد. حتی با زمان نوردهی طولانی. تایمر دو ثانیه ای را انتخاب کنید و دوربین را روی زمین قرار دهید. می توانید از بند دوربین تا شده برای زاویه دادن دوربین به سمت بالا استفاده کنید. وقتی شاتر را فشار دهید، دوربین کمی حرکت می کند. نگران نباشید، قبل از ثبت عکس، دو ثانیه فرصت دارید تا آرام شود. این همچنین برای سه پایه هایی که آنطور که باید پایدار نیستند مفید است. اگر کابل آزاد ندارید، تایمر یک جایگزین بی‌سیم عالی است.

exciting creative landscape photography tips 6

2. روی پلاریزر آسان بروید

شاید مهم ترین ابزار برای عکاسی بعد از ظهر، پلاریزه دایره ای باشد. ممکن است برخی در اینجا مخالف باشند، اما نیازی نیست که فیلتر فوق العاده بالا باشد. یک مدل پایه از هویا یا تیفن نیز به همان اندازه موثر خواهد بود. با این کار می توانید یک آسمان آبی کم رنگ بگیرید و آن را به حالت پاپ درآورید. به ویژه زمانی که آسمان پر از ابر است، صادق است. با این حال، این تکنیک به قدری قدرتمند است که به راحتی می توان از آن عبور کرد. به عنوان یک نکته، من توصیه می کنم حداکثر قدرت فیلتر را پیدا کنید. سپس شدت آن را کمی کاهش دهید. این کار نتایج طبیعی تری را برای شما به ارمغان می آورد.

9 polarizer

1. ترکیب یک فرآیند مفرح است

نقاشان با استفاده مداوم از قلم مو تا زمانی که قطعه آنها کامل شود کار می کنند. این فرآیند کاملاً با نحوه نگارش تصاویر توسط عکاسان متفاوت است. از طریق لنز، ما باید هر عنصر غیر ضروری را حذف کنیم تا بتوانیم دید خود را به بهترین شکل بیان کنیم. بنابراین، عکاسان با روش مفرح عمل می کنند. در ابتدا، این ممکن است کمی غیر منطقی به نظر برسد. اما یادگیری نحوه انتخاب ترکیب بندی بخش مهمی از بهبود مهارت های شما است.

همانطور که پائولو کوئیلو می گوید: “ظرافت زمانی حاصل می شود که همه چیزهای زائد کنار گذاشته شود و انسان سادگی و تمرکز را کشف کند: هرچه حالت ساده تر و هوشیارتر باشد، زیباتر خواهد بود.”

exciting creative landscape photography tips 7

نتیجه

اگر از تصاویر خود خسته شده اید، این نکات را برای اضافه کردن شخصیت به عکاسی منظره خود امتحان کنید. آزمایش با تنظیمات مختلف، لوازم جانبی دوربین و تکنیک های ترکیب بندی بهترین راه برای رهایی از مشکلات عکاسی است. اگر می خواهید در عکاسی خلاقانه از منظره بهتر شوید، از دیگران الهام بگیرید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *