اخبار موبایل, اخبار و مقالات

انتظار برای تکنولوژی دوربین‌های سلفی under-display شیائومی

21be992eb8016e541a15953eee90760e

حدودا در طول یک سال اخیر شاهد برخی از تولیدکنندگان تلفن همراه همچون شیائومی و اوپو بوده‌ایم که در حال آزمایش بر روی دوربین سلفی under-display هستند. این تکنولوژی به این شکل است که صفحه نمایشگر به شکلی طراحی می‌شود که کاملا یکدست است و نیازی به برش و یا حفره برای ایجاد دوربین سلفی ندارد. اما این مسئله بدین معناست که نور ورودی باید پیش از برخورد با لنزهای دوربین، ابتدا از صفحه نمایشگر به داخل وارد شود.

بنابر گفته‌ی نایب رئیس شیائومی، لو وایبینگ، مسئله مذکور یک چالش بزرگ است که باید بر آن فائق آمد و به همین دلیل است که نباید به این زودی انتظار این تکنولوژی را در ساخت تلفن‌های همراه داشته باشیم. اخیرا تراکم پیکسلی صفحات نمایشگر تلفن‌های همراه مدرن تا حد زیادی از نور ورودی ممانعت کرده است. همچنین در اکثر دوربین‌های سلفی سنسورهای کوچک تصویری وجود دارند. این مسائل سبب شده‌اند که توانایی تجمع نور ماژول تصویری در دوربین‌های امروزی محدودتر از دوربین‌های قدیمی‌تر باشد و در نهایت منجر به تولید عکس‌های بی‌کیفیت شود.

محققان و مهندسان به دنبال ارتقای تکنولوژی‌هایی هستند که سبب شود تراکم پیکسلی بالا و عبور خوب نور در راستای یکدیگر به خوبی عمل کنند اما باید گفت که این تکنولوژی هنوز در دسترس نیست. احتمالا  تا زمانی که این مشکل حل شود، تولیدکنندگان کمی خواهند بود که با استفاده از این نوع دوربین، کیفیت عکس خود را فدای صفحه نمایشگر صیقلی‌تر کنند. این بدین معناست که احتمالا باید کمی بیشتر منتظر بمانیم تا این تکنولوژی به صورت فراگیر در ساختار تلفن‌های همراه قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *