آموزش, اخبار گوناگون, اخبار و مقالات

هفت راهکار برای اینکه صفحه نمایش گوشی خود را تمیز و از آن محافظ کنید

12e35d9186dd72fe62fd039385890b9c

اینکه بتوانید صفحه نمایش گوشی هوشمند خود را به نحوی تمیز کنید که رد هیچ اثر انگشتی بر روی آن باقی نماند، ممکن است برای شما دستاوردی رضایت‌بخش تلقی شود. بله مطمئناً شما می‌توانید انگشتتان را بر روی صفحه نمایش گوشی خود بکشید یا می‌توانید آن‌ را با قسمتی از لباس خود پاک کنید، ولی در واقع صفحه نمایش گوشی هیچ‌وقت به آن حد از پاکیزگی و شفافیتی که مد نظر شما است، تبدیل نخواهد شد.

شما احتمالاً مبلغ هنگفتی را صرف خرید گوشی هوشمند خود کرده‌اید، پس چرا با بهره‌گیری از روش‌های ذیل، تلاشی بیشتر برای محافظت از آن نکنید؟ ما در این مقاله نکاتی را جمع‌آوری کرده‌ایم که با پیروی از آن‌ها، پاکیزگی صفحه نمایش گوشی شما، به همان حد روز اول خود می‌رسد.

پارچه‌ی میکروفیبری

آسان‌ترین روش برای تمیز کردن صفحه نمایش گوشی، استفاده از پارچه‌ی میکروفیبری است. برخلاف دستمال‌های کاغذی، پارچه‌ی میکروفیبری، صفحه نمایش حساس گوشی و تبلت شما را به آرامی پاک می‌کند و خطر خط‌ افتادگی بر روی آن را نیز از بین می‌برد. پارچه‌ی میکروفیبری، گرد و غبار و روغن‌های صفحه نمایش شما را به خود جذب می‌کند و از بین می‌برد، اما برخلاف آن، دیگر محصولات این موارد را بر روی صفحه نمایش پخش می‌کنند.

12e35d9186dd72fe62fd039385890b9c

توصیه‌ی ما به شما این است که همواره چندین پارچه‎‌ی میکروفیبری در اختیار داشته باشید، چراکه آن‌ها بطور معجزه‌آسایی در تمیز کردن هرگونه سطح، اعم از لنزها، صفحه کامپیوتر، تلویزیون و غیره تاثیرگذار واقع خواهند شد. پس در هر موقعیتی که هستید، این پارچه قطعاً به کمک شما خواهد آمد.

برای تمیز کردن صفحه‌ نمایش مد نظرتان، ابتدا آن را خاموش کنید، چراکه به شما این اجازه را می‌دهد تا گرد و غبار و جرم روی آن را به خوبی مشاهده کنید. همچنین استفاده از آب نیز الزامی است (در پایین می‌توانید ببینید). در ادامه، پارچه میکروفیبری را در جهت‌ افقی یا عمودی، مکرراً حرکت دهید. هنگامی که قسمتی از صفحه به خوبی تمیز شد، سراغ قسمتی دیگر روید و این‌ کار را تا زمانی که صفحه به خوبی تمیز شود، ادامه دهید.

برای تمیز کردن صفحات کثیف‌تر و یا صفحاتی که به چیزی بیش از یک پارچه‌ی میکروفیبری و روغن‌کاری آرنج شما نیاز دارند، استفاده از مقدار بسیار کمی آب را نیز در نظر بگیرید. در ابتدا گوشی هوشمند خود را خاموش کنید و باتری آن را در صورت امکان جدا کنید، سپس گوشه‌ای از پارچه را با کمک آب، مرطوب کنید(در هنگام انجام این کار از هیچ‌گونه صابونی استفاده نکنید) و سطح را به همان روش ذکر شده در بالاتر، تمیز کنید. هنگامی که صفحه‌ تمیز شود، به کمک قسمت خشک پارچه، رطوبت را از روی صفحه نمایش پاک کنید (همچنین می‌توانید اجازه دهید که به کمک هوا خشک شود).

علاوه بر موارد ذکر شده، ما همچنین توصیه می‌کنیم که پارچه میکروفیبری را تمیز نگه دارید تا مجبور نشوید که گرد و غباری که از قبل پاک کرده بودید را دوباره از روی صفحه نمایش پاک کنید. برای تمیز کردن پارچه، آن را به آرامی داخل ترکیبی از آب گرم و صابون فرو ببرید و آن را کاملاً شست‌وشو دهید، سپس قبل از استفاده‌ی دوباره از آن، آن را کاملاً خشک کنید.

نوار چسب اسکاچ

هنگامی که پارچه‌ی میکروفیبری کارآمد نبود(و شما نیاز داشتید که صفحه نمایش خود را به سرعت تمیز کنید)، یک قطعه نوار اسکاچ (یا دیگر چسب‌های نواری) می‌تواند به طرز معجزه‌آسایی موثر واقع شود.. برای این‌کار لازم است که ابتدا نوار را بر روی سطح نمایش بچسبانید و سپس آن را جدا کنید تا هرگونه گرد و غبار و جرم اضافی، از روی صفحه پاک شود. در صورت لزوم، این مراحل را به قدری تکرار کند که صفحه کاملاً تمیز شود. برای این روش، چسب نواری‌هایی که بدنه‌ی آن‌ها عرضی است، بهترین بازده را دارند.

کیت‌های پاک‌کننده

ad551fd8c04785df87b7ae269a20c243

اگر پارچه‌ی میکروفیبری و چسب نواری به تنهایی کارساز نیستند، پس شما باید سراغ گزینه‌هایی قوی‌تر بروید. کیت‌های پاک‌کنندگی که شامل چندین محصول در یک‌جا هستند، به شما کمک می‌کنند تا گوشی خود را تا بالاترین سطح ممکن تمیز کنید و همچنین ابزاری را در اختیار شما قرار می‌دهند که گوشی شما در ادامه نیز تمیز باقی بماند. کیت ساخته‌ی Tech Armor که شامل پارچه‌ی میکروفیبری، دو اسپری محلول پاک‌کنندگی در سایزهای مختلف (یکی برای خانه و دیگری برای بیرون از آن) و یک مجموعه‌ی بیست عددی از دستمال‌های پاک‌کننده است، دقیقاً همین کار را انجام می‌دهد.

Tech Armor ادعا می‌کند که محلول‌ پاک‌کنندگی، کاملاً عاری از الکل و آمونیاک است، در نتیجه، هنگام مصرف به صفحه‌ی شما آسیبی نخواهد رساند. همچنین پارچه‌ی میکروفیبری نیز به قدری خوب هستند که تمام گرد و غبار و باقی‌مانده‌ی محلول پاک‌کنندگی را به شکلی کامل از روی صفحه نمایش پاک می‌کند.

مایع تمیز کننده و محافظ صفحه نمایش

c28f6ae146390a9c1b923233ef556c66

در طول‌ سال‌ها، ما شاهد مایع و محلول‌هایی بوده‌ایم که به منظور پاک‌کنندگی و محافظت از صفحه، طراحی شده‌ بودند. Shark Proof یکی از این محصولات است که شما با طی‌کردن یک سری مراحل ساده، می‌توانید از آن بر روی صفحه نمایش استفاده کنید. شما می‌توانید آن را به صورت یک گلس گوشی یا تبلت در حالت مایع تصور کنید. نکته‌ی مثبت این پوشش نانویی در این است که بعد از اعمال آن، سفت می‌شود و تمام مایعات و اثر انگشت را دفع می‌کند. Shark Proof همچنین ضد خراشیدگی و ضد میکروب نیز به شمار می‌رود. این کمپانی تضمین می‌کند که این پوشش، از گوشی شما در برابر جرم گرفتگی و خط افتادگی به مدت دو سال، محافظت خواهد کرد. علاوه بر آن، استفاده از این محصول بر روی اسکنرهای اثر انگشت، کاملاً بی‌خطر است.

اشعه‌ی UV

مشخصاً اگر به دنبال بهداشتی کردن کامل گوشی خود هستید، آب فقط تا اینجا به کار شما خواهد آمد. از آن‌جایی که استفاده از پاک‌کننده‌های الکل، ممکن است که به دستگاه شما آسیب برساند، به کار شما نخواهند آمد، اما لامپ‌های UV، در صورت لزوم می‌توانند به کمک شما بیایند. برای مثال، شارژر UV ساخته‌ی PhoneSoap، می‌تواند گوشی شما را در یک لحظه، با استفاده از اشعه‌ی UV پاکسازی کند.

این شارژر دارای دو لامپ UV-C است و طول موج مشخصی از نور را تولید می‌کند که می‌تواند دیواره‌ی سلولی باکتری‌ها و ویروس‌ها را سوراخ کند و به شما این اجازه را می‌دهد تا آن‌ها را از بین ببرید. مشخص نیست که این شارژر تا چه اندازه خوب کار می‌کند، ولی گزینه‌ی بسیار خوبی برای کسانی که وسواس پاکیزگی دارند، به شمار می‌‌رود.

جلد محافظ

بدیهی است که همیشه راهکارهایی پیش‌گیرانه نیز وجود دارند، یعنی با محافظت از بدنه یا صفحه نمایش گوشی از به جا ماندن اثر انگشت، گرد و غبار و جرم گرفتگی، می‌توانید مانع آسیب رسیدن به آن شوید. این راهکار، یک راهکار پاک‌کنندگی نیست ولی اگر شما از اینکه دائماً گوشی یا تبلت خود را تمیز کنید، کلافه شده‌اید، پس بهتر است راهکاری را در پیش بگیرید که از آلوده شدن آن جلوگیری کند. جلدهای محافظ نیز همواره فواید اضافه‌ای را با خود همراه دارند؛ مثلاً بسیاری از آن‌ها در گوشه‌های خود، لبه‌ای اضافی دارند تا از صفحه نمایش و لنزهای دوربین در برابر سطوح آلوده، محافظت کنند. آن‌ها همچنین گاهی اوقات ممکن است دستگیره‌ای برای انگشتان نیز داشته باشند. این جلدها، طبیعتاً از گوشی در برابر ضربات، خراشیدگی و آلودگی محافظت خواهند کرد.

مواردی که باید از ‌آن‌ها دوری کنیم

تمام روش‌های پاک‌کنندگی تاثیر یکسانی نخواهند داشت و البته مواردی هم هستند که باید از آ‌ن‌ها دوری کنیم.

پاک‌کننده‌های حاوی الکل

بدون توجه به اینکه چگونه از محصولاتی مانند Windex یا دیگر شکل‌های حلال‌های پاک‌کننده استفاده شود، هیچ‌گاه از این محصولات برای تمیز کردن صفحه‌ی گوشی یا تبلت بهره نبرید. این دسته از پاک‌کننده‌ها به پوششی که بر روی اکثر گوشی‌ها قرار دارد آسیب می‌رسانند و قابلیت این را دارند تا گوشی شما را نابود کنند.

اگرچه با جست‌وجو در گوگل، هزاران حلال یا پاک‌کننده که قادر خواهند بود تا صفحه نمایش گوشی شما را تمیز کنند، نمایش داده خواهد شد، ولی اکثر آن‌ها تنها نسخه‌های مجلل شده‌ی آب و الکل هستند. منطقی نیست که 60 یا 70 دلار بر روی یک تمیز کننده‌ی صفحه نمایش هزینه کنیم، وقتی تنها با یک پارچه‌ی میکروفیبری همراه مقداری آب، همان‌ نتیجه را به دست خواهیم آورد (اگر نگوییم بیشتر).

طبیعتاً زمانی که شما در پی پاکسازی صفحه نمایش گوشی خود هستید، ممکن است بعضی‌ها، ترکیب مقدار کمی الکل با آب را پیشنهاد کنند، ولی حتی این ترکیب رقیق نیز به گوشی شما صدمه خواهد رساند.

دستمال‌های کاغذی

هیچ‌وقت از دستمال‌های کاغذی و پارچه‎‌های ناهنجار برای تمیز کردن صفحه نمایش استفاده نکنید، چراکه خطر خراشیدگی و خط افتادن سطح را افزایش خواهد داد. این خراشیدگی‌ها در طول زمان ایجاد خواهند شد و ممکن است قابلیت لمسی بودن صفحه نمایش شما را از کار بیاندازد. پس برای بار دیگر لازم است یادآوری کنیم که پارچه‌ی میکروفیبری، تنها نوعی از پارچه است که باید برای تمیز کردن صفحه نمایش، از آن بهره ببرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *